Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Eli sen muutoksen pitää lähteä itsestä, muut ei voi saada aikaan halua muuttaa elämäntapoja.. Luulenpa ettei mun kaverilla tuu itsekuri ikinä riittämään tuollaiseen tempaukseen kuin sä teit. Vaikka tavallaan niistä isoista massoista on helppo lähteä dieettaamaan hyvään kuntoon, lihastakin on siellä alla jo aika paljon.

Pari vuotta sitten painoin 65 kiloa (alle puolet sun korkeimmasta painosta!), olin öbaut samoissa rasvoissa kuin nyt. Silloin mä omaan ruumiinrakenteeseeni tyytymättömänä tein vastaavanlaisen päätöksen, mutta päätin kasvattaa massaa dieetin sijaan. Oon tosin jatkanut juoksemista ja muita harrasteita, joten en oo ehkä ihan optimaalisesti kehittynyt. Nyt on alkanut herätä pieni kipinä kovempaan treenaamiseen, mutta vielä puoltoista kuukautta vedän puntin suhteen vähän kevyemmin, siihen asti että saan elämäni kenties viimeisen maratoonin juostua.

Kyl sen pitää itestä tulla. Vaikka palkkaisit jonku kattoo perään, ni niit houkutuksia yms. on niin paljon kaikkialla et sun pitää ite herätä siihen että haluat muuttua.
Tähän asti on ollu aika antoisa matka, loukkaantumisia on vaan vähän liikaa. Oisin varmasti isompi ja vahvempi jos malttas ottaa kevyet viikot ja muut säännöllisesti. Rakastan vaan treenaamista niin paljon ettei vaan onnistu.
Totta, että hirveestä läskivuoresta on helpohko lähtee alas, niin on se silti masentavaa ku nesteitä ja ne muutamat rasvakilot mitä lähtee "alkuhuumassa" on lähteny, ja matkaa olisi silti vielä edessä ja paljon.
Ai maratonin meinaat vielä juosta? Se on kyl kova veto. Ite en kyl siihen välttämättä lähtis :D

Miten ihminen voi lukittautua sisälle koko päiväksi, lojua sohvalla, syödä paljon kaikenlaista epäterveellistä paskaa, välillä ehkä käydä parvekkeella röökillä tai hakemassa jääkaapista kaljaa ja roskaruokaa, palata takas sohvalle ja viettää päivä- ja viikkokausia tekemättä mitään töitä tai mitään? Miten viikon kohokohta voi olla se parin viinapullon känni, josta ei edes muista mitään ja jonka aikana yrittää epätoivoisesti iskeä rumia muijia typerillä repliikeillä, päätyen lopulta oksentamaan kämppänsä lattialle ja sammumaan omaan oksennukseensa?

Miten?

Varsinkin jos kyseinen kaveri vielä vinettää aamusta iltaan kun pillua ei tule ja kuinka kaupassa käyminen käy kunnon päälle.. :jahas:

Tässä on aika hyvin kiteytetty kaikki se, mitä oon ihmetellyt jo kauan. Vanhalla kotipaikkakunnalla tunsin ihan älyttömästi näitä tyyppejä, koska liikuin vähän huonossa seurassa. Pelottaa ajatella, että ellen olisi valmiiksi jo harrastanut ja urheillut niin paljon, olisin nyt varmaan just tollanen jokinorsu :eek: Onneksi harrastukset ja seuran vaihto pelasti mut :D

Mun mutsi muuten laihdutti joku 6kk sitten 30kg. Meni ja rakastu --> jo alkoi paino tippumaan ja nainen nuoreni 10 vuotta :)

Kyl sen pitää itestä tulla. Vaikka palkkaisit jonku kattoo perään, ni niit houkutuksia yms. on niin paljon kaikkialla et sun pitää ite herätä siihen että haluat muuttua..

Tossa on keino, joka ainakin joillakin on auttanut. Itsellä ei ole homma ollut kurista kiinni, mutta vähän lisäkipinää sain kun maksoin kuntotesteistä ja ravintokartoituksesta. Ravintopuoleen ei juuri tarvinnut tehdä muutoksia, mutta kuntopuolesta tuli hieman kotiläksyjä :D Pääpointti oli kuitenkin siinä, että kynnys lusmuiluun kasvaa kun on hieman oravannahkojakin laittanu hommaan kiinni

aika kova veto. Millä tavalla se tiristi läskiä pois?
Nyt tuli mieleen et mun äiti on kans dieetillä tällä hetkellä, tiputellu pyöreesti 17 kiloa viime kuukausina.

Tää ketju menee liian vakavaks.
Imekää munaa! imekää munaa! :D

Onhan se :) Tai no... negatiivisina puolina mainittakoon mm. että mä saan kuulla sen rakkaushuolista vähän liikaakin ja kun oon kotona käymässä, äiti saattaa koittaa esim. mun paitaa ja venyttää sen piloille, koska se ei silti tajua, että laihdutuksesta huolimatta me ei olla samankokoisia, vielä kun on mua lyhyempi :D
Mut ihan kiva siitä on tullu :D

e. Fuhrer:
aika perinteisillä menetelmillä, vaihto lautasen pienempään, enemmän rehuja, pitkiä kävelylenkkejä sun muuta liikuntaa (sen verran mitä 2 kouluikäisen lapsen äiti + yksityisyrittäjä ehtii liikkumaan). En muista tarkkaan kauanko siihen meni... Yhdessä vaiheessa aloin tosin hiukan jo huolestua, koska kuulosti jutut vähän epäilyttäviltä... Kerrankin oli niin päin, että mä jouduin puhumaan jotakuta muuta syömään enemmän :D

Kaunis video: kaunis nainen, kaunis ääni, kaunis tarina, kauniita kuvia, kauniita tunteita.. Taitaa jäädä illan viimeiseksi videoksi.

Hyvää yötä teille, mussukat! :haart:

Herkkistely lämmittää mut ainakin satavarmasti :D

e. tai oikeastaan ei sittenkään, kun vaan itkettää.

LOL, mun piti tehdä ittelleni ruokalista ainakin pariksi päiväksi eteenpäin. Pääsin huomiseen iltapäivään asti ja sitten kyllästyin :D
Syynä siis se, että pelkään lihovani nyt kun en voi tehdä mitään ja ajattelin väsätä sellasen tiukan < 20g hh ruokavalion täksi ajaksi. Nomutta, kai mä osaan fiksusti syödä ilman suunnitelmiakin. En olis niitä kuitenkaan noudattanut :D

Musta tuntuu, että muutun parsakaaliksi 4 viikon kuluessa :D
tai mansikaksi, niitä syön ihan liikaa kun täällä maalla niitä kasvatetaan joka puolella ja äiti aina tuo mulle :rolleyes:

Lounais-Suomessa, täällä rannikolla... en tarkemmin viitti sanoa :) tää on sinänsä kiva paikka, että on saari -> meri on lähellä, mutta silti just kaikkee mansikkaa ja herneitä kasvatetaan. Olis kiva mökkeilypaikka, harmi vaan et jouduin viettää elämäni 16 ensimmäistä vuotta täällä ni jotenkin meni into koko touhuun :D

Porot on söpöjä :haart:

Mulla on ikävä Turkua, kavereita, mun kämästä ja sotkusta pikku yksiötä, just korjattua mutta silti rämää pyörää, kiireistä työpaikkaa, paskoja ja kivoja asiakkaita, jokilaivoissa istumista, onnelan patiota, cafe brahen lattea, blankon terassia jajajajaja vaikka mitä :itku:
Tulipa haikea olo kun alko ajattelee kaikkea mitä missaa just nyt.

ne on kyl aika makeita. Ja tyhmiä. Tääl on kyl aika makeita paikkoja. Tänään käytiin yhen tunturin huipulla kahvilla yms.
Ei ihan jokapäivä tuu nähtyä etelässä.

Mulla on ikävä Turkua, kavereita, mun kämästä ja sotkusta pikku yksiötä, just korjattua mutta silti rämää pyörää, kiireistä työpaikkaa, paskoja ja kivoja asiakkaita, jokilaivoissa istumista, onnelan patiota, cafe brahen lattea, blankon terassia jajajajaja vaikka mitä
Tulipa haikea olo kun alko ajattelee kaikkea mitä missaa just nyt.

Tiedän tunteen, mä en oo ikin ollu turkkuses dokaamassa niil paateilla. Pitäs varmaan tulla joku päivä :D

E: Ja yritin yhen hotellin pihalla jahdata paria poroa mut paskiaiset on pikkasen mua nopeampia etenemään :jahas:

Back
Ylös Bottom