Eli sen muutoksen pitää lähteä itsestä, muut ei voi saada aikaan halua muuttaa elämäntapoja.. Luulenpa ettei mun kaverilla tuu itsekuri ikinä riittämään tuollaiseen tempaukseen kuin sä teit. Vaikka tavallaan niistä isoista massoista on helppo lähteä dieettaamaan hyvään kuntoon, lihastakin on siellä alla jo aika paljon.
Pari vuotta sitten painoin 65 kiloa (alle puolet sun korkeimmasta painosta!), olin öbaut samoissa rasvoissa kuin nyt. Silloin mä omaan ruumiinrakenteeseeni tyytymättömänä tein vastaavanlaisen päätöksen, mutta päätin kasvattaa massaa dieetin sijaan. Oon tosin jatkanut juoksemista ja muita harrasteita, joten en oo ehkä ihan optimaalisesti kehittynyt. Nyt on alkanut herätä pieni kipinä kovempaan treenaamiseen, mutta vielä puoltoista kuukautta vedän puntin suhteen vähän kevyemmin, siihen asti että saan elämäni kenties viimeisen maratoonin juostua.
Kyl sen pitää itestä tulla. Vaikka palkkaisit jonku kattoo perään, ni niit houkutuksia yms. on niin paljon kaikkialla et sun pitää ite herätä siihen että haluat muuttua.
Tähän asti on ollu aika antoisa matka, loukkaantumisia on vaan vähän liikaa. Oisin varmasti isompi ja vahvempi jos malttas ottaa kevyet viikot ja muut säännöllisesti. Rakastan vaan treenaamista niin paljon ettei vaan onnistu.
Totta, että hirveestä läskivuoresta on helpohko lähtee alas, niin on se silti masentavaa ku nesteitä ja ne muutamat rasvakilot mitä lähtee "alkuhuumassa" on lähteny, ja matkaa olisi silti vielä edessä ja paljon.
Ai maratonin meinaat vielä juosta? Se on kyl kova veto. Ite en kyl siihen välttämättä lähtis :D
Onneksi harrastukset ja seuran vaihto pelasti mut :D