Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Shiba

Shiba on pienikokoinen, ruumiinrakenteeltaan vankka. Säkäkorkeus vaihtelee 150-170 senttiin. Häntä on paksu ja yleensä selän päälle kippuraksi kiertynyt, silmät pienet ja hiukan yläviistoon kääntyneet.

Shiballa on kaksinkertainen, tuuhea turkki, jonka alusvilla on pehmeää ja paksua, päällyskarvat karkeampia. Karvanlähtöaika on pari kolme kertaa vuodessa, mutta muuten turkki on helppohoitoinen. Sallitut värit ovat punainen, musta, mustien ja valkoisten karvojen sekoitus sekä punainen pohjaväri mustin karvoin. Shiba voi olla myös vaalea, mutta näyttelyissä tätä ei hyväksytä, koska kaikissa väreissä tulee näkyä urajiro: vaalea karvoitus kuonossa, raajoissa ja kaulassa.

Luonne ja käyttäytyminen
Shiban erikoisuuksia ovat sen kissamainen siisteys ja omalaatuinen ääntely.

Yleisesti ottaen Shibat ovat älykkäitä, itsenäisiä ja innokkaita. Vieraisiin ne suhtautuvat usein välinpitämättömästi ja arvokkaasti. Koulutus voi olla vaikeaa, koska Shiba saattaa osoittautua melko itsepäiseksi, mutta nopeutensa ja ketteryytensä ansiosta se sopii hyvin esimerkiksi agilityn harrastaiseen. Joillakin Shiboilla on vaikeuksia tulla toimeen muiden saman lajin edustajien kanssa.

Shiboilla on paljon kissamaisia piirteitä. Ne ovat usein nirsoja ja tarkkoja puhtaudestaan: Shibat pitävät itsensä hyvin siisteinä nuolemalla käpäliään ja raajojaan. Myös ulkoillessaan ne pyrkivät välttämään turkkinsa likaantumista. Sisäsiistiksi opettaminen on hämmästyttävän helppoa. Rodun liikkuminen on kissamaisen notkeaa ja viehkeää.

Shiban ääntelyvarasto on monipuolinen, ja se ilmaisee itseään erilaisin murinoin, vinkaisuin ja jodlausta muistuttavin äännähdyksin, joskus myös haukkuen. Sen erikoisuus on ällistyttävän kimeä kiljunta, jolla Shiba protestoi epämiellyttäviä asioita vastaan.

Rotu on yleisesti ottaen hyvin terve. Perinnöllisiä sairauksia kuten kaihia, lonkkavikoja, polvilumpion löysyyttä ja epilepsiaa esiintyy toisinaan. Shibat ovat taipuvaisia myös ruoka-allergioihin.

En mä vielä edes meinaa mitään: makustelen asiaa ja odotan että joskus olisi ylimääräistä rahaakin.

Näin Blue Dragonin sivuilla tytön alaselässä (klisee, tiedän :rolleyes:) upean viiniköynnöksen. Sitten "vakoonpäin" oli liilanvärinen terttu...Aika naisellista. Jostain sellaisesta haaveilin. Että olisi naisellista mutta ei mitään trinsessa juttua...

*huoh*
Juu, tuommoset köynösjutut on mimmeillä ihan siistejä. LOL, mihinkähän kohtaan sitä pitäis tatuoida, ettei ole klisee... ;)

Ja en siis ollu tosissani sanoessani, että ne on rumia. BD:ssä oon muuten omat ottanu - kuukauden päästä jatkuu.

edit: black out, kirjotetaanko köyn(n)ös yhellä vai kahdella ännällä??

Hitto, tuo mun pitää ottaa ylös :D

Shiban ääntelyvarasto on monipuolinen, ja se ilmaisee itseään erilaisin murinoin, vinkaisuin ja jodlausta muistuttavin äännähdyksin, joskus myös haukkuen. Sen erikoisuus on ällistyttävän kimeä kiljunta, jolla Shibaa protestoi epämiellyttäviä asioita vastaan.

Jep, mun ääntelyä on kehuttu. Uikutus on kuulemma kiva :eek:

Juu, tuommoset köynösjutut on mimmeillä ihan siistejä. LOL, mihinkähän kohtaan sitä pitäis tatuoida, ettei ole klisee... ;)

Ja en siis ollu tosissani sanoessani, että ne on rumia. BD:ssä oon muuten omat ottanu - kuukauden päästä jatkuu.

edit: black out, kirjotetaanko köyn(n)ös yhellä vai kahdella ännällä??

Älä muuta sano...:D

Mä laittaisin panokseni kahdelle ännälle.

Sullakin on? No, miksi päätit ottaa? Liittyikö siihen joku tapahtuma vai ihan muutenvain? Miltä se tuntui? Sattuiko? Oliko kallis?

Jep, mä olen pitkään ettinyt jotain sopivaa kuvaa enkä löytänyt, kunnes törmäsin tuohon köynnökseen:)

Yö!
long time no jazz

Älä muuta sano...:D

Mä laittaisin panokseni kahdelle ännälle.
Mä en oikeasti tiedä, mutta Wordin oikoluku tarjoaa kahta. Sillä mennään.
Sullakin on?
Kyllä.
No, miksi päätit ottaa?
Ollakseni enemmän itseni näköinen.
Liittyikö siihen joku tapahtuma vai ihan muutenvain?
Kyllä tavallaan ja kuitenkin ihan muutenvain.
Miltä se tuntui?
Hyvältä.
Sattuiko?
Ei paljoa, jossain kohti ei ollenkaan ja joissain vähän enemmän.
Oliko kallis?
Sanotaan näin, että siihen on menny paljon rahaa, mutta se ei ole kallista. (Olkavarsi-olkapää tähän mennessä ~800€ ja vielä menee)

Jep, mä olen pitkään ettinyt jotain sopivaa kuvaa enkä löytänyt, kunnes törmäsin tuohon köynnökseen:)
Meinasitko väreillä vai mustaa/harmaata?

Yön virallinen VITUN kova videootti.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pqlax_IfN3s"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pqlax_IfN3s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Isot pojat sanoo, että naisten tribaalista alaselkätatskaa kutsutaan nimellä Tramp Stamp. Hassu nimi....

Iltaa.

Mietinnässä. Jotenkin kyllä tuntuisi että hedelmällinen köynnös kaipaisi väriä itseensä.
Toi on kyllä vaikia valinta. Toisaalta hienosti varjosteltu + valkosella korostettu voi sekin olla überhieno.

Eikä tarvii miettiä miten saisi biksujen (tms) värin mätsättyä tatuoinnin kanssa. :D

edit: tramp stamp on yleisnimitys naisen tatujoinnille jostain aikojen alusta kai. edit2: tosin wikipedian mukaan todella olis noin, että kaikki alaselässä olevat tatuoinnit on tramp stamppejä.

Eikä tarvii miettiä miten saisi biksujen (tms) värin mätsättyä tatuoinnin kanssa. :D

edit: tramp stamp on yleisnimitys naisen tatujoinnille jostain aikojen alusta kai. edit2: tosin wikipedian mukaan todella olis noin, että kaikki alaselässä olevat tatuoinnit on tramp stamppejä.

Hehe, mä edustan tätä klassisempaa mustaa villakangastakki & korkkarit -tyyliä enemmän (tai ainakin yleensä....) että tuskin se sieltä hirveän usein näkyisi:D

Juu, kävin UFS -forumilla lukemassa joidenkin valopäidän "tatuoitu nainen on huora" -juttuja, siis perustuen ihan tuohon samaan historian kuriositeettiin. Paitsi että siellä tuntuivat olevan ihan oikeastikin sitä mieltä:jahas: No, pidän sitä yhtä totena kuin muslimien käsitystä siitä että nainen ilman huntua on huora...:rolleyes:

Yön virallinen VITUN kova videootti.
yeah,entwine!
paras video jonka mad masta mike on tähän riidiin postannut

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/KT7otUeQ7ms"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/KT7otUeQ7ms" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Back
Ylös Bottom