Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Todellakin, kaikenlaista puristelua voisi olla enemmän.
Perjantain-lauantain vastaisena yönä ajoin Tampereelta kotiin ja siinä ajaessa mun sisäreisiä puristeltiin siihen malliin että jos olis ollu kesä, auto olisi pysähtynyt tien viereen ja olisin ottanut puristelijan väkisin. Nyt piti odottaa että pääsin kotiin.
Kyllähän toi on ennenkin talvella takapenkillä hoitunu 🤭

Kyl muakin on joskus masentanut, mut sit menin lenkille ja se loppu siihe. Ihan aadeehoona siinä pyörit, joitko liikaa kahvia. Mä sä skitsoilet. Ahistaa ku ei saa koulussa pitää kännykkää. Se on varmaan autisti. Voi ku tulis anoreksia vähäks aikaa niin laihtus kunnolla. Ale-myynnit alkaa eli ostomaniaa luvassa jees pääsee shoppailee. Olispa muijalla nymfomania. Eksä oli selkeesti narsisti.

Nää on näitä.
Kyllä. Veit ainaki jalat suustani. 😁

Kyllä on saakelin vaikeaa ostaa koiranpentua ulkomailta. Marraskuun alussa olisi pitänyt lentää Kööpenhaminaan mutta sillä ei ollut pallit kunnossa, köyhdyin yli 400 e.
Nyt pitäisi joulun tienoilla hakea Gävlestä Ruotsista ja kasvattaja lupasi tuoda jonnekin välille, kysyin pääseekö kapellskärin satamaan niin ei tarvitse ottaa autoa yli. No ei pääse kun pääsee jonnekin minne junalla pääsee. Pitänee lentää Arlandaan, huoh.
Ajattelin että olis päässy vähän halvemmalla
noi on välillä haastavia. Onneks oma Akita narttu löyty pietarsaarelta. 😌 luojan kiitos puhuu suomea sentäs

Ihmettelenpä vain henkilöä, joka on tämän tästä joko itse flunssassa tai lapsi on flunssassa, poissaolot ma-ke tai ke-pe tai koko viikon. Ja samassa taloudessa asuva puoliso (lapsen toinen biologinen vanhempi) on säännöllisesti joka toinen viikko vapaalla, mutta... että erikoista sattumaa, kun aina hoitovuoro sattuu yhdelle silti, ihan kuin yksinhuoltaja olisi kyseessä vaikka ei ole.
Kannattas melekee lekuris tutkia, ei ihan normaalia aina olla kipeenä 🫣

En käytännössä tiedä miten luvat menee mutta mun mielestä työnantaja voi tarkistaa tossa tapauksessa että puoliso ei pidä yhtäaikaa sairaslomaa, varmaan puolison työnantajalta mutta mistäpä se noita tietoja ainakaan nykyään saa.

"
Jos toinen vanhemmista on jo kotona
  • Jos toinen vanhemmista on esimerkiksi sairaslomalla tai vapaapäivällä ja pystyy hoitamaan lasta, työssä oleva vanhempi ei yleensä saa tilapäistä hoitovapaata.
  • Poikkeus: Jos kotona oleva vanhempi on itse niin sairas, ettei kykene hoitamaan lasta (esim. sairaalahoidossa), työssä oleva vanhempi voi saada oikeuden tilapäiseen hoitovapaaseen. "
Ei saa työnantaja kenenkää tietoja antaa muille.
Ei edes puolisolle.

Parin avioliiton kokemuksella kiinnostus seksiin laskee dramaattisesti viiden vuoden paikkeilla. Uskoisin että sama tapahtuisi ilman avioliittoakin jos päätyisi jostain muusta syystä yhteen asumaan.
Taitaa vaikuttaa moni asia. Onko lapsia, viekö lapset esim naisen ajan ja kiinnostuksen. Saako molemmat huomiota. Mahdollinen painon nousu ja siitä johtuvat terveydelliset seikat. Teston lasku, vaihdevuodet jne. Alkoholi tai nalkutus.
Uskon että seksi ei kuole jos pitää huolta suhteesta.

Oon ollu työnantajalla jossa vaaditaan puolison työnantajalta todistus että puoliso ollut töissä noina päivinä
Ei sinänsä huono idea, mutta aika pitkään saisi joku itseeni liittymätön firma kysellä multa jotain todistusta työssäolosta päivänä X.

Eihän toi voi perustua yhtään mihinkään sopimuksiin, TESeihin eikä muuhunkaan minkä perusteella olisi oikeus täysin ulkopuoliselta henkilöltä tuollaista vaatia.

Puolison työnantajalla ei ole mitään laillista oikeutta vaatia yhtään mitään.

Oon ollu työnantajalla jossa vaaditaan puolison työnantajalta todistus että puoliso ollut töissä noina päivinä
Mä oon yhä. Enää ei kylläkään vaadita.
Riittää kun vannoo: Mörökölli minut vieköön jos huijaan!

Tosin someen ei kannata laittaa kuvia samalta ajalta joltain Tukholman perheristeilyltä…

@orsilla1 Meillä loppu juurikin siihen kun oman työnantajan olisi pitänyt alkaa kirjoittelemaan noita

Back
Ylös Bottom