Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Olen ollut vuodesta 2014 telian asiakas.

Kaikki toiminut hyvin.

Ja lähimmästä sähkölaitoksesta tulee oma sähkö. Sähkölaskuni eivät muutenkaan ole niin suuria että näkisin suurta vaivaa kilpailuttaa edullisempien hintojen perässä.

Kyllä juur näin. Toimiva kampe.

Sillähän pystyy kai lämmittämään jopa telttaa, kunhan vaan varmistaa, että ilma vähän vaihtuu.
Olin ihan unohtanut, yks päivä oli jo jouset lautta-asennossa.

dTlQAq0-D.jpg

Sähköfirmat eivät halua pitää asiakkaita määräaikaisen sopparin jälkeen, se on vähän outoa.

Useamman kerran käynyt seuraavaa (hinnat hatusta, idea validi):

1) määräaikainen sopimus, sähkö maksaa 4 senttiä/kWh
2) sopimus loppumassa, tulee tarjous, että jos jatkat, niin saat edelleen huippuedulliseen hintaan 6 senttiä/kWh
3) etsin jostain edullisimman, nyt huono aika, joten otan uuden sopimuksen 4,2 senttiä/kWh
4) irtisanomisen jälkeen firma 1 soittaa, että olisit sittenkin saanut hintaan 4,1 senttiä
5) ihmettelen, että miksi sitten tarjositte olemassaolevalle asiakkaalle paskadiiliä 6 senttiä/kWh

Kaikki toiminut hyvin.

Ja lähimmästä sähkölaitoksesta tulee oma sähkö. Sähkölaskuni eivät muutenkaan ole niin suuria että näkisin suurta vaivaa kilpailuttaa edullisempien hintojen perässä.
Olin iät ajat telen asiakas ja sama sim-kortti myös iät ajat, sitten kun vaihtui puhelin 3g malliin niin piti vaihtaa sim-kortti ja kun liikkeessä olin niin myyjä hoiti nää kaikki. Oli sillä ilme näkemisen arvoinen kun kortissa luki tele, vähän aikaa katteli että mikäs helvetti tää firma on :LOL:

Sama homma käynyt täällä ja miettinyt samaa.

Homma osuu myös puhelinliittymiin, luultavasti soittavat Telialta pian. Mutta otin 2 vuoden määräaikaisen, niin sai 50 e lahjakortin vielä kylkeen, joten ei onnaa vaihto.

Huushollissa ennestään luureja joissa DNA ja yhdessä Moi. Ei ole ollut ongelmaa, joten ei tunnu pahalta vaihtaa Telialta DNA:lle.

Olin iät ajat telen asiakas ja sama sim-kortti myös iät ajat, sitten kun vaihtui puhelin 3g malliin niin piti vaihtaa sim-kortti ja kun liikkeessä olin niin myyjä hoiti nää kaikki. Oli sillä ilme näkemisen arvoinen kun kortissa luki tele, vähän aikaa katteli että mikäs helvetti tää firma on :LOL:
Kaverilla oli sama keissi, mutta kolumbuksen liittymä. Ei halunnut vaihtaa enään sen takia, koska oli komee liittymä. :D

Mä olen iät ja ajat ollut telian asiakas mutta vuosi sitten vaihdoin elisalle kun jossain kauppakeskuksessa joku Jonne antoi niin hyvät kaupanpäälliset, et en jättänyt tilaisuutta käyttämättä. Kaupanpäälliset olivat niin hyvät, että pariin kertaan kyselin sopimusta tehdessä, että onko asia nyt varmasti niin kuin kysyin.
"Juu, on. Kyllä varmasti on."

Tyytyväisenä kun aloin kaupanpäällisiä laittamaan lihoiksi niin ei asia mennytkään ihan niin.
Useaan kertaan jouduin soittelemaan ja selvittämään asiaa ja pari kk siinä sitten meni ennen kuin elisa ratkaisi asian niin kuin minulle oli luvattu. Sain siinä matkan varrella kaikenlaisia ilmaisia kanavapaketteja ja vähennyksiä puhelinlaskuun. Lisäksi kaupanpäällisten arvo nousi vielä entisestään siitä mitä se oli sopimuksentekohetkellä.

Lopputulos oli ihan jeppis. Myyjää eikä hänen esimiestään ei kuulemma tavoitettu. Eihän mulle ole väliä kuka tavoitetaan tai ei, kunhan luvatut asiat hoidetaan.

Pitäis vaihtaa takaisin telialle. Olisi ihan hyvä tehdä se nyt kun niin paljon muutakin on elämässä mennyt vaihtoon.

Minulla kun käytännössä kaikki nuo firman juttuja niin en viitsi muutaman euron takia vaihdella kun puhutaan kympeistä.
Hauskana kuriositeettina noista numeroista kun joskus ennen oli vielä alku kytketty operaattoriin niin mulla ja poitsulla on täysin sama numero mutta toisella 0400 toisella 0500 alku.

Tein minäkin heräteostoksia, kävin jännittävällä Prisman retkellä jossa sain päähäni tehdä täytetyn naudan ulkofileen.
Noh, siinähän file leikataan pitkäksi ja siinä hetken tuumailtuani muistin että kaikki veitset tylsiä kuin mun elämä josta sainkin idean hakea teroittimen!
Ostin Fiskarsin sellaisen muovisen lelun oloisen jutun ja äsken koitin niin kyllä se piru vaan toimi ja mulle riittävän hyvin!
E:
Heittäkääs hyvä täyte ehdotus, ei ole tullut aikoihin tehtyä ja senhän voi täyttää periaatteessa vaikka millä mutta oisko jollain sellainen pomminvarma täyte?

Meillä 3 vuotta ollut tuossa tyhmemmässä näyttölaitteessa Xiaomin Mi Box 4k. Ilmeisesti samankaltainen kampe tämä Googlen uutuus ja samalla tapaa Android TV-käyttiksenä?
Varmaan joo. Selvä parannus vanhaan kun ei tarvi välttämättä kännykällä ohjata ja 4k+hdr+atmos.

1996. No silloinen sonera, eiku tele.

Kylläpä masentaa lueskella vanhaa treenipäiväkirjaa. Näemmä sitä tulee heikoksi kun ei treenaa 😔

Heittäkääs hyvä täyte ehdotus, ei ole tullut aikoihin tehtyä ja senhän voi täyttää periaatteessa vaikka millä mutta oisko jollain sellainen pomminvarma täyte?
Mozzarellaa, valkosipuli ja muut mausteet ja vaikka kurkkusalaattia?

Ehdottomasti tekisin myös perunamuusia, perunamuusiin sopii kanssa muuten valkosipuli kuin nyrkki silmään.

Niin ja mansikkahilloa raejuustolla.

Mozzarellaa, valkosipuli ja muut mausteet ja vaikka kurkkusalaattia?

Ehdottomasti tekisin myös perunamuusia, perunamuusiin sopii kanssa muuten valkosipuli kuin nyrkki silmään.

Niin ja mansikkahilloa raejuustolla.
Noni, mulla oli mozzarella valkosipu persilja mielessä.
Hillo tulee päälle.

Sähköfirmat eivät halua pitää asiakkaita määräaikaisen sopparin jälkeen, se on vähän outoa.

1) määräaikainen sopimus, sähkö maksaa 4 senttiä/kWh
2) sopimus loppumassa, tulee tarjous, että jos jatkat, niin saat edelleen huippuedulliseen hintaan 6 senttiä/kWh
3) etsin jostain edullisimman, nyt huono aika, joten otan uuden sopimuksen 4,2 senttiä/kWh
4) irtisanomisen jälkeen firma 1 soittaa, että olisit sittenkin saanut hintaan 4,1 senttiä
5) ihmettelen, että miksi sitten tarjositte olemassaolevalle asiakkaalle paskadiiliä 6 senttiä/kWh
Ihmettelen miksi kukaan käyttää muuta kuin pörssisähköä.

Ihmettelen miksi kukaan käyttää muuta kuin pörssisähköä.
Mulla on kaikkein kallein pätkä ollut, kun pörssisähköä kokeilin.
Keskihinnaksi tuli 6-6,5 senttiä/kWh. Nyt saan aina kaikkina aikoina 4,38 senttiä/kWh.
Eli omasta puolestani voin sanoa, että kustannussyistä kartan.

Back
Ylös Bottom