Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Onko maustettua vai ihan onely lihaa?

Kannattaa muute vetää lopputuote vakuumiin, jos vehe löytyy. Pysyy varmemmin hyvänä.
Siis: tarkoitus vetää suikaleiksi ja sitten marinadiin maustumaan. Jonka jälkeen kuivatus.

Googlesta löytyi aika hyvin eri maustevariaatioita. Mainittiin jopa Kuparikaton hyvä ystävä Captain Morgan.

Siis: tarkoitus vetää suikaleiksi ja sitten marinadiin maustumaan. Jonka jälkeen kuivatus.

Googlesta löytyi aika hyvin eri maustevariaatioita. Mainittiin jopa Kuparikaton hyvä ystävä Captain Morgan.
Tulee varmasti erinomaista.

Samaan tyyliin tehnyt itse muusta, eli lehmästä, eli naudasta.

Teen sitten reissuevääksi myös, niin ei olla pelkän ahvenkukon varassa.

Tässä on hyvää aikaa harjoitella, jos prosessi ei ihan ekalla yrityksellä mene ns puikkariin.
Niin ja tästä erästä osa menee pemmikaanin valmistukseen 😁

edit
Teitkö muuuuuten uunissa vai kuivurilla?

Uunissa kuivannut naudan lihasta loheen ja kananmunasta perunasipulisekoitukseen. Hyvin pelaa.

Kuivalihalle toimii seuraava:
Alas pelti ottamaan tipat vastaan ja ylös ritilä johon asensin suikaleet roikkuun niin, että pitkästä suikaleesta läpi grillitikku ja itse tikku ritilän päälle niin, että ne suikaleet menee ritilän väleistä. Samaan tikkuun sitten asettaa vaan useamman suikaleen, niin mahtuu enemmän kuivuun.

Rokillakin aivan liikaa lässytystä ja paskaa musiikkia. Radio City on autossa useimmiten. Töissä Spotify onely.

Mä kuuntelen aamun ja iltapäivän puolentunnin kävelymatkat nykyään podcasteja. Tällä hetkellä sivistän itseäni kadonneiden henkilöiden mystisillä tapauksilla. Justii oli esim. jakso Satakunnasta missä se yksi isäntä muurasi rouvansa leivinuuniin vuosikausiksi.

Uunissa kuivannut naudan lihasta loheen ja kananmunasta perunasipulisekoitukseen. Hyvin pelaa.

Kuivalihalle toimii seuraava:
Alas pelti ottamaan tipat vastaan ja ylös ritilä johon asensin suikaleet roikkuun niin, että pitkästä suikaleesta läpi grillitikku ja itse tikku ritilän päälle niin, että ne suikaleet menee ritilän väleistä. Samaan tikkuun sitten asettaa vaan useamman suikaleen, niin mahtuu enemmän kuivuun.
Joo, tuota tekniikkaa ajattelin itsekin käyttää.

Joo, tuota tekniikkaa ajattelin itsekin käyttää.
Koitin kerran huvikseen uunissa ihan naudasta tehdä ja onnistui yllättävän hyvin, toteutus samanlainen.
Mutta sen kuivalihan juttu on se maustaminen ja se ei mennyt ihan nappiin joskin oli ihan syötävää.
Mites leikkaus, vedättekö syiden suuntaan vai poikittain? Taitaa yleisin tapa syiden suuntaan ja varmaan siksi ettei murru käsiteltäessä?

Ostin kaupasta red curry sellaisen valmiin mausteseoksen (tahna) ja pistin vuokaan sen ja paprikaa, sipulia ja tomaattimurskan sekä vettä sen verran että lihat peittyi. Lisäksi löysin tabascon jonkun sweet&spicy jutun niitä sitä vielä loraus meni sekaan.
Olen aiemminkin kokkaillut sellaisia kanan rustiikkipaloja jotka on vähän isompia niin nopsaan vain pannut väriä pintaan ja tuonne sekaan niin ei pitäs olla sitkeetä ainakaan.

Ostin kaupasta red curry sellaisen valmiin mausteseoksen (tahna) ja pistin vuokaan sen ja paprikaa, sipulia ja tomaattimurskan sekä vettä sen verran että lihat peittyi. Lisäksi löysin tabascon jonkun sweet&spicy jutun niitä sitä vielä loraus meni sekaan.
Olen aiemminkin kokkaillut sellaisia kanan rustiikkipaloja jotka on vähän isompia niin nopsaan vain pannut väriä pintaan ja tuonne sekaan niin ei pitäs olla sitkeetä ainakaan.
Mikäs sun osoite on niin tuun syömään :kuola:

Back
Ylös Bottom