Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.


Fränk on aika kova nostaa vieläki. Sen kerran ku silmä välttää ja käyn oman reenin lomassa kusella, se on aivan varmaa että fränk on menny kyykkyräkkiin makkaamaan ja pieremään.

Hieno mies siis hänkin.

Vakavasti puhuen, oletko kisaamassa lähiaikoina? Leuat tai voimam osto?
 
Hieno mies siis hänkin.

Vakavasti puhuen, oletko kisaamassa lähiaikoina? Leuat tai voimam osto?

Fränk on paras!

Leukaa käyn vettää hyvinkäällä ens kuussa ja sit voimaa / penkkii / voimapunnerrusta toukokuussa. Mites ite? Käyvväähä joskus samat kisat nii tarjoon kaljan sen jälkee!
 
Huh, ensimmäistä kertaa elämässäni pelotti oikeasti lentää. Lähdin sunnuntaina vähän extempore-työmatkalle Dubaihin ja lento takaisin oli eilen illalla. Tietysti tähän väliin tipahti juuri se kone Etiopiassa, ja sama konemalli mikä meillä oli buukattuna.
Ehdotin jo työkavereille, että otetaan uudet lennot finskiltä, kun näytti siltä, että Flydubai oli pitkään sitä mieltä, että asiaan ei tarvitse reagoida. No onneksi muut tekivät sitten päätöksen heidän puolestaan ja konetyyppi oli pakko vaihtaa.

Siinä kun istuin ikkunapaikalla hieman pölyisessä 737-800:ssa niin mietin ,että mistähän lentokoneiden graveyardilta tämä sitten on kaivettu, ja olikohan tämäkään hyvä ratkaisu. :LOL: No, lento sujui hyvin onneksi.

Onneksi en enää matkusta paljon, koska lentopelko vaivaa kerta kerralta enemmän.
 
Lentäminen on juurikin parasta.

Varaa istuimen käytävän vierestä niin lentoemot pakittelee aina peppu edellä päälle.

Taisikin juuri lentää 737 maxilla.
 
Sama, eikä pelkoa helpota lentoturmatutkintojen seuraaminen.

Tämän tutkinnasta:

"737 sits so low to the ground (a deliberate design choice to let it serve small airports with limited ground equipment), Boeing moved the engines slightly forward and raised them higher on their underwing pylons. (If you place an engine too close to ground, it can suck in debris while the plane is taxiing.)

That new position changed the aircraft's center of gravity, creating the potential for the nose to pitch up during flight. Boeing designed software called the Maneuvering Characteristics Augmentation System, or MCAS, to overcome this action. When a sensor on the fuselage detects that the nose is too high, which could eventually cause the plane to stall, MCAS automatically pushes the nose down.

Investigators in the Lion Air crash have said that a fault in the the sensor may have been feeding incorrect data to MCAS, pitching the nose down into a dive. According to the investigation, the Lion Air pilots struggled to take control of the plane before the crash as it pitched up and down. (For a thorough explanation of MCAS, see this story from The Air Current.)

On Nov. 6, Boeing issued a safety warning advising 737 Max operators of the potential for a sensor failure and instructing them how to deactivate MCAS by flipping a switch. But two days later, The Seattle Times reported that Max 8 pilots were not specifically trained on using MCAS."

Jos vaikka tieto vähentäis tuskaa... Eilen oli töllössä joku meikäläinen asiantuntija ja oli näillä linjoilla kanssa, automatiikkaa ei voi edes ohittaa ja lentäjiä ei koulutettu siitä, saattaisivat myös taistella sitä vastaan jossain vaaratilanteessa ja pahentaa asioita. Nyt pitäisi olla tiedossa nämä lentäjillä. Tietty jos viallinen sensori voi väärällä datalla syöksytttää koneen maihin niin aika hurja visio. Luulis että joku muu systeemi tulis ja override tuosta ettei maihin mennä.
 
tein vaalikoneen

vas&vihr eivät jakaneet kanssani samaa ajattelumaalimaa

tiedän ketä äänestän
 
Päätöksen voi tehdä myös ilman vaalikoneita.
Oleellistahan ei ole se ketä äänestää, vaan se ettei äänestä ainakaan kommunisteja.
 
Back
Ylös Bottom