Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Pöö!
WIN_20190207_16_35_39_Pro.webp

Mä olen joidenkin vanhusten hoitajien kanssa istunu juttelemassa ja tavallisille hoitajille on vaikeata se ettei kukaan ikinä koskaan parane.Edellis iltana on juteltu ja syötetty,seuraavaan vuoroon kun tulee ni huone on tyhjä ja yhteisen olohuoneen lipaston päällä on valokuva ja kukkia.Empaattiselle ihmiselle toi on kun oma vaari/mummu kuolis jatkuvasti uudestaan.

Vaikee paikka olla duunissa.

Joo varmasti myös näin, että niille empaattisille sitten vaikeata itselleen. Kaikkiin en tietenkään halua yleistää, mutta jotenkin tän yhteiskunnan mentaliteetti on se, että vanhus on rasite ja mitä just oli toi Enbusken törky Tami Tammiselle ja vanhuksista yleensä, niin hitto jotenkin oksettavaa ja noi jutut ja asenteet heijastuu sitten siellä vanhustenhoidossa ja se on se ongelma IMHO. Ei tarvii olla yliempaattinen, mut ei kuitenkaan kohdella kaltoin ja täysin välinpitämättömästi. Ulkomaiset hoitajat esim. mustat naiset pitävät paljon paremmin vanhuksista tuolla kodeissa, kulttuuri on eri. Jos jossain Suomessa kohdeltaisiin koiria niin kuin vanhuksia, niin koiranhotajia istuisi vankilassa, laitoksia olisi suljettu, johtajia erotettu ja asiat korjattu ja Tuomas Enbuske raivoissaan. Mutta vanhus what's that worth, nothing? Kuluja tulee hirveesti niistä, miinusmerkkisiä ovat....

No minkäs teet jos nuppia kutittaa. Merinovillaboxerit on jättäneet nukan palasen frenulumin kärkeen.

Vähän sama juttu kun kesäkuumalla on valkoiset khaki-housut jalassa, ilman alushousuja koska ne hiertää. Käyt kusella puskassa niin sen jälkeen on pakko ravistaa todella huolellisesti, ettei tuu tippa housuihin koska se näkyy heti. Siinä ravistelet huolella ja sattuu pari nuorta mimmi lenkkeilemään ohi niin taas lehdet kirjottaa että puskarunkkari.

En tiedä miksi, mutta erittäin kiehtovaa katsottavaa, jos olisin pikkupoikana tommoisia videoita nähnyt, niin olisin varmaan kuski.
Ja nykyään se on viiksestä tai kojelaudan napista d ja sitten kaasua. Liukkaalla jyrkässä ylämäessä ollaan sitte ihmeissään ku ei hoksattu napsauttaa ajoissa manuaalille ja yhtä pykälää pienemmälle sitä tietokonepeliä. Eli taitoa se vaatii edelleen, mutta oppi tulee monelle vasta sitte ongelmissa.

Ja nykyään se on viiksestä tai kojelaudan napista d ja sitten kaasua. Liukkaalla jyrkässä ylämäessä ollaan sitte ihmeissään ku ei hoksattu napsauttaa ajoissa manuaalille ja yhtä pykälää pienemmälle sitä tietokonepeliä. Eli taitoa se vaatii edelleen, mutta oppi tulee monelle vasta sitte ongelmissa.
Toi on vaan tehonpuutetta.

Tänään empiirinen tutkimus osoitti, että työmatkaan menee alta 10min kauemmin kävellen kuin pyörällä ja mikä tärkeintä, hermojen säästö huomattavaa. Tässähän on ehkä mahdollisuus säilyttää mun mielenterveyden huterat rippeet ennenku talvi loppuu.

En tiennytkään että Urheiluruudun tunnareita on noinkin monta... Oma suosikki ehtottomasti alkaa kohdalla 2:15.
Ysäri #nevöfoget

Suosikit nuo 1985-1990, se aito soundi mulle. :-) Mikä tuohon sitten sopisi kuin nyrkki silmään olisi Peteliuksen Rolex/solarium Juha Jokinen "Enempiä kiertelemättä, turhia kaartelematta, aasinsiltoja rakentamatta, suoraan asian ytimeen" ...vai miten se meni, mutta en hitto tuota löytänyt tubesta!!

Saas nähdä miten tulee uni kun tavoistani poiketen vaihdoin treenit päikkäreihin.
Ettei vaan kävis nykäset kun ei ole mun tapasta sitten ollenkaan mutta nyt väsy vaan voitti.

Pari viikkoa jäänyt treenailu vähille. Tänään ei ole syöminenkään kiinnostanut.

Taitaa olla jokin vialla.

Back
Ylös Bottom