Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Kävelet metsään ja laitat tulet pystyyn. Siinä sitten sumppia ja nisua kylkeen. Voittaa nyyssiksen kanarian reissun ja helppo toteuttaa. (y)
Toi on oikeasti hyvä idea mutta kun ei vaan osaa lähteä.
Meilläkin kaupunki tarjoaa useitakin laavuja joissa polttopuutkin valmiina ja kaikki mahdollinen mutta kun ei niin ei.
Jos muuten joskus haluatte Lahdessa retkeillä niin on sellainen paikka kuin Lapakisto ja siellä on montakin notskipaikkaa puineen päivineen ja löytyy reittejä ihan parista tunnista koko päivään ja miksei pidempäänkin patikointiin.

Meilläkin kaupunki tarjoaa useitakin laavuja joissa polttopuutkin valmiina ja kaikki mahdollinen mutta kun ei niin ei.
Jos muuten joskus haluatte Lahdessa retkeillä niin on sellainen paikka kuin Lapakisto ja siellä on montakin notskipaikkaa puineen päivineen ja löytyy reittejä ihan parista tunnista koko päivään ja miksei pidempäänkin patikointiin.
Nuo on kyllä erinomaisia. Itellä kans yks vakkaripaikka, jossa puut valmiina. Senkun lyö tulet pystyyn ja eväät valmistuun.

Välillä sattuu joku muukin, mutta useimmiten saa olla yksikseen.

Voisi joskus käydäkin.

Minä halusin aina mennä luontoon mutta en osannut yksin, koiran kanssa tuli sitten lähdettyä.
Olisi kiva käydä miehenkin kanssa "koko porukalla" useammin retkeilemässä, ihan vaikka vain päiväreissuilla mutta minä olen meistä se, joka oikeasti tykkää kävelemisestä. Voin hyvin ajaa sen pari tuntia johonkin uuteen paikkaan patikoimaan päiväksi. Kauemmas voisi mennä yöpymisreissulle. Tänä vuonna tulee varmasti tehtyä sellaista enemmän, kun olen päättänyt jättää osallistumatta koiraleireille yhtä usein kuin viime vuonna. Enemmän vapaita viikonloppuja.

Voisi joskus käydäkin.

Minä halusin aina mennä luontoon mutta en osannut yksin, koiran kanssa tuli sitten lähdettyä.
Olisi kiva käydä miehenkin kanssa "koko porukalla" useammin retkeilemässä, ihan vaikka vain päiväreissuilla mutta minä olen meistä se, joka oikeasti tykkää kävelemisestä. Voin hyvin ajaa sen pari tuntia johonkin uuteen paikkaan patikoimaan päiväksi. Kauemmas voisi mennä yöpymisreissulle. Tänä vuonna tulee varmasti tehtyä sellaista enemmän, kun olen päättänyt jättää osallistumatta koiraleireille yhtä usein kuin viime vuonna. Enemmän vapaita viikonloppuja.
Jos ois kaveri niin mä lähtisin mielellään karhunkierrosta vetämään ja lappiin ihan vaikka useammaksi yöksi vaeltamaan, kesällä oltiin Lemmenjoella mutta kun tuo muu perhe silloin ei ihan telttareissuista välittänyt niin oli lyhyemmän kaavan mukaan mutta onhan siellä jotenkin sitä omaa taikaa.
Systeri saattaa olla viikon tai parikin kairassa rinkan kanssa lapissa, en tiedä mikä ihme sinne vetää. Ehkä se että mutsi on syntynyt Inarissa.

Pakko laittaa tänne näitä mukavia muistoja kun tuli lapista mainittua.
Kesällä mentiin aamu-uinnille Ivalojoen rantaan ja siellä ei ollut ketään (yllätys, arkiaamu kello 9) Paitsi tämä seurue... :)
On muuten sitten vimpan päälle hieno hiekkaranta aivan keskustatta Ivalossa, kannattaa poiketa jos aikaa on, valtatieltä n.300 metriä sivuun.

Ja muutenkin se luonto, tälläisiä mestoja ihan melkein tien vieressä.

Liitteet

• porot rannalla.webp
    porot rannalla.webp
    110,5 KB · Katsottu: 195
  • joki Lapissa.webp
    joki Lapissa.webp
    160,1 KB · Katsottu: 159
Jos ois kaveri niin mä lähtisin mielellään karhunkierrosta vetämään ja lappiin ihan vaikka useammaksi yöksi vaeltamaan, kesällä oltiin Lemmenjoella mutta kun tuo muu perhe silloin ei ihan telttareissuista välittänyt niin oli lyhyemmän kaavan mukaan mutta onhan siellä jotenkin sitä omaa taikaa.
Juuri se oma aika on parasta. Minä olin viime kesänä lähdössä Patvinsuolle muutamaksi päiväksi mutta eihän siitä mitään tullut kuumuuden takia. En itsekään tykkää kuumuudesta mutta koiran kanssa se on vielä eri juttu, kun on huolissaan siitä kaverista. Ja se tietysti, vaikka ensi kesänä ei ole leirejä tiedossa, voi taas toinen liian kuuma kesä sotkea suunnitelmia.

Tämän keskustelun seurauksena ajauduin katsomaan noita rakkaimpia retkeilykuvia koiran kanssa.
Viime vuonna maaliskuussa käytiin päiväreissulla Konnevedellä
Elokuussa yövyttiin Repovedellä
On se rauhassa oleminen vain ihmisen parasta aikaa.

sama tunne on tullut tästä viimeaikojen vanhustenhoitoloidenjupakasta, ollaan saatu ulkomaalaiset pois otsikoista

Kyllä tuossa vanhustenhoidon surkeudessa on perää. Mut enempi se on kyse siitä, että ihmiset on kusipäitä eikä välitä, kuin että "ei ole aikaa" tms. bullshittiä. Vaimo on lastentarhassa duunissa, vanhustenhoitoa/pitkäaikaissairaiden hoitoa nähny myös, sanoi ettei pystyis siellä työskentelemään kun mut hoitajat kohtelee niitä vanhuksia niin törkeästi/välinpitämättömästi. Nuo kuolemantapaukset on vaan jäävuoren huippu.

Back
Ylös Bottom