Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Semmonen kysymys tuli mieleen, että paljonko sitä vodkaa oli itänaapurissa nautittu kun saatiin idea laittaa maastokuorma-autoon moottoriksi pensakasi.

vastaus: kuka sitä nyt hehkuttamaan ryhtyy

Tänään sai jo noukittua salikassin aamulla kantoon, jos se tästä taas lähtisi.

Varmuuden vuoksi uhrasin kahvia reilusti paitajumalalle.

-95 syntyny skidi paino bitcoineilla 3 miltsin verotettavat tulot. Googlasin kaveria niin oli joku lehtijuttu että thaikuissa siltä huijattiin 31 miljoonan euron arvosta bitcoineja.

Ite en vieläkään oo snaijannut tätä bitcoin juttua. Kuka niitä ostaa? ts. miten sä realisoit yhden bitcoinin 5500 euroksi? Ja tiiän että on välittäjiä, mutta miten se välittäjä realisoi sen?

-95 syntyny skidi paino bitcoineilla 3 miltsin verotettavat tulot. Googlasin kaveria niin oli joku lehtijuttu että thaikuissa siltä huijattiin 31 miljoonan euron arvosta bitcoineja.

Ite en vieläkään oo snaijannut tätä bitcoin juttua. Kuka niitä ostaa? ts. miten sä realisoit yhden bitcoinin 5500 euroksi? Ja tiiän että on välittäjiä, mutta miten se välittäjä realisoi sen?
Ihmiset jotka uskoo tekevänsä voittoa ostamalla bitcoineja, ja paljonhan huumebisnestä pyöritetään bitcoineilla. Ostat coineja välittäjältä, ostat coineilla huumeita, diileri myy coinit välittäjälle. Ja joka välissä välittäjä tietenki ottaa pienen siivun itelleen. Ja kai noilla voi ostaa jo paljon ihan oikeissa nettikaupoissaki. Ei kai se ole normaalia valuuttaa kummempi. Jos ostat esim. välittäjältä coineja 5000€, joudut pulittamaan 5000€+joku % minkä välittäjä määrää. Eli välittäjätkään tuskin varsinaisesti realisoi coineja, ne samat coinit vaan pyörii omistajalta toiselle ja koko ajan sen arvo muuttuu. Käsittääkseni coineja on koko ajan vakio määrä (olikohan 21mil).

On muuten varsinaisen koomista heittää autoo tankatessa viereentulevalle kaverille jotain vitsiä kasettiautostaan. Kunnes miettii, että tunnistikohan se edes mua ja lopulta tajuaa, että olikohan se edes se kaveri joksi sitä luulin.

No mutta, sama sen väliä, kun saa vähän väliä.

Että on häröjä ihmisiä, jotkut on jotenkin vaivaannuttavia kun ihan ventovieraita ja alkaa utelemaan aivan liikaa.
Ahdistaa jo valmiiksi kun tietää että taas joskus puolen vuoden päästä pitää nähdä sama ihminen noin 5 minuutin ajan eikä olisi pakko keskustella mutta toinen vaan änkee jutulle vaikka kuinka vetää kuulosuojainta päähän... perkele.

Tuli uusi iPhone ja hitto tämä on liian iso.
smilie_girl_236.gif

Mutta ei ollut valittavana SE:tä, joka on omaan käteen just sopiva.

#firstworldproblems

Mikä luuri? XS Max?

Mulla oli joskus 6+. Se oli sopiva. Oon tottunut pitelemään isoa jo teini-ikäisestä asti. Nykyinen on firman antama, niin ei ollut saatavilla 8. Liian pieni.

Eikö meinaa käteen mahtua?
En tiedä miten pitäisi yhdellä kädellä nyt tekstailla eli ei.
Mikä luuri? XS Max?

Mulla oli joskus 6+. Se oli sopiva. Oon tottunut pitelemään isoa jo teini-ikäisestä asti. Nykyinen on firman antama, niin ei ollut saatavilla 8. Liian pieni.
Ei tämä ole kuin 7. Mutta siis niin kuin futherille kommentoin, ei yhdellä kädellä käytettävä. Tai sitten mulla on liian pienet kädet.
Olisi ollut valittavana ainakin kalliimpia, ehkä isompiakin. Tuin työnantajaa valkkaamalla halvimman mahdollisen ennen kaikkea, koska ajattelin kiireessä saavani saman kokoisen kuin vanha SE.

Tuli uusi iPhone ja hitto tämä on liian iso.
smilie_girl_236.gif

Mutta ei ollut valittavana SE:tä, joka on omaan käteen just sopiva.

#firstworldproblems
Minuu ärsyttää, kun nykyinen luuri alkaa osoittaa uupumisen merkkejä, mutta kaikki semmoiset, joista olen haaveillut, on ihan kauhean isoja mötjäkkeitä! Joku 5" ois ihan sopiva, mut ne on sit iphoneja ne pienemmät. Ja minä en oikein noista omenoista välittäisi...

Mun uusi (työ)puhelin on kans helvatin iso, mitenhän siihen tottuu. Nykyinen puhelin on tuo Sonyn pieni Xperia kun siitä oli onneks saatavilla tuo compact-versio. Taitaa olla iphonen kanssa samaa kokoluokkaa jos ei jopa pienempi.
En tiedä miten tuollaiset isot mahtuu taskuunkaan.

Eiliset olotilat tais enteillä flunssaa, joten taitaa mennä totaalisen laiskalla linjalla loppuviikko, jos sen taudin taas kerran sais taltutettua ennen kuin yltyy pahaksi.

Tuin työnantajaa valkkaamalla halvimman mahdollisen.

Mä en yleensä arvosta tätä työntekijöissä (sorry, ei pahalla). Itse tuen työnantajaa tekemällä äärimmäisen hyvän työpanoksen josta asiakas maksaa moninkertaisesti vs työnantajan minulle maksama palkkio. Vastavuoroisesti valkkaan reissuilla aina parhaan hotellin ja maukkaimman piffin firman kortilla. Näillä pienillä nyansseilla työpanoksen laadun kasvu on suurempi mitä firman kulu.

Mutta! Olen nykyään konsulttitalossa, jossa henkilöstön osaaminen ja tekeminen tuo tuloksen taloon. Ja sitä arvostetaan. Aiemmin olin firmassa jossa tuote toi tuloksen. Kaikki panostus meni tuotteeseen ja henkilöstö oli välitön paha josta piti säästää kaikin tavoin.

En ole koskaan saanut kummitukselta, mutta voisin kuvitella että ei paljon miltään. Eikös noi vetele mm seinistä läpi? tai ovat näkymättömiä. Sama kuin huljuttelisi kullia huoneilmassa.

Sit taas zombihan on elävä kuollut (?) Seksi zompin kanssa tuntuis varmaan samalta mitä ruumiin kanssa. Vois tehdä vaikka uusia yhdyntäreikiä. Ihmissuden kanssa vois olla kivuliasta jos sus raapisi selkää lähetyssaarnaajassa.

Back
Ylös Bottom