Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

@Max131 lle keppi. Floikka ja kaikkee.
Tolla on joitain makeita tekeleitä. Tuokin näyttää todella hyvältä. Perusmallit sattuu vaan aika paljon silmään, vaikka takuulla todella laatuinstrumentteja. Tolla oli jotain hyvää dokkariakin youtubessa, jota kattelin.

Mutta varteenotettava vaihtoehto ehdottomasti, jos kotimaista customisähkistä haluaisi.

muoks. tohon hellcat-malliin se tolta todennäköisesti kallistuisi.

tarkoitin että spotifyn laatu ei kelpaa, laserlevyltä pitää soitto soida, kotona

ja japanilais-tanskalaiset, kaksi kanavaa, onely

tarkoitin että spotifyn laatu ei kelpaa, laserlevyltä pitää soitto soida, kotona
Tässä on tullut kyllä laiskaksi. Ei puhettakaan, että jaksais rampata levyjä vaihtamassa soittimella. Ei varmaan kannata meikäläisen vinyylejäkään ruveta harrastamaan. Joutuis vielä kuuntelemaan kokonaisia levyjä, mikä olis jo sekin oma shokkinsa.

Tässä on tullut kyllä laiskaksi. Ei puhettakaan, että jaksais rampata levyjä vaihtamassa soittimella. Ei varmaan kannata meikäläisen vinyylejäkään ruveta harrastamaan. Joutuis vielä kuuntelemaan kokonaisia levyjä, mikä olis jo sekin oma shokkinsa.

Mä kuuntele töissä soittolistoja ja "sekalaisia", joko genren tai teeman tms.tyypin mukaan tai tietyn artistin tuotantoa, kun kuitenkin tulee keskeytyksiä eikä voi kuunnella kokonaisuuksia. Himassa sit kokonaisia levyjä.

Himassa sit kokonaisia levyjä.
Mulla se melkein jää pidemmille matkoille ja lenkeille, kun tulee ajatuksen kanssa kuunneltua kokonaisia levyjä. Ei himassakaan oikein nykyään jaksa keskittyä, kun pitää touhuta montaa asiaa kerralla.

Vaikea nykyään myös löytää artisteja ja levyjä, joiden parissa jaksaisi tosiaan koko levyn ajan... ehkä tuota on vaan päässyt liian malttamattomaksi.

ja japanilais-tanskalaiset, kaksi kanavaa, onely
Mulla on selkeästi liian huonot nuo paremmatkin vehkeet kun en huomaa huonolaatuisuutta. Toki olen premium-käyttäjä. Asetuksissa näyttää olevan "automaattinen laatu" mikä tarkoittanee parasta mikä mahtuu streamina senhetkisen putken läpi.

Edit. Mainittakoon että olen kuunnellut tiettyjä levyjä sekä CD:ltä että Spotifystä. En huomaa eroa. Isoin ero tulee käytetyistä kaiuttimista ym.

Mulla se melkein jää pidemmille matkoille ja lenkeille, kun tulee ajatuksen kanssa kuunneltua kokonaisia levyjä. Ei himassakaan oikein nykyään jaksa keskittyä, kun pitää touhuta montaa asiaa kerralla.

Vaikea nykyään myös löytää artisteja ja levyjä, joiden parissa jaksaisi tosiaan koko levyn ajan... ehkä tuota on vaan päässyt liian malttamattomaksi.

Sun tarvii alkaa kuunnella noita HC-pläjäyksiä niin ei käy levyt liian pitkiksi :D

Mä en näe tota artistiongelmaa lainkaan, nykyään tulee niin hirveesti hyvää uutta musiikkia ja vanhaakin on jonoksi asti. Jotain tarvii sitten aina valita. En mä silti ole pahoillani laajasta mausta.

Joissain levyissä on kyllä selkeästi eroa kuunteluvälineellä, ja erikoiseen suuntaan. Esim. Enslavedin Axioma Ethica Odini oli ihan ihmeellistä puuroa kohtalaisen hyvillä vehkeillä, kunnes kuuntelin sitä kuulokkeilla mp3-laatuisena ja alkoi vähän erottua jotain soittimiakin. Ihmeen lättänäksi vedetty.

Männävuosien hifistelyiden jälkeen äänentoistolaitteet homehtuivat varmaan sen 3-4 vuotta käyttämättömänä kun ymmärsin lakata kuuntelemasta musiikkia joka ei pysty säväyttämään ilman kotiämyreitä. Parhaimmat musafiilistelyt tulee tehtyä kyllä kotona kunnon kuulokkeilla pienessä viinipöhnässä, mutta koska kuuntelen musiikkia menin sitten melkein mihin tahansa niin huomattavasti tärkeämpää äänenlaadun sijaan on se, että musiikki on oikeasti hyvää. Paskasta ei saa kakkua vaikka siihen ripottelis nonparelleja.

e. Ai niin, kahvia. Ja esseetä.

mutta eikös se kuitenkin hyväkin soitto kuulosta aina paremmalta paremmista vehkeistä kuunneltuna
en Minäkää huonoa musiikkia jaksa kuunnella oli soittopelit mitkä tahansa

Minä en tarvinnut tohtorin palveluksia viime yönä, oli hyvä suunnitelma pysyä sikeässä unessa

Joissain levyissä on kyllä selkeästi eroa kuunteluvälineellä

itse huomasin selvän eron spoottifyn ja laserlevyn välillä jo tehosekoitinta kuunnellessa, kun ostin nykyiset kovaääniset

Tottakai on, ja hyvät laitteet nyt aina on hyvät. Alkoi itseään vaan häiritä merkittävästi se että latisti kokemusta kun kuunteli jotain teknisempää kamaa kotihifillä ja sitten kun laittoi saman luureista reissun päällä niin ei päästy samoihin sfääreihin.

Tollaseen joka seinä reikää täys -kerrostaloasuntoon nyt ei mitään täydellistä kuuntelutilaa saa kuitenkaan rakennettua. Itse saan siitä musiikista niin paljon kaikkea monella tasolla, että en viittis pilata hyvää harrastusta liialla viilaamisella, vaikka pitää ne laitteet tietysti olla "hyvät" ja suunnilleen oikein sijoiteltu. Paras olisi jos voisi laittaa erillisen kuuntelutilan täysin hifin ehdoilla ja pitää olkkarissa sit sisustusystävällisempää taustamusaviritystä. Nyt tahtoo olla vähän ruman näköistä, mutta ei voi mitään.

Alkoi itseään vaan häiritä merkittävästi se että latisti kokemusta kun kuunteli jotain teknisempää kamaa kotihifillä ja sitten kun laittoi saman luureista reissun päällä niin ei päästy samoihin sfääreihin.

oon säästyny tuolta kun en ole oikeen koskaan oppinu kuuntelemaan napit korvissa

olenko onnekas

#14.10

View: https://www.youtube.com/watch?v=416Goq0Ftl4

Ei oo kyllä tollaset arkena keikkailut tämän ikäisen ihmisen hommia enää... Join noin kuusi olutta, Olin joskus 01 kotona ja nyt täällä töissä vähän väsyttää. :zzzz:

tähän aikaan jos töissä pitää olla niin onhan sitä pantava maata viimeistään klo 22:30

01 unille niin luonnollinen herääminen tapahtuu 10-11

Back
Ylös Bottom