Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Näissä voi olla pitkäkin kantavuus? Kun saa fyysisesti isomman lähettimen laittaa. Vai onko siinä säästetty? Voiko jättää puhelimen salin nurkkaan?
Siis varmasti ainakin jos treenaat siinä lähistöllä. Jos ei kauheesti seiniä oo valissä niin yllättävän pitkä kantavuus. Itse tosin pidän kännykkää aina taskussa tms. niin ei oo hirveesti tullu testailtua...

e: Mulle nää on todella hyvät kun tulpat tuppaa aina lähtemään irti / muuten vaan on epämukavat treenatessa / juostessa.

Minulla taskupuhelin jää kotiin sohvalle kun olen jumppaamassa, ei tartte luutuutia

olen niin vanha

Kuten ehkä kävi ilmi, itse olen jonkin verran skeptinen kiinakaman suhteen. Tokikaan en ole juuri ollenkaan sieltä tilannut. Jotain GoPro krääsää on sieltä tullut tilattua. Joskus vuosia sitten tuli käytyä siellä ja todettua että varmuudella (niin varmuudella kuin siellä voi) aito elektroniikka, "isoilta merkeiltä" maksoi käytännössä saman kuin suomessakin. Piraattitoreilla hinnat oli sitten jotain ihan muuta, täysin aidon näköisestä tavarasta. Kuinka aitoa se sitten oli, joskus varmaan täysin aitoa (varastettua/"rekasta pudonnutta"), joskus jotain ihan muuta. Mutta hinnat oli kohdallaan, xbox pelit maksoi euron.

Hauskoja paikkoja olivat ne toripaikat. Esillä oli peruskrääsä ja hyllyjen takana olevien salaovien takana sitten paremmat (aidot/varastetut?) tuotteet, mihin pääsi vasta kohtuullisen kaupankäynnin jälkeen. En olisi uskonut, ellen olisi omin silmin nähnyt. Ja vielä paremmat tavarat oli sitten ihan toisellapuolella kaupunkia, paikoissa mitkä "pitää vain tietää". Paikkakunnalla asuneen sukulaisen viemänä jossain kerrostalon kellarissa käytiin ostoksilla.

Kuten ehkä kävi ilmi, itse olen jonkin verran skeptinen kiinakaman suhteen. Tokikaan en ole juuri ollenkaan sieltä tilannut. Jotain GoPro krääsää on sieltä tullut tilattua. Joskus vuosia sitten tuli käytyä siellä ja todettua että varmuudella (niin varmuudella kuin siellä voi) aito elektroniikka, "isoilta merkeiltä" maksoi käytännössä saman kuin suomessakin. Piraattitoreilla hinnat oli sitten jotain ihan muuta, täysin aidon näköisestä tavarasta. Kuinka aitoa se sitten oli, joskus varmaan täysin aitoa (varastettua/"rekasta pudonnutta"), joskus jotain ihan muuta. Mutta hinnat oli kohdallaan, xbox pelit maksoi euron.

Hauskoja paikkoja olivat ne toripaikat. Esillä oli peruskrääsä ja hyllyjen takana olevien salaovien takana sitten paremmat (aidot/varastetut?) tuotteet, mihin pääsi vasta kohtuullisen kaupankäynnin jälkeen. En olisi uskonut, ellen olisi omin silmin nähnyt. Ja vielä paremmat tavarat oli sitten ihan toisellapuolella kaupunkia, paikoissa mitkä "pitää vain tietää". Paikkakunnalla asuneen sukulaisen viemänä jossain kerrostalon kellarissa käytiin ostoksilla.
Juu, ei mullakaan noita kuulokkeita enempää oo kokemusta kiinasta tilaamisesta.

Kävi säkä. Plus että toimin juuri niin miten veli-Xtremekin todisti edellä.

Vähän silti jännitti, että mitä paskaa sieltä tulee. Tuli aitoa ulostetta.

Minen tiedä kyllä uskallanko tilata Kiinasta mitään muuta kuin pikkukrääsää. Niissä ei tipu kovin korkealta, jos tuote onki ihan susipaska.

Pitääpä vielä tuumailla niitä kuulokkeita. Olis kivat, mutta tarviinko niitä oikeasti niin se on sitte eri juttu.

Eivät merkkituotteet mitään halpoja tosiaan ole missään ja itsekin tilaan ne harvat merkkikamat yleisesti UK:sta, Saksasta tai muualta Euroopasta ihan tullien ja alvien vuoksi.
On toki joukko tavaroita, jotka on täällä Suomessakin hinnoiteltu globaalisti kilpailukykyisiin hintoihin. Yleensä varmaan valmistajan vaatimuksesta. Mutta myös suurempi joukko niitä, joissa Suomen hintataso on aika lailla posketon muuhun maailmaan verrattuna.

Minen tiedä kyllä uskallanko tilata Kiinasta mitään muuta kuin pikkukrääsää. Niissä ei tipu kovin korkealta, jos tuote onki ihan susipaska.

Pitääpä vielä tuumailla niitä kuulokkeita. Olis kivat, mutta tarviinko niitä oikeasti niin se on sitte eri juttu.
Jos ei treenikuulokkeiden tartte olla mallia Hifi, oon kuullut ihan oikein livekehuja noista QCY:n Kiina-kuulokkeista, esim.:
http://www.ebay.co.uk/itm/Original-...032201?hash=item4af3a19289:g:-dkAAOSw~bFWPvUb
Aliexpressistä saa varmaan vielä halvemmalla.

Meinasin ostaa seuraavaksi taas sellaiset missä menee korvan yli se semmoinen sanka, mutta kuitenkin napit. Perusnappi ei pysy tossa toisessa korvassa mukavasti. Kotona voi niillä isoilla kupeilla hiihdellä, mutta ei ulos niitä.

Eivät merkkituotteet mitään halpoja tosiaan ole missään ja itsekin tilaan ne harvat merkkikamat yleisesti UK:sta, Saksasta tai muualta Euroopasta ihan tullien ja alvien vuoksi.
On toki joukko tavaroita, jotka on täällä Suomessakin hinnoiteltu globaalisti kilpailukykyisiin hintoihin. Yleensä varmaan valmistajan vaatimuksesta. Mutta myös suurempi joukko niitä, joissa Suomen hintataso on aika lailla posketon muuhun maailmaan verrattuna.

Sama.

Mene. Ja kokeile vähän sitä tankotanssi tankoakin, se on kiva.
1473768965421-1724350296.webp

Tsek

Back
Ylös Bottom