Oculus Rift, Omni, Vuzix yms älylasit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dynion
  • Aloitettu Aloitettu

Pakko kyllä sanoa että vaikea nähdä miksi tommonen niin paljon maksaisi.
Taitaa johtua pikemmin siitä että tuossa on palasta mitä ei valmisteta mihinkään muuhun, ja noidenkin määrät on pieniä.

Onhan noi 2kpl "high" (ei 90Hz niin high ole) refresh rate OLED näyttöjä varmaan suht. kalliita. Mikähän niiden fyysinen koko on, kellään infoa?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
To be perfectly clear, we don’t make money on the Rift. The Xbox controller costs us almost nothing to bundle, and people can easily resell it for profit. A lot of people wish we would sell a bundle without “useless extras” like high-end audio, a carrying case, the bundled games, etc, but those just don’t significantly impact the cost. The core technology in the Rift is the main driver - two built-for-VR OLED displays with very high refresh rate and pixel density, a very precise tracking system, mechanical adjustment systems that must be lightweight, durable, and precise, and cutting-edge optics that are more complex to manufacture than many high end DSLR lenses.
The bundled games and accessories are not a significant cost. The core technology is. The cost of VR (and the PCs required) will drop in price over time, much like mobile phones have.

Tällaisia vastauksia poimin täältä https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/3zt7ul/i_am_palmer_luckey_founder_of_oculus_and_designer/

Ja tosiaan osia ei saatu valmiina mistään, vaan piti itse tehdä. Developer kitteihin sai vielä muilta valmistajilta paljon valmiita osia.

edit: oho en huomannut että edellisellä sivulla oli jo sama quote.
 
Tykkaan kylla siita, etta oculus lahti puskemaan parempaa eika halvempaa tuotetta. Muutamassakin kaytavakeskustelussa olen manannut, etta eiko joku voisi yrittaa tehda niin hyvan headsetin kuin mahdollista. Oma kipukynnys oli henkisesti asetettu 999$ hintaan, jonka jalkeen olisi ehka jaanyt ostamatta.

Markkinoille tulee varmaankin hyvin eri hintaluokkiin tuotetta. Siella on jokaiselle jotain, jos vr hommiin haluaa hypata mukaan

Halvimmalla paasee kayttamalla puhelinta vr nayttona, gearvr, cardboard box jne
ps4+morpheus lienee halvin "pelijarjestelma" vr:aan. Etenkin, jos ei ole sita speksit tayttavaa pelipc:ta jo olemassa
Oculus on selkeesti highendia

Olen yllattynyt, jos htc vive ohjaimineen ei ole selkeasti kalliimpi kuin rift. Toki htc on voinut tehda halvemmalla naytolla, optiikalla, ei saatomekaniikkaa jne. Mutta siina tapauksessa kylla tulee turpaan arvosteluissa ja kovaa, kun aletaan puhumaan laadusta.

Noissa oled naytoissa pitaa tyontaa miljoonia nayttovalmistajalle ennen kuin voidaan edes alkaa puhumaan mistaan pienistakaan twiikkauksista. Ilmeisesti nuo oculuksen paneelit on viritetty viimeisen paalle eika vain vahan vaihdettu nayton kokoa, resoa tai kuollutta aluetta naytonreunalla.

Jos oculus valmistaa tuota samaa riftia 2-3v ajan ja paasee isohkoon volyymiin niin vois kuvitella, etta headsetin hinta ja valmistuskustannus laskee rajusti.
 
Oculus ekosysteemin sisällöntuottajille voi laitteen hinta olla ikävä yllätys. Kyllä noita puoleen hintaan tuosta olisi varmaan mennyt enemmän kaupaksi, mikäli vaan valmistuskapaa ja komponentteja riittää.

Itse odottelen Morpheusta kun PS4 löytyy jo, eikä talossa ole yhtään PC:tä.
 
Oculus ekosysteemin sisällöntuottajille voi laitteen hinta olla ikävä yllätys. Kyllä noita puoleen hintaan tuosta olisi varmaan mennyt enemmän kaupaksi, mikäli vaan valmistuskapaa ja komponentteja riittää.

Itse odottelen Morpheusta kun PS4 löytyy jo, eikä talossa ole yhtään PC:tä.
Tämäpä itseä vähän huolettaa, että miten lopulta käy sisällöntuotannolle, jos ei käyttäjiä saada riittävästi. Pre-orderit ovat menneet ilmeisesti aika hyvin kaupaksi, mutta ilman maksusitoumusta se ei vielä kyllä anna oikeaa kuvaa. Tässä vaiheessa tosin tuotantokapasiteettikin taitaa olla aika rajallinen, että senkään puolesta ei saada isoja käyttäjämassoja vähään aikaan.

Morpheus voi olla kyllä oikeasti hyvä valinta varsinkin jos pleikkari jo löytyy.
 
Oculus kantsis varmaan hankkia pelkästään Star Citizen julkaisua varten. Väliin lämmittelyä Elite: Dangerous kautta.
Tosin siinä kohtaa ku Star Citizen ulkona on varmaan jo uusi, ja varmaan halvempi, Oculus pihalla. :D
 
Yksi paremmista rift haastatteluista ces messuilta. Kayvat lapi raudan hintaa, tulevaisuuden kehitysta raudassa/hinnassa, touch controllerin aikataulun lykkaamista jne.

 
Tää Vuzix ei siis ilmeisesti ole VR hearset, jolla yritetään luoda presence, vaan sen sijaan päässä pidettävä telkkarin korvike? Näkökenttä on ainakin todella kapea verrattuna Oculukseen tai Viveen.
 
Tää Vuzix ei siis ilmeisesti ole VR hearset, jolla yritetään luoda presence, vaan sen sijaan päässä pidettävä telkkarin korvike? Näkökenttä on ainakin todella kapea verrattuna Oculukseen tai Viveen.

Kyllä sillä immersiota saa, kun on head trackingit ja iso kuva jne. Toki jää ainakin tällä hetkellä Riftille FOVissa ja kuvanlaadussa, mutta FOViin tulee jossain kohti päivitystä ja 4K version pitäisi tulla jo tänä vuonna ulos. Plussia iWearilla onkin sitten esim. Riftiin verraten mm. yhteensopivuus (plug&play), ei vaadi yhtä tehokasta rautaa toimiakseen, on halvempi ja kesällä on tulossa langaton versio. Ja joo, mainostavat lähinnä "portable home theatre". Pitäisi päästä testaamaan.
 
Tuo "ei vaadi yhtä tehokasta rautaa" ja "plug and play" liittyvät siihen use caseen, missä ko. härveliä käytetään HDMI liitynnän kautta 720p näyttönä, millä ei ole VR:n kanssa mitään tekemistä. Jos tuosta OSVRstä tulee jotain, niin sen markkinan taas vie satavarmasti kiinalaiset.
 
Näyttää edelleen hyvältä oculuksen kannalta. Ennakkotilauksia sataa yhä sisään ja toimitusaika on nyt siirtynyt heinäkuulle. Tätä vauhtia jos menee kaupaksi niin voi mattimyöhäiset joutua vielä syksylläkin jonottamaan laitetta.
 
Microsoftin hololens:sta teknista tietoa

http://www.engadget.com/2016/01/16/microsoft-hololens-details/

Battery life can vary wildly depending on how you're using the device, and it won't necessarily be good for everyone. At most, you can expect about 5.5 hours; push the HoloLens hard enough and you can bring that down to 2.5 hours. You won't be wearing this during a full work day , in other words... not that you'd likely want to wear it for that long as it is. Also, battery and cost will limit the field of view in the initial model to the equivalent of a 15-inch screen about two feet away. That view could get wider over time, Microsoft says, so don't give up hope for a completely immersive screen.
 
Mielenkiintoista vertailua eri vr ratkaisuista

http://www.gizmag.com/oculus-rift-vs-htc-vive-ces-2016/41361/

We used all three of the big VR headsets at CES: the Oculus Rift, HTC Vive and Sony PlayStation VR. As we said last week, none of them suck. PS VR is a few steps behind the other two on a visual level and on a motion controller level, but even it would make a great first impression for someone who's never tried VR before.

Yet when we take a step back, we still think the Oculus Rift is not just the best VR headset right now, but the best by a significant margin. This isn't because we think room-scale VR is unimportant or that HTC and Valve have a crappy product on their hands (on the contrary, it was one of our favorite demos from the entire CES week). It's more about keeping things in a broader perspective. When we visit HTC's demo room and when we visit Oculus' demo room, we still walk away feeling like the Rift is a complete, polished, consumer-friendly package and the Vive is a very cool tech demo.
 
http://www.theverge.com/2016/2/21/11081462/htc-vive-consumer-edition-price-release-date-mwc-2016

Noniin, alkaa mennä mielenkiintoiseksi. Hinta on kilpailukykyinen riftin kanssa, kun ottaa huomioon mukana tulevat controllerit ja sen, että oculusin touch-ohjaimet tulee myyntiin paljon myöhemmin. Viven saa myös käsiinsä ennen riftiä, mikäli HTC:n usko tavaran riittävyyteen pitää paikkansa.
Eli hintaa tulee suomeen toimitettuna ehkä jotain 900-950e paikkeilla? Lisää infoa tulee vähän ajan päästä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom