Nyt riitti laiskottelu mulle!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aptoxy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sain ihan tarpeeksi motivaatiota päälle, mutta kaipaan ohjelmaa... Ja mieluiten niin, että alotan kotona ja sitten salille. Olen 15-vuotias poika ja haluaisin treeniohjelman, joka saisi minut alkuun, sillä kun satunnaisesti olen treenannut ja syönyt nyt mitä sattuu vanhemmat tekemään (mikroruokaa) niin en ole minkäänlaisia tuloksia nähnyt... Jos jollain on jotain, mikä voisi auttaa niin olisin kiitollinen :) Tietoa minusta: Olen n. 180 cm ja painan 55 kg (mielestäni alipainoinen... en saa painoani kylläkään nostettua...) Minulla on leveä vyötärö, joka näyttää hyvin tyhmältä mielestäni, joten haluaisin keskittyä olkapäihin ja selkälihaksiin, jotta vyötärön leveys ei näkyisi niin paljoa. Harrastan jalkapalloa ja minulla on 3 krt viikossa 1h30min treenit, joten kuntoni ei laske jos treenaan lihaksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mene suoraan sinne salille. Ei kotona saa juuri mitään tehtyä. Treeniohjelmia löytyy alottelijoiden osiosta aivan tarpeeksi. Suosittelisin 1- tai 2-jakoista ohjelmaa. Paino nousee, kun syöt enemmän kuin kulutat.

Mene suoraan sinne salille. Ei kotona saa juuri mitään tehtyä.

Minä väittäisin että kotonakin saa tehtyä jotain. Tosin riippuu tavoitteesta. Jos haluaa näyttävät ja kaikin puolin tasaisesti treenatut lihakset, sali on parempi vaihtoehto. Jos taas haluaa toiminnalliset "arkilihakset", ne saa vaikka metsässä kiviä nostelemalla. Minä lopetin salihommat 2002, muutama vuosi meni muissa liikuntamuodoissa, mutta sitten aloin haalia rautaa kotiin. Tällä hetkellä teen pääasiassa mave/sjmv ja pystypunnerrus, muita apuliikkeitä satunnaisesti, ja lisäksi leuanvetotankoilua ja puristusvoimaa, ja etunojapunnerruksiin ei tarvita kuin kaksi kättä. Penkin olen jättänyt pois ihan tarkoituksella.
Rauta tietenkin maksaa, mutta niin maksaa kuntosalikin. Kun raudat on olohuoneessa, vaikea keksiä tekosyitä, miksi ei tänään ehtisi "salille". Päivän ohjelman voi jakaa useampaan pätkään, jos aikataulu niin vaatii. Harva kehtaa salille vääntäytyä 2-3x/päivä.

Ennen kun lähdet puntilla juoksemaan, niin panosta ruokailuun. Liikut kertomasi mukaan paljon ja painosi on alhainen, joten ei nykyisellä ruokavaliollasi liikuntaa lisätä. Varsinkaan jos lihaskasvua tavoittelet.

Toisilla tarttuu paremmin ja toisilla ei, vaan ei se geenien syyttäminen sua vie yhtään eteenpäin.

Jos vanhemmat sut ruokkii, niin voisit ehdotella kauppalistaan muutoksia ja tarvittaessa itse kokkailla. Lisäravinteetkaan ei mun mielestä olisi sulle pahitteeksi - Matala kun painosi on. Helpoin teko on kuitenkin kasvattaa annoskokoja. Muistan joskus ihmetelleeni mistä kehittymättömyys johtui ja lähes tuplasin annoskokoni, että aloin edistyä. Kuvittelin siis syöväni tarpeeksi, vaikka todellisuus oli ihan muuta.

Onko sulla siellä kotosalla mitään käsipainoja, leuanvetotankoa yms. ?

Tässäpä vähän pohdittavaa.

Salille, hyvä ohjelma ja ruokaa niin perkeleesti. Ota silmä käteen ja lue täältä foorumilta perus infot asiasta. Ei se ole rakettitiedettä.

Zone-sarja -42%
Kun raudat on olohuoneessa, vaikea keksiä tekosyitä, miksi ei tänään ehtisi "salille". Päivän ohjelman voi jakaa useampaan pätkään, jos aikataulu niin vaatii. Harva kehtaa salille vääntäytyä 2-3x/päivä.

Se on mulla kyllä just toistepäin. Vaikka autotallista löytyy olympiatanko, nostopaikka ja painoja, niin mieluummin sitä salilla treenaa ku autotallissa yksin tai kahdestaan. Kunnon salilla on vaan sitä tunnelmaa... Aloittelijakin voi vaikka innostua siitä vs. nyhjäät himassa yksin painojes kaa.

kalorimäärää pikkuhiljaa kasvattamaan ja jaat kalorit eri aterioille esim. aamupala 800 kcal jne... näin pysyy helposti kärryillä.

Ite laseknut kalorintarpeen ns. lämpimille aterioille siten että jo 3 lasia maitoa ja pari leipää sis. melkeen 300 kaloria ja siihen vielä ruoka päälle niin tulee kyllä tarpeeks kaloreita noilla aterioilla. Toisaalta tässä itelläkin alkanut taas motivaatio heräilemään nimim. laiskuutta tääläkin :rolleyes:

Kiitos vastauksista ja huomasin, että meni väärälle osastolle, muuta on jo siirretty niin ok. Yksi asia ravinnostani... Syy tähän vanhempien tekemään mikro roskaan on, että isäni käy kaupassa... Hän on diabeetikko (ei nyt ehkä liity mitenkään, mutta ihan sama.) Hän ostaa n. 50€ ruokaa, vaikka riittäisi varmaan enemmänkin (hieman n. 20€), mutta kun perheemme on pienituloinen ja hän perustaa ostoksensa halpoihin tuotteisiin... Joten kysymys. Saisiko 70€ ostettua 2 henkilölle ruoka-aineksia viikoksi, jota voisin valmistaa? (koska valmistaminen on halvempaa?) En nyt jaksanut uutta ketjua pistää, joten kysyn tässä... Ja sitten vielä, että menen syysloman jälkeen fitness clubin salille... saa nähdä mitä käy, kun menen parin kaverin kanssa. 1-jakoista ohjelmaa käyttäisin... tuota, joka on tuossa aloittelijoiden osion etusivulla. :)

Keitä makaroonia neljälle, lisää 4 purkkia tonnikalaa öljyssä ja joku pakastevihannes setti, siinä halpa bulkkiruoka. Lisää myös 1-2l punaista maitoa päivään, tää ehdotus on vaan yksi sadoista, syö ja juo vaikka noita jos et muuta keksi. Älä myöskään päästä itseäsi kovin nälkeiseksi ainakaan pitkäksi aikaa. Olet niin köykäinen ja vielä kasvuiässä joten sulle voisi melkein suositella roskaruokaa edes kerran päivässä että saat tarpeeksi kaloreita, tai no sitä taitaa jo tulla sieltä mikrosta. Rupeet vetään 2x niitä mikroruokia niin faijas kyllä huomaa että halvemmaksi tulee tehdä itse isoja satseja kerralla.

edit. Tabasco on hyvä mauste tuohon tonnikala hässäkkään jos rupeaa maistumaan puulle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko kommentoida että kyllä kotona treenaaminenkin riittää alkuun ihan perussetillä. Vapaita painoja ja penkkipunnerrus -penkki. Painoin 16-vuotiaana alle 60kg ja pituutta löytyi sen 189cm. Hetki sitten varastoa siivotessa löyty vanha kunnon "weiderin ohjelma" mihin olin kirjannut kehitystä, ja kyllä sitä painoa tuli kotitreenilläkin 10kg kolmessa kuukaudessa ihan perus 10-toiston sarjoilla kotivälinein. :D

Salin puolesta puhuu kyl treenikaverit ja etenkin kyykkyräkki; toki siinäki kehittyy ku joutuu heitteleen tankoa niskaan kyykkytulosten noustessa. ;)

Back
Ylös Bottom