Nyrkkeily - yleinen keskustelu, ennakot, uutislinkit jne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun mielestä tuota mielenkiintoisampaa on se, että miten Ruizin muuttunut ulkomuoto näkyy otteissa kehässä. Jos AJ:llä on vastassa nopeampi ja parempikuntoinen Ruiz, niin taitaa olla AJ:n mahdollisuudet aika niukat. Ihmettelen tämön matsin vedonlyöntikertoimia.

AJ:n aseet ei mun mielestä riitä Furyn ja Wilderin tasolle. Ensimmäisellä on liike ja jabi sekä toisella kammottava luontainen kaato. AJ:llä on pattia, ehkä liikaakin, mutta sillä ei nyrkkeilyssä loppuun asti. Niin ja leukakin AJ:llä on sellainen, että kovimpia vastaan osunat ovat kohtalokkaita.

Totta tuokin puoli. Ajattelin tilannetta AJn kannalta. Kaikki oli pedattu AJ'lle valmiiksi. Monet asiantuntijatkin odottivat AJ'n olevan se toinen, joka määrittelee lopullisesti raskaan sarjan nokkimisjärjestyksen. Itse en ole asiantuntija, innokas seuraaja vain, mutta lukeudun tähän AJ faniporukkaan. Jälkeenpäin on helppo olla viisas, merkkejä AJ'n heikkouksista tuli esille jo aiemminkin. Heikkoudesta on joskus käytetty termiä "lasileuka", mutta täälläkin siitä täsmennettiin, että kyseessä on puute suojata leukaa oikealla asennolla läpi ottelun.
Raskaansarjan historian suurnimillä ei ole iskunkestävyydessä ja suojauksessa ollut uran huippuaikoina ongelmia, mutta poikkeuksiakin on. Alin vahvuudet oli alunperin ihan muualla, mutta toisen kerran hän nousi mestariksi ihan päinvastaisella taktiikalla ja otti Foremanin kaikki iskut vastaan. Holmesia ei horjuttanut edes Gerry Cooney ja vasta Tyson tyrmäsi Holmesin.
Vladimir Klitchko taas ei profiloitunut iskunkestävyydeltään parhaaseen A-ryhmään, mutta ura oli lopulta lähes vertaansa vailla. Lennox Lewis on raskaan sarja historian suurnimiä, mutta koki myös kaksi tyrmäystappiota altavastaajille. Nousi mestariksi näiden jälkeenkin.

Mutta, eihän raskaassa sarjassa ole ollut kuin 1 voittamaton mestari, eli mitään ei ole vielä AJn kannalta menetetty, mutta panokset ovat kyllä hänen kannaltaan todella suuret seuraavaan otteluun. Kaksi tappiota Ruiz'ille olisi valtava takaisku hänen urallaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
20191126_145848.jpg
20191126_145905.jpg

Aikamoista heilumista noi Wilderin touhut on pahimmillaan, mutta tulosta on tullut. Odotan kyllä innolla uusintaa Furya vastaan.

AJ:lle pidän peukkuja Ruizia vastaan, mutta en usko matsin olevan mitenkään varma. Erikoisia kertoimia tarjottiin vedonlyönnissä, vaikka AJ edellisen matsin hävisi.

Zone-sarja -42%
En kyllä edes jaksa kinata tuosta kumpi oli eriä ottamassa ennen tyrmäystä. Asiallahan on merkitystä ainoastaan mikäli voittaa erillä.

Wilderin omin sanoin näin ulkomuistista vedettynä ja käännettynä: "Vastustajani täytyy onnistua koko ottelun ajan sataprosenttisesti, minulle riittää yksi kerta."

Piti tai ei, niin toi on hyvä kirjoitus. Hienoa että jotkut ees jotenkin yrittää horjuttaa tuota fossiiliyhdistysta.

Itse taas näen, että sitä yhdistystä horjuttaa enemmän, jos tämän asian yhteydessä selvitetään, onko yhdistys toiminut juridisesti oikein ja sääntöjen mukaisesti. Mutta luulin, että tätä ei haluttu tehdä syystä, ettei pitänyt kiinnostaa, mitä yhdistys päättää ja tekee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja itse en osaa leikata hiuksia, mistä syystä käynkin ammattiparturilla. Pointti oli lähinnä se, etten tiedä kuinka paljon hyvää tällainen julkinen tylytys katkeraan sävyyn tuo – varsinkin kun aiemmin ei pitänyt kiinnostaa. Ei siinä, sillä jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Ja itse en osaa leikata hiuksia, mistä syystä käynkin ammattiparturilla. Pointti oli lähinnä se, etten tiedä kuinka paljon hyvää tällainen julkinen tylytys katkeraan sävyyn tuo – varsinkin kun aiemmin ei pitänyt kiinnostaa. Ei siinä, sillä jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
No ammattinyrkkeilyliiton kanssa ei vissiin kukaan ole päässyt asialliseen keskuteluyhteyteen. Toki sitä voi myös hissukseen odotella ja toivoa, että liitto muuttaaisi linjaansa tai odottaa että luonnollinen poistuma hoitaa homman. Tai sit voi tietty antaa kritiikkiä ja yrittää ees keskustelua herättää. Omasta mielestä helvetin hyvä että joku ees yrittää keksustelua herättää.

Tuliko mieleen kysyä, mihin viittasin sillä?

Tarkoitin sitä, että Henkan ja muidenkin aktiiviottelijoiden on järkevämpää keskittyä omiin lajeihinsa, joissa riittää ottelumahdollisuuksia ilman ammattinyrkkeilyäkin, sen sijaan että kuluttaisi aikaa ja energiaa mihinkään oikeustaisteluihin.

Sitä en ole sanonut, että itse aikoisin jättää asian silleen. Näin ei tule tapahtumaan.

Mutta eikö asiassa nyt ole juuri kyse siitä aktiiviottelijasta joka haluaisi kilpailla useammassa lajissa. Eikö sen asian selvittäminen ja keskusteleminen pitäs lähteä sieltä liikkeelle?
Eihän tätä koko keskustelua sitten tarvitse käydä ollenkaan kun kaikki vaan keskittyy siihen omaan juttuunsa ja jättävät muitten lajien liitot ja kilpailut kokonaan pois.

Niin. Urheilijan tehtävä on urheilla, tollaset oikeusprosessit voi olla yllättävänkin kuluttavia, joten ehkä sitä kannattaa keskittyä niihin lajeihin missä saa otella.

Keksustelun voi käydä muutkin kuin ottelijat. Esimerkiksi minä haluaisin nähdä vapaaottelua ja ammattinyrkkeilyä samassa illassa. Tämä ei ainakaan kovin helpolla onnistu koska ammattinyrkkeilyliitto ei salli sitä syystä X.

Samoin mä haluisin nähdä eri lajien ottelijoita toisissa lajeissa. Nyt se ei onnistu ammattinyrkkeilyn osalta.

Onhan tuo Deontay Wilder tämänhetken ylivoimaisesti mielenkiintoisin ja jännittävin ottelija nyrkkeilyn saralla. Parantaa nyrkkeilyään ottelu ottelulta. Ja tuo räjähtävän tarkka oikean käden ohjus, huhhuh! Hirmuinen ase kun voi vaan rauhassa kyttäillä paikkaa ilman huolen häivää pistekorteista. Siinä missä IsoYrjö(George Foreman) moukaroi vastustajien läpi, niin tuohan tuollainen räjähtävä villipommikone aivan uudenlaisen jännitys momentin mukaan. Hienosti houkutteli konkari Ortizinkin nukuttavan pommin tielle. Ja toisin kuin AJ, selkäranka ei tunnu katkeavan vaikka omissa kolisee kovaa. Eiköhän Mustalaiskinkkukin nukahda ennen täyttä aikaa uusinnassa. Aliarvostettu nyrkkeilijä, Wilder siis.

On kyllä pitkästä aikaa erittäin mielenkiintoista tämä raskassarja. Toivottavasti saadaan vielä monta supermatsia aikaan, ennen kuin huiput hiipuu ja / tai lopettaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom