Mun mielestä tuota mielenkiintoisampaa on se, että miten Ruizin muuttunut ulkomuoto näkyy otteissa kehässä. Jos AJ:llä on vastassa nopeampi ja parempikuntoinen Ruiz, niin taitaa olla AJ:n mahdollisuudet aika niukat. Ihmettelen tämön matsin vedonlyöntikertoimia.
AJ:n aseet ei mun mielestä riitä Furyn ja Wilderin tasolle. Ensimmäisellä on liike ja jabi sekä toisella kammottava luontainen kaato. AJ:llä on pattia, ehkä liikaakin, mutta sillä ei nyrkkeilyssä loppuun asti. Niin ja leukakin AJ:llä on sellainen, että kovimpia vastaan osunat ovat kohtalokkaita.
Totta tuokin puoli. Ajattelin tilannetta AJn kannalta. Kaikki oli pedattu AJ'lle valmiiksi. Monet asiantuntijatkin odottivat AJ'n olevan se toinen, joka määrittelee lopullisesti raskaan sarjan nokkimisjärjestyksen. Itse en ole asiantuntija, innokas seuraaja vain, mutta lukeudun tähän AJ faniporukkaan. Jälkeenpäin on helppo olla viisas, merkkejä AJ'n heikkouksista tuli esille jo aiemminkin. Heikkoudesta on joskus käytetty termiä "lasileuka", mutta täälläkin siitä täsmennettiin, että kyseessä on puute suojata leukaa oikealla asennolla läpi ottelun.
Raskaansarjan historian suurnimillä ei ole iskunkestävyydessä ja suojauksessa ollut uran huippuaikoina ongelmia, mutta poikkeuksiakin on. Alin vahvuudet oli alunperin ihan muualla, mutta toisen kerran hän nousi mestariksi ihan päinvastaisella taktiikalla ja otti Foremanin kaikki iskut vastaan. Holmesia ei horjuttanut edes Gerry Cooney ja vasta Tyson tyrmäsi Holmesin.
Vladimir Klitchko taas ei profiloitunut iskunkestävyydeltään parhaaseen A-ryhmään, mutta ura oli lopulta lähes vertaansa vailla. Lennox Lewis on raskaan sarja historian suurnimiä, mutta koki myös kaksi tyrmäystappiota altavastaajille. Nousi mestariksi näiden jälkeenkin.
Mutta, eihän raskaassa sarjassa ole ollut kuin 1 voittamaton mestari, eli mitään ei ole vielä AJn kannalta menetetty, mutta panokset ovat kyllä hänen kannaltaan todella suuret seuraavaan otteluun. Kaksi tappiota Ruiz'ille olisi valtava takaisku hänen urallaan.