Nyrkkeily - yleinen keskustelu, ennakot, uutislinkit jne

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Riippuu ihan siitä, onko SAN sitoutunut lautakunnan menettelyyn joko itse suoraan tai jonkin toisen yhdistyksen kautta. Muitakin vaihtoehtoja on riippuen siitä, millä tavalla ammattinyrkkeilijä on sitoutunut sääntöihin.

Suomessa urheilutoiminnan juridinen puoli on niin sekaisin ja retuperällä puuhamiesten (ml. liittojen ja yhdistysten päättäjät) puutteellisen tietämyksen takia, että on vaikea ottaa tarkemmin kantaa tapaukseen.

Joka tapauksessa yhdistyksen valtaa näissä tapauksissa rajoittaa ammattiurheilijoiden kohdalla etenkin perustuslain takaama elinkeinovapaus ja varmaan viimeistään käräjäoikeudessa tapausta soviteltaisiin oikeustoimilain sovittelusäännöksen perusteella, sillä ilmeisesti SAN:lla on monopoliasema Suomessa, jos kaikki tapahtumat ovat heidän alaisuudessa. Siellä pitäisi vain urheilijan taustajoukoissa tajuta viedä asia eteenpäin eikä hakata päätään seinään liiton kanssa neuvotellessa.

Viimeksi muokattu:
Itse Henkan taustajoukkoihin kuuluvana olen vähän sitä mieltä, että pitäkööt tunkkinsa. Ottelumahdollisuuksia on ihan riittävästi potkunyrkkeilyssä, vapaaottelussa ja thainyrkkeilyssä. Jos Suomen Ammattinyrkkeilyliitto haluaa välttämättä estää potkunyrkkeilijöiden osallistumisen sanktioimiinsa tapahtumiin - so be it. Suomalainen ammattinyrkkeilyhän siinä suurin häviäjä on, kun tapahtumia on vaikeampi järjestää sopivien ottelijoiden harventuessa.

Itsehän sain ikuisen kilpailukiellon amatöörinyrkkeilyyn syyllistyttyäni potkunyrkkeilyssä ottelemiseen vaikka olin samaan aikaan lisensoitu amatöörinyrkkeilijä. Nykyäänhän tämä olisi taas sallittua, mutta yli-ikäisyys estää ottelemisen, joten kilpailukieltoni jäi voimaan ikiajoiksi. Kykenen elämään tämän asian kanssa.

Itse Henkan taustajoukkoihin kuuluvana olen vähän sitä mieltä, että pitäkööt tunkkinsa. Ottelumahdollisuuksia on ihan riittävästi potkunyrkkeilyssä, vapaaottelussa ja thainyrkkeilyssä. Jos Suomen Ammattinyrkkeilyliitto haluaa välttämättä estää potkunyrkkeilijöiden osallistumisen sanktioimiinsa tapahtumiin - so be it. Suomalainen ammattinyrkkeilyhän siinä suurin häviäjä on, kun tapahtumia on vaikeampi järjestää sopivien ottelijoiden harventuessa.

Itsehän sain ikuisen kilpailukiellon amatöörinyrkkeilyyn syyllistyttyäni potkunyrkkeilyssä ottelemiseen vaikka olin samaan aikaan lisensoitu amatöörinyrkkeilijä. Nykyäänhän tämä olisi taas sallittua, mutta yli-ikäisyys estää ottelemisen, joten kilpailukieltoni jäi voimaan ikiajoiksi. Kykenen elämään tämän asian kanssa.

Itse aion äänestää jaloilla enkä aio mennä katsomaan nyrkkeilyä enää ollenkaan, pitäkööt tunkkinsa.

Lyö kyllä niin perkeleen lujaa että ihme miten Fury nousi Wilderin pommista, mikäli uusinta käydään niin en usko että toistamiseen kestää samanlaista jos Wilder osuu kunnolla. On alannu toi raskaansarjan nyrkkeily kiinnostaan itseä lähiaikoina. Ruiz jr vs Joshua uusinta kans kohta ja siinä oon ehdottomasti Andy Ruizin puolella vaikka Joshuasta pidän myös.

En kyllä taas tiiä, pitäisikö itkeä vaikko nauraa? Kuusjapuolikas eränen turpaan ja onnenkantamoisella voittoon. Surullinen on raskaansarjan tila. Tuulimyllyilemällä mestariksi! Hyi olkoon! Jopa Minä itse voittaisin noin heikkolahjaisen heilujan!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta mikä on elämän tarkoitus lukotettuna? Kertoisitko hyvä ystäväiseni oman mielipiteesi TuuliMyllyn otteista, niin saisimme tähänkin ketjuun enemmän eloa ilman kärjistettyjä typeryyksiä.

Onhan tuo Wilderin tekeminen tehokasta. Ortiz vei tätä toistakin matsia tuohon pisteeseen selvästi, mutta sillä ei taaskaan ole mitään merkitystä.
Wilderin kengittäjää on etsitty jo vuosia ja nimenomaan siksi, että raskaan sarjan kukkulankunigas pitäisi nyrkkeilytaidollisesti olla joku muu kuin "tuulimyllywilder". Noh, tapaus Rocky Marciano, eikö Rocky outboxattu käytännössä jokaisessa matsissa, mutta recordiksi jäi silti 49-0. Ja ne rankingit, mitä itse olen lukenut, niin Rockyä pidetään selkeästi yhtenä kaikkien aikojen parhaista? Amatöörisäännöillä Rocky olisi hävinnyt montakin matsia. Olisiko Wilderillä mahdollisuuksia Ortiz'ille amatöörisäännöillä, jossa korostuu nyrkkeilyn taidollinen puoli? Jäikö Liston historiaan taitonyrkkeilijänä? Entä Foreman? Minäkin olen odottanut jostain syystä "parempaa" mestaria kuin Wilder, mutta pakkohan tässä on se tunnustaa, että hänellä on viime aikojen kovimmat meriiti raskaassa sarjassa ja ne voi todellakin sementoitua 2020, jos Wilder kaataa Furyn ja ottaa lineal champin tittelin.

AJ - Ruiz 2 on 7. Joulukuuta ja siinä on kyllä mielenkiintoinen ottelu. Onko AJ päässyt tappiosta ohi ja mitä siitä on opittu? Onko AJ vielä yksi varteenotettava vaihtoehto Lineal champiksi?

Tasaista tuo ottelu oli ennen tyrmäystä. Molemmat napsivat erävoittoja ja taisi Wilder olla ainakin Larry Merchantin epävirallisissa pisteytyksissä niukasti johdossa (vai oliko tasatilanteessa?) tuossa kohtaa. Itselle näytti, että Ortiz olisi ollut niukasti niskan päällä, mutta ei Wilder mitenkään selkään ottanut.
Jos tuota kutsuu onnenkantamoiseksi, niin on se Wilder melkoisen onnekas kaveri, kun onnistuu käytännössä kaikille, mukaanlukien Fury tuon tekemään. Fury onnistui toki poikkeuksellisesti vielä itsensä keräämään, mutta kyllä Wilder osaa paikat hakea tuolle takakädelleen ja usein yksi osuma riittää. Sen lisäksi nyt nähty tyrmäyslyönti oli komea, lyhyt takakädensuora. Ei nähty tuulimyllyä tässä ottelussa.
Ei Wilder itsellekään ole mikään lemppari persoonana ja lyöntitekniikat on välillä hyvinkin villit, mutta kyllä siellä tulosta tulee.

Omaan viestiini jatkoa sen verran, että ilmeisesti viralliset pisteet oli tuossa kohtaa erien osalta 5-1 Ortizille. Eli hiukan niskanpäällä Ortiz oli alkuottelun, mutta ei saanut mitään kovin vaarallista kuitenkaan aikaiseksi. Wilder on vaarallinen sen koko 12 erää ja alkoi selvästi kiristämään tahtia seiskaerässä jo ennen tuota tyrmäysosumaa.

Vai että tuulimylly/onnenkantamoinen ja 6,5 erää turpiin. Katsoitko edes matsia loppuun? Mun silmin katsottuna matsi loppui ihan hyvin kontrolloituun ja hyvin osuneeseen takakäden suoraan, eikä Wilderin naamassa kyllä oikein mitään merkkejä turpasaunasta näkynyt. Tuuri on aika huono argumentti, kun tää oli jo toinen samalla tavalla päättynyt kohtaaminen näiden välillä ja Wilder taitaa ylipäätään tipautella tämän päivän kovimmalla prosentilla

AJ - Ruiz 2 on 7. Joulukuuta ja siinä on kyllä mielenkiintoinen ottelu. Onko AJ päässyt tappiosta ohi ja mitä siitä on opittu? Onko AJ vielä yksi varteenotettava vaihtoehto Lineal champiksi?

Mun mielestä tuota mielenkiintoisampaa on se, että miten Ruizin muuttunut ulkomuoto näkyy otteissa kehässä. Jos AJ:llä on vastassa nopeampi ja parempikuntoinen Ruiz, niin taitaa olla AJ:n mahdollisuudet aika niukat. Ihmettelen tämön matsin vedonlyöntikertoimia.

AJ:n aseet ei mun mielestä riitä Furyn ja Wilderin tasolle. Ensimmäisellä on liike ja jabi sekä toisella kammottava luontainen kaato. AJ:llä on pattia, ehkä liikaakin, mutta sillä ei nyrkkeilyssä loppuun asti. Niin ja leukakin AJ:llä on sellainen, että kovimpia vastaan osunat ovat kohtalokkaita.

Ruizin tämän hetkisistä treeneistä löytyy niukasti videoita mutta noita moukareita mitä löi pädeihin ennen ensimmäistä AJ matsia niin ei haluis kyllä ottaa vastaan. Muutamia lyhyitä pätkiä mitä oon nähny lähiajoilta niin omaan silmään näyttäis että olis entistäkin nopeampi nykyään. Tässä alla yksi lyhyt.

Noissa aika mielenkiintoinen juttu kun lyödään välineitä.
Wilder esimerkiks ei näytä kovin kummoselta kun vetää säkkiä taikka pistareita, mut matseissa yhden lyönnin tyrmäysvoima.
Fury mitä nähnyt ni aika rennosti myös vetelee säkit ja pistarit, ei tosin olekkaan mikään tyrmääjä mut silti.
Mietin samaa aikasemmin ku katellu masvidalin pistarinlyöntiä, samaa näkee joka salilla. Matseissa sit erijuttu..

Joo en mä sitä sano että pelkkien pistareiden perusteella voi päätellä kuka voittaa matsin. Onhan niitä sanontoja että ”pads dont hit back” jne

Suositut

Back
Ylös Bottom