Nyrkkeily vs punttitreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K31j0
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kumman näistä oikein valitsisi? Molemmat kiinnostaa. Haluaisin kasvaa "isommaksi" mutta osata myös nyrkkeillä. Hoituisiko tämä sillä, että kävisin nyrkkeilyssä (kuulemma 2 krt viikossa treenit) ja sitten siinä ohessa salilla? Miten ihmeessä nämä kaksi voi järkevästi sulauttaa yhteen? Tää ongelma aiheuttaa päänsärkyä.

Niin, kannattaisi varmaan mainita että olen nyt treenaillut 1-jakoisella ja hakannut säkkiä välipäivinä ja olen siis aloittelija.

Kiitos kaikille jotka vastaavat! :rock:

Minä päivinä ne nyrkkeilytreenit on? Kyllä sinne väliin saadaan treenejäkin...

Ite käyn boxaamas 2 kertaa viikos, mutta myös puntilla 2-3 kertaa viikos.. no problemo

Hmm, jos vakavasti jompaakumpaa haluat harrastaa (pärjätä?) niin on aika hankala yhtälö. Nyrkkeilijän pitää olla solakka, kädet herkät, nopeat ja väsymättömät.. Tätä ei bodymiehen kädet ole, joten en usko että kumpaakin taitaisit hyvin yhtäaikaa.:( Suosittelisin, että kokeilet vaikka nyrkkeilyä aluksi, panostat aivan perkeleesti siihen tiedä vaikka innostuisit oikein kunnolla. Sen jälkeen ei varmaankaan bodaus niin paljoa kiinnosta. Ja kyllä nyrkkeily treenilläkin hyvään rantakuntoon itsensä saa..;) Jos ei natsaa niin sit vain kaikki paukut bodaukseen jos vaan aikaa on tälläiseen kikkailuun. Itse kilpailin nyrkkeilyssä jokusia vuosia ja nykyään tähtäimenä kehari lavat :kippis1: Että itellä ollut aikoinaan sama onkelma. Tosin voithan kokeilla kultaista keskitietä mutta itse pidän puoliteholla harjoittelua turhalta, molemmat lajit vaativat kuitenkin aikaa ja syventymistä. Tai sitten treenaat itsesi 120kg norpaksi ja lietsot mainetta murska koukuillasi :hyper: No ei kannata.. Tsemiä :thumbs:

Ite kans haluisin harrastaa nyrkkeilyä ja käydä samalla salilla. Kyllähän noi saa synkkaamaan yhdessä, muttaku menin lupaamaan juoksevani maratonin tänä kesänä ni on pitäny tinkiä noista kahdesta aika lailla. Pääosin nyrkkeily jää aina viimeseks.

Ehkäpä kesän jälkeen sitten jätän lenkkarit vähäksi aikaa nurkkaan pyörimään :P

Hmm, jos vakavasti jompaakumpaa haluat harrastaa (pärjätä?) niin on aika hankala yhtälö. Nyrkkeilijän pitää olla solakka, kädet herkät, nopeat ja väsymättömät.. Tätä ei bodymiehen kädet ole, joten en usko että kumpaakin taitaisit hyvin yhtäaikaa.:( Suosittelisin, että kokeilet vaikka nyrkkeilyä aluksi, panostat aivan perkeleesti siihen tiedä vaikka innostuisit oikein kunnolla. Sen jälkeen ei varmaankaan bodaus niin paljoa kiinnosta. Ja kyllä nyrkkeily treenilläkin hyvään rantakuntoon itsensä saa..;) Jos ei natsaa niin sit vain kaikki paukut bodaukseen jos vaan aikaa on tälläiseen kikkailuun. Itse kilpailin nyrkkeilyssä jokusia vuosia ja nykyään tähtäimenä kehari lavat :kippis1: Että itellä ollut aikoinaan sama onkelma. Tosin voithan kokeilla kultaista keskitietä mutta itse pidän puoliteholla harjoittelua turhalta, molemmat lajit vaativat kuitenkin aikaa ja syventymistä. Tai sitten treenaat itsesi 120kg norpaksi ja lietsot mainetta murska koukuillasi :hyper: No ei kannata.. Tsemiä :thumbs:

Näissä sun sanomisissas on kyllä järkeä. Voisinhan sitä nyrkkeilyä kokeilla panostaen siihen enemmän ja katsoa miten käy :)

Jotkut on näköjään saaneet kamppailulajin ja salitreenin sopimaan joten heidän osaltaan voi toki antaa vinkkiä vaikka tuota "saw"in neuvoa varmaan noudatankin.

Kiitos kaikille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, ei onkelmia.

Ma: Sali
Ti: Krav Maga
Ke: Sali
To: Lepo
Pe: Krav Maga
La: Sali
Su: Lepo

Kuluneessa jaksossa oli vielä lisäksi liikuntaa koulun puolesta ma, ke ja pe. Koskaan en ole kasvanut yhtä paljon samassa ajassa. Muistaa vaan syödä niin valtavasti.

Jep, ei onkelmia.

Ma: Sali
Ti: Krav Maga
Ke: Sali
To: Lepo
Pe: Krav Maga
La: Sali
Su: Lepo

Kuluneessa jaksossa oli vielä lisäksi liikuntaa koulun puolesta ma, ke ja pe. Koskaan en ole kasvanut yhtä paljon samassa ajassa. Muistaa vaan syödä niin valtavasti.

Itse en tuohon tahtiin pystyisi kyllä, ainakaan vielä :)

Mikasa 90, 2 kertaa viikossa salitreeni. Kuulostaa ihan hyvältä kun ne on vielä tuonne loppuviikkoon laitettu. Kannattaisiko sitten treenata pidemmillä sarjoilla vai suuremmilla painoilla? Esim rive tuntuu olevan suosiossa kamppailu-urheilijoiden keskuudessa koska se ottaa koko kroppaan eli kannattaisiko sitten keskittyä päälikkeisiin?

edit: niin hyvä tietää että joku on jopa kasvanut tuollaisella systeemillä kuin testolenulla on. Syöminen alkaa suuren vaivan jälkeen olla kunnossa, mitä nyt tulee vähän naposteltua jotain pientä päivittäin. Ei se tosin varmaan kauheasti haittaa kun en ole lihava, vai? (65kg, 176cm)

Itse en tuohon tahtiin pystyisi kyllä, ainakaan vielä :)

Mikasa 90, 2 kertaa viikossa salitreeni. Kuulostaa ihan hyvältä kun ne on vielä tuonne loppuviikkoon laitettu. Kannattaisiko sitten treenata pidemmillä sarjoilla vai suuremmilla painoilla? Esim rive tuntuu olevan suosiossa kamppailu-urheilijoiden keskuudessa koska se ottaa koko kroppaan eli kannattaisiko sitten keskittyä päälikkeisiin?

Sä voit vaihdella. Tee:

1kk: 1-6 toistoilla
2kk: 6-10 toistoilla
3kk: 10-20 toistoilla

Tai sitten viikoittain vaihtaen samalla tavalla.

Sä voit vaihdella. Tee:

1kk: 1-6 toistoilla
2kk: 6-10 toistoilla
3kk: 10-20 toistoilla

Tai sitten viikoittain vaihtaen samalla tavalla.

Selvä. Ihan pätevältä vaikuttaa. Mitäs mieltä olet sitten liikkeistä. Eli kannattaisiko keskittyä pääliikkeisiin (penkki, kyykky, mave jne) vai sitten ihan perinteisellä ohjelmalla jossa mukana myös apuliikkeitä.

Selvä. Ihan pätevältä vaikuttaa. Mitäs mieltä olet sitten liikkeistä. Eli kannattaisiko keskittyä pääliikkeisiin (penkki, kyykky, mave jne) vai sitten ihan perinteisellä ohjelmalla jossa mukana myös apuliikkeitä.

Oli mikä ohjelma tahansa, niin kannattaa aina keskittyy isoihin pääliikkeisiin. Pääliikkeitä ja sitten parit apuliikkeet siihen päälle.

Kävin tänään nyrkkeilyssä siis ja oli oikein mukavaa. Olen aika väsynyt vaikka ihan normaalikuntoinen olen, mutta se on hyvä juttu! :D vaikuttaa todella mukavalta paikalta. Vielä kun jotain harjotteita saisi vapaa-ajalle tehtäväksi.

Yksi treeni on kyllä mielessä yhdestä nyrkkeily DVD:stä. Eli käsipainoilla erisuuntiin vipunostoja, hauiskääntöjä, ojentajapunnerrusta, lyöntejä (pienet painot). Jokaista liikettä 30s sitten pieni tauko ja sitten tehdään erilainen liikerypäs jonka jälkeen taas tauko. Tämä toistetaan 2 kertaa tai sitten useamminkin. Kerran olen kokeillut tätä ja toimi hyvin. Että näin tällä kertaa :D

Edit: Niin ja säkin hakkaaminen kotona tietty on mukana.
Edit 2: Piti vielä sanoa että en ala vielä käymään salilla koska en ole vielä tottunut tähän treeniin :P

Eks kuitenkin nois nyrkkeily reeneis oteta aika paljon tekniikkaa ja tottakai niissäkin reeneissä käydään puntilla et saadaan voimaa, eikös se ole ihan perus juttu että jos on esim 5 kertaa viikossa harkat tehdään vaikka toinen viikko 2 kertaa tekniikkaa ja 3 kertaa punttia sit toisinpäin ja voihan toisena välipäivänä sit tehä punttia.

Voin tietenkin olla väärässä :D

Eks kuitenkin nois nyrkkeily reeneis oteta aika paljon tekniikkaa ja tottakai niissäkin reeneissä käydään puntilla et saadaan voimaa, eikös se ole ihan perus juttu että jos on esim 5 kertaa viikossa harkat tehdään vaikka toinen viikko 2 kertaa tekniikkaa ja 3 kertaa punttia sit toisinpäin ja voihan toisena välipäivänä sit tehä punttia.

Voin tietenkin olla väärässä :D

Tuolla ei kyllä tekniikkaa ollut ainakaan vielä yhtään. Kunnon kohotusta oli kyllä riittävästi :dance:

Ensi kerralla ehkä sitten. Eli taitaa olla aika paljon kiinni treenipaikasta?

Itse aikoinaa harrastin Bjj:tä, nyrkkeilyä ja koitin myös käydä puntilla ja lenkillä. No eipä kroppa jaksanut kestää. Eli nykyään harrastan vain Bjj, nyrkkeilyä ja joskus palauttavilla lenkeillä käyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom