ringside sanoi:
No kun tätä nyt jo toiseen kertaan tivataan, niin pakko kai vastata:
Tyhmyydessä voitan taatusti molemmat. Oikeasti fiksun jätkän synapsit eivät olisi sekoittaneet noiden Helien sukunimiä. En ole juuri nyt kovinkaan sarkastisella saati riitaa haastavalla tuulella, joten tuotan sinulle varmaankin pettymyksen kertomalla totuuden:
Mulla ei ole mitään mielipidettä Sepon tai Matin elämästä, tyhmyydestä tai ansioista. Toi sun siteeraamasi lause liittyi vain ja ainoastaan siihen, että mun mielestä Rädyn heittämät läpät on hauskempia kuin Nykäsen.
Niinpä varmaan. Ota nyt takaisin lauseesi, ei se ole häpeä myöntää, rakas ringside, että tulipa muuten puhuttua paskaa. Ohessa alkuperäinen tekstisi, päätelköön jokainen siitä, ja sitä edeltävistä keskusteluista, tarkoititko Sepon/Matin tyhmyyttä tms. vaiko näiden heittämään läppään:
"No mä kyllä pitäisi itseäni "tyhmyyden asiantuntijana", kerta olen erityisopettaja. Sanoisin, että mun oppilaat menee noin kahden desimaalin heitolla tasan neljään kategoriaan:
1. Lukihäiriöiset
2. Asennevammaiset (laiskat, kusipäät yms.)
3. Puupäät.
Lukihäiriöisiä mulla on ehkä 70 prossaa, laiskoja kusipäitä 20 prossa ja puupäitä 10 prossaa. Mutta tää on vain mun mielipiteeni. Olen melko vakuuttunut, että niin tyhmää ihmistä ei ole, etteikö sen tyhmyys olisi poistettavissa jollakin diagnoosilla. Aivan samalla tavalla kuin allekirjoittanut ei oikeasti ole ylimielinen kusipää, vaan ainoastaan "sosioemotionaalisesti rajoitteinen". Tästä on muuten helposti johdettavissa, että mulla on 20 prossaa oppilaita, jotka viihtyvät aivan valtavan hyvin. Kyllä koira koiran tuntee. Mun mielestä Matti jää kyllä Rädyn Sepolle pahasti kakkoseksi. Ei sovi unohtaa, että Heli Koivulan valmistuessa Atlantassa keihään finaaliheittoon, karjaisi Räty lehtereiden puolelta kannustushuudon: "Heitä niin että vittu repeää!"
En mä sun kanssa riidellä halua, mutta älä nyt tee sinäkin itsestäsi erehtymätöntä; näitä kusipäitä on muutenkin Suomi pullollaan.