Nuvaringin käyttäjiä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Voi apua, tulipa mieleen noista "otat renkaan pois ja pistät sen yöpöydälle"-jutuista...että äsken kävin papa-kokeessa ensimmäistä kertaa renkaan aikana. Kysyin siinä sitten että pitääkö rengas ottaa pois, niin se sanoi että ota vaan. Aikani siellä verhon takana ähräsin ja sen jälkeen nauroin ja huusin tädille, että "en mä tätä pois saa!!" :lol2:

No, papa otettiin sitten renkaan kanssa (ei häirinnyt yhtään), mutta kylläpä nauratti ja naurattaa edelleen, että millähän mä sit kahden viikon päästä sen sieltä pois kaivelen. Pitänee pistää mies asialle tai ostaa virkkuukoukku :D

Nimim. lyhyet sormetko vai muuten vaan tumpelo

PS. Eipähän tarvitse ainakaan pelätä, että se itsekseen tuolta pois tulisi!
Taisi asettua vähän liiankin hyvin paikoilleen :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulla oli rengas käytössä vuoden verran ennen raskautta, ja olin ihan tyytyväinen siihen. Noista tuntemuksista vielä, että meillä mies kyllä pikemminkin tykkäsi jos se rengas vähän "kutitteli" siellä :hyper:
Joo, ja pois ottaessa ei saanut olla liian pitkät kynnet ettei tullut raapineeksi emättimen pintaa kun sitä kaiveli.

Dodiih, nyt sitten ootan ens kuuta innolla..
Rinkula-resepti odottelee pöytälaatikossa :rock:
Katotaan ny, kuinka meikän käy niitten kanssa..se ainakin mukavaa, ettei ens kuusta etiä päin tartte muistaa popsia joka päivä pillerii :)

Outo puhua yksityisasioista 'julkisesti' mut tarvin jonkun jolle valittaa. :rolleyes: Nimenomaan sellase jolla o omaakin kokemusta.. kumppani on kyllä tietonen.
Kuukausi sitten kävin hakeen ton renkaan ku havaitsin sitten olevani kumille allerginen. Idea vaikutti hyvältä ja lääkkeitä karttavalle tuokin sopisi. Omalääkäri oli poissa ja tilalla sijainen joka luki kirjasta asiasta ja tuli sellanen fiilis et ite tiän asiasta enemmän, enkä mä todellakaan tiä mitään, sen vaan mitä oon netistä lukenu!
No.
Ongelmat alko siinä et tuo kapistus oli mulle vaikee asentaa ja muutenkin ärsyttävää puuhaa. Sisälle sen sai mutta jotenkin huomaamattomaan asentoon tai muuta, turha toivo.
Käytännössä rengas sitten hiersi molempia..Siis kiskoon pois vaan jokakerta. Jotku valitti liikaa kostumista, mulla ongelmana tuosta sitten kuivuminen. Lisäksi tuo kaikkinee kerrannais vaikutuksineen sitte tappo varsin hyvin ne halutkin.
Et yhtä tehokas ku selibaatti.
Lihomisenpelko jota en luullu omaavani nous samalla, sitä tarkkaili syömisiään vielä huolellisemmin, monethan siinä rupee turpoon herkemmin tai sit vaan syyttää ehkäsystä mässäilynsä tuloksia. Nestettä ei onneks tullu, vatsapalat näkyy yhä epämääräsellä tavallaan. Mä taidan olla niitä harvoja joita ajatuskin rintojen kasvusta ärsyttää, mut sitä epäilyä on kyllä ollu ennemminki. (voiko pelkkä reeni aiheuttaa gynoa :lol2: )
Pahin on tuo vaikutus psyykkeeseen, en oo ollu oma itteni sen renkaan laiton jälkeen. Vaisu, masentunu tai herkästi kiukustuva, ne on fiilikset. Hirveesti innostaa tuokin että pitäis vaan jaksaa vielä kaks kuukautta katsella et josko kroppa tottuis. Tai sitten vois sanoo et ei tää oikeesti sopinu mulle.

:wall: Huono fiilis ja avoimia kysymyksiä, ne tästä kokeilusta on toistaseks saatu.

mizzim sanoi:
---Jotku valitti liikaa kostumista, mulla ongelmana tuosta sitten kuivuminen. Lisäksi tuo kaikkinee kerrannais vaikutuksineen sitte tappo varsin hyvin ne halutkin.
Et yhtä tehokas ku selibaatti.---Pahin on tuo vaikutus psyykkeeseen, en oo ollu oma itteni sen renkaan laiton jälkeen. Vaisu, masentunu tai herkästi kiukustuva, ne on fiilikset.
Mulla on ollut välillä vähän samanlaisia ajatuksia. Vaikka toisaalta olen ollut melko tyytyväinen renkaaseen (lähinnä ehkä helppouden takia, ei muistamista tms.), olen huomannut (kausittain), ettei seksiä tee mieli ollenkaan. Pelkkä yrityskin saa suututtamaan... :curs: Kiukkuilu, itkukohtaukset... ihanaa. Mulla kun on välillä ollut kuukausi-pari etten ole pitänyt rengasta, olen aivan eri ihminen, ainakin mies väittää niin. "Heti kun laitoit renkaan, muutuit taas "tuommoseksi" on usein kuultu kommentti. En sit tiedä? Mitä tässä voi enää tehdä, kun kondomiehkäisy ei onnistu, eikä lääkärin mielestä myöskään muut hormonivalmisteet sovi?! Ja äitimammaksi jos en ihan vielä kuitenkaan...

Nyt on tosin menossa hyvä kausi. Mieli on virkeä ja virtaa riittää - sängyssäkin. Tosin suhteessakin on alkanut uusi nousukausi... :haart: Sillä olenkin miettinyt, johtuuko haluttomuus yms. oireet todella renkaasta, vai onko ne mun korvien välissä. Mut ilmeisesti voin näistä syyttää rengasta, sillä en ole ainut jolla on vastaavat oireet. :)

MerZi sanoi:
Mitä tässä voi enää tehdä, kun kondomiehkäisy ei onnistu, eikä lääkärin mielestä myöskään muut hormonivalmisteet sovi?! Ja äitimammaksi jos en ihan vielä kuitenkaan...
Mä liputan noitten minipillereitten puolesta, ei oo ainakaan itelläni aiheuttanu henkisen puolen oireita kuten kiukkuisuutta/haluttomuutta, eikä fyysisiäkään haittoja kuten turvotusta.

Emmah sanoi:
Mä liputan noitten minipillereitten puolesta, ei oo ainakaan itelläni aiheuttanu henkisen puolen oireita kuten kiukkuisuutta/haluttomuutta, eikä fyysisiäkään haittoja kuten turvotusta.
Jes, jos mäkin sitten noita kokeilisin. Täytyy keskustella lääkärin kanssa kun ensi kuussa joutuu muutenkin menemään kontrollikäynnille. Pillereissä jännittää se muistaminen, mutta miksei siihenkin tottuisi - muistanhan mä joka aamu vitamiinit, kalaöljyt ja muutkin nappulat! :)

MerZi sanoi:
JPillereissä jännittää se muistaminen, mutta miksei siihenkin tottuisi - muistanhan mä joka aamu vitamiinit, kalaöljyt ja muutkin nappulat! :)
Minipillereissä tuon ottamisen kanssa olisi hyvä olla vieläkin tarkempi, mutta käytännössä ainakaan itsellä ei ole muutamien tuntien heitot vaikuttaneet. Kuitenkin se muistaminen on mielestäni aika pieni vaiva, jos sen avulla pääsee eroon noista ikävistä sivuhaitoista.

Kun vaan tietäis mikä sopii itelle eikä joutuis kokeileen ihan kaikkia mahdollisia valmisteita ennekuin löytyy sopiva.. Eikä tuo renkaan hormoni halua vieny, sen käytön vaikeus ennemmin.
Lahoon päähäni kuitenkin luottaisin senverta et pilleritkin kävis.
Ellei kellään oo tohon käyttöön mitään ratkasua ni kai sitä ois parempi vaihtaa? Tietäis senkin et kuinka pian toi depis helpottaa, jos ois ilman mitään seuraaviin menkkoihin asti ja alottais sitten jollain muulla? Kumppanikin kyllä sano et vaikka sitten niin ku vaan sais oikeen mizzimin takas. Ite pitää päättää mut kai sitä saa muitakin kysellä?
(mä taidan tarvita ammattiapua :lol2: )

Mä oon ihan sitä mieltä, että totakin rengasta kannattaa kokeilla ainakin se 3 kuukautta, ihan vaan sen takia, että jos se tuntuis sitten paremmalta. Jos tosin olo on noin negatiivinen niin sit en tiedä... Mut minipillereissäkin on se, et ne ei todellakaan sovi kaikille, ja se ei oo kivaa kun menkat ei lopu ollenkaan; mulla ainakin kesti niin kauan kunnes lopetin niiden syömisen...

Mut kaikille ei myöskään sovi rengas, ja myös itselläni on ollut havaittavissa ärtymistä, masennusta ym... Kannattaa kuitenkin nyt varmaan odotella ainakin kuukausi ja kattoo sitten..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MerZi sanoi:
olen huomannut (kausittain), ettei seksiä tee mieli ollenkaan. Pelkkä yrityskin saa suututtamaan... :curs: Kiukkuilu, itkukohtaukset... ihanaa.

Ja mun ei tarvitse kirjoittaa tänne mitään, kun sinä kirjoitat puolestani. :D
Mulla tosin on pillerit käytössä, mutta rengasta olen ajatellut kokeilla. Ensin tosin kokeilen olla ilman mtn hormonaalista ehkäisyä..

MerZi sanoi:
Tosin suhteessakin on alkanut uusi nousukausi... :haart: Sillä olenkin miettinyt, johtuuko haluttomuus yms. oireet todella renkaasta, vai onko ne mun korvien välissä. Mut ilmeisesti voin näistä syyttää rengasta, sillä en ole ainut jolla on vastaavat oireet. :)

Tämä on vähän kaksi piippuinen juttu. Mun tekee mieli kausittain. Ja esim. nyt, kun kaikki asiat on hyvin, niin myös sängyssä menee hyvin. Mutta mutta.. Voihan se olla myös niin, että vakituinen kumppani alkaa "kyllästyttämään" jnejne.. Itse joskus aikoinaan sain huomata, että muita miehiä kyllä halusin, mutta omaani en. :jahas: Ja se pistikin sit miettimään. Mut mulla ei kyllä nykyään noina huonompina kausina ole haluja ketään kohtaan.

Edit: quoten korjaus

Asiaahan on tullu paljon pohdittua monelta kannalta. Voin siis kumppanillenikin täysin rehellisesti sanoo et ongelma ei ole se että olisin häneen kyllästyny. Jollei hän sytytä ni ei sit kukaan, mä oon vaan sellanen. Vaikka sytyttäis ni usko seksiin on menny, sitten kummastakaan ei tunnu miltään. Turha kenenkään on tulla sanoon et tää johtuu depis johtuu siitä et olisin muka puutteessa.

Jos mietii ni kolme kuukautta masentuneena on aika pitkäaika, varsinkin kun tietää ettei se mee pois sillä et korjais jotain elämässään. Siihen hyvällä tuurilla muutama vielä päälle kun hakee jotain sopivaa. Kuitenkin vaikka siinä menis se puoltoista vuotta ni on se aika lyhyt aika elämästä. Mikäli sitten kaikki on taas hyvin.

Onko sitä pakko olla muillekin niin tylsää seuraa jos itellä häviää kiinnostus elämään? Pakkoko sen on muilekin näkyä?

No niin, eilen otin ensimmäisen renkaan pois (sain ilman virkkuukoukkua ps) ja nyt ensimmäisiä menkkoja odotellaan...Pinna on ihan helvetin kireällä ja kaikki maailman pikkuasiat ärsyttää ja on jotenkin alakuloinen fiilis :curs:

En tiedä, onko sattumaa, vai johtuuko nyt esim. siitä, että hormoneja on elimistössä vähemmän eivätkä turruta tuntemuksia...Kauheeta, oisinkohan mä ilman mitään hormoneja ihan piru :hyper: Toivottavasti tuntemukset on ohimeneviä :D

Zone-sarja -42%
Jatkan itse edelliseen kirjoitukseeni sen verran, että tuntemukset eivät ole ollet ohimeneviä :(

Olo koko ajan jotenkin alavireinen ja kaikki mahdolliset asiat ottaa suunnattoman paljon päähän ja jäävät vaivaamaan mieltä. Mistään ei saa revittyä riemua samalla tavalla kuin ennen.

En usko että tämä on sattumaa, vaan yhdistän tän kyllä suoraan tähän renkaaseen nyt...Tietääkö joku voiko ehkäisymenetelmän vaihto aiheuttaa oikeasti tällaista, vaikka hormonipitoisuudet pienenee?

Yritän huomenna saada lääkäriä puhelimen päähän ja jos hän on yhtään sitä mieltä, että rengas voi tätä aiheuttaa, en aio enää uutta rengasta laittaa. Jatkan sitten pillereillä, koska ne mulle kuitenkin on hyvin sopineet...

Pöh.

En tiiä vaikuttaako mulla hormonit mitenkään, mutta nykyään ei tee seksiä mieli yhtään (nään kyllä turhaantuneena unia ties mistä maailman miehistä...). Nöyyy... pitäskö kokeilla elämää ilman Nuvaringiä? Mihin vaihdan? Olenko ilman mitään? Ei kai sitä ny aikuiset ihmiset jaksa kortsuilla leikkiä (tosi hyvä asenne)...

Itselle pillerit on ihan tuskaa etenkin aluksi. Alkaa masentamaan ja pienetkin asiat vituttaa suunnattomasti. Kroppa kerää myös nestettä kehoon ja iho menee huonoksi. Minulla on normaalisti aika pitkä kierron väli. Muutaman kerran kierto on venynyt puoleksi vuodeksi ja ne ajat on ollut mukavinta aikaa aikaa elämässä. Sellasen jälkeen kun aloittaa hormonit niin huomaa niin sen eron yleisen hyvinvoinnin välillä. Ja valitettavasti sen huomaa myös kaikki läheiset ihmisetkin.

Hanichu sanoi:
Ei kai sitä ny aikuiset ihmiset jaksa kortsuilla leikkiä (tosi hyvä asenne)...

Jaa ei vai? :rolleyes: Aika monta vuotta leikitty, ihan vaan siitä syystä, että pillereitä käyttäessä mulla oli pinna oikeastaan koko ajan ihan perkeleen kireänä. Limakalvot oli myös toooosi kuivat, mm. piilolinssien käyttö oli ihan mahdotonta. :evil:

Kumeissa on omat huonot puolensa (just se fakin leikkiminen), mutta toisaalta mieluummin leikin niillä kuin oon koko ajan pistämässä avioliittoani katkolle hormonivitutuksen / -masennuksen takia. :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom