Nuvaringin käyttäjiä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
starfish sanoi:
Aika outoa kun mulle lääkäri määräsi minipillerit kun tavallisista pillereistä tuli päänsärkyä. Olin halunnu mieluummin sen renkaan ja vaadinkin sitä mutta reseptiä ei herunu. Kumma juttu.... Rengas olis paljon parempi mulle kun meinaa joskus se pilleri unohtua... :(

Sittenhän, jos minipillerit sopivat, voit ottaa ehkäisykapselin. Viisi vuotta turvattua seksiä, eikä muistamisesta tarvitse huolehtia. Niin minä tein - ja olen maailman onnellisin nainen nyt!

Ei ole mun mielestä tarkoituksenmukaista ehkäistä tarkkaa muistamista vaativalla systeemillä, joka on heti täysin epävarma, jos sitä ei tarkalleen noudata. Tulee vielä sitä päänsärkyä sitten stressin takiakin, kun saa pelätä joka kuukausi olevansa raskaana. Huh. Ei mulle enää ikinä!

Ihanaa olla vapaa! Menkatkin on melkein loppuneet ja olo on hyvä. Leikkauksesta on jäljellä enää hennon punainen pieni arpi ojentajassa. Nyt tiedän, miltä miehistä tuntuu! :D

Jk. Minipillereissä on vain keltarauhashormoni, joten se on vähän eri tapaan ehkäisevä kuin yhdistelmäpillerit (paksuntaa kohdun suun limakalvoa, ettei siittiöt pääse sisään, mutta ei estä munasolun irtoamista). Toivottavasti sulle ei tule siitä päänsärkyä Starfish!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
esni sanoi:
Sittenhän, jos minipillerit sopivat, voit ottaa ehkäisykapselin. Viisi vuotta turvattua seksiä, eikä muistamisesta tarvitse huolehtia. Niin minä tein - ja olen maailman onnellisin nainen nyt!
:offtopic: Onko kaikissa ehkäisykapseleissa aina tuo viisi vuotta vai onko niitä esim. lyhyempikestoisia tai voiko sitä poistattaa tai... Tuo kuulostaa kyllä lupaavalta, mutta viisi vuotta on aika pitkä aika - mistä sitä tietää, vaikka haluaisinkin jo lapsen aiemmin :)

Zone-sarja -42%
S-T sanoi:
:offtopic: Onko kaikissa ehkäisykapseleissa aina tuo viisi vuotta vai onko niitä esim. lyhyempikestoisia tai voiko sitä poistattaa tai... Tuo kuulostaa kyllä lupaavalta, mutta viisi vuotta on aika pitkä aika - mistä sitä tietää, vaikka haluaisinkin jo lapsen aiemmin :)

Ne voi otattaa pois milloin tahansa. Hormonitoiminalla kestää tietty hiukan aikaa sopeutua pois ottoon, samoin kuin pillereidenkin kanssa, joten jos haluaa raskaaksi kesällä, kannattaisi kapseli poistattaa näillä vaihein ja käyttää kortsua kesään asti. (Siskoni tekee näin yhdistelmäpillreiden kanssa juuri nyt)

On myös kolmen vuoden kapselivaihtoehto, mutta se on saman hintainen, (170-190€ riippuen mistä ostat sen) joten kannattaa kuitenkin varmuudeksi ottaa pitempikestoinen. Ja vaikka hinta kuulostaa suolaiselta, kannattaa muistaa, että se on tosiaan viiden vuoden ehkäisyn hinta. Verrattuna vaikka Nuvaringiin se on tosi paljon halvempi vaihtoehto. :thumbs: Kannatan.

T. huoleton

Mulla kans nuvaring käytössä. Vaihdoin reilu puoli vuotta sitten meliane-pillerit pois. Sain varmaan ikuisen kammon kaiken maailman pillereistä, limakalvoni nimittäin kuivivat lähes kokoon (ja sillä oli valtavasti vaikutusta myös kumppanini ja minun suhteeseen) ja aiheutti yleistä haluttomuutta ym inhottavaa. Nuvaringin aiheuttama ylimääräinen kosteus oli itseasiassa siis vain tervetullutta, oma neuvolalääkärini ainakin sanoi että nuvaring pitää erityisen hyvää huolta alapään limakalvoista, joten ylimääräinen kosteus johtunee siitä. Menkat on kellontarkasti ennustettavissa ja loppuvatkin vähän aikaisemmin kuin aikaisemmin.

Hankala vaan kun joskus tulee otettua tiettyjä tilanteita varten rengas pois ja sitten kun sitä ei muutenkaan tunne, niin ei huomaa sitä ettei olekaan laittanut rengasta takaisin.... :D Mutta olen tosi tyytyväinen! Kismittää ainoastaan se että opiskelijana (joka ei saa senttiäkään opintotukea) tuo 14,80 kuukaudessa on aika kirpeä hinta nieltäväksi.

Wow kuulostaa loistavalta, pitääkin kysellä lääkäriltä tästä. Olen miettinyt noita ehkäisyjuttuja ja olen tosi varovainen lääkkeiden suhteen en ota mielellään mitään. Tähän mennessä käytössä on pullout metodi joka toimii hyvin, ei ole kuin vain kaksi lasta :)
Anteeksi jos on TMI Kuukautiset ovat aivan hirveät nykyään kivuliaat, runsaat ja kestävät melkein viikon joten olis hienoa saada vähän helpotusta.

Niistä minipillereistä vielä että olen viimeaikoina havainnut erittäin kiusallista limakalvojen kuivumista jonka poikaystäväkin on huomannut joten nyt alan tosiaan etsimän jotain muuta ehkäisykeinoa. :(

Se kapseli ei kyllä yhtään houkuta kun jos siitäkin tulee jotain ikäviä sivuvaikutuksia niin eipä sitä heti saakaan pois.

Hmm... se rengas ois siis edelleen paras vaihtoehto... Tietty siinä on samat hormoonit kuin e-pillereissäkin mutta ainahan sitä voi kokeilla.. :)

reinhardt sanoi:
Tuli vielä mieleeni Hyvin Vakava kysymys: miten mahtaa hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa alkoholinsietokykyyn? En ole ennen syönyt edes pillereitä, ja tuli vaan mieleeni...Viikonloppuna pitäisi mennä baariin, enkä halua mitään ikäviä ylläreitä, kun olen tottunut siihen, että voin kiskoa viinaa minkä sielu sietää, :kippis1: eikä tule muuta kuin krapula. Ehkä on syytä varmuuden vuoksi ottaa kohtuudella. Olen kuullut, että niinkin voi tehdä. :rock:

En ole hormonaalisella ehkäisyllä huomannaut olevan vaikutusta, mutta odotappas jos erehtyy juomaan menkkojen aikana. Suurimmat illanviettoepäonnistumiseni on tapahtuneet menkkojen ja alkoholin yhteisvaikutuksessa... Viuna suorastaan lentää päähän... ja sitten se lentääkin jo ulos. *nolo*

Mulla on ollut Nuva ring jo 1v 9kk, eikä ole kyllä mitään tarvetta vaihtaa poiskaan. Joitain omalla kohdalla ilmenneitä ongelmia olen jo kertonut tuolla toisessa ehkäisyasioita käsittelevässä threadissa. Uskoisin omien kokemusten ja lääkäriltä kuullun perusteella, että nuva on minulle tarjolla olevista käypäisin vaihtoehto, joskin ehkäisykapseli kiinnostaisi myös. Tytöt jo kertoivatkin naamalle ilmestyvistä näppylöistä (tai minun kohdalla lähinnä paiseista..), joita kyllä pukkaa tulemaan ainakin pari kuukaudessa. Mulla ainakin ovat isoja ja KIPEITÄ! :curs: Mutta kyllä sen kestää... Välillä tuntuu kuin murroiskä olisi alkanut jälkikäteen, koskaan aiemmin ei ole mitään iho-ongelmia ollut..

mä oon kans miettiny tota nuvaringiä ku käytän tällä hetkellä yasminin pillereitä, mut ne tahtoo aina välistä unohtua... mut niistä näpyistä/paiseista.. ei kai niitä kaikille tule?? mulle tulee normaalisti ehkä kerran-pari puoleen vuoteen joku finni (ja sekin pieni) ni luulis ettei se nuvaringkaan välttämättä sais aikaan mitään suurempaa..? kai?? vai??

girlie25 sanoi:
... mut niistä näpyistä/paiseista.. ei kai niitä kaikille tule?? vai??

Ainakaan minulle ei ole tämän ensimmäisen renkaan aikana tullut, pikemminkin tuntuu, että muutama vanhakin on häipynyt. Eiköhän se oli täysin tapauskohtaista.

Summa summarum: ensimmäiset kaksi päivää podin erittäin runsasta emätineritystä, mikä ei ollut kivaa, mutta sekin sitten loppui. Ensimmäisen viikon olin kammottavan turvoksissa, mutta sekin meni ohi. Itse en rengasta tunne, eikä miesystäväkään kysyttäessä myöntänyt sen häiritsevän.

Joidenkin olen kuullut saavan jo ensimmäisen renkaan aikana kammottavia selluliittikerääntymiä, mutta itselläni en ole sellaista huomannut, vaikka hoikkuudesta huolimatta selluliittia on muuten vähän näkyvissä, kun ihoni on niin ohut. Luultavasti tuo selluliitin "lisääntyminenkin" liittyy vain nestepöhöön, joka siis ainakin minulla hävisi viikossa.

Ainakin tämän lyhyen käytön jälkeen suosittelen rengasta ehdottomasti, sanoohan sen järkikin, että se on parempi kuin pillerit koska hormoneita on vähemmän eikä tarvitse muistaa mitään.

Ai niin, joidenkin olen kuullut myös saavan renkaasta hiiva/tms.tulehduskierteen, mutta toisethan nyt saavat tulehduksia mistä hyvänsä. :offtopic: kun väitetään hiilareiden edesauttavan hiivatulehduksia, mikä on pakkissiskojen tilanne, me kun varmaan järjestään vältämme huonoja hiilareita? Itselläni ei ainakaan ole koskaan tulehduksia ollut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
starfish sanoi:
Niistä minipillereistä vielä että olen viimeaikoina havainnut erittäin kiusallista limakalvojen kuivumista jonka poikaystäväkin on huomannut joten nyt alan tosiaan etsimän jotain muuta ehkäisykeinoa. :(

Se kapseli ei kyllä yhtään houkuta kun jos siitäkin tulee jotain ikäviä sivuvaikutuksia niin eipä sitä heti saakaan pois.

Hmm... se rengas ois siis edelleen paras vaihtoehto... Tietty siinä on samat hormoonit kuin e-pillereissäkin mutta ainahan sitä voi kokeilla.. :)

Siinä kapselissa on nimenomaan se ideana, että minipillereillä voidaan ennen kapselin asettamista varmistaa, ettei mitään sivuvaikutuksia tule - niissä kun on sama vaikuttava aine. Mulle kyllä kävi niin, että minipillereiden aikana vaivannut limakalvojen kuivuus katosi kokonaan kun vaihdoin kapseliin. En silti suosittele sitä ottamaan, jos ne minipillerit ei sovi tai jos muutenkaan on epäluuloja. Onhan sitä vähemmänkin dramaattiselta vaikuttavia vaihtoehtoja... Mutta - hahhaahaa - mun ei tarvitsekaan viiteen vuoteen käydä papassa tai muissakaan sisätutkimuksissa, jos mua ei huvita, koska ei ole tarvetta uusia reseptiä. Mä olen niiiin kuningas! :hyper: :D

suurin osa on ollut kuitenkin positiivista mitä oon käyttäjien kokemuksia lukenu,
niinpä taidan minäkin marssia neuvolaan vaihdatuttamaan reseptini.. :)
jos se ei kerran miehiäkään häiritse.. ;)

reinhardt sanoi:
- - Ai niin, joidenkin olen kuullut myös saavan renkaasta hiiva/tms.tulehduskierteen, mutta toisethan nyt saavat tulehduksia mistä hyvänsä. :offtopic: kun väitetään hiilareiden edesauttavan hiivatulehduksia, mikä on pakkissiskojen tilanne, me kun varmaan järjestään vältämme huonoja hiilareita? Itselläni ei ainakaan ole koskaan tulehduksia ollut.

Myös yhdistelmäpillereistä voi saada hiivakierteen. Eli kyse ei kaiketi ole "panopaikasta", (olenpa vitsikäs tänään) vaan hormonin sivuvaikutuksesta. Niin yllätävältä kuin se kuulostaakin. ;)

Ja kyssäriin: Saan hiivan nykyisin aina antibiooteista. Muuten mulle ei sitä normaalisti tule.

jatkan nyt raportointia, jos joku Nuvaringia harkitseva vaikka hyötyisi tästä ketjusta. Meinaan NR:n yksi mahdollinen sivuvaikutus on kuukautiskivut. Joopa, meikäläisellä ei ole ikinä sellaisia ollut, ja nyt sitten kolmatta päivää...alkuun ihmettelin, mitä olen syönyt kun vatsani on niin kipeä, mutta valkeni sitten viimein. Burana ei tietenkään auta yhtään.

Epäilen kyllä, että ellei takana olisi kahta treenin kannalta löysää viikkoa (flunssan takia), kivut eivät olisi olleet likimainkaan näin kovat, mutta kroppaparkani on varmaan ihan sekaisin, kun ensin tungetaan hormoneja ja sitten lopetetaan reenaaminen.

reinhardt sanoi:
jatkan nyt raportointia, jos joku Nuvaringia harkitseva vaikka hyötyisi tästä ketjusta. Meinaan NR:n yksi mahdollinen sivuvaikutus on kuukautiskivut. Joopa, meikäläisellä ei ole ikinä sellaisia ollut, ja nyt sitten kolmatta päivää...alkuun ihmettelin, mitä olen syönyt kun vatsani on niin kipeä, mutta valkeni sitten viimein. Burana ei tietenkään auta yhtään.

Epäilen kyllä, että ellei takana olisi kahta treenin kannalta löysää viikkoa (flunssan takia), kivut eivät olisi olleet likimainkaan näin kovat, mutta kroppaparkani on varmaan ihan sekaisin, kun ensin tungetaan hormoneja ja sitten lopetetaan reenaaminen.

Kuten sanottu, mulla on ollut Nuva piiiitkään, eikä oo mitään normaalia kovempia kipuja koskaan ollu. Aina on ollut niukat ja muutenkin siedetävät, vähäkipuiset menkat, mutta nyt ne on nuvan aikana syystä tai toisesta vähentynyt entisestään. Mulla on siis enää sellaiset näennäiset menkat (eikä haittaa yhtään), alkaa aina saman tuntimäärän jälkeen renkaan pois ottamisesta ja kestää pari-kolme päivää, korkeintaan pientä vuotoa ton jälkeen. Ja tä pitäis kuulemma olla ihan normaalia, mistään hormonihäiriöistäkään ei ole kyse...

:offtopic: reinhardt: Burana on itseasiasssa oikea "täsmälääke" kuukautiskipuihin. Nimittäin kohdun endometrium erittää runsaasti menkkojen aikaan prostaglandiineja, jotka saavat kohtulihaksen supistelemaan, josta taas seuraa kohtulihaksen iskemiaa ja kipuja ja Burana-tyyppiset lääkkeet estävät näiden prostaglandiinien synteesiä. Lääkettä vain pitää ottaa HETI kun ekan kerran masussa vihlasee. Kun kivut äityvät koviksi, niihin ei ikävä kyllä auta mikään :(

On se muuten jännä, jos joskus tulee possuteltua ja vietettyä vähemmän säännöllistä elämää, niin voi olla 100 %:n varman, että seuraavien menkkojen aikaan kärsitään, vaikkei muuten mitään ihmeellisiä kipuja olisikaan.

Nostetaanpas taas vanhaa hyvää keskustelua ylös. Tuolla jonkin muun keskustelun jatkeena alkoi olla kysymyksiä Nuva Ringiin liittyen, jospa ne löytäisivät tiensä tähän ketjuun niin tulisi ehkä enempi vastauksia. :)

Minulla nuva pelittää edelleen. Välillä tosin olin jonkin aikaa ilman renkulaa, koska tuntui, että limakalvot (ja seksihalut) kuivavat kasaan. No eipä tuo seksittömyyskausi tainnut Nuvasta johtua, joten aloitin käytön taas uudelleen. Tästä voisinkin heittää ilmoille oman kysymykseni: minulla kun ei ole kokemusta muista hormonaalisista ehkäisymuodoista kuin tästä, ja nuvahan on melko matalahormoninen juttu ja jos tämä jo kuivattaa limakalvoja, niin onko tytöillä kokemusta, mitään muuta (pillerit, laastari) vaihtoehtoa, joka ei tätä saisi aikaan? Pitää marraskuun lääkärikäynillä ottaa puheeksi, vaikka niinhän ne aiemminkin sanoivat että "liukastetta vaan riittävästi"... :rolleyes:

Noniin..Kopsasin tämän kysymykseni nyt tähän "oikeampaan" threadiin :D
==>
Pakko itekin vähän kysästä tuosta ehkäsyrinkulasta, vaikka yleensä täällä taustalla vaan vakkariin möllöttelen....
Tämä kysymys siis erityisesti akneen taipuvaisille typyköille..
Tuolla aikasemmissa threadeissa oli kyllä muutama kirjottanut yhdestä sitkeestä näppylästä kerran kuussa...muttaMutta...Onko kellään tullut ihan kunnolla näppylöitä rinkulan käytön aloittamisen jälkeen?
Itellä olisi aika vaihtaa menetelmää, koska yasmine -pilsut saa mielialan ja halut nolliin (ja turvoksissakin tunnun olevan enemmän >>2-3kg>>)..Yasmineita syönyt
tämän vuoden.
Roacutania joudun edelleenkin aina välillä popsimaan (tosin iho kyllä nyt pitkään ollut todella hyvässä kuosissa)...mutta pelkään, että rinkula saisi koko lärvin taas kukkimaan.
Onko kokemuksia kenelläkään :)

:offtopic:

Kysyin jo tuolla jossain toisessa threadissa tätä samaa asiaa, mutta en saanut vastausta :(

eli voiko pillereistä tulla sivareita vasta vuosien käytön jälkeen? Mulla on toiminut Marvelonit kuin unelmat jo 8 vuotta, mutta viimeisimmän vuoden aikana oon huomannut/kuvitellut erilaisia sivareita kuten esim. nesteiden kertymistä, mielialan vaihteluja yms. yms.

Teidän keskustelun innoittamana olen minäkin vakavasti ruennut harkitsemaan tuota rinkulaa. Mietin vaan, että aiheuttaako se minulle enemmän päänvaivaa, kun jatkuvasti mietin että onko se rinkula paikallaan. Pillereitä en unohda juuri koskaan. Muistan ottaa sen aina aamulla vitskujen yhteydessä.

fitnesspimu sanoi:
Teidän keskustelun innoittamana olen minäkin vakavasti ruennut harkitsemaan tuota rinkulaa. Mietin vaan, että aiheuttaako se minulle enemmän päänvaivaa, kun jatkuvasti mietin että onko se rinkula paikallaan. Pillereitä en unohda juuri koskaan. Muistan ottaa sen aina aamulla vitskujen yhteydessä.
Minulle taas rinkula on kätevä, koska pelkään etten muistaisi ottaa pilleriä. :) Tuosta renkaan paikalleenlaitosta seksin jälkeen on tullut niin rutiini, etten ole tainnut sitä unohtaa kuin kerran käytön alkuaikana. Senhän voi tietty pitää paikallaankin hommien aikana, mutta mukavuussyistä haluan poistaa. Kertaakaan rinkula ei ole omasta tahdostaan ulos tullut, että kyllä se siellä paikallaan pysyy...

Latest posts

Back
Ylös Bottom