Nuvaringin käyttäjiä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mulla on nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen pelkästään hyviä kokemuksia Nuvaringistä! Aluksi tuli muutama kilo nestettä kroppaan, joka nyt kyllä on jo poistunut. Samoin iho meni hetkellisesti huomopaan kuntoon, mutta nyt se on jo palautunut normaaliksi. Mulla toki vaikutti se ettenollut moneen vuoteen käyttänyt minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä, joten tottakai kroppa reagoi jollain tavalla siinä alussa.

Mutta nyt parin kk:n jälkeen... Menkat kestää kolmisen pvää, ja kipuja ei ole oikeastaan yhtään. Ekana päivänä vähän tuntuu pientä kipristelyä, mutta muuten on vallan mainio olo. Vatsa kyllä turpoaa aika palloksi menkkojen aikaan, ihan kuin raskaana olis! :) Muuten ihan kuin ei mitään olisi...

Eikä se rengas mitään sieltä tipu, kyllä se hyvin pysyy! Ja mieheni mukaan ei tunnu seksin aikana ollenkaan, joten mä pidän sen koko kolme viikkoa paikallaan. En ikinä muistanut syödä pillereitä, eikä ne mulle sopinutkaan, joten nyt olen erittäin helpottunut, kun on löytynyt ehkäisymenetelmä, joka ei sekoita mun päätä eikä kroppaa! :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
~Ayla~ sanoi:
Mutta nyt parin kk:n jälkeen... Menkat kestää kolmisen pvää, ja kipuja ei ole oikeastaan yhtään. Ekana päivänä vähän tuntuu pientä kipristelyä, mutta muuten on vallan mainio olo. Vatsa kyllä turpoaa aika palloksi menkkojen aikaan, ihan kuin raskaana olis! :) Muuten ihan kuin ei mitään olisi...

Minulla nestepöhö ei ole häipynyt ja massu on turvoksissa koko ajan, mutta mitäs pienistä. En muuten välttämättä suosittele "kikkailemaan" eli esim. pitämään kahta rengasta putkeen -gyneni mielestä niitä voi pitää vaikka puoli vuotta putkeen, itselläni tulee kyllä jo toisen renkaan lopulla läpivuotoa ja menkat on runsaammat kuin muuten renkulan kanssa. Mutta kaikkien kroppa tietysti reagoi eri tavalla hormoneihin.

Rengas saattaa valua joskus niin alas, että tuntuu, mutta ei se mihinkään tipu. Itse en sitä seksissä tunne, eikä mieskään ole valittanut -tosin kyllä sanoin sille, että ellei se suoranaista kipua aiheuta, minua ei kiinnosta, tuntuuko vai ei. Myötäelävä tyttöystävä...

Tänään ensimmäisen renkaan "asennus", saapa nähdä mitä siitä tulee :D
Raportoin sitten jatkossa, miten mulla alkaa toimia! Odotukset on kyllä kovat renkaan suhteen, kun niin paljon pelkkää hyvää siitä on saanut lueskella.

Mulla oli kokeilussa tuo, mutta lopetin koska mulla se valui jatkuvasti pois. Esim. aerobista tehdessä se aina valahti alas päin ja vessassa käydessä huomasi että oli puoliksi pois. Ehkäpä en saanut sitä tarpeeksi syvälle näillä lyhyillä sormilla. Tällä hetkellä en käytä mitään ehkäisyä, tyydytään nyt kortsuun. Haluan kokeilla muutunko yhtään tai muuttuuko kroppa kun ei käytä mitään hormonaalisia valmisteita. Nyt olen jo ainakin huomannut että masu on pienentynyt, pilleireitä ja nuvaringiä käytettäessä masu oli koko ajan kuin kumipallo, keräsi jotenkin nestettä niin paljon.

reinhardt sanoi:
En muuten välttämättä suosittele "kikkailemaan" eli esim. pitämään kahta rengasta putkeen -gyneni mielestä niitä voi pitää vaikka puoli vuotta putkeen, itselläni tulee kyllä jo toisen renkaan lopulla läpivuotoa ja menkat on runsaammat kuin muuten renkulan kanssa. Mutta kaikkien kroppa tietysti reagoi eri tavalla hormoneihin.
QUOTE]

Mä olen nyt tän vuoden puolella siirtänyt menkkoja pari kertaa renkaan kanssa (eli siis laittanut uuden heti perään). En ole tosin pitänyt kuin viikon tai kaksi ylimääräistä, mutta ei kyllä ole tullut mitään vuotoa tai muuta poikkeavaa. Eli jokainen todellakin reagoi eritavalla.

Renkaaseen olen ollut ihan tyytyväinen sinänsä. Pillereistä aikoinaan nousi paino, renkaasta ei ole tullut mitään. Mielialaan tuntuu välillä menkkojen aikaan (PMS-oireita?) vaikuttavan (pillereistä ei tullut mitään), aika harvoin tosin nykyään.

En kyllä itse enää vaihda rengasta pois ainakaan mihinkään toiseen hormonaaliseen ehkäisyyn. Äärimmäisen kätevä kunhan muistaa laittaa kännykkään muistutukset poisotosta ja uuden käyttöönotosta! :)

elektra sanoi:
Mä olen nyt tän vuoden puolella siirtänyt menkkoja pari kertaa renkaan kanssa (eli siis laittanut uuden heti perään). En ole tosin pitänyt kuin viikon tai kaksi ylimääräistä, mutta ei kyllä ole tullut mitään vuotoa tai muuta poikkeavaa. Eli jokainen todellakin reagoi eritavalla.

Minä siis olen pitäny 3+3 viikkoa, ja oireet tulee ihan kakkosrenkaan loppupäivinä.

Onko kellaan Nuvan kayttajista negaativisia mielialakokemuksia pillereista? Itse muutun suunnilleen itsemurhakandidaatiksi pillereita kayttaessa.. Siis masentaa oikein toden teolla. :( Olen kokeillut 4 eri merkkia viimeisen 6 vuoden aikana etta ei yhtaan kivaa.
Nyt kun olen ns. asettunut aloilleni, olisi kiva tietaa josko Nuvasta olisi meille ehkaisyksi. Eli aiheuttaako samoja mielialaoireita kuin pillerit?

Kertokaahan kokeneemmat.

Joo, mä olin pillereitä käyttäessäni erittäin ailahtelevainen, loukkaannuin ja suutuin helposti, ja muutenkin olin aikasta negatiivinen ihminen. Aloitin pillereiden käytön tosi nuorena joten aluksi luulin että kaikki johtui teini-iästäni. Mikään ei kuitenkaan muuttunut, olin yhtä epävarma ja herkkä teinivuosien jälkeenkin, joten ajattelin että taitaapa vaan olla niin että olen luonteeltani vähän vaikea... Sitten kerran unohdin ottaa pillerit mukaan, ja ajattelin pitää välikuukauden... Oh hoh, mikä muutos! Lopetin pillerit ja nyt olen oma, iloinen ja positiivinen itseni, mikä mun olis kuulunut kaikki vuodet olla!

Senpä takia olin pitkään käyttämättä hormonaalista ehkäisyä. Nyt kuitenkin uskaltauduin kokeilemaan Nuvaringia joka on toiminut erinomaisesti! Sanoin miehellenikin, että nyt pitää tarkkaan seurata hormoonien vaikutusta, mutta ei ne vaikuttaneet mun pään toimintaan millään tavalla! Ihanaa!

Nuvaring onkin sen takia parempi "pää-vaivaisille", koska se on paikallislääke, se ei mene verenkiertoon kuten pillerit. Kokeile ihmeessä, pyydät vaan tarkkailua ja lopetat heti jos alkaa näyttää ettei ne sovi. Kannattaa kokeilla, mä ainakin yllätyin iloisesti! :)

Pakko heti raportoida tänne, kun eilen laitoin ensimmäisen renkaan paikalleen :)

Laittaminen sujui tosi vaivattomasti, rengas löysi heti paikkansa, eikä tuntunut missään vaiheessa epämiellyttävältä. Nyt kun se on paikallaan, sen olemassaoloa ei todellakaan tunne yhtään.

Ja pitihän se tietty heti käytännössäkin testata :kuola: Itse en rengasta huomannut ollenkaan, mies huomasi pari kertaa, mutta ei pitänyt sitä ollenkaan häiritsevänä. Eli oikein hyvältä vempeleeltä vaikuttaa ainakin näin alussa :)

Sivuvaikutuksia odotellessa :eek: ;)

Mulla on ollut rengas käytössä nyt vajaan vuoden verran.. On kyllä toiminut melko moitteetta. Vaihdoin paria pillerimerkkiä kokeiltuani renkaaseen, ja ainakin migreeni on häipynyt. Pientä ajoittaista vtutusta/negatiivisuutta/äyskimistä lukuunottamatta on ihan loistava kapistus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally Posted by ~Ayla~:
Nuvaring onkin sen takia parempi "pää-vaivaisille", koska se on paikallislääke, se ei mene verenkiertoon kuten pillerit.

Täytyy tähän kommentoida, että kyllä nuo lääkeaineet renkaasta ihan yhtälailla imeytyy verenkiertoon kuin pillereistäkin. Eihän vaikutus edes kohdistu emättimen limakalvoon, vaan munasarjoihin kun ovulaatio estetään. Hormonien pitoisuudet vain ovat pienemmät kuin pillereissä ja ne imeytyvät tasaisemmin, jolloin pitoisuus veressä ei heittele niin paljon kuin pillereillä, mistä seuraa että haittavaikutuksia on vähemmän.

onko jotain muitakin ruoka-aineita kun suola, jotka lisäävät nesteen kertymistä elimistöön?mulla on ollut nyt nuvaring 5pvä, muuten tuntuu aivan loistavalta mutta turvotusta ja nestettä kyllä on.. toiv. lähtee pois.. niin ja tietääkö kukaan auttaako luontaistuote kauppojen nesteenpoisti aineet ehkäsyvälineiden nesteen kertymiseen..?

Mulla on ollut nyt Nuvaring kuukauden, ja en oikein tiedä mitä siitä pitäis ajatella, mulla on paljon epäselvyyksiä sen käytön suhteen. Kärsin pillereiden aikaan jatkuvasta migreenistä, ja ainakin tossa loppuvaiheessa kamala masennus iski ennen menkkoja. Minipillereitäkin joskus pari vuotta sitten kokeilin, mutta menkat eivät loppuneet ollenkaan, lääkäri sitten sanoikin että joillekin ne tekee ton, ja joiltakin menkat loppuu kokonaan minipillereiden myötä...
Kaveri sitten suositteli Nuvaringiä..Gynekologi tosin sanoi, että sama hormoni siinä on, että jos mun migreeni johtuu hormoneista, niin sitten mulle ei sovi minkäänlainen hormonaalinen ehkäisy... Joka tapauksessa, ongelmat ei kauheesti vähentyny, vaikka tosin, pysyviä vaikutuksia saa varmaan odotella pari kuukautta. Seksiä ehdottelen harvemmin, koska mulla on semmonen olo et se häiritsee sitä, ja sitten se pitäisi ottaa ennen pois, ja se tekee kaikesta hankalaa, kun ei muutenkaan oo mikään huikea itsevarmuus noissa jutuissa.. Että mites te muut hoidatte sen? Tuntuu vähän hassulta ennen seksiä olla sillee, "oota mä otan tän renkaan pois" , että tappaako se sitten tunnelman.. Kun harvemmin tota seksiä harrastaa sillee että etukäteen sen suunnittelee ja ottaa sen jo aikaisemmin pois. Kuitenkin, tuntuu että koko ehkäisyhomma pilaa seksielämän, kun muuten mieli tekis vaikka päivittäin... :haart:

Päivälläkään ei oikein kehtaa ehdottaa jos rengas on sisällä, kun se voi lähteä kuitenkin kesken hommien pois, ja sehän vasta tunnelman latistaa...

Lisäks, heräs semmonen kysymys, nyt kun rengas on tauolla, niin kai silloinkin voi seksiä harrastaa ihan normaalisti? Kun jotenkin käsitin, että pillereissä se hormoni vaikuttaa pidempään sen jälkeen kun aloittaa tauon, että renkaassa se vaikutus loppuu samantien...

Sitten, aluks ajattelin että päänsäryt väheni, mutta nyt on ollut lähes joka päivä kamalaa pistoa ohimossa, ja samat masennusoireet mulla on kun pillereidenkin aikaan... :itku:

Että mikään ehkäisy ei taida sitten sopia mulle... Kamalasti ongelmia yhdestä ehkäisystä... :wall:

Femme Fatale sanoi:
Mulla on ollut nyt Nuvaring kuukauden

Tottakai renkaan ehkäisyteho säilyy myös taukoviikon aikana. Eli ihan rauhassa saa sekstailla.

En kyllä käsitä, miten rengas voisi seksin aikana tulla ulos, syvemmälle se painuu. Eikä sitä ole pakko ottaa pois, itse et sitä varmasti tunne ja tuskin mieskään - jos tuntee, niin entä sitten? Oma mies on kerran näiden kahdeksan kuukauden aikana todennut, että nyt rengas tuntuu ikävästi, joten otin sen pois ja laitoin yöpöydälle. Ei tarvinnut mennä vessaan piiloon eikä mitään. :)

Zone-sarja -42%
Luin miehelleni tästä threadista osia, ja se ihmetteli että miten niin se tuntuu...Hän kyllä ihmetteli sitäkin että se kyllä tuntuu kun sormella kokeilee mutta muuten sitä ei kyllä tunne yhtään. Joo, ja kyllä se täälläkin lähinnä syvemmällä painuu, joskus kun menen suihkuun jälkeen päin oikein pelästyn että missä se oikein on!

Ei kannata ottaa turhaa stressiä siitäkään että se tuntuu, ja kuten Reinhardt totesi, senhän voi aina laittaa yöpöydälle sitten kun haittaa. Ehkäisy on kuitenkin molempien asia, joten ei siinä pitäisi olla mitään hävettävää.

~Ayla~ sanoi:
Ei kannata ottaa turhaa stressiä siitäkään että se tuntuu, ja kuten Reinhardt totesi, senhän voi aina laittaa yöpöydälle sitten kun haittaa. Ehkäisy on kuitenkin molempien asia, joten ei siinä pitäisi olla mitään hävettävää.

Joopa, ja jos nuorilla ihmisillä tunnelma latistuu jostain tuollaisesta, niin aika huolestuttavaa on. Meillä ei ole tunnelma latistunut edes -no jaa, jääköön kertomatta.

Nuo päänsäryt on toki ikäviä, mutta ainakin minun gyneni kehotti sietämään mitä tahansa sivuvaikutuksia kolme kuukautta ainakin, koska kropalla menee vähän aikaa tottua hormoneihin.

Kun joku täällä siitä nesteen kerääntymisestä kyseli, niin se ja ällöttävä vatsan turvotus tuntuvat olevan pysyviä, ikävä kyllä.

~Ayla~ sanoi:

Amen to that! Ja rengashan on sitäpaitsi todella helppo, mitä tulee näihin "sähläämisiin" sun muihin - ei-hormonaalisten ehkäisimien kanssa "sählääminen" se vasta hauskoja tilanteita tuottaakin :D Mutta huumoria peliin vaan, ei ole niin vakavaa, ihan oikeasti. ;)

Minulla on kyseinen tuote ollut käytössä kohta vuoden ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Itse pyysin miestäni tutustumaan renkaaseen mukana tulevan vihkosen kautta ettei sitten kummankaan tarvinnu kehitellä mitään turhia jännitystiloja :) Jos seksin aikana on jotain tuntemuksia ollut on rengas saanut siirtyä yöpöydälle.

Minäkin menossa perjantaina neukkulaan kinuamaan tuota kapistusta, niin pääsee näistä mulle sopimattomista pilsuista eroon...Kattoo ny sitten passaako tälle kropalle :) Turvota en varmaan voi tästä paljon enempää (nää pilsut siis turvottanu aika lailla, mitkä nyt on...ainaskin toivoisin, ett johtuu vain pilsuista ;) )

Capsu sanoi:
Minulla on kyseinen tuote ollut käytössä kohta vuoden ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Itse pyysin miestäni tutustumaan renkaaseen mukana tulevan vihkosen kautta ettei sitten kummankaan tarvinnu kehitellä mitään turhia jännitystiloja :)

Minä laitoin miehelle heti renkaan saatuani (alle kuukauden seukkailun jälkeen) miehelle sähköpostilla linkin tohtori.fi:n, missä on selostus Nuvaringistä (etäsuhteessa kun en voinut vihkoa sille heti antaa), ja totesin, että asia koskee kyllä sinuakin. ;) Oikeasti on tosi ihanaa, kun miehelle voi puhua kaikista mahdollisista ruumiintoiminnoistaan eikä se ainakaan näkyvästi hämmenny. (tosin kovin yksityiskohtaiset kuukautiskuvaukset saavat sen toteamaan, että on tuo naisen ruumis ihmeellinen kapistus.)

Latest posts

Back
Ylös Bottom