Nuvaringin käyttäjiä?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kuulisin mielelläni muiden käyttäjien kokemuksia Nuvaringin aloittamisesta. Itse sain renkulan juuri, ja totta kai minulla on kaikki kiehtovia tuntemuksia -tosin epäilen, että valtaosan niistä kuvittelen. Ainoa oire, minkä todella olen huomannut, on tietynlainen kosteuden lisääntyminen :urjo: -toivottavasti menee ohi, märät pikkuhousut on kivat vain silloin, kun on toivoa että joku mies riisuu ne mahdollisimman pian. ;)

Onko muuten kukaan muu laittanut ensimmäisen renkaan kesken kierron? Lääkärini mielestä se on ok, ehkäisyteho vain on heikko ensimmäisen viikon=täytyy käyttää kumia. No, tuoreessa suhteessa sitä käytetään varmaan vielä tovi muutenkin. Mutta saattaapi tuokin seikka saada hormonini heittämään häränpyllyä. Odotan mielenkiinnolla koska ja millaisina seuraavat menkat tulee.

Eli kertokaa kaikki mitä Nuvaringistä osaatte sanoa, ja omasta käytöstänne. Lääkärilläni oli kiire, joten sain jotenkin ylimalkaisen perehdytyksen, ja vaikka olen aiheesta muuten lukenutkin, niin haluaisin silti tietää lisää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on käytössä. Olen havainnut tosi hyväksi, koska pillereitä en aina muistanut ottaa. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Eikä tuo kosteus ainakaan mua ole vaivannut enää.Olen tosi jo vuoden käyttänyt rinkulaa.

emiliana sanoi:
Mulla on käytössä. Olen havainnut tosi hyväksi, koska pillereitä en aina muistanut ottaa. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Eikä tuo kosteus ainakaan mua ole vaivannut enää.Olen tosi jo vuoden käyttänyt rinkulaa.

Mutta sullakin oli siis alkuun kosteutta? Hyvä, jos se jossain vaiheessa ohi menee, vaikka siihen sitten lähemmäs vuosi kuluisikin. Tietysti on ihan järkeenkäyvää, että kun on koko ajan vierasesine sisällä, alkuun tulee enemmän kosteutta ärsytyksestä tms. kunnes elimistö tottuu.

Täällä ilmoittautuu yksi _o/ Menossa nyt toinen paketti renkaita, ja ihan tyytyväinen olen kyllä ollut. Ensimmäisen paketin aikana tuntui, että kroppa ikäänkuin totutteli uuteen systeemiin, menkat vähän hakivat paikkaansa (alkamispäivä saattoi heittää yhdellä, kahdella kuukaudesta toiseen) ja muotoaan (pari kertaa kävi niin, että vuoto oli jo loppunut, mutta alkoikin renkaan asettamisen jälkeen uudelleen pariksi päiväksi). Nyt tilanne on kuitenkin asettunut kohdalleen - ja menkat niukentuneet ja lyhentyneet jonkin verran, mikä on IMO vain ja ainoastaan positiivista! :)

Mitään haittapuolia en ole Nuvaringistä ainakaan tähän asti havainnut - jollei sellaisiksi lasketa suolaista hintaa ja hormonifinnejä, oikein kunnon "patteja", joita on alkanut pukata naamaani 1-2kpl/kk (tällaisia ei siis pillereitä syödessäni ollut, vaikka ennen menkkoja naama aina vähän rasvoittuikin). Mutta muuten olen kyllä ollut todella tyytyväinen, en enää pillereiden popsimiseen ja siihen jokailtaiseen muistamispakkoon palaisi. Eikä ole kumppanikaan epämukavuudesta valitellut renkaan suhteen... ;)

EDIT: Niin, tuosta ylimääräisestä kosteudesta. Itse en ole kyllä sellaista havainnut - yksilöllistä lienee tämäkin. Muistelen, että yhtenä Nuvaringin mahdollisena sivuvaikutuksena mainittiin nimenomaan lisääntynyt emätineritys...?

Tuli vielä mieleeni Hyvin Vakava kysymys: miten mahtaa hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa alkoholinsietokykyyn? En ole ennen syönyt edes pillereitä, ja tuli vaan mieleeni...Viikonloppuna pitäisi mennä baariin, enkä halua mitään ikäviä ylläreitä, kun olen tottunut siihen, että voin kiskoa viinaa minkä sielu sietää, :kippis1: eikä tule muuta kuin krapula. Ehkä on syytä varmuuden vuoksi ottaa kohtuudella. Olen kuullut, että niinkin voi tehdä. :rock:

En ole kyllä ainakaan ikinä kuullut, että hormonaalisella ehkäisyllä olisi jotain vaikutusta alkoholinsietokykyyn. Itse olen aina ottanut juuri sen verran, mitä on mieli tehnyt (ja joskus vähän enemmänkin... :urjo: ), ehkäisyasioille sen enempää ajatusta suomatta. Vilkaisin nopeasti Nuvaringin ohjevihkosen läpi, eikä sielläkään asiasta mitään mainittu, joten voinet olla turvallisin mielin. :kippis1:

Minä olen käyttänyt renkaita nyt noin puolitoista vuotta ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hyvä kun ei päivittäin tarvitse muistaa asiaa eikä juuri mitään sivuvaikutuksia (pillereistä oli kaikenlaista pientä..) ole ilmennyt. Menkat tuntuu tulevan melkein kellontarkkuudella ja vuoto on vähäisempää ainakin minulla. Välillä on tunne, että juuri ennen menkkoja mieliala heittelehtii ja yleensä sillä huonommalla puolella, mutta sekään ei ole ihan joka kuukausi. Yleisesti renkaat tuntuu todella hyvältä vaihtoehdolta ainakin pillereihin nähden IMHO.

Minä käytin joku aika sitten puolisen vuotta renkaita, tykkäsin ihan hulluna! Menkat lyheni pariin päivään ja niukkeni muutenkin, mielialat oli parempia eikä tosiaan tarvinnut joka päivä muistella koko ehkäisyasiaa. Mutta joka tauolla koski niin pirusti päähän, loppujen lopuksi olin melkein työkyvytön koko viikon. Oli siis pakko lopettaa renkaiden käyttö... Harmi.

Gillyanne sanoi:
Mitään haittapuolia en ole Nuvaringistä ainakaan tähän asti havainnut - jollei sellaisiksi lasketa suolaista hintaa ja hormonifinnejä, oikein kunnon "patteja", joita on alkanut pukata naamaani 1-2kpl/kk

Siitäkös tuo johtuisikin? Mä alotin käyttämään Nuvaringejä viime vuonne keväällä ja mielestäni tossa naamassa on melkeen jatkuvasti 1-2 finniä. Suunnilleen samassa paikassa. Johtuiskos sittenkin nuvaringeistä? Mä oon aatellu vaan että ruokavalio tahi joku muu hämärä systeemi vaikuttais niitten syntyy. Vastaus saattaa sittenkin olla toi hormoniehkäisy. Mielenkiintoista.

Mie oon tosi tyytyväinen nuvaringeihin, helpottaa elämää kun ei tarvi joka ilta nukkumaan mennessä ruveta funtsimaan tulikos sitä tänään muistettua ottaa se pilleri vai ei.

Mitään sivuoireita en ole huomannut, mutta mä olen tosi huono bongaamaan noita muutenkin. Pelkkää hyvää sanottavaa Nuvaringeista siis.

EDIT:
Semmonen juttu piti lisätä vielä, että toi Nuvaring tarjoaa lasta haikaileville MIEHILLE tosi hyvät mahdollisuudet "huijata" nainen raskaaksi. Sitä rengastahan pidetään 3 vkoa putkeen ja se on niin huomaamaton ettei sitä nainen tunne sisällään, jos ei käsikopelolla lähde tutkimaan.

Kiihkeän rakastelun yhteydessä miehellä on hyvät mahdollisuudet koukkia rengas ulos lemmenaisallaan ihan tarkoituksella ja piilottaa se sitten vaivihkaa sängyn alle tai jonnekin. Siinä sitten vajaa 3 vkoa villiä lasten hankinnan harjoittamista ja avot - nainen voi tietämättään tulla raskaaksi. Nyt on roolit vaihtuneet kun aiemmin nainen saattoi vaivihkaa jättää pillerit ottamatta!
Kauhea kuvitelma!

Tuli tossa vaan mieleen kun miehen kanssa jutskattiin mahdollisesta lasten hankinnasta. Mua ei hotsita, mutta tosta ukosta ei kyllä ota selvää...

Mullakin myös Nuvaring käytössä. Tosin ollut vasta niin vähän aikaa, et en pahemmin ala spekuloimaan hyviä ja huonoja puolia. Tuntuis kyllä, et päänsärky olis vähentynyt ja sitä vähän lupailtiinkin, kun lääkärin kanssa keskusteltiin. Pillereitä käytettäessä oli lähes aina menkkojen aluks sellanen päänsärky, joka ei mennyt millään lääkkkeellä ohi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ironbutt sanoi:
Semmonen juttu piti lisätä vielä, että toi Nuvaring tarjoaa lasta haikaileville MIEHILLE tosi hyvät mahdollisuudet "huijata" nainen raskaaksi. Sitä rengastahan pidetään 3 vkoa putkeen ja se on niin huomaamaton ettei sitä nainen tunne sisällään, jos ei käsikopelolla lähde tutkimaan.

Kiihkeän rakastelun yhteydessä miehellä on hyvät mahdollisuudet koukkia rengas ulos lemmenaisallaan ihan tarkoituksella ja piilottaa se sitten vaivihkaa sängyn alle tai jonnekin. Siinä sitten vajaa 3 vkoa villiä lasten hankinnan harjoittamista ja avot - nainen voi tietämättään tulla raskaaksi. Nyt on roolit vaihtuneet kun aiemmin nainen saattoi vaivihkaa jättää pillerit ottamatta!
Kauhea kuvitelma!

:lol2: Ei hitto, ei saisi nauraa vakavalle asialle, mutta mä en voi mitään sille, että heti nousi mieleen kuva miehestä pyydystämässä rengasta mitä mielenkiintoisimmissa asennoissa ja sen jälkeen tunkemassa sitä hiki hatussa patjan alle piiloon... :lol2: Mutta eihän kukaan nyt noin oikeasti tee... tekisi... eihän... EIHÄN???? :eek: :D

Meillä tuo ei "valitettavasti" edes toimisi, mä kun olen niin varovainen (lue: vainoharhainen) tuon renkaan kanssa ts. epäilyttää, että jos se SITTENKIN putoaa tai jotain, varsinkaan kun en jostain syystä osaa sitä kovin syvälle asettaa (mikä ei sinällään haittaa, onpahan helpompi poistaa), että tarkistan sen olemassaolon vähintään kerran pvässä esim. suihku- tai wc-käynnin yhteydessä...

Ironbutt sanoi:
EDIT:

Kauhea kuvitelma!

on kyl kauhee juttu.miks mies tekisi naisen tahallaan raskaaksi? nainen pääsee lapsesta eroon tekemällä abortin jos ei lasta halua, mutta jos nainen lopettaa pillerien syönnin ja tulee raskaaksi niin mies ei voi kuin toivoa että nainen tekee abortin... tässä asiassa miehet on kyl huonossa asemassa.

Zone-sarja -42%
Fluffy sanoi:
Minä käytin joku aika sitten puolisen vuotta renkaita, tykkäsin ihan hulluna! Menkat lyheni pariin päivään ja niukkeni muutenkin, mielialat oli parempia eikä tosiaan tarvinnut joka päivä muistella koko ehkäisyasiaa. Mutta joka tauolla koski niin pirusti päähän, loppujen lopuksi olin melkein työkyvytön koko viikon. Oli siis pakko lopettaa renkaiden käyttö... Harmi.

Minä puolestaan kärsin aivan kauheasta päänsärystä käyttäessäni pillereitä. Lääkärin suosituksesta siirryin käyttämään Nuvaringia siten, että pidän 3 rengasta peräkkäin ja sitten tauko. Tällä tavoin päänsäryt ovat tietty vähentyneet ja myös niiden voimakkuus ei ole niin paha kuin ennen.

Emilie sanoi:
Minä puolestaan kärsin aivan kauheasta päänsärystä käyttäessäni pillereitä. Lääkärin suosituksesta siirryin käyttämään Nuvaringia siten, että pidän 3 rengasta peräkkäin ja sitten tauko. Tällä tavoin päänsäryt ovat tietty vähentyneet ja myös niiden voimakkuus ei ole niin paha kuin ennen.

Eli sulla menkat vain 3kk välein..tein tuota joskus kun söin pillereitä.Saatoin syödä 6kk putkeen :) koska en halunnut menkkoja, mutta lääkärini sanoi että niin ei saa tehdä.

emiliana sanoi:
Eli sulla menkat vain 3kk välein..tein tuota joskus kun söin pillereitä.Saatoin syödä 6kk putkeen :) koska en halunnut menkkoja, mutta lääkärini sanoi että niin ei saa tehdä.

hassua, minun lääkärini (joka on erikoislääkäri, kirurgi ja herra ties mitä kaikkea) taas sanoi, että voin käyttää vaikka 6 rengasta putkeen. Ja eräälle ystävälleni, jolla myös on Nuvaring, oli lääkäri ihan kehoittanut käyttämään aina 2 rengasta putkeen.

Tuo kuukautiset kerran kuussa -juttu on sitä, että vanhemmat lääkärit haluavat "matkia" naisen luonnollista kiertoa, vaikka mitään näyttöä ei ole siitä, että kuukautisten poisjäämisestä olisi haittaa. Itse asiassa luin, että nykynaisilla on elämänsä aikana suorastaan luonnottoman monet kuukautiset; kuukautiset alkavat nuorempana kuin ennen ja raskauksia on paljon vähemmän. Ja vaihdevuodet tulevat myöhempään kai nekin.

Telaketjufeministinä tulee mieleeni, että tavallaan tuo "sinulla on pakko olla kuukautiset kerran kuussa, vaikka nykyaikaisilla lääkkeillä voisit olla ilman niitä siihen saakka, kun haluat lapsia" -asenne on taas yksi tapa viedä naisen ruumiin hallinta pois naiselta itseltään.

Ehkä meidän pitäisi tehdä vastaisku ja alkaa markkinointikampanja sen puolesta, miten hieno juttu kuukautiset on, voi miesraukkoja. ;) :rolleyes:

Te jotka käytätte monta rengasta yhteen menoon, oletteko huomanneet että PMS-oireita tulis silti jossain vaiheessa? Ts. turvotusta, kiukunpuuskia, tunteet pinnassa viikkoa ennen menkkoja... Vai tajuaako keho jotenkin missä välissä kuukautisten pitäis olla tulossa, kun käyttää rengasta? En tiedä onko se ihan omaa mielikuvitustani, kun luulen aina viikkoa ennen renkaan poisottamista olevani jotenkin kärttyinen ja suklaanhimokin kasvaa :jahas: Käytännössä jos noita ei OIKEASTI tulekaan, vaan kehittelen ne vaan mielessäni, niin puoli vuotta ilman kuukautisia kuulostaa erittäin hyvältä... pitää varmaan kokeilla ;)

Itse kuulun siihen onnelliseen naisryhmään, joka ei ole kärsinyt koskaan minkäänlaisista PMS-oireista, tai ainakaan en ole sellaisiin huomiota ikinä kiinnittänyt, joten eivätpä nuo kovin häiritseviä ole voineet olla, vaikka jotain olisi joskus esiintynytkin... Tosin, asiaan vaikuttanee kyllä aika voimakkaasti se, että olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä käytännössä katsoen koko aikuisikäni lukuunottamatta parin vuoden taukoa vuosina 1999-2001. Tosin, enpä tuon tauonkaan aikana mitään erityisempää oireilua havainnut...

Faidra, epäilen voimakkaasti, että koska hormoniehkäisyä käytettäessä kehon oman hormonitoiminta on ns. nukuksissa, niin tuskinpa mitään "oikeita" PMS-oireitakaan silloin oikein voi tulla. IMHO :)

faidra sanoi:
Käytännössä jos noita ei OIKEASTI tulekaan, vaan kehittelen ne vaan mielessäni, niin puoli vuotta ilman kuukautisia kuulostaa erittäin hyvältä... pitää varmaan kokeilla ;)

Samaa mieltä Gillyn kanssa. Taidat vain kuvitella. Luulen, että monet naiset muutenkin kuvittelevat PMS-oireensa, kun naistenlehdissä ym. niistä niin kovin vouhotetaan, sitä katsoo kalenteria: viikko kuukautisiin, KYLLÄPÄ tekee mieli suklaata. Ihmisen keho/mieli on kuitenkin kaksisuuntainen systeemi, ja jos hormonit muka voi saada ihmisen saamaan itkuraivareita, yhtä hyvin itkuraivareiden odottaminen voi saada hormonitoiminnan heilahtelemaan niin, että niitä tosiaan tulee. Ok, ehkä vähän epätieteellistä ja :offtopic: . Ja perustuu pitkälti siihen, etten tunne ketään, jolla olisi mainittavia PMS -oireita turvotusta lukuunottamatta.

Aika outoa kun mulle lääkäri määräsi minipillerit kun tavallisista pillereistä tuli päänsärkyä. Olin halunnu mieluummin sen renkaan ja vaadinkin sitä mutta reseptiä ei herunu. Kumma juttu.... Rengas olis paljon parempi mulle kun meinaa joskus se pilleri unohtua... :(

Starfish: En ole lääkäri, mutta ensimmäisenä tuli mieleeni, että jos kerran yhdistelmäpillereistä tuli sinulle päänsärkyä, niin samalla periaatteella (ymmärtääkseni, hormonimäärät vain ovat alhaisemmat) toimiva rengas ei välttämättä tilannetta siltä osin parantaisi...? Eli tuo oli ehkä syy minipillereihin, voisin näin maallikkona kuvitella. Mitä sanoo Helga?

Latest posts

Back
Ylös Bottom