Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Muutaman vuoden satunnaisen käytön jälkeen taas siirretty aktiivisempaan toimintaan. Pitkästä aikaa ei-omatekemää löysää ja
täytyy sanoa että ei koskaan enää pusseja. Perus ettani ihan ykkönen omaan makuun. Noi kaikki makunuuskat ovat hirveää kuraa sen ekan kiekon jälkeen, että pakko pitää breikki aina välissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työvoitto.
Melkosen pommin vältti.

onkos kukaan huomannu että nuuskasta ois ikenet vetäytyny etuhampaiden juurien päältä?
Oon käyttäny nuuskaa joskus aikaisemmin muutaman vuoden, ja mun mielestä mulla on ikenet vetäytyny hampaiden "juurien" päältä joku 5mm.
vai onkohan tohon ikenien vetäytymiseen joku muu syy...hammaskiven poisto tms...iän mukana luonnollisesti noussu...
muutenhan nuuska ois loistava vaihtoehto röökille.

Kyllähän se nuuska ikeniä syö, mutta ei mulla kyllä ei mulla kyllä ikenet vetäydy? Meinaat siis varmaan että hampaat tulee jatkuvasti enemmän näkyviin.

Viimeiset 10v oon käyttäny pussinuuskaa muutaman vuoden aktiivisesti ja muutaman vuoden semiaktiivisesti siinä välissä, mutta ei mitään merkittävää nimenomaan nuuskasta johtuvaa ole purukalustoon ilmennyt. Ikenet ovat vähän vetäytyneet sivuhampaista, mutta hammaslääkärin mukaan lähinnä johtunut hammaskivestä joka on pahin siihen vaikuttava tekijä. Toki nuuska voi olla syy että sitä tullut enemmän kuin normaalisti, mutta enemmän uskon huonoon hampaidenpesuun (koska itsellä ei ollut aiemmin sähköhammasharjaa ja en tajunnut käyttää hampaidenväliharjaa). Löysässä nuuskassa saattaa jäädä murusia ienväleihin joka toki vaikuttaa todennäköisesti ikenien vetäytymiseen enemmän.

No joo lös kohdalla varmaan kyllä noin. Toisaalta varmaan myös pussista vuosien ajan kun valuu tekee samaa?

Eli tosiaan hampaiden pesu varmaan melkosen oleellista.

ok. no kuis paljon porukalla on tullu onkalo ylähuuleen, tai joku muu ylimääräinen"tila" jonka nuuska on syövyttänyt/venyttänyt sinne?
voiko tunkea jo sormen ylähuulen kautta nenään?

10vuotta käyttäny pussinuuskaa eikä tähän päivään mennessä ole tullut partytrikkejä puhumattakaan ikenien vetäytymisestä. Hammaslääkärikään ei ole maininnut mitään että nuuskasta ois jotain haittaa ollut..

Nuuskaa kun käyttää, tarvii olla sen verran älliä, että tajuaa mahdolliset vaarat...

Toisinsanoen, panostaa siihen hampaiden hoitoon, niin pysyy suu kunnossa..

Is this reality? Vähän vanha uutinen, mutta kuitenkin.... onkin näppärä jos raja jatkossa 1 tolppa........ jotenkin mennyt itseltä ohi tämmönen ehdotettu uudistus. Onko toi laki nyt mennyt tuolta osin noin läpi?

Tulli tiukensi nuuskan tuontirajoituksia
"Jatkossa määrä uhkaa tipahtaa entisestään. Jos tupakkalain muutos toteutuu ehdotetulla tavalla, saa nuuskaa jatkossa tuoda vain puoli kiloa eli kymmenen 50 gramman purkkia."​

Puheenaihe: Pitäisikö nuuskan tuonti Suomeen kieltää?
"Nuuskaa voi kuitenkin tuoda omaan käyttöön enintään 1,5 kiloa.
Toukokuussa voimaan astuvassa tupakkalaissa sallittu tuontimäärä aiotaan pienentää 0,5 kiloon."​

EDIT: Jahas, näemmä nykyinen tupakkalain ehdotus olisi pussinuuskan ystäville vain hyvä asia.
Mites tämä nyt on mahdollista? :D
Siitä tulisikin oikeasti painoraja.

Kolmanneksi tuonnin sallittu enimmäismäärä olisi rajoitettu 1 000 grammaan savuttomia tupakkatuotteita, eli toisin kuin voimassa olevassa laissa, ehdotetussa säännöksessä todettaisiin vain suurin sallittu painomäärä, joka voisi koostua yhdestä tai useammasta pakkauksesta. Sallittu enimmäismäärä myös pienenisi nykyisestä, joka on yhteensä 1 500 grammaa. Kuten edellä on kuvattu, käytännössä esimerkiksi pussinuuskaa saisi kuitenkin tuoda uuden säännöksen mukaan maahan jopa hieman enemmän kuin nykyisin. Neljänneksi tuonnille säädettäisiin uutena asiana vuorokausiraja.

http://stm.fi/documents/1271139/197...iksi.pdf/d60fb6ff-808c-4742-8684-9293dcf8378b

Viimeksi muokattu:
Aiemminhan tuo on ollu siis 1,5kg TAI kolme tolppaa. Pussinuuskapurkit painaa sen 25g kappale niin eihän niitä jatkossa saisi tuoda sitten muutakuin kaksi tolppaa. Aivan täyttä pelleilyä nämä säädökset, ei tullilla riitä resursseja tarkistaa kuinka monta purnukkaa kullakin matkalaisilla on mukanaan - kuitenkaan suurimmalla osalla ei ole yhtä ainuttakaan.

Jos se nyt tuo 0,5 kg olisi huonoimmassa tapauksessa niin sehän tarkoittaisi 5 tornia Ödensiä :D Hyvä uudistus Ödensin käyttäjille. Jos taas se määrä laskeekin tuohon 1,0 kiloon niin perus pussinuuskaa saa tuoda 4-10 tornia riippuen mistä tykkää. Löössiä sen sijaan ei saisi tuoda kuin 2 tornia :(

Aiemmin toi 1,5kg tai kolme tolppaa on ollut täysin tulkinnanvaraista.
Esimerkiksi laivalta se on ollut ihan vain se 3 tolppaa. Ehkä siinä vääntää voi, en tiedä. Tuota 30 purkkia myös toitotetaan satamissa, tosin ehkä se on laivan oma juttu sitten.
Tällä hetkellähän Tullin sivuilla lukee että enintään 30 purkkia ja piste. Olen nähnyt myös Tullin dokumentteja missä mainitaan pelkästään 1.5kg eikä purkkien määrää.
Hienoa kun saman lafkan eri papereissa lukee eri asiat. :D Tätä on myös tullut kysyttyä ihan Tullissa töissä olevilta, sillä kertaa vastaus oli vain että 30 purkkia.
Tosiaan tällä hetkellä tullin sivut sanoo:

"toisesta EU-maasta hankittuja nuuskatuotteita saat tuoda omaan henkilökohtaiseen käyttöösi enintään 30 kappaletta enintään 50 gramman rasioita."
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/

Eli enintään 30 kappaletta purkkeja jotka saa painaa enintään 50 grammaa purkki. Siitä se 1,5kg. Silti tuon tekstin mukaan raja on vain 30 purkkia.
Tosin näemmä sitten pohjosessa, tai vaikka itärajalla, on voinut mennä sillä 1.5kg rajalla kuten noista jutuista lukee.

Noh, Oden's saa sitten tuoda kivat 5 tolppaa jatkossa kolmen sijaan. 10g per purnukka, ne Extremet siis.
Itse kun niistä pidän, niin toi kolmen tolpan rajoitus on tietty ollut tosi rajoittava noiden purkkien tyhjyyden takia.

Olisi tarkotus lopettaa nuuskaaminen tän purkin jälkeen ( eli huomenna)

Pelottaa aivan saatanasti, tapa on meinaan aika vahva. Päivässä ilman nuuskaa huulessa tulee oltua lähinnä vain salilla, jopa nukkumaan oon käynyt vuodenpäivät pussi huulessa.

Itsellä nuuskaaminen alkanut nyt lisääntyä kun armeija lähenee, vapettelua koittanu vähentää nuuskan avulla ettei kaikille leireille tartteis akkuja ja nestepulloja kantaa mukana. Pääasiassa offroadin frostedia löytyy, "hyvää" ja halpaa :rock:

Noihin frostedeihin sun muihin "maku" nuuskiin kyllästyy viimeistää viikon käytön jälkeen. BYÖ

nojoo suht neutraali maku kuitenki, lievä menthooli niin menee. Kaveri tarjos jotai meloninuuskaa ja siitä voi sanoa jo että hyi stna, sitä ei voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle :confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom