Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AiF7TcWoJnK6mIWBGk2xaQzH-VamQ1S6ZAY9dojQa08d.jpg

Kyllä taas maistuu hetkeksi :dance:

Alkoikin tuo Odenssi maistumaan jo puulta :rolleyes:

Mulla kans puolituttu kokkailee ite, ja ilmeisen hyvää kun on sitä useamman vuoden jo jaksanu vääntää. Mites onko siinä sitten pidemmällä käytöllä samat haitta-aineet kun normi ettanissa? Joskus kokeilin sitä odensin löössiä ja oli kyllä sellasta myrkkyä että sitä kun vetäis pari vuotta niin ei ois hampaita suussa ja ikenistä tietoakaan:D.

Joskus muuten ite kyselin onko kellään kokemuksia nuuskan lopettamisesta sähköröökillä enkä saanut vastauksia. Nyt voin vastata niille jotka asiaa pohtii että toimii kuin junan vessa. Mulla on hyvin kielteinen suhtautuminen röökiin niin maun, hajun kuin koostumuksenkin osalta. Aina lähinnä kuvottanut, mutta vaikka tapa on täysin eri niin sähköröökiin onnistuin nuuskan vaihtamaan. 10vuotta purkki päivässä on vaihtunut 1prk/2viikkoa. Sähköröökiä tulee sitten sauhuteltua kokoajan mutta kyllä nää nesteet reilusti nuuskaa halvemmaksi tulee. Eikä tarvii stressata saatavuutta kun tilaa netistä. Vielä kun löytäisi sen THE nesteen ettei tarviis kokeilla kaikkea läpi.

Itselle aiheuttaa sähkörööki yskää kun pidempiä aikoja käryttelee, tiedä sitten johtuuko siitä että itsellä astma eikä keuhkot tykkää mistään ylimääräisestä. Kyllä nuuska paras tapa on niksat ottaa:)

Kiekko oli testissä odensin extreme white cold. Kyllä pärinät omaan makuun hiukan kovat ja raiskaa huulta aivan tautisesti. Onyx ehdottomasti paras:thumbs:

Ettania taas pitkästä aikaa käytössä ja olin ihan unohtanut miten hyvää se on !Verrattuna esim. Generaaliin ja G.R:ään paljon vahvempi tupakan/nuuskan maku .:)

- - - Updated - - -

Mulla kans puolituttu kokkailee ite, ja ilmeisen hyvää kun on sitä useamman vuoden jo jaksanu vääntää. Mites onko siinä sitten pidemmällä käytöllä samat haitta-aineet kun normi ettanissa? Joskus kokeilin sitä odensin löössiä ja oli kyllä sellasta myrkkyä että sitä kun vetäis pari vuotta niin ei ois hampaita suussa ja ikenistä tietoakaan:D.

Joskus muuten ite kyselin onko kellään kokemuksia nuuskan lopettamisesta sähköröökillä enkä saanut vastauksia. Nyt voin vastata niille jotka asiaa pohtii että toimii kuin junan vessa. Mulla on hyvin kielteinen suhtautuminen röökiin niin maun, hajun kuin koostumuksenkin osalta. Aina lähinnä kuvottanut, mutta vaikka tapa on täysin eri niin sähköröökiin onnistuin nuuskan vaihtamaan. 10vuotta purkki päivässä on vaihtunut 1prk/2viikkoa. Sähköröökiä tulee sitten sauhuteltua kokoajan mutta kyllä nää nesteet reilusti nuuskaa halvemmaksi tulee. Eikä tarvii stressata saatavuutta kun tilaa netistä. Vielä kun löytäisi sen THE nesteen ettei tarviis kokeilla kaikkea läpi.

Mä lopetin sen sähköröökin kun ei missään saa käyttää.Työpaikalla pitäisi mennä ulos konttorista ja kotona ei saa sisällä käyttää.Ja mun käyttö oli 10 kertaa tunnissa.nuuska voittaa !

Itse olen oikeastaan kokonaan alkanut valmistamaan nuuskani itse. On jo pitkään mennyt melkein purkki loosia päivässä ja onhan tuo nuuskaaminen tuossa tilanteessa ihan järkyttävän kallista.

Tilasin syksyllä Prillanin nuuskan teko satsin, vaikka epäilinkin kovasti millaista kuraa siitä tulee. Mutta satsi maksoi 50 euroa ja siitä sai 2.3 kiloa valmista nuuskaa, päätin ottaa riskin. Nuuskasta tuli jo ensi kerralla mielestäni ihan OK nuuskaa. Toisella kerralla siitä tuli jo melkein parasta nuuskaa mitä olen käyttänyt. (kohta 20-vuotta nuuskaamista takana, joten muutamaa nuuskaa olen maistanut)

Nyt olen siirtynyt tilaamaan raakatupakkaa suoraan ja muut aineet saa suomesta kaupasta ja apteekista. Kilohinta nuuskalle on noin 20 euroa. Nyt en oikeastaan enää pysty perustelemaan itseäni maksamaan 50 euroa Ettan tornista. Seuraava askel on, että laitan mökille kasvamaan tupakkaa. Syksyllä teen oman sadon nuuskaa :)
Haluatko postata muutaman kuvan tosta itse nuuskasta ja seka tekovaiheesta? kiinnostaisi kovasti!

^Laitan kuvian tekovaiheeesta, jos vielä niitä jostain pilvipalvelusta löydän. Olen siis kyllä ottanut kuvia, mutta kännykkä on vaihtunut välissä. Todennäköisesti ne löytyy vielä Dropboxista. Kokeilen muistaa illalla laittaa kuvia.

On saanut ihan viimeisiin viikkoihin tilattua ruotsalaisesta verkkokaupasta ilman ongelmia. Nyt on kuitenkin tuo Prillan lös lähtenyt valikoimista ja kyselinkin sielta aikaisemmin, koska on tulossa takaisin myyntiin. Alla vastaus:

Koodi:
Hej xxxxx, 

Lössnussatserna has unfortunately been discontinued because of the new laws.

Best Regards,

En tiedä mikä laki, koska jossain kaupoissa tuota vielä myydään.

Täällä kyselin aiemmin tuosta Arlandan nuuskan ostokiellosta. Pikaisen googlettamisen perusteella joillakin oli ongelmia ostamisessa EU:n sisäisillä lennoilla. Itse sain ostettua ongelmitta kaksi tornia saman terminaalin vaihdossa lennoilla Suomi-Ruotsi-Puola. Kassaneiti tsekkasi kummatkin Boarding Passit, mutta ei ainakaan huomauttanut mitään samalla kun jututin meikän huonosta ruotsin kielen taidosta. Muut samalle lennolle nousseet olivat ilmeisesti myös ostaneet kolme tornia mieheen. Heille oli sanottu jotain, että verot on maksettu Ruotsiin, jonka takia nuuskaa sai myydä. Pitäisi siis onnistua. Terminaalin suurimmassa Duty Freessä oli isot kyltit mm. alkoholituotteissa, että alkoholia sai ostaa vain Non-EU destination flights -lentoihin.

Hinnat olivat luokkaa 420SEK/torni, eli kallistahan tuo oli verrattuna lentokentän ulkopuolisiin hintoihin.

Täällä kyselin aiemmin tuosta Arlandan nuuskan ostokiellosta. Pikaisen googlettamisen perusteella joillakin oli ongelmia ostamisessa EU:n sisäisillä lennoilla. Itse sain ostettua ongelmitta kaksi tornia saman terminaalin vaihdossa lennoilla Suomi-Ruotsi-Puola. Kassaneiti tsekkasi kummatkin Boarding Passit, mutta ei ainakaan huomauttanut mitään samalla kun jututin meikän huonosta ruotsin kielen taidosta. Muut samalle lennolle nousseet olivat ilmeisesti myös ostaneet kolme tornia mieheen. Heille oli sanottu jotain, että verot on maksettu Ruotsiin, jonka takia nuuskaa sai myydä. Pitäisi siis onnistua. Terminaalin suurimmassa Duty Freessä oli isot kyltit mm. alkoholituotteissa, että alkoholia sai ostaa vain Non-EU destination flights -lentoihin.

Hinnat olivat luokkaa 420SEK/torni, eli kallistahan tuo oli verrattuna lentokentän ulkopuolisiin hintoihin.
Okei, mä olin ihan varma ettei niitä sitä myy kun ei kerta alkoholiakaan.

Hinnasta, no jaa-a, makso torni skruffia 440SEK Kungstobakista tuossa kolme viikkoa sitten.
Mun mielestä laivalla, kentällä, ja maissa hinnat on aika samat. Riippuu tosin varmaan aika paljon siitä mitä ottaa.

PS. tullut kyllä lopputulokseen että skruf nord 66 on kamalaa, harva pussi ihan näin äkkiä kusee ja toi nordic breeze on kyllä yököttävin minttumainen maku ever
onneksi otin niitä vain puoli tornia, ja sentäs viimeeksi otin aivan muita tötsiä.

Onpa siis hinnat tulleet ylöspäin. Nuo tornihinnat olivat tosiaan Skruffin vahvoille löysille ja pusseille, eli ihan vertailukelpoisia.

Vieläkö Galaxylta saa nuuskaa jos käy heittämässä tollaisen saaristoristeilyn ahvenanmaalle ja takaisin? Varmaan perus valikoima löytyy mitä muiltakin paateilta?
Moro!

Mites tommonen saarisrtoristeily onnistuu kun katoin, että Galaxy olis ahvenanmaalla 13.35 ja baltic princess lähtee jo takaisin päin 13.45. Joten eihän tohon takaisin menevään kyllä mitenkään ehdi vai?

Tällä viikolla lähtee lopettamis yritys numero 3. Alkanut tosissaan miettimään miten paljon rahaa tähän menee ja miten muuten sen voisi käyttää. Saa nyt nähdä miten käy. Pari vuotta röökiä ja nyt puolitoista vuotta nuuskaamista takana. Tiukkaa tekee varmasti....

Olen käyttänyt tähän asti pelkästään pusseja ja löysää vain kokeillut pari kertaa kun on tullut pummittua kavereilta. Nyt tilasin kaverilta joka kävi Ruotsissa muiden ostoksien ohella puoli tornia Primafintiä ja pakko sanoa että rakastuin! Tykkiä en omista vaan käsin olen leiponut ylähuuleen. Ei hajoa eikä valu. On kallista mutta joka euron arvoista tavaraa!

Ostin paluumatkalla Puola-Suomi välilaskun ajantappona Arlandan kentältä nuuskaa. Boardinpass piti näyttää, siinä se. Ostin tosin vain 2x5 prk pikkutornia, mutta eniveis.

Nyt on piknikiltä kotiuduttu. Hienosti luonaa galaxyn nuuskan myynti. Onyxia joka on omaan makuun parasta nuuskaa tuli otettua kyytiin. Lisäksi testiin lundgrenia ja lab13. Toi lab13 potkii kyllä hyvin mutta maku hiukan tökkii eli en kyllä päivittäis käyttöön voi suositella.

edit. Niin ja hyvin ehtii vaihtaa laivaa. Ei käydä lainkaan maissa vaan mennään putkea pitkin laivasta toiseen. Vaihtoaika 10-15min.

Vieläkö Galaxylta saa nuuskaa jos käy heittämässä tollaisen saaristoristeilyn ahvenanmaalle ja takaisin? Varmaan perus valikoima löytyy mitä muiltakin paateilta?

Tällä viikolla lähtee lopettamis yritys numero 3. Alkanut tosissaan miettimään miten paljon rahaa tähän menee ja miten muuten sen voisi käyttää. Saa nyt nähdä miten käy. Pari vuotta röökiä ja nyt puolitoista vuotta nuuskaamista takana. Tiukkaa tekee varmasti....

Nyt tilasin kaverilta joka kävi Ruotsissa muiden ostoksien ohella puoli tornia Primafintiä ja pakko sanoa että rakastuin! Tykkiä en omista vaan käsin olen leiponut ylähuuleen. Ei hajoa eikä valu. On kallista mutta joka euron arvoista tavaraa!
:D

Viikon päästä kotimatkalle ruotsin kautta. Ai että, pikkupoika pääsee karkkikauppaan!! Ostais tornin Ettanin löysää, tornin white portioneja duuniin ja sitten heräteostoksina rödaa ja ennenmaistamattomia merkkejä :)

Mitä normaalivahvuisia löösejä myydään laivalla muovipohjaisissa purkeissa? Mikä olisi parhaiten leipoutuvaa?
En ole laivalla löysää nähnyt muovipurkissa muuta kuin granitilla ja se ainakin hajoaa nopeasti huulessa, ei hyvää. Miksi ihmeessä sen pitää muovipurkissa olla?

Noniin, oli pakko tänne käyttäjä tehdä kysymystäni varten. En ainakaan vastausta ole löytänyt kysymykseeni, vaikka jo jonkun aikaa täällä olen pyörinyt anonyyminä. Elikkäs, tietääkö kukaan mitään uumajan nuuska kaupoista? Millainen tarjonta, hinta yms yms? Kiitos jo etukäteen!
Edit: löytyykö esimerkiksi mitään Tukholman Kungstobakiin verrattavissa olevaa paikkaa?

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom