Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ootte te nirsoja. Ensin 10v purkki päivässä ettanin irtoa ja nyt puolisen vuotta purkki päivässä odensin cold dryta/ tupla minttua. Ei töki. Tosin mulla on niin pitkä ura nuuskailun parissa että pohdin vakavasti uran lopettamista. Toimiikohan toi sähkörööki nuuskan lopetuksessakin?

En ole noita valmisteeseitsepaketteja koskaan tehnyt, mutta muutoin on reseptejä tullut joskus sovellettua ja tehtyä. Saapi ihan OK kamaa noista (lähes) maustamattomista tupakkipussukoista. Hemmetilliset käryt vaan kun fermentoi sitä uunissa, ei voi suositella perheellisten kokeilla kokkausta :D

Joskus vanhoina hyvinä aikoina tuli tehtyä yksi laaki ja voin vahvistaa, että haju on aika kalskea. Vois muuten tehdä vieläkin, mutta ei ole perkeles tyhjiä purkkeja ja todnäk avoliitto purkaantuisi.

Tässä muuten ohje, jonka sain joskus neljä vuotta sitten Jatkoajan keskusteluista:

Ainekset 2,5 purkin koe-erän tekoon:
2 pussia puruja(Mielellään vahvinta eikä mentholeita. hyvää on mm. Bonus)
0,8dl vettä
1tl suolaa
1tl paistettua ruokasoodaa

Tyhjennä purupussit pellille ja tunge ne 75-100c uuniin. Möyhi välillä,että kuivaus onnistuu paremmin. Kuivatus kestää 45-60min. Ota purut pois, laita uuni 200c ja laita uuniin paistumaan teelusikallinen ruokasoodaa.

Ruokasoodan muhiessa uunissa voit jauhaa tehosekoittimella tai blenderillä purut niin pieneksi kuin menee( Tärkeää mahdollisimman pieneksi,että koostumus vastaa aitoa). Kun purut on jauhettu, niin voidaan siirtyä eteenpäin.

Kiehauta vesi ja lisää sekaan 1tl suolaa. Tässä vaiheessa voit lisätä jotain maustetta veteen(Esansseja kuten vanilja, Piparminttu, Konjakki You name it!)

Tässä vaiheessa ruokasooda on paistunut uunissa 20 min ja on aika nakata ruokasooda tähän veden sekaan(En tiedä pitääkö tää heittää veden sekaan vai sekotettuun märkään töhnään, mut ei kai suurta merkitystä). Tämän jälkeen vesi+suola+paistettu ruokasooda liuos sekoitetaan tupakan puruihin. Sekoita kunnolla ennenkö lisäilet mahdollista vettä! Ennemmin liian vähän kuin liian paljon alkuun. Satsia on vaikea pelastaa, mikäli liikaa vettä lurautat.

Sitten sekoittelua, että koko möhnä on kosteaa. Purkitus ja vuorokausi jääkaapissa! Tämän jälkeen voit nauraa paskaisesti lainsäätäjille!

Suurimmat virheet mitä voit tehdä
Et jauha puruja tarpeeksi pieneksi
Laitat liikaa vettä

Olen menossa ensimäistä kertaa haaparannalle nuuska hakemaan, ja mietin vaan että miten on tullin kanssa jos ottaa vähän enemmän mukaan ? Olen kuullut kiertotiestä toimiko se vieläkin , onko se se mikä menee pohjoiseen päin ja golf kentän ohitse?

Kiitoksi etukäteen ;)

Olen menossa ensimäistä kertaa haaparannalle nuuska hakemaan, ja mietin vaan että miten on tullin kanssa jos ottaa vähän enemmän mukaan ? Olen kuullut kiertotiestä toimiko se vieläkin , onko se se mikä menee pohjoiseen päin ja golf kentän ohitse?

Kiitoksi etukäteen ;)

Tunnen tyyppejä jotka käyvät kuukauden välein heittämässä reissua Haaparantaan ja kertaakaan ei ole tullin miehet tulleet kyselemään mitään. Btw hyvä eka postaus :thumbs:

Miksi täällä aina kysytään että mitä tarjousia on milläkin laivalla, on mitä on. Kai kaikki suunnilleen tietää mitä siellä kaapissa on, vai jätättekö risteilyn väliin jos ei ole oikeeta merkkiä tarjouksessa?

Satakunnan kansa: Ostitko salakuljetettua nuuskaa Porissa– verottajalta voi tulla yllätyslaskul

Pari päivää vanha uutinen. Kyllä se nuuskaaminen on Suomessa pahan luokan rikollista toimintaa. En ymmärrä Suomen nuuskan myyntikieltoa, koska ainakin verottaja innostuisi uusista verotuloista.

''Ostajille nuuskajuttu voi tulla erittäin kalliiksi, jos verottaja myöhemmässä oikeudenkäynnissä vaatii epäiltyjä korvaamaan yhteisvastuullisesti valtion menettämät verotulot'' Mitkä menetetyt verotulot?

Tuli tosiaan tänään lopetettua nuuskan käyttö, on se sen verran kallista puuhaa kun joutuu maksaa ittensä kipeäks jos haluaa laatunuuskia, enkä alentuisi käyttämään noita Odenseja ja Offroadeja. Parempi näin.

Kiitoksi etukäteen ;)

Kymmenkunta vuotta nuuskan raahaamista Torniossa seuranneena voin sanoa, että täytyy olla todella paska säkä jos tullin pojat nuuskia alkavat takavarikoimaan tai yleensä sen vuoksi ketään pysäyttelemään. Taitaa tullin poikien resurssit mennä pääosin vakavempien laittomien aineiden kuljetuksien kyttäämiseen. Saahan sitä lain mukaankin tuoda omaan käyttöön tullin läpi 30 purkkia (enimmäispaino 50g per purkki) eli käytännössä pussinuuskaa 60 purkkia.

Lähes joka kerta, kun nuuskatukussa tai kuninkaassa tulee asioitua näkee, kun pakuja ja farmareita lastataan lattiasta kattoon saakka nuuskalla ja batteryllä :rock:. Haaparannalta Suomeen pääset kyllä ainakin kolmea kautta: itse tullin läpi, n. 300-400m ennen tullia vanhan tullin puolelta ja pari kilometriä pohjoiseen golf kentän tuntumasta :)

Onkos jollain ensikäden tietoa onko laivalla (tku) Proben Whiskya hyllyssä? Pitäis vähän vaihtelua saada Odenssin ja offroadin kylkeen

Millä laivalla menet? Ainakaan Siljan laivoilta tuota ei löydy, Viikkarista en tiedä mutta epäilen vahvasti, että tuollaista myisivät.

Saahan sitä lain mukaankin tuoda omaan käyttöön tullin läpi 30 purkkia (enimmäispaino 50g per purkki) eli käytännössä pussinuuskaa 60 purkkia.

Se on max 30 purkkia riippumatta painosta (max 50g/purkki). Eli kevyempää pussinuuskaa ei voi tuoda kuin sen saman 30purkkia.

Toimiikohan toi sähkörööki nuuskan lopetuksessakin?

Itse olen nyt ollut ilman nuuskaa noin kolme kuukautta ja vapottelulla on pärjännyt ihan hyvin. Kaksi pussia mennyt tänä aikana, toinen kun ei pystynyt höyryttelemään ja toinen ihan vaan kun sain. Mullakin nuuskataustaa noin 15 vuotta. Eli kyllä se auttaa, mutta tietynlainen päätös lopettamisesta täytyy tehdä.

Itse olen nyt ollut ilman nuuskaa noin kolme kuukautta ja vapottelulla on pärjännyt ihan hyvin. Kaksi pussia mennyt tänä aikana, toinen kun ei pystynyt höyryttelemään ja toinen ihan vaan kun sain. Mullakin nuuskataustaa noin 15 vuotta. Eli kyllä se auttaa, mutta tietynlainen päätös lopettamisesta täytyy tehdä.
Vapotellulla pääsin tupakasta eroon ihan noin vaan. Mutta, tilalle tuli närästys sitruslitkujen höyryttelyn jälkeen. Enkä oo ainoa joka tämän on havainnut. Jätin höyryttelyn ja siirryin nuuskaan ehkä tämäkin joskus sitten jää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom