Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Millasta tuli?

Satsi on nyt jääkaapissa odottelemassa. Näytti ihan nuuskalle, tuntui ihan nuuskalle.. haisi ihan nuuskalle. Seuraavaksi sitten vuorossa se testi.

Ei kannata kyllä alkaa tekemään kämpässä, sillä haju on välillä ihan infernaalinen. Autotallissa olis parempi tehdä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nick & Johnny Strong White - pussinuuska :worship: Harvinaista herkkua ja viimeinen purkki menossa :(

Normisti General Extra Sterk pussia.

Lopetin röökin nuuskan avulla ja kohta pitäisi sekin jättää, ettei idea lopettamisesta katoa :) Ei varmasti tule olemaan helppoa, koska nautin nuuskasta niin mielettömästi!

Tää nuuskankäyttö kun on nykyään lähes rikollista toimintaa ja hankalaa hankkia niin tilasinpa sähkötupakan. Kiitos 2007 - 2011. Never Forget old pal. :')

Sähkötupakkaan tässä itsekkin siirtymässä. On tehty tuo nuuskaminen oikeesti niin vitun vaikeaksi. :D Onneks on kuitenkin viel pari tornia biittiäkin jäljellä. Mut sähkötupakka on kyl kova juttu. Ego-T on ainakin hyvä laite. <3

Sähkötupakkaan tässä itsekkin siirtymässä. On tehty tuo nuuskaminen oikeesti niin vitun vaikeaksi. :D Onneks on kuitenkin viel pari tornia biittiäkin jäljellä. Mut sähkötupakka on kyl kova juttu. Ego-T on ainakin hyvä laite. <3

Itsekkin tilasin Ego-T:n. Sää nähdä miten tuo vie nuuskanhimot. Tilasin noita nesteitä muutamaa eri makua, vahvuudelta välillä 24-30mg. Jos tuota vähän blandaisi, niin voisi höyrytellä pidempään ja nikotiininsaanti olisi tasaisempaa ja hitaampaa kuten nuuskassa. Saiskoha tuota Ettanin makuista e-nestettä hmm..

itse siirryin kuukausi sitten täysin e-röökiin, en oo vetäny normi röökiä paitti kännissä puolikkaan..
Nuuskaa en oo vetäny myöskään kun en oo jaksanu alkaa metsästää mistään.
Ei oo tehny mieli, sähköröökistä onki mun tekemä topicci täällä yleisessä keskustelussa, nostampas sen.

Tämä mun tutun kaveri oli kyllä käyttänyt ihan tätä ruotsalaista nuuskaa,eikä mitään amerikkailaista nuuskaa, ei ole tosiaan niitä mukavimpia tapoja lähteä tästä maailmasta tuo suusyöpä.

Tämä mun tutun kaveri oli kyllä käyttänyt ihan tätä ruotsalaista nuuskaa,eikä mitään amerikkailaista nuuskaa, ei ole tosiaan niitä mukavimpia tapoja lähteä tästä maailmasta tuo suusyöpä.

Joku tuttusi kaveri, joka käytti nuuskaa oli saanu suusyövän? Jenkkinuuskista en yhtää ihmettele, jos jollai naama syöpyisi sen käytöstä, koska sellasia myrkkyjä ne ovat ettei oo mitää rajaa (muutaman kerran nikotiinimyrkytyksen saaneena, oksennusrefleksien kokoemana ja ikeneen tullut kipeitä kohtia jo vähäisen käytön jälkeen). Vaikka jotkut jenkki makunuuskat ovatkin suht hyviä "makuelämyksiä"..

Suusyövän saa alkoholista tai tupakasta tuhat kertaa todennäköisemmin kuin nuuskasta. Tilastollisesti on todennäköistä, että tämä tutun tuttu on käyttänyt alkoholia, jota lähtisin syyttämään mieluummin syövästä. Tietääkseni yksikään tutkimus ei ole havainnut yhteyttä ruotsalaisen nuuskan ja suusyövän välillä.

Suusyövän saa alkoholista tai tupakasta tuhat kertaa todennäköisemmin kuin nuuskasta. Tilastollisesti on todennäköistä, että tämä tutun tuttu on käyttänyt alkoholia, jota lähtisin syyttämään mieluummin syövästä. Tietääkseni yksikään tutkimus ei ole havainnut yhteyttä ruotsalaisen nuuskan ja suusyövän välillä.

Juu ihan varpisti, vetelehän nyt ensin 10-20 vuotta ja tule sitten kertoilemaan:D Laitoin sen takia että tutun tuttu, koska tunsin joskus tämän kaverin (on muuten entinen huippu koripalloilija, että terveisiä vaan kaverille, epäilen kyllä ettei lue pakkotoistoa:rolleyes:).

Niin tämä minun "tutun tuttu" kertoi lopettaneensa nuuskan käytön (oli niin addikti että piti olla biitti huulessa päikkäreilläkin, käytti noin rasian päivässä) kun hänen työkaverinsa oli käynyt katsomassa suusyöpään kuolevaa kaveriansa katsomassa sairaalassa ja kertoili sitten näitä siellä kokemiaan asioita. "Tietääksesi" ei ole yhtään tieteellistä tutkimusta, siis tietääksesi, et kuitenkaan ole varma? Olet vain lukenut jostain nettifoorumilta jonkun näin toteavan ja pidät sitä totuutena, koska kaikkihan mitä interwebissä lukee on totta:rolleyes:

Kaivappa nyt kaikki nuo terveysviranomaisten viittaukset tutkimuksiin suusyövän ja nuuskan yhteydestä ja osoita että niissä on käytetty amerikkalaista nuuskaa eikä ruotsalaista, palataan sitten asiaan

Mun mielestä tälläisille 16-vuotiaille on hyvä rehellisesti kertoa myös ne negatiiviset asiat mitkä nuuskauksesta aiheutuu kun alkaa käyttämään, eikä jauhaa mitään kukkaisjuttu-paska propagandaa joka perustuu johonkin netin keskustelupalstalla luettuun "totuuteen". Sitä paitsi nuuskasta on todella hankala päästä eroon kun siihen on addiktoitunut.

Joku tuttusi kaveri, joka käytti nuuskaa oli saanu suusyövän? Jenkkinuuskista en yhtää ihmettele, jos jollai naama syöpyisi sen käytöstä, koska sellasia myrkkyjä ne ovat ettei oo mitää rajaa (muutaman kerran nikotiinimyrkytyksen saaneena, oksennusrefleksien kokoemana ja ikeneen tullut kipeitä kohtia jo vähäisen käytön jälkeen). Vaikka jotkut jenkki makunuuskat ovatkin suht hyviä "makuelämyksiä"..

Oletteko te saatana ihan vatipäitä? Mulla on saatana mennyt 2 hammasta poistokuntoon ihan sen takia että tästä "ruotsalaisesta" nuuskasta on mennyt suu niin huonoon kuntoon, ientulehduksien määrää en ees muista, paljon. Kaikki tämä nuuskaamisen aloittamisen jälkeen yli 8 v sitten, siihen asti ei ollut yhtään mitään vikaa suussa, välillä on pakko pitää röökin avulla taukoa nuuskaamisesta kun ei suu kestä. Lopettaisin ihan helvetin mielelläni, vaan kun on addikti niin on addikti.

Oletteko te saatana ihan vatipäitä? Mulla on saatana mennyt 2 hammasta poistokuntoon ihan sen takia että tästä "ruotsalaisesta" nuuskasta on mennyt suu niin huonoon kuntoon, ientulehduksien määrää en ees muista, paljon. Kaikki tämä nuuskaamisen aloittamisen jälkeen yli 8 v sitten, siihen asti ei ollut yhtään mitään vikaa suussa, välillä on pakko pitää röökin avulla taukoa nuuskaamisesta kun ei suu kestä. Lopettaisin ihan helvetin mielelläni, vaan kun on addikti niin on addikti.

Uskon täysin, että suusyövän voi saada ilman mitään nuuskan käyttöäkin, ja monilla ihmisillä on ientulehduksia ja purukaluston kanssa muutenkin ongelmia vaikka ei mitään tupakkatuotteita käyttäisi. Kiinnitin vain huomion tuohon, sillä en ole koskaan kuullut kenestäkään ihmisestä varsinkaan nuoresta, joka olisi suusyöpää saanut, mutta voihan elämässä tapahtua vaikka mitä, kun tarpeeksi huono tuuri osuu kohdalle.

Itse olen käyttänyt tupakkaa noin 3 vuotta, ja nuuskaa reilu 3 - 4 vuotta. Minulla ei ole aiheutunut mistään muusta ikinä mitään ongelmia ikeniin, paitsi jenkkinuuskalla kerran saanut ikeneen todella ärtyneen kohdan, joka oli hetken kipeä. Ientulehdusta en ole koskaan saanut, ja hammasongelmia ei ole oikeestaa koskaan ollut(paitsi nytten viisaudenhammas on tulossa ja ei tunnu niin mukavalta). En tarkoita, että nuuska haitatonta olisi ja lopetin nuuskan kokonaan 5kk ja aloitin tämän jälkeen uudestaan käytön vain viihtellä ollessa. Kyllähän jotkut ihmiset saavat esim. maksakirroosin nuorena vähäisellä alkoholinkäytöllä, vaikka muut kaverit tinaisivatkin joka päivä onnellisena elämänsä loppuunasti. Itse pidän kaikkia tupakkatuotteita aikalailla paskana ja myrkkynä elimistölle, mutta ruotsalainen nuuskan käyttö on itselläni niin erillaisessa valossa, kuin esim. tupakointi. Aikamoista kemikaaleilla sekoitettua paskaa tuo ruotsalainenkin nuuska on, mutta tuo suusyöpä juttu kuulosti vaan niin ihmeelliseltä, että joku olisi vain ruotsalaisella nuuskalla sen saanut, mutta osuuhan joillekkin lotossa 7-oikein aina silloin tällöin ja jotkut kohtaavat juuri sen kännisen kuskin motarilla joka ajaa kohti sinua vastakkaisella kaistalla.

Ehkä olen vain onnekas, etten ole saanut mitään ongelmia koskaan ikeniini, taikka hampaisiini vaikka nuuskaa tuon 3 -4 vuoden käytön aikana käytin melkein kiekon päivässä pussii, sekä tykkii välillä(pussia pääsääntöisesti).

"Tietääksesi" ei ole yhtään tieteellistä tutkimusta, siis tietääksesi, et kuitenkaan ole varma? Olet vain lukenut jostain nettifoorumilta jonkun näin toteavan ja pidät sitä totuutena, koska kaikkihan mitä interwebissä lukee on totta:rolleyes:

Kaivappa nyt kaikki nuo terveysviranomaisten viittaukset tutkimuksiin suusyövän ja nuuskan yhteydestä ja osoita että niissä on käytetty amerikkalaista nuuskaa eikä ruotsalaista, palataan sitten asiaan
En ole tavannut yhtään tutkimusta joka toteaisi ruotsalaisen nuuskan aiheuttavan suusyöpää. Hankala minun on mennä vannomaan ettei sellaista ole olemassa. Jos esität väitteen, että ruotsalainen nuuska aiheuttaa suusyöpää, kaivat myös varmaan sen tutkimuksen esille?

Nuuskaa käytettäessä varmaan kannattais vielä entistä enemmän panostaa tohon suuhygieniaan. Ei ihme jos leegot on paskana jos vaan käyttää biittiä ja pesee hampaat kerran kahdessa vuodessa.

Uskon täysin, että suusyövän voi saada ilman mitään nuuskan käyttöäkin, ja monilla ihmisillä on ientulehduksia ja purukaluston kanssa muutenkin ongelmia vaikka ei mitään tupakkatuotteita käyttäisi. Kiinnitin vain huomion tuohon, sillä en ole koskaan kuullut kenestäkään ihmisestä varsinkaan nuoresta, joka olisi suusyöpää saanut, mutta voihan elämässä tapahtua vaikka mitä, kun tarpeeksi huono tuuri osuu kohdalle.

Lukiossa muistan kun terveystiedon kirjassa oli pieni juttu jostain amerikkalaisesta tyypistä (olikohan tuo nyt jäkäri vai joku rodeoratsastaja en muista, urheilija kuitenkin), joka ekan kerran kokeili nuuskaa 13 vuotiaana ja kuoli 19 vuotiaana suusyöpään, ennen sitä menetti puhekykynsä ja ehti kirjottaa myös yhden kirjan elämästään. Kuka tietää, ihan hyvin toi jätkä ois voinut syövän saada ilman nuuskaakin mutta ei se ainakaan asiaa parantanut. Itteä ainakin nykyään kuumottelee käyttää nuuskaa kun ikenet ei tykkää yhtään, rankan illan jälkeen kun tavara on ollut huulessa taukoamatta, ikenet ja huulet vuotaa suunilleen verta. Vähenemään päin tuo käyttö on onneksi ollut.

Nuuskaa käytettäessä varmaan kannattais vielä entistä enemmän panostaa tohon suuhygieniaan. Ei ihme jos leegot on paskana jos vaan käyttää biittiä ja pesee hampaat kerran kahdessa vuodessa.
Sama mullakin tuli mieleen, kun kynailija valitteli jotain ientulehduksia jne. Tai tuo Dimmun "ikenet vuotaa suunnilleen verta". Ikenistähän tulee verta hampaita harjatessa jos on ientulehdus. Mulla ei ientulehduksia ole ollut nuuskan käytöstä huolimatta, kun muistaa vaan harjata hampaat joka päivä. Musta tuntuu myös, että jengi ei oikeen pidä tuosta suuhygieniasta huolta ja mättää vaan biittiä naamaan. Sit ihmetellään ku hampaat tippuu suusta. Parilla viime kerralla hammaslääkärissä ollut puhetta tuosta nuuskan käyttämisestä ja molemmilla kerroilla hammaslääkäri sanonut, että ei mitään muutoksia mulla limakalvoissa nuuskan käyttämisestä. Ei ienrajat noussu tai mitään muutakaan. Vähän reilu 5 vuotta tullut nyt käytettyä.

Sekin on niin yksilöllistä kellä ottaa ikenet damagea ja kellä ei. Itselläni ei juuri muuten, mutta pari vuotta sitten ilmeisesti tulehtui yhdestä kohtaa ja ienraja nousi hieman yhden hampaan päältä. Lopetin silloin nuuskan käytön(siis vaihdoin nikotiinipurkkaan) joksikin aikaa, ja ien palautui parissa kuukaudessa ennalleen. Pari viikkoa sitten kaveri näytti ientään. Ien oli karannut aika pahasti ylöspäin, vaikka hän ei ole edes paljoa nuuskaa käyttänyt. Näytti kyllä aika pahalta.

Suositut

Back
Ylös Bottom