Nuuskan käyttö (ei nuuskan osto/myynti-ilmoituksia!)

Itellä oli niinkin harvinainen tapaus ku Strong Cut, joka on vielä normia vahvempaa. Uskonnon tunnilla pussi huuleen ja taju almost kankaalle. Sitten ostin puoli tornia ja siitä se sitten lähti. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nii tuli tosta lakiuudistuksesta sen verran lisä infoa, että nykyään saa kun saakin vain sen kolme sinkoa tuoda, eikä niitä tosiaan myydä enempää kuin se kolme pötköä. Mitään tarjousta ei kolmen tornin kohdalla olisi eli maksaa se 32e löössi putki, pussi 31e pötkö ja cameli 29e pötkö ainakin näin siljalla. Eli 96e on se maksimi hinta, mitä nuuskista nykyään saa pulittaa TaxFreessa...

Nii tuli tosta lakiuudistuksesta sen verran lisä infoa, että nykyään saa kun saakin vain sen kolme sinkoa tuoda, eikä niitä tosiaan myydä enempää kuin se kolme pötköä. Mitään tarjousta ei kolmen tornin kohdalla olisi eli maksaa se 32e löössi putki, pussi 31e pötkö ja cameli 29e pötkö ainakin näin siljalla. Eli 96e on se maksimi hinta, mitä nuuskista nykyään saa pulittaa TaxFreessa...

EDIT: Olet näemmä mun jälkeen käynyt laivalla, eli oliko sittenkin tullut jotain lisämuutoksia mun käynnin jälkeen?

Pitikin tänne regata jo aikaisemmin.
imag0018k.jpg
Kävin Siljalla 2.10.

Eli tuo koskee vain maissa kun poistuu laivasta. Itse ainakin täräytin kassalle neljän Extra Sterk tornin ja kahden taustalla näkyvän Rappe lössitornin kanssa, eikä sanomista tullut. Alle 200€ diili. Ennen maihinnosua heitin varmuuden vuoksi kamulle 3 tornia laukkuun ja itselle 3.
Eli vinkkinä jos aikoo yksin raahata ylimäärin niin ei kannata ehkä nuuska huulessa painella tullin ohitse o.O

Mutta toisinsanoen kohtis läppä tuo rajoitus on kun laivat sitä kumminkin kiertävät. Niin ja oli osta 5 maksa 4 tarjous muistaakseni Ettania. Itseäni tosin kiinnosti enempi E. Sterkit :)

Merkitseekö ne sitten taxfreessä hyttikorttiin jotain ettei voi uusiks käydä?
Ei.

Eli tuo koskee vain maissa kun poistuu laivasta. Itse ainakin täräytin kassalle neljän Extra Sterk tornin ja kahden taustalla näkyvän Rappe lössitornin kanssa, eikä sanomista tullut. Alle 200€ diili. Ennen maihinnosua heitin varmuuden vuoksi kamulle 3 tornia laukkuun ja itselle 3.
Eli vinkkinä jos aikoo yksin raahata ylimäärin niin ei kannata ehkä nuuska huulessa painella tullin ohitse o.O

Ei.

Itse olin 10.10 Siljalla, ja kassalle menin viiden tornin kanssa. Myyjä ilmoitti ettei voi myydä kuin kolme, joten valitsin sitten niistä 3. Myyjä myös merkkasi maihinnousukorttiin että "nuuska-limitti" on täynnä, ja uudelleen ostoa yrittäessäni ei toinen myyjäkään myynyt enään yhtään.. Näin tapahtui myös muille tuolla risteilyllä olleille, ei pelkästään minulle.

Itse olin 10.10 Siljalla, ja kassalle menin viiden tornin kanssa. Myyjä ilmoitti ettei voi myydä kuin kolme, joten valitsin sitten niistä 3. Myyjä myös merkkasi maihinnousukorttiin että "nuuska-limitti" on täynnä, ja uudelleen ostoa yrittäessäni ei toinen myyjäkään myynyt enään yhtään.. Näin tapahtui myös muille tuolla risteilyllä olleille, ei pelkästään minulle.

Ok. Itsellä kävi siis vielä munkki.

Luulen,että näin yhteenvetona: suurimmaksi osaksi et voi ostaa, kuin sen kolme tornia-ellei myyjä tosiaan ole rentoa tyyppiä eli ei merkitse korttiisi mitään. Ite hommasin 3 tornia eetua 2 löysää 1 pussin ja ostin loput spessummat maista, painelin pokkana tullin ohi eikä mitää kyselty.

Terveisiä Tukholmasta, kyselin tossa viimeviestissäni jotain halpaa nuuskapaikkaa ja sellainen löytyikin nimeltään Sonjas Tobak. Melko pieni kioskihan se oli mutta iha OK nuuskavalikoimat ja oli kyllä halpaa. Phantomin torni maksoi sen 17euroa ja skruffin 32euroa. Muissa kaupoissa olikin sitten reilusti kalliimpaa n. 50e jokainen torni.
Silja Linella jolla mentiin oli kaikki perusnuuskat 32e/torni ja 5 tornia ettania sai hintaan 135e. Viking linella tultiin takaisin ja siellä oli sama ettanin tarjous ja isommat valikoimat mm. Montechristoa sekä Juliet & Romeota ja kaikki oli suunnilleen 30e/torni.
Ihan kokeilumielessä tuli myös ostettua intialaista nuuskaa :wtf: Chaini Khainin Mangoa, voin suositella.

Tossa vielä halpiskiskan osoite jos kiinnostaa Valhallavägen 149
115 31 STOCKHOLM

Itse oli Silja Symphonylla 13-15.10. Tax freessa oli tarjous 5 tornia ettania 135e. Kukaan myyjä ei merkannut ostetun nuuskan määrää maihinnousukorttiin eikä valittanut siitä kuinka paljon osti kerralla. Tullin kanssa saattaa olla ongelma jos rupeavat kasseja tarkistelemaan. Minulta eikä keltään kaveriltakaan tarkastettu yhtään mitään.

Tullin :D! Esim. Olympiaterminaalissa on viimeks nähty tullimies joskus 80-luvulla. Tää on loistava esitys kotimaisesta lainsäädännöstä. Säädetään totaaliperselakeja ilman että on resursseja valvoa niiden toteutumista. Mun näkemyksen mukaan tällä lailla ei ole mitään vaikutusta laivaliikenteeseen. Ainoo mihin tää uus laki vaikuttaa on nettitilaukset ja niiden sakkorangaistukset. Nettitilausten toimitusten valvonnassa voidaan hyödyntää koneita karvan tehokkaammin.. Lisäksi ulkomaisten nuuskamyyjien toimitusinto Suomeen on ihan jäissä kun toimittamalla nuuskaa tänne rikkovat paikallista lakia. Uskon että menee EU:ssa pulju aika nopeesti kiinni jos liiketoiminta on mallia muu kuin "kaikki laillinen liiketoiminta".

Viikon päästä 6 dösää Göteborg rapea tykkinä ja marraskuun loppupuolella 6 tolppaa Ettan tykkiä. Oujee. Paljon teillä menee nuuskaa viikossa?
Itsellä apaut 2 kiekkoa vaan.

Nuuskaa voi ostaa myös Kööpenhaminasta hintaan 34 kr purkki. Rautatieaseman viereisestä 7 eleven kioskista saatavana Generaalia. Tiedoksi vain jos jollain nuuskan tarve yllättää Tanskassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom