nutrilett dietti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Buugi_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen aloittamassa nutrilett diettiä ostin 3vk satsin suoraa tuotteita ja alotuspaketin.
Olen 18vuotias ja painan 90kg ja olen 173cm pitkä. painoindeksi on sellainen ~30 dietin aikana olisi tarkoitus saada painoa pois 10-15kg. Kaikki muut ruuat jää pois. vain ja ainoastaan nutrilett tuoteet. syön sen 500-600kaloriapäivässä silloin.
Lenkillä olen käynyt nyt 3 kertaa viikossa ensi viikolla alan käymään 4-5 kertaa viikossa 5-7km pituisilla lenkeillä (kävely/hölkkä)
Painoa on tullut 2 vuoden aikana lisää sellainen 15-20kg turhaa! pituus ei ole kasvanut senttiäkään, mutta vyötärö on.
Elikkäs pointtina oli nyt se että mitäkös mieltä olette moisesta pudotuksesta tuollaisella ohjeilla. Lihaksilla ei ole väliä vaan kokonaispainolla on!:( Ps. Vinkkejä otetaan vastaan.

Ei noin!

Vaikka et välittäisi lihaksistasi, niin tuolla tavalla rikot vain nivelesi ja jänteesi, sairastat jatkuvasti, pistät aineenvaihduntasi jumiin (paino ei tipu) ja parin viikon jälkeen diettisi loppuu kun pääkään ei kestä. Ei ole mitään järkeä tuollaisessa näännytysdietissä, etkä antanut edes mitään perusteluja miksi tuollaiselle linjalle pitäisi ryhtyä.

Mulla oli kesän jälkeen paino 92 kg ja nyt kahden 8 viikon dietin jälkeen olen 80 kilon alla. Pituutta 172 cm. Kaikki tuli pelkästään järkevästi syöden ja salilla käyden (ei juurikaan lenkkeilyä tai muuta aerobista). Tämä on paljon helpompi ratkaisu pidemmällä aikavälillä. Tuolla sun menolla susta tulee vain ns. laihaläski, jonka aineenvaihdunta on ihan jumissa.

Edit: Vielä sen verran, että nuo nutrilett-tuotteet on ihan sikahintaisia sisältöön nähden. Näe nyt edes sen verran vaivaa, että mietit vähän syömisiäsi ja jos jotain lisäravinnetta haluat käyttää, niin osta vaikka proteiinia ja vitamiineja P-storesta. Samat asiat siinä.

Olen itse laihduttanut nyt 11kg noin kolmessa kuukaudessa ja päivittäinen kalorimäärä on ollut jotain 1500. Kuulostaa toi 500 TOSI vähältä. Voisko joku vähän selventää millainen kuuri tää on?

Paino tosiaan 85 ja pituus 179.

edit: Valehtelin nyt vähän tuota kalorimäärää, kyllä se vähän korkeampi on tällä hetkellä. Mutta joka tapauksessa paino tippuu, aika hitaasti tosin mutta eihän tässä mikään kiire ole.

Aikas pahalta näyttää... Ei kannata vetää kehoaan lukkoon tiputtamalla kaikki pois.

Jos painoa haluat pudottaa niin lisää liikuntaa(aerobista, salia, ihan mitä vaan) ja kunnon ruokaa. En ite tiiä noista ns. laihdutustuotteista tai niiden toimivuudesta mutta mitä olen nähny ja kuullu niin niillä saa aikaan aika tehokkaasti puutostilan suunilleen joka ikiseen vitamiiniin ja hivenaineeseen.

Noin pieni kalorimäärä mitä oot harkkinnu ei ole edes sen arvoista. Niin vähällä häviää vaan nesteet ja lihakset. Kyllä se rasvakin sieltä lähtee mutta vasta pitkän ajan päästä jollon alkaa jo pää sekoomaan.

Ei missään nimessä! Lue syömisestä vaikkapa täältä pakkikselta. Painoa on helppo pudottaa, kun vain syö oikein. Nälkääkään ei tarvitse nähdä ja pysyt terveenä.

Kuulostat eräältä naisystävältäni (huom. _ystävä_), joka meinasi 200kCal kulutuksella pudottaa painoaan. No totta kai viikon dietin jälkeen hän meni jo ihan lukkoon ja dietti oli nopeammin ohi ennen kuin ehti sanoa ''fsasafafsfa''.

Tarpeeksi pitkään kun tolla kituuttelet, kaiken muun ohella menee suolikin aika kivasti huonoon kuntoon ja paska ei kulje.
Mun painoni tippui paremmin kulutus -500 kalorilla, kun 800 kcal päivässä-metodilla. Mikä oli helvetin typerää.
Vatsa oli täysin jumissa ja useimmiten turvotustilassa. Aineenvaihdunta jumissa ja olo ei ollut mikään erityisen terve.

huu,pelottavan kuuloinen "dieetti"....:eek: kuten edelläkin ihmiset sanoivat, ei missään nimessä kantsi! ja eikö nutriletit ole lähinnä ateriankorvausta varten, siis esim. yksi tai kaksi ateriaa päivässä olis nutrilettejä?

ja nimenomaan, lihaksilla ON väliä, vaikka ajattelis itse ettei niillä ole. Jos lihakset kuihtuvat pois, ei keholle jää juuri mitään tukea, ja sitten onkin mukavaa kun polvet, olkapäät sun muut alkavat reistailemaan. lihaskudoksen toinen nimi ei ole turhaan TUKIKUDOS.

kannattaa ehdottomasti ottaa vähän selvää järkevästä painonpudotuksesta, ja yrittää myös ymmärtää miten kroppa yleensäkin toimii. kun ymmärtää kehoaan, on helpompi ajatella mikä sille on hyväksi, oli sitten tavoitteet mitä tahansa laihdutuksesta lihasten kasvatukseen. ja yleensä, kun on paljon pudotettavaa, dieetin aloitettua lähtee nesteet aika vauhdilla liikkeelle. siitä saa hyvän startin, ja lopu on itsestä kiinni. mulla ei ole nyt faktaa iskeä pöytään, mutta muistelisin, että jossain joskus oli että n.500kcal vaje alkaa olemaan aika sopiva terveelliseen painonpudotukseen. ja että siitä kauhean paljoa enempää ei kannattais vajetta ottaa.

täällä pakkotoistossakin tästä aiheesta on vaikka kuinka paljon tosi hyvää juttua, kannattaa lueskella :thumbs:

ja jokatapauksessa tsemppiä painonpudotukseen, mutta tee se fiksusti! :)

Mäkin olen käyttänyt hieman samanlaista tuotetta, Allevoa. Nämähän ovat VLCD-dieettejä eli Very Low Calorie Diet. Näitähän suositellaan lääkärin valvonnassa käytettäväksi, jos niitä aikoo käyttää kauemmin kuin kaksi viikkoa. Mä jaksoin just sen kaks viikkoa vetää niitä litkuja. Painoa putos kahdessa viikossa viis kiloa, mutta vyötäröstä ei lähtenyt kyllä kuin sentti joten en tiedä sitten mistä ne kilot lähti, varmaan lihaksista...
Mä söin niitä pusseja viis päivässä, yhdessä energiaa tosiaan on se reilu 100 kaloria eli päivän kaloriannokseksi tulee sitten reilu 500 kaloria. Kasviksia tuleekin syödä paljon noitten kanssa, suoli ei tosiaan muuten toimi. Mä söin kasviksia vähintään sen puoli kiloa päivässä. Olihan siinä sitten ainakin jotain pureskeltavaakin, toi litkujen vetäminen pidemmän päälle on tosi tylsää.
Kannattaakin siis oikeesti miettiä mikä olisi se paras vaihtoehto painonpudottamiselle. Myös minä suosittelen ennemmin terveellistä ruokavaliota ja säännöllistä liikuntaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alottajalla kunnon pro ana-meininki. Toivon tosiaankin, että mietit vähän ennen kun aloitat tuollaisen dietin. Kirjoituksestasi päätellen et ajattele tällä hetkellä ihan selkeästi, mutta yritä silti ymmärtää, että tuollaisella "elämäntyylillä" voit muutamassa kuukaudessa tuhota terveytesi.

Tuolla dietillä pääsee myös klassiseen "jojoiluun" helposti mukaan. Ollaan nollakaloreilla kunnes pää hajoaa ja ahmitaan sen jälkeen sapuskaa = lihakset lähtee, paino heiluu ylös alas ja lopputuloksena suurempi rasvaprosentti kun aloittaessa huonommalla aineenvaihdunnalla. Tai vaihtoehtoisesti ei aloitakkaan syömistä ja vajoaa anoreksiaan. Ei hullummat vaihtoehdot. :rolleyes:

Ite oon tiputtanut 97-> 83 puolessa vuodessa. Ai miksi näin hitaasti ? Sen takia että kun paino lähtee pikkuhiljaa niin kiinteytyy aikapitkälti samaa tahtia oikeenlaisella treenil ja ruokavaliolla. Toiseksi paino ei tule helposti takas kun ei "ytä äkkistä energia pulaa kehossa".
Pikku hiljaa vähentelin ruoka annoksia niin ei ei tullut muutenkaa " isoja nälän tuntemuksia".
Ainakin itelle helpompaa tällein eikä ole löpö nahkaakaa jäänyt ;)

Ei tota olis varaa kiristää yhtään? Jos vetäisit vaikka joka toinen päivä nutrilettiä ja joka toinen päivä kylmästi pelkäl vedellä.. Kestäis nutriletit tuplasti pidempään!!

Ihanaa et ihmiset jaksaa innostuu näistä nutrileteistä! Kauppiaat saa paskat kaupaksi ja saadaan kuluttajien rahat kiertoon..

Ei tota olis varaa kiristää yhtään? Jos vetäisit vaikka joka toinen päivä nutrilettiä ja joka toinen päivä kylmästi pelkäl vedellä.. Kestäis nutriletit tuplasti pidempään!!

Ihanaa et ihmiset jaksaa innostuu näistä nutrileteistä! Kauppiaat saa paskat kaupaksi ja saadaan kuluttajien rahat kiertoon..

Itehän en hömppiä käytä vaan kunnon ruokaa rinnan alle ja aktiivista liikkumista niin on paljon parempi!

Jos tavotteena on myös pitää se paino poissa ni ei noista kahden viikon ihme ateriankorvike/rahat pois heti -dieeteistä oo mihinkään. Elämäntapamuutos siinä pitää tapahtua. Parempi ruokavalio ja enemmän liikuntaa, ei mitään sen ihmeellisempää.

Elikkäs syynä oli kun joku kysyin tuota miksi pudottaa noin paljon ja muuta on syynä varmaankin se että joskus yleisurheilin ja olin rasvaprosentti todella pieni, mutta iän tullessa ja valmisruokien ja grilliruokien saapuessa elämään kaikki muuttui.
Nyt ajattelin noista teidän komenttien perusteella aloittaa sellaisen ruokavalion että aamulla omena tai banaani. Yleensä en syö yhtään mitään. Ja sitten päivällä vähä vähä kalorista ruokaa. ilman rasvaa ja turhia suoloja ja sitten illalla leipä ja omena/banaani. Ja nesteitä vettä vaikkapa 1-2litraa päivässä.
Illalla sitte on myös se 5-7km lenkki aluksi nopeaa kävelyä ja sitten hölkkä lopuksi näin alkuun. Eiköhän tällä tyylin ala kilot karisemaan?:) Ja pari kertaa viikossa salille nostelemaan kevyitä painoja (ei lihasmassan toivossa)
Ps.Kiitoksia valistuksesta hieman noista rahat pois tuotteista.:worship:

Nyt ajattelin noista teidän komenttien perusteella aloittaa sellaisen ruokavalion että aamulla omena tai banaani. Yleensä en syö yhtään mitään. Ja sitten päivällä vähä vähä kalorista ruokaa. ilman rasvaa ja turhia suoloja ja sitten illalla leipä ja omena/banaani. Ja nesteitä vettä vaikkapa 1-2litraa päivässä.
Illalla sitte on myös se 5-7km lenkki aluksi nopeaa kävelyä ja sitten hölkkä lopuksi näin alkuun. Eiköhän tällä tyylin ala kilot karisemaan?:)

Varmaan karisee alussa nopeasti mutta ei tuossa mitään järkeä ole. Ihan liian vähän energiaa ja aineenvaihdunta on pian jumissa. Maltillinen muutaman sadan kilokalorin vaje on huomattavasti fiksumpi tapa pudottaa painoa kuin tuollainen nälkäkuuri. Dieetillä kannattaa panostaa proteiineihin, jotta lihaksia jää edes vähän jäljelle, ja järkevään rasvankäyttöön, koska muuten kroppa pitää tiukasti kiinni rasvavarastoistaan.

Pakkis on pullollaan hyviä ruokavalioesimerkkejä, lueskele niitä rauhassa ja yritä sisäistää asioita äläkä aloita mitään noin typerää.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
ja
Esimerkki dieettiruokavaliosta (n. 2000 kcal) by Jkk:

Tässä ~2000 kcalin päiväsetti ja saa mäkissäkin käydä

Aamupala klo 7
Neljän viljan puuro, 30 g
Fast Whey3 40 g

Lounas klo 11
Mäkin Grilled Chicken Caesar -salaatti

Välipala
Ananas, 140 g
Maitorahka, 250 g

Illallinen
Jauheliha, naudan, 6%, 400 g
Makaroni, 100 g

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Total Calories 1890 r62 - hh120 - p213

Eli lue tuo linkin ketju, ainakin aloitusposti. Edellä on myös 2000kcal esimerkkiruokavalio, jonka uskoisin olevan jopa suhteellisen lähellä sopivaa määrää sinulle. Tarkkaan on tietenkin mahdotonta sanoa, mutta jotain tuonnepäin se dieetin ruokavalio pitäisi olla, eikä mitää banaani aamulla ja illalla tyyliä:curs:

Elikkäs syynä oli kun joku kysyin tuota miksi pudottaa noin paljon ja muuta on syynä varmaankin se että joskus yleisurheilin ja olin rasvaprosentti todella pieni, mutta iän tullessa ja valmisruokien ja grilliruokien saapuessa elämään kaikki muuttui.
Illalla sitte on myös se 5-7km lenkki aluksi nopeaa kävelyä ja sitten hölkkä lopuksi näin alkuun. Eiköhän tällä tyylin ala kilot karisemaan?:) Ja pari kertaa viikossa salille nostelemaan kevyitä painoja (ei lihasmassan toivossa)
Ps.Kiitoksia valistuksesta hieman noista rahat pois tuotteista.:worship:

:itku: Luitko yhtään ajatuksella mitä tuossa ylhäällä useampikin ihminen yrittää sulle sanoa? Miksi sä haluat tuhota kroppasi ja ajautua anorektikoksi tai jojoilukierteeseen, jonka nousuvaiheesta sullakin on jo kokemusta? Jos sä poltat lihaksesi pois ja pistät aineenvaihduntasi sekaisin tuolla idioottidietillä, niin ne läskit tulee takaisin HETI kun palaat normaaliin ruokavalioon. Vai ajattelitko olla dietillä koko loppuelämäsi?

Se omena päivässä ei todellakaan pidä lääkäriä tässä tapauksessa loitolla. Sun perusenergiankulutus on painon, pituuden ja iän perusteella päälle 2500 kcal päivässä - alakanttiin arvioituna. Terve dietti on sellainen jonka aikana syöt päivässä 1500-2000 kcal ruokaa vaikka et liikkuisi. Tuo on kolme-neljä kertaa enemmän kuin mitä sä nyt suunnittelet. Jos siihen lyöt vielä 300-500 kcal lisäkulutusta lenkkeilystä, mikä on muutenkin ihan turhaa dietillä sun tapauksessa, niin tuho tulee takuuvarmasti. Tuo lenkkeily tosin tulee loppumaan nopeasti, kun polvinivelet ei kestä.

Jos sä luit mun viestin tuossa yllä, niin huomasit kai, että mun pituus ja paino oli alussa kutakuinkin samat kuin mitä sulla nyt. Järkevästi diettaamalla ne mun 10-12 kg fläsää ovat lähteneet n. 16 diettiviikon aikana ja väliin mahtui ihan mukava normaalisyömisenkin kausi. Onko tuollainen 16+ viikkoa tosiaan liian pitkä aika sulle ja jos on, niin mihin sulla on tuollainen kiire, että kroppakin pitää tuhota samalla?

Ja tuosta rasvasta vielä. Sitä pitää saada dietilläkin 20-30% päivän energiatarpeesta - mukana myös niitä pekonin yms. ruoan "huonoja" rasvoja. Eli älä jätä sitä pois tai sulla menee vielä kropan hormonitoimintakin sekaisin ja aivotoiminta kärsii myös.

Suositut

Back
Ylös Bottom