Nuorten maastavetotulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itte päätin kans kokeilla tätä Thompzonin tyyliä ja täytyy kyl todeta et vaikuttaa todella toimivalta. Alottaessa max oli 210 nurkilla ja nyt ilman vyötä noussu jo 200 asti kuukaudessa, edelleen melko kevyttä ollu.
Mut Thompzonille kysymys, ootko tehny kerran viikkoon tätä vai harvemmin ja kuinka usein oot kevennelly ku oot tällä systeemillä treenannu?

Kerran viikkoon tai kuuden päivän välein. Riippuu millainen treeniohjelma on muuten just silloin ollut. Ei oo tarvinnut kevennellä, kun en koskaan oo putkeen tuolla montaa kuukautta treenannut. Failure jos tulee niin ottaisin 10kg sarjapainoista pois ja lähtisin siitä uudestaan ylös.

Okei :) Itellä pitää kyllä olla vähintään se 9 päivää väliä että ehtii palautua. Mutta sä ootkin vielä nuori ;)

Ootko kokeillu tota systeemiä penkissä ja kyykyssä? Mietin että vois alkaa tehdä tota ohjelmaa kaikissa pääliikkeissä, sais ainakin vähän erilaista ärsykettä.

Muutaman treenin oon tehnyt kyykkyä ja penkkiäkin. Penkin tekeminen loppui hyvin lyhyeen ku mulla oli jo olkapää kipeänä silloin, eikä se penkin tekeminen asiaa ainakaan auttanut. Kyykkyä taisin tehdä tällä ohjelmalla 2 kertaa, en muista miksi lopetin.

Mihin prosenttiin tuo ykkönen kannattaa ekassa treenissä sijoittaa? Jonnekkin 95% tienoille varmaan? Mulla on muutama päivä sitten otettu maksimi 220 ja siinä ei ollut kiloakaan varaa.

85% taitaa olla lähempänä totuutta. Tossa on jo niin monta toistoa alla että et takuulla enää saa ykköstä niin isolla raudalla. Ja tossa on vielä tarkoitus että pystyy korottamaan joka viikko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, taidan kahteensataan asettaa tuon ykkösen, ei pitäis olla liian paha. Kyykyssä pitää ottaa vähän alakanttiin kun ei ole hajuakaan tän hetken maksimista.

Niin no, toi on kyllä ihan henkilöstä kiinni. Meikäläisellä menee kyllä paikat aivan jumiin jos vedän kovaa useammin kuin kerran viikkoon. Tällä tarkoitan sarjoja yli 250kg painoilla. Ja kisojen jälkeen palautumiseen menee yleensä vähintään se pari viikkoa. Kyykkyä ja penkkiä taas voin treenata vaikka joka päivä ja aina kulkee hyvin, mutta veto ei vaan onnistu.

Ja tohon kehon tottumiseen, olen joskus treenannut useamman kuukauden ajan kerran viikkoon vedon, mutta paikat ei vaan totu. Vaatii vähintään sen 9 päivää. Mut ois kyllä ihan hyvä jos pystyis tekemään useammin.

Just tuli box-kyykyssä testattua toi thompzonin pyramidihomma ja kyllä kävi kunnon päälle. Viidennen sarjan jälkeen oli jo alaselkä ihan seis. Tutut tuli jo vittuilemaan kun löhöilin penkillä ihan kuolleen näköisenä :)

Luulen, että alan tekemään tota pyramidia vaan vedossa. Kyykyssä jatkan tuota jto:n 3x4->6x6 hoimmaa, muuten voi olla palautumisen kanssa aika heikkoa.

no... tossa ei nyt kyllä parhaalla tahdollakaan voida puhua mistään thompzonin "keksinnöstä". yks vanhimpia perusideoita treenissä tollanen nouseva pyramidi.

jos nimenomaan maksimivoimaa halutaan ylös, toi kantsii kääntää hetkeksi nurinpäin, eli mennään sinne maksimisarjoihin nousuilla eka ja sit vasta perusvoimaa, jos ollenkaan. mutta en mä näe myöskään syytä, miksei tossa tulis hyvää kehitystä tollasenaankin riippuen kaverin treenitaustasta. jos perusvoimat kehittyy, nousee se ykkönenkin tottakai. tässä kuitenkin käsitellään perusvoima-alueella muutamia sarjoja. tossa nyt vaan käytetään lineaarista numerosarjaa 10,9,8...2,1 ja painot sitten lisääntyy matkalla juurikin 15kg:n korotuksilla ilman sen kummempaa logiikkaa. ei minkään maailman uutta siinä. jopa äärimmilleen vietyä konservatismia vois sanoa.

10x65
9x80
8x95
7x110
6x125
5x140
4x155
3x170
2x185
1x200

tuossa iso (4-5) osa alkusarjoista on lämppää ja palvelee vaan tuota lineaarista numerosarjaa. varsinaisia pv-työsarjoja ei oo kuin oikestaan 5x140, 4x155, 3x170. loppuosa ei oo tehokasta maksimivoimatreeniä, vaan perusvoiman jälkeen tehtyä terävöittelyä, mikä sinänsä varsinkin sillon tällön tehtynä on ihan ok. ihan hyvinhän toi pyramidi vois olla ihan työsarjapyramidi ja sillon se vois mennä about 220 kilon nostajalle esim.
10*155
9*160
8*165
7*170
6*175
5*180
4*185
3*190
2*195
1*200

tällöin volyymit perusvoima-alueella on ihan eri luokkaa ja haasteet sarjakestävyydelle myös. 190-200 sarjat on hieman "turhia" tuossa kehittääkseen maksimivoimaa, mutta tällasessa treenissä se ei ookkaan pääidea. ja... kuten sanottua, tän kaltanen periaatteessa yhden ainoan treenin sisältörakenne ei oo mikään systeemi itessään.

oranki: rankkaa tottakai ja tollasta treeniä kauheen montaa kertaa viikkoon lykitä. en pidä tota itekään minään ideaalina voimanostajan perusvoimatreeniin, mutta bodarille ja varauksella voimailijalle kyllä toimii. jos opit tekeen paljon töitä, kisoissa ei oo koskaan kunnon kanssa ongelmia.

jarrutusraita: mä sovelsin pelkästään tota klassista pyramidia omalla esimerkillä. eli miten noilla numeroilla ja jokasella sarjalla oikeesti olis merkitystä verrattuna tohon thompzon-malliin. mä en ite teetä vedossa juurikaan ton mittasia sarjoja, mutta jos ei ohjelmassa oo raskaita kyykkyjä, voi urheilija tollasilla työsarjamäärillä ja toistoalueilla työskennellessään yllättyä selän hurjastakin kasvusta.

tokihan tällasessakin touhussa se progressiivisuus pitäs olla mielessä ja se ei oo kaikkein parasta, jos vaan nostellaan sarjarautoja lisää hilkku per treeni. menee vähän hitaaksi ja monotoniseksi se puuhailu. mieluiten vaikka pyrkis kaventaan tota nousua sarjojen välillä samalla eli et tulis juurikin kovempia niistä työsarjoista. eli ihan yksinkertasimmillaan etenis tosta thompzonin mallista mun esimerkkiin perusvoimakaudella. tällöin volyymi kasvais oikeesti ja tehokkaasti. 3-4 kk tollasta ja sitten maksimit ulos.

Eli vois esim ensin tehdä 15kg korotuksilla, sitten 10kg korotuksilla ja lopuksi 5kg korotuksilla, jonka jälkeen lisäis rautaa siihen ykköseen ja laskis taas 15kg korotuksilla? Toi nyt oli vaan karkea esimerkki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom