Nuorten maastavetotulokset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dino84
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh, jos mietin itteeni 16-vuotiaana niin 100kg ois ollu todella kova tulos.
Kaikki riippuu lähtötasosta ja muusta vastaavasta, eikä kaikki 6kk treenillä vedä 200kg. Veikkaisin jopa että aika todella harva vetää, varsinkaan jos ei oo mitään treenipohjaa alla.

Itse olin 17v ja ~60kilonen ja salilla käynyt joku 3kk kun ensimmäisen kerran kokeilin maastavetoa. Tasan 100kg nousi. Sen koommin en maastavetoa tehnyt, mutta sitten kun seuraavan kerrran kokeilin niin joku 135kg taisi mennä, tosin ikää oli jo 18 v. Itsellä on jo vähän jymähtänyt toi veto tohon 170kg kieppeille kun treeniä on takana se noin 2v (sisältäen puolen vuoden tauko, jolloin vain pientä treeniä). Mutta olen treenannut mavea vain silloin tällöin edelleenkin.

Tosin kun vertaa muihin tuloksiin niin penkistä tuo minun max 100kg on ihan suhteessa maveen viellä, ja kuka nyt muka noin 110 kg penkistä ½ vuoden treenillä nostaa?! Siis kun vertaa tohon 200 maveen.

Tarkoitan vaan sitä että joko mave on valtavasti edellä muita tai on todella lahjakas jos 200kg viellä junnuna vetää ½ treenillä. Itsellä meni kauemmin oppia tekniikka :)

Kalabob: Mimmosilla sarjoilla treenaat mavea?

Ostin vetoremmit kun tuntuu niin lipsuvan viimesillä kerroilla sarjoissa..

Omana vinkkinä sanon sen verran että yritä mahdollisimman pitkälle ilman remmejä vedellä.

Ja jottei offtopikiksi mene niin ekalla kerralla tais mavesta nousta about 130kg ja nytten 9kk myöhemmin mave reenit saatu käyntiin ja viikonparin reenailuilla nousee 170kg.

Kun testasin eka kertaa mavea nii sain 145 kg ilman minkäännköistä punttitaustaa. Ai niin ja ikää oli 15 v.

Siis mikä tässä on niin ihmeellistä?

Mulla on kaveri joka sai ekalla kerralla kun mavee kokeili niin 190kg, ja ikää oli 18v.
Ja ensimmäistä kertaa salilla elämänsä aikana.( +paitsi jotain koulun random salitunteja lukuunottamatta)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse vedin aikoinaan ensimäistä kertaa 60kg rykäsemällä raivolla:hyvä:ja ikää taisi olla 11-12? ja paino varmaankin 60-70 ? niin ja sitten muistan kun vedin pari päivää ennenkuin täytin 14v. niin 200kg, tosin tekniikka oli muuttunut kapeasta sumoon..

Mulla on kaveri joka sai ekalla kerralla kun mavee kokeili niin 190kg, ja ikää oli 18v.
Ja ensimmäistä kertaa salilla elämänsä aikana.( +paitsi jotain koulun random salitunteja lukuunottamatta)

;Salee

Osaahan ihminen repiä maasta tavaraa, mutta älkää hei pliis kuttuko sitä punttipuolen termillä "maastaveto" vaan pikemmin "tavaran repiminen maasta"...

Mikäs sitten lasketaan maveksi? Harvalla tuskin ykkönen on kovin kaunis vaikka kuin nätisti vetäisi 70% painoja :D (Ainakin mitä salilla on nähnyt)

Edit. Lähinnä siksi kommentoin kun itse esim. vedän todella paljon selkäpainotteisesti, mutta kyllä ne kisoissa läpisi menisi ku en niitä reisillä lepuuttele sun muuta. En siis tahtoisi ilmoittaa maksimiani 50kg pienempänä vain koska en vedä oppikirjan mukaan.

Kyllähän maastaveto on niin perkelleen monen eri osa-alueen taitamisen laji että ei noita juttuja voi sanoa yhtään järkeväksi/uskottavaks hommaks. Etkä voi uskoa itekkään tohon tai antaa kunnianosotuksia ja tsemppejä kovista maximi(ekakerta)painoista. Salee on selkä paskana muutaman kokeilun jälkeen. Mut siinäpähän, saipahan egota sen hetken verran. :lol2:

Juu kyllä noi jotkut on vähintääkin kyseenalaisia. Esim. tuo 190 ekalla kerralla ilma mitään punttitaustaa.

kun alotin maven tapahtui ensimmäisillä viikoilla valtava kehitys, 140 kg--> 190 kg alle kuukaudessa :) tosin painokin nousi about 5kg. sitten pidin taukoa mavesta pari kuukautta ja noin viikon reenin jälkeen tuli helppoa kakkosta 185 kg:llä. nykyään otan sen reilut 200 kg omanapainona n. 87,5kg ja ikänä 17v. tulokset kaikki tehty ilman vyötä ja remmejä.

Mikäs sitten lasketaan maveksi? Harvalla tuskin ykkönen on kovin kaunis vaikka kuin nätisti vetäisi 70% painoja :D (Ainakin mitä salilla on nähnyt)

Kyllähän maastaveto on niin perkelleen monen eri osa-alueen taitamisen laji että ei noita juttuja voi sanoa yhtään järkeväksi/uskottavaks hommaks. Etkä voi uskoa itekkään tohon tai antaa kunnianosotuksia ja tsemppejä kovista maximi(ekakerta)painoista. Salee on selkä paskana muutaman kokeilun jälkeen. Mut siinäpähän, saipahan egota sen hetken verran. :lol2:

;Salee

Osaahan ihminen repiä maasta tavaraa, mutta älkää hei pliis kuttuko sitä punttipuolen termillä "maastaveto" vaan pikemmin "tavaran repiminen maasta"...

Siis mitä vittua!!!
Laitappa tänne sitte video mave ykkösestäs niin katotaan se sun vitun loistava tekniikka!!
Luuleksää että jokasella aloittelevalla salijätkällä on automaattisesti joku oikeen helvetin hyvä tekniikka josta Jouko Aholakin olis kateellinen??
Vittu veto on veto, ei sen ykköskokeiluvedon pidäkään olla suoraan oppikirjasta.

Siis mitä vittua!!!
Laitappa tänne sitte video mave ykkösestäs niin katotaan se sun vitun loistava tekniikka!!
Luuleksää että jokasella aloittelevalla salijätkällä on automaattisesti joku oikeen helvetin hyvä tekniikka josta Jouko Aholakin olis kateellinen??
Vittu veto on veto, ei sen ykköskokeiluvedon pidäkään olla suoraan oppikirjasta.

:hyvä: :hyvä: Ja penkkipunnerrus on penkkipunnerrus kun ekaa kertaa elämässään salilla tökkäsee 100 kiloa penkkiin ja puskasee hienolla pompautuksella rinnalta ylös niin kappas sehän nousi. :dance2: Kyykky on myös kyykky veti sen sitten aivan pohjasta tai parin asteen liikeraalla. Näin.

:hyvä: :hyvä: Ja penkkipunnerrus on penkkipunnerrus kun ekaa kertaa elämässään salilla tökkäsee 100 kiloa penkkiin ja puskasee hienolla pompautuksella rinnalta ylös niin kappas sehän nousi. :dance2: Kyykky on myös kyykky veti sen sitten aivan pohjasta tai parin asteen liikeraalla. Näin.

penkki ja kyykky nyt on vähän eri asioita kun maastaveto. kyllä se mun mielestä on maastaveto jos tanko makaa maassa ja siitä ottaa kiinni käsillä ja nousee seisomaan, selkä ja jalat suorana ilman reisikannatusta. itseasiassa mulle reisikannatuskin on ihan sama koska itse en ainakaan nosta yhtään enempää vaikka kuinka kannattelisin reisillä.

Ei maastavedossa hyödy mitään mun mielestä siitä mite se vetää ylös kuha ei käytä mitään reisikannatusta, itse en saa repimistekniikalla läheskään samaa kuin puhtaalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom