Nuori Painonpudottaja

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Iltaa. Olen 15 vuotias yli 180cm piitkä poika. painan yli sata kiloa (en oikeastaan tiedä monta kiloa, koska en ole "uskaltanut" käydä katsomassa). Monet läheiseni sanovat "kun tuosta kunnostaisit itseäsi sinusta tulisi tosi hieno mies, ja sinu iässäsi laihtuisit nopeasti". Minulla tulee ajatuksia "NYT SAAN ITSENI KUNTOON" ja käyn kahtena aamuna lenkillä ennenkuin idea läsähtää. Joten minulla ei ole itsekuria treenaamiseen. Voisiko joku auttaa minut alkuun ja siitä eteenpäin parempaa elämää kohti tai jopa laatia minulle viikottaisen laihdutus ohjelman. Suuret kiitokset (^^)b

PS. Olen ostanut salille 10kerran rannekkeen.

Hyvä mies, tee kaikkesi nyt kunnon eteen, jos siitä tulee henkinen probleema, niin menee koko nuoruus perseelleen. Treenaaminen ja liikkuminen ei kamalasti auta, jos syöminen on huonolla mallilla. Saatko kasattua tähän päivän syömiset vaikka tältä viikolta. Riittää kun on edes sinne päin, ruoka-aineista voi jo todeta jotain.

En oikeen koko viikon syömisiä muista mutta ne on päivittäin aika samat.

Aamupala: Muroja, ehkä leipää

Päivällinen: Mitä nyt äiti ikinä onkaan tehny päiväks eli yleensä jotain pastaa

Ilallinen: Perunaa/pastaa kerran tai kaksi viikossa keittoa

Iltapala: leipää, hedelmiä, jugurttia

Aikapaljon tulee kaupasta herkkuja ostettua, jotka tietysti yritän jättää pois

Niikun Mike tuossa sanoi niin oikea ruokavalio on kaiken lähtökohta. Siihen kun lisäät kuntoilun niin tuloksia tulee aivan varmasti, joka taas auttaa ylläpitämään motivaatiota. Et varmasti tule katumaan myöhemmin aloittamaasi kuntoilua. Tsemppiä treeneihin!

Voisitko vähän auttaa noitten joka päiväisten syömisten kanssa
No otat nyt ihan rauhassa ja skippaat ne kaikki herkut aluksi kokonaan. Jos et niistä pääse eroon, on aivan turha katsoa sitä ruokavaliota kuntoon. Paljonko ja mitä herkkuja menee kerralla ja kuinka usein? Kerta viikkoon pussi karsua ketään kaada, mut jos kaupasta kantaa tonnikalan kylkiäisinä paketin dominoita päivittäin, niin kyllä saa sitten kuluttaakin siihen malliin, ettei muuta kerkee tekemäänkään kuin juosta lenkkipolulla.

Herkuissa on ihan hulluna kaloreita, joita ei tajua aina. Yhdessä dominokeksissäkin on melkein 70 kaloria, joten 10 menee tosta vain niitä, niin se on 700kcal paskaa. Tuon kun ite tajusin joskus, niin kyllä pysyin kaukana noista kaloripommeista.

Voisitko vähän auttaa noitten joka päiväisten syömisten kanssa

aamupala: puuroa, rahka, omena
päivällinen: vaikka esim pastaa, lihaa, kanaa, kalaa, tumma leipä
välipala: rahka, ehkä joku hedelmä
illallinen: samankaltainen kuin päivällinen
iltapala: rahka, tonnikala, kananmuna tms.

Kulutusta voit arvioida www.kalorilaskuri.fi
Hiilihydraatit pääsääntöisesti aamulla ja treenin jälkeen, vältä illalla.
Karsi kaikki turhat herkut pois, silloin tällöin voi toki ottaa vähän rennommin.

edit: tuo ruokavalio on vain suuntaa antava. Kun syöt oikein ja järkevästi, ei nälkä yllätä. Kasviksia kannattaa vetää runsaasti.

Jos liikuntaa ei tule, on tuossakin jo liikaa hiilareita. Mitä enemmän liikkuu, sitä enemmän voi ottaa sokereita sisään. Mut jos oikeasti lähdetään painoa pudottamaan, eikä tartte huolia lihasmassasta, niin miinukselle ja kunnolla. Pitää vain muistaa pitää ne verensokerit tasaisena, muuten iskee hullu nälkä päälle ja silloin sitä sortuu.

Pieniä aterioita monta kertaa päivässä naamariin ja tiukkana siellä makuunin karkkihyllyllä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niinku Mike ja kaikki muut sanoivatkin jo, niin herkkuja vekeen. Pidä vaikka ns. "mättöpäivä" kerran viikossa, jos tuntuu että se helpottaa. Syöt paljon kasviksia, vältä vaaleita viljatuotteita (ranskanleipä esim.). Vedä hilarit aamulla/lenkin jälkeen. Vältä myös turhaa napostelua, elikkä syö säännöllisin (vaikka 3 tunnin välein) väliajoin.

Kannattaa tosiaan vaihtaa ruoka-aineet terveellisiin ja muuttaa ruokavalion sisältöä ennemmin kuin yrittää syödä vähemmän. Vaatii aikamoista itsekuria olla koko ajan nälässä. Syöt niin, että nälkä lähtee, mutta terveellisesti. Täysjyväriisiä - ja pastaa, kasviksia ja hedelmiä, vähärasvaista lihaa, kanaa ja kalaa jne...

Itse olin 2vuotta sitten noin 95kg ja 168cm pitkä. Jätin herkut pois paino tippui nopeasti muutamassa kuukaudessa 80kg:hen sitten aloin lenkkeillä paino tippui kesään mennessä 70kg:hen, sitten vielä aloin karsimaan normiruuastakin pois niin paino oli lopulta 63kg ja sitten aloitin saliharrastuksen ja paino nousi aika äkkiseltään 70kg hen ja tällä hetkellä paino on tuolla 72-74kg ja pituutta 170cm..

Hienoa, että tällaisiin ketjuihin ei aina aloittajalle pelkästään laiteta linkkiä SS- tai golden6- ohjelmiin ja sanota että syö terveellisesti. Moni nuori varmasti lukee foorumia, tsekkaa jengin penkkituloksia, haaveilee timmistä ja lihaksikkaasta kropasta ja hyvästä terveydentilasta. Keskimäärin asiallisesti vastaaminen tällaisiin aloitusposteihin ei vie kovin paljoa aikaa asiaan vihkiytyneiltä harrastajilta, mutta hyöty innostuneelle treenaajan alulle voi olla korvaamaton. Vaikka ohjeet ja tsemppaaminen tulevat pääosin anonyymeiltä tyypeiltä jostain netin syövereistä, siitä saa varmasti uskoa omaan tekemiseen ja tsemppiä elämäntapamuutokseen. Miten hienoa onkaan jos nuori saa kipinän liikkumiseen, elää 10 vuotta pitempään ja terveenä.

Tämä ketju on mun mielestä hieno esimerkki siitä, miten esim. pakkisjumala Mike jaksaa antaa asiallista ja tsemppaavaa kommenttia, rispekt thät ja tsemppiä aloittajalle!

Sorry totaalinen OT tähän väliin :)

Back
Ylös Bottom