Nuoret reenaajat HOP!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joneees
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yes sir, eli tässä mietiskelin illan mittaan että onko nuorilla nopeampi palautuminen kuin vanhemmilla? Siis en mitään päälle kolmekymppisiä tarkota vaan esimerkiksi 18 vuotiaan ja 25 vuotiaan palautumis eroja.

Itse olen siis 18 vuotis ja kattelin noita reeniohjelmia mitä tänne isketty, niin monessa ohjelmassa reenataan kerran viikossa lihasta ?:o
ite olen reenaillut 2x viikossa jokasta lihaksia paitsi jalkoja kerran viikossa. Kuitenkin kunto sen verta kova että ei ainakaan väsyttään laita tai muuten kuntoa rassaa, ehkä jopa välillä tuntuu että siellä vois joka päivä käydä :D

Tuntuu vaan kummalliselta että kerran viikossa jos reenaa lihasta niin eihän se helvetti kasva, vaikka oiskin kuinka tutkittu juttu niin väitän kiven kovaan että se lihas kasvaa ainakin tässä iässä paremmin 2x viikossa lihas. Palautumiseen jää viikossa 2 päivää, eiköhän se ole kohtuun sopiva.

kommentoikaa ja väitelkää! Olisi mukava saa myös muitten kavereitten kokemuksia tuosta jotka reenaavat 2 kertaa viikossa lihasta.

Perhana mitään sellaista,itse vetelen jokapäivä kotitreenissä raskailla ihan hikihatussa ja olen 14 vee(siinä voikin piillä jotakin :) )

jos kehityt 2 jakoisella, tee sillä. moni kehittyy 4 jakoisella. koita niin tiedät, mutta se on varmaa että kerta viikkoon riittää erittäin hyvin, kun reenataan kovaa ja oikein. safkat jne tietenki kunnossa ym.

Mun mielestäni myös kerran viikkoon on vähän liian harva, vaikka miten antais runtua lihoille. Olen myös "nuori reenaaja". Tietysti sekin vaikuttaa kuinka hyvin pystyy kurittamaan niitä lihaksia, koska kokematon treenaaja ei saa lihaksistaan kaikkea irti.
Omalla kohdalla tuntuu 5-6 päivän kierto olevan optimaalinen jos runttaa lihakset kunnolla, mutta kuitenkin ilman erikoistekniikoita. Neljän lepopäivän jälkeen alkaa olla kova hinku päästä salille treenaamaan ne lihakset uudestaan, kuuden päivän jälkeen alkaa jo into hiipumaan. Olen kuitenkin enemmän tykästynyt 1-3-jakoisiin ohjelmiin, joissa tietysti tulee samat lihat treenattua useammin.

Juuu meikä puski yks ja kaks jakosilla ohjelmilla vuoden verran ja kasvua tuli totta kai. Nyt treenaan voimanostoo varten ja jalkoi tehää kerra viikos ja selkä kerra viikos, sit penkki ja penkin apuliikkeet kerra viikossa aika kevyesti. Niin voin sanoa et lihas kasvu vaan nopeutuu vaikka ajattelin et varmaan menetän loputkin lihat.

Kyllähän palautuminen varmaan pikkuhiljaa heikkenee mutta mielestäni huomattavasti enemmän asiaan vaikuttaa jokaisen kropan henkilökohtaiset ominaisuudet. Se mikä sopii toiselle loistavasti voi olla toiselle täyttä myrkkyä.

Omalle kropalle ainoa järkevä tehokkaaseen kasvuun johtava treenitapa on vähintään kolmijakoinen ohjelma. Ainakaan yksijakoinen ei toiminut omalle kropalle tippaakaan. Ilmeisesesti en osaa ottaa sarjoja tarpeeksi kevyesti ja vältellä sitä kuuluisaa failurea tarpeeksi ponnekkaasti. Joka tapauksessa ylikunto kolkutteli ovella hyvinkin äkkiä.

vaikka oiskin kuinka tutkittu juttu niin väitän kiven kovaan että se lihas kasvaa ainakin tässä iässä paremmin 2x viikossa lihas. Palautumiseen jää viikossa 2 päivää, eiköhän se ole kohtuun sopiva.

Tottakai jokaisen keho on erilainen mutta jos jotain asiaa on tutkittu niin se tarkoittaa että siinä on muutakin kun mututuntumaa mukana. Tuolla asenteella ainakaan ei tarvitse mennä kuin pari vuotta nii tiedät jo kaiken sali treenistä ja turha odottaa että oppisit mitään uutta. Neljänkin vuoden salitreenin jälkeen ei tarvita kuin uusi treenikaveri niin usealle kerralle riittää opittavaa ja uusia näkökulmia. Ja ei se välttämättä "väsyttää laita", palautumista kyllä tapahtuu senkin jälkeen kun lihakset tuntuvat palautuneen. Ajan myötä varmasti oppii kuuntelemaan omaa kehoaan mutta ei mitään kannata kokeilematta jättää, varsinkaan jos täällä oikeasti kokeneet suosittelevat jotain treenityyliä.

Aloittelijavaiheessa on yks paskan hailee että treenaako kropan kerran vai kolme viikkoon. Tärkeintä on että siellä salilla käy. Sitte ku sarjapainot ei enää nousekkaan 5-10kg kuukaudessa, niin kannattaa alkaa etsiä sitä omaa juttua. Toisilla toimii 1-jakoset paremmin, toisilla 4-jakoiset. Täysin geeneistä kiinni.

ite olen reenaillut 2x viikossa jokasta lihaksia paitsi jalkoja kerran viikossa

Eiks niitä jalkojaki kannattais vetää 2x viikossa? Miks jättää niistä yks välistä

itse treenasin aikoinaan puolisen vuotta yksijakoisella ja joka toinen päivä, n. 8 liikettä ja melkein aina failureen asti. kertaakaan ei ylikunto uhannut ja kasvoin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksijakoisista on vain hyvää sanottavaa. Voimat kasvaa nopeasti kun rupeaa perusliikkeillä runttaamaan 3krt viikossa. Kyllä näillä yksijakoisilla jumiin itsensä saa. Aina välillä pitää keventää treenipainoja ja antaa keholle vaihtelua. Nuorille harjoittelijoille suosittelen kovasti näitä eikä mitään liian monimutkaisia ohjelmia.

Jos mä tuon korteni tähän kekoon, niin välttämättä ei kannata lyödä itselleen päähän absoluuttisena totuutena että tämä jako sopii minulle ja tällä minä treenaan. Omalla kohdalla olen huomannut että parhaat avaimet kehitykseen ovat progressiivisuus volyymissa, sekä vaihtelu. Tällä hetkellä vedän vuorottelen 2- ja 4-jakoista ~3kk sykleillä. Kroppa ehtii yllättävän hyvin turtua tohon ohjelmaan ja sitämukaa kehitys alkaa hidastumaan. Sitten kun yhtäkkiä sitä lihaa rääkätäänkin yhtenä päivänä aivan paskaksi kerran viikkoon, tulee se shokkina elimistölle ja taas saadaan aivan eri tuntumalta lähteä liikkeeseen. Suosittelen ainakin kokeilemaan tota vuorottelua, tehokkaimmillaan toi olis kun käyttäis 1- ja 4-jakoista, mutta olen sen verran tota yksjakoista suorittanut että alko salilla käyminen tuntua paskalta ja kaipas vähän vaihtelua.

itse teen 17 vuotiaana 4 jakosta, 2 on 1 off, rinta ojentaja, selkä hauis, olkapäät ojentajat, haiukset ja jalat..

selkä ja rintapäivänä ei käsiä tehdä paljoa, vaan vähä kevyemmin ja perus pumppailua

itse treenasin aikoinaan puolisen vuotta yksijakoisella ja joka toinen päivä, n. 8 liikettä ja melkein aina failureen asti. kertaakaan ei ylikunto uhannut ja kasvoin.

Kasvuiässä olevilla selityksenä on varmasti kasvuhormoni. Mutta jos saisin itse valita nyt niin ottaisin treenaamisen hieman kevyemmin ja jättäisin kasvupotentiaalin pituuskasvuun.

ikää 21. ei hirveest järkee treenaa muit 2 kertaa viikkoo... pienet lihasryhmät nyt voi useammin mennä viikos. jos sarjapainot nousee ni ei paljoo tee mieli mennä rääkkää lisää...

tietty kynis vaihees palautu tosi nopee. ite treenasin ma-to lihasryhmät läpi ja pe oli viel päivä massa liikkeet kyykky,penkki,kulmasoutu... ja viikonloppu lepoo. ni toi pe nosti tuloksii jo aika hyvin. mut alko sarjapainot kasvaa reilusti ni enää palautun...

Suositut

Back
Ylös Bottom