Nuorena treenaaminen ja nivelet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Kuinka se on nuitten nivelien kanssa jos nuorena treenaa niin kestääkö ne??
Itse teen jalkaprässiä semmosilla 9-12 toistolla yleensä että kuinka paljon siinä nivelet rasittuu siinä ei kuiteskaan minkäänlaista kipua tule polviin kuin taas tekee sellaisessa 45° prässissä niin siinä sellaista ihme kipua tuntuu polvissa aina kun sarjan lopettaa että mistäköhän se johtuu ei kuiteskaan kovaa??

Originally posted by Mynz
Kuinka se on nuitten nivelien kanssa jos nuorena treenaa niin kestääkö ne??
Itse teen jalkaprässiä semmosilla 9-12 toistolla yleensä että kuinka paljon siinä nivelet rasittuu siinä ei kuiteskaan minkäänlaista kipua tule polviin kuin taas tekee sellaisessa 45° prässissä niin siinä sellaista ihme kipua tuntuu polvissa aina kun sarjan lopettaa että mistäköhän se johtuu ei kuiteskaan kovaa??
Profiilin mukaan olet 17 ja menisinpä melkein sanomaan että kunhan et rupea mitään voimanostotreeniä maksimipainoilla ottamaan pitäisi paikkojen jo kestää ihan hyvin.

Itse aloitin pari kuukautta vajaa 15-vuotiaana salilla pelleilyn, ohjelmassa oli 6 päivänä viikossa yhteensä jotain 15 sarjaa syväkyykkyä, askelkyykkyä ja puolikyykkyä joka päivä. Tietysti tein niin isoilla painoilla kuin pystyin välittämättä mitään toistojen nopeudesta (tekniikka ei kuitenkaan ollut mikään paska) eli kyykyssä käytännössä vapaapudotus seisoma-asennosta alas saakka ja siitä suoraan vastapalloon täysillä ylös.

Tuollainen "järkevä" treenitapa yhdistettynä 7 päivää viikossa koripalloharjoituksiin = polvissa rasitusvammat ja urheilulääkäri pakotti totaaliselle jalkalomalle loppujen lopuksi 7 kuukaudeksi.

Nykyisin ei ole polvien kanssa mitään ongelmia sillä ymmärrän käyttää sellaisia painoja joita pystyn kontrolloimaan. Eli hyvän tekniikan lisäksi muistetaan tehdä toistojen negatiivinen vaihe tarpeeksi hitaasti ja mielellään positiivinenkin kontrolloidusti eikä kauhealla räjäytyksellä. Prässissä ei saisi lukita polvia ylhäällä. Ja jos haluaa todella minimoida loukkaantumisriskin mutta silti kasvatella massaa kannattaa jalkatreeneissä pitää toistot välillä 10-20. Mulle henkilökohtaisesti tuo toistoalue toimii massan rakentamiseen jalkapuolelle paljon paremmin, kuin esim. 4-8 toistoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom