Nuoren miehen treeniohjelma!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tämmönen kyllä itestä siis ois mulle ihan hyvä!!! mutta minne rakoon sittenki ne jalat!!!
ja sori kun menee vaikeeksi mutta parempi näinki kun ihan miten sattuu reenaapi!!!!!:joulu3:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No ke uusis: ensin selkä sitten hauis. Ja se alatalja sinne selkäliikkeiden mukaan ja ranteet hauisten jälkeen. Ja sitten tiputtaisin pe treenistä hieman sarjoja pois. Näin tekisin minä jossa tuossa ohjelmassa jotenkin pitäisi pysyä....

jotenki nöin?

MA.
Penkki 2x10 2x5
Vinopenkki 2x10 2x5
prässi
Ojentajat penkissä 2x10 2x5
Ojentajat taljassa 2x10 2x5
pohje

Ke.
Ylätaljat 2x10 2x5
Alatalja 2x10 2x5
jalan koukistaja
Hauis käsipainoilla 2x10 2x5
Hauis tangolla 2x10 2x5
jalan ojentaja
Ranteet tangolla 2x10 2x5
Yhden käden talja 2x10 2x5

Pe.
Pystypunnerrus 4x10 4x5
Vipunostot 2x10 2x5
Olankohautus 4x10 4x5
Kulmasoutu tangolla 2x10 2x5
Kulmasoutu tuettuna 2x10 2x5

VAI?????!

MA.
Penkki 2x10 2x5
Vinopenkki 2x10 2x5
prässi
pohje
Ojentajat penkissä 2x10 2x5
Ojentajat taljassa 2x10 2x5
koukistaja
ojentaja

Ke.
Ylätaljat 2x10 2x5
Alatalja 2x10 2x5
Hauis käsipainoilla 2x10 2x5
Hauis tangolla 2x10 2x5
Ranteet tangolla 4x10 4x5
Kulmasoutu tangolla 2x10 2x5
Kulmasoutu tuettuna 2x10 2x5

Pe.
Pystypunnerrus 4x10 4x5
Vipunostot 2x10 2x5
Yhden käden talja 2x10 2x5
Olankohautus 4x10 4x5

VAI?????!

kumpi olisi parempi nuista ja kumminka jalat?!?

mutta mites se juoma puntilla mitä saa kuitenki vaikka prismasta tai jostaki?!?

Zone-sarja -42%
Täytyy ihmetellä näitä ihmisiä jotka ensin pyytävät apua ja sitten tyrmäävät kaiken kritiikin suoralta kädeltä eivätkä suostu kuuntelemaan viisaampien neuvoja... :wall:

no kyllä sitä pitää jotain omaa saada sinne ohjelmaan laittaa ja kun tietää että varmasti jaksaa nuo tehä!!! mutta sitä vain että puuttuuko noista jotain ja järjestys olisi mikä?!?!:zzzz:

Originally posted by Fixxxer
no kyllä sitä pitää jotain omaa saada sinne ohjelmaan laittaa ja kun tietää että varmasti jaksaa nuo tehä!!! mutta sitä vain että puuttuuko noista jotain ja järjestys olisi mikä?!?!:zzzz:

Ois kyllä mukava nähdä se hoidossa oleva jalkapäiväkin....:lol2:

No joo...järjestyksen minä tekisin näin....
Ma: Rínta - ojentajat
Ti: Jalat
Ke:lepo
To:Selkä
Pe:Olkapäät ja hauis

Vai miksi se hauis on pakko olla selän kanssa ja olkapäät omana päivänään??? tai oli siellä noita soutuja jotka on selkäliikkeitä, eli teet selät yhtenä päivänä (tarpeeks rankka päiväi ilman mitään lisäyksiä) ja laitat ne haukkarit sinne olkapäiden kanssa samaan...taikka sitten laitat hauiksen ja rinnan samaan ja teet olkapäät ja ojentajat yhtenä päivänä, mutta jalat ja selkä ehdottomasti omina päivinään jos teet neljänä päivänä viikossa!!

oikeestaan oon ethny jalat kahtena päivänä viikossa... mutta kuitenkin pitää tota Timba79n juttua rueta katsomaan vähän tarkemmin!!! vaan kiitoksia kaikille!!

Johan noi teki sulle pariki ohjelmaa ja faq:sta löydät lisää ni miks vielä vingut siinä... ei sinne tarvi mitään omaa laittaa, etkä voikkaan ellet keksi jotain kokonaan uutta liikettä (se kuuluisa kuviokellunta käsipainoilla?) :wall:

Ja mikä se hoidossa oleva jalkapäivä on? Et kumminkaan treenaa niitä ollenkaan luulen minä, yhtiömme kuitenkin pahoittelee mahdollista erehtymistä, tollasen kuvan vaan noista sun höpötyksistä saa :rolleyes:

Mikset nyt voi vaan ottaa jotain simppeliä ohjelmaa? Tarviiko niistä tehä noin omituisii, miks ihmeessä sun pitäs päästä tekee rinnan jälkeen pohkeita!??!1!?

Kuten jo mainittu :

rinta,ojentajat,olkapäät
selkä,hauikset
jalat

Usko pois, toi on tarpeeks hyvä. Jos ei mee vielkään jakeluun ni mee tekee vaik kuperkeikkoi. Lisäks vielä mun mielestä forkkui ei tarvi treenaa jos tekee ylä/ala taljaa ilman remmei, ainaki mulla kasvanu ihan hyvin ilman mitään suoraa forkkutreeniä.

Ja ihan oikeesti älä kysy jos et kumminkaan ota neuvoja vastaan ok? Ihmisillä käryy vaan hermot ja sit seuraavan kysyjän onki vaikeempi saada kunnollista vastausta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kime76:n ohjelma on takuu varma massanhankintaohjelma, itse olisin onnellinen jos ensimmäiset ohjelmani olisivat olleet noin hyviä. Ja jalat vaikka lauantaille, jalat ja selkä on tärkeimmät lihasryhmät, vaikka harva puntin aloitteleva sitä tajuaakaan(nähnyt monet tällaiset tapaukset). Ja niitä urheilujuomia saa Prismasta. Kajaanin Prismasta en tiedä, mutta valmiita palautusjuomajauhoja saa Prisman urheiluosastolta siedettävään hintaan(suurin osa samaa luokkaa kuin Lisäravinnepalvelussa).

Tuosta jalkojen tärkeydestä vielä, että niiden tärkeyttä ei ymmärrä ennen kuin näkee varoittavan esimerkin. Meidän salilla pyörii sellainen heppu, jolla on jalat samankokoiset kuin minulla, mutta hartiat reilusti leveämmät ja kädet reilusti isommat.

Ei muuta kuin reenaamaan! :kippis1:

Originally posted by Chd
Lisäks vielä mun mielestä forkkui ei tarvi treenaa jos tekee ylä/ala taljaa ilman remmei, ainaki mulla kasvanu ihan hyvin ilman mitään suoraa forkkutreeniä.

forkut hauis päivänä tulee tehtyä... kaikilla ei vaan kasva forkut yhtä hyvin-> genetiikalla on tietysti merkitystä.
ranteen koukistajat_ Hauiskääntö myötä otteella suoralla tangolla tai rannerullaus z-tangolla myötä otteella.
ranteen koukistajille rannerullaus vasta otetteella z-tanko.

Kannattaa muistaa että nuo ranteen ojentajat ovat usein heikoimmat eli kannattaa tehdä ne eka, jos ei halua rannekipuja penkkipunnerruksia tai dippejä tehdessä.
Hammer curl eli vasarakääntö kp. on myös hyvä liike niin ranteen ojentajille ja sinne hauiksen alla olevalle lihaksella, brachialis taisi olla lihaksen nimi. Mat duvall taisi tehdä säännöllisesti nuita hammereita ja tumppu taitaa olla sen 60 cm. Pakkiksen tomikin suositteli tekemään vasarakääntöjä joskus ja onpa tomillakin aika huvan kokoiset tumput.

Ranteen koukistajat treenautuun myös selkä liikkeitä tehdessä vasta otteilla, hauiskääntöjä vasta otteella tehdessä.

MAANANTAI:
-Penkki
-Vinopenkki
-Pystypunnerrukset
-(Dippi)
-Vipunostot
-Ojentajat
-Olankohautus

KESKIVIIKKO:
-Ylätaljat
-Alatalja
-Kulmasoutu tangolla
-Kulmasoutu tuettuna
-Hauikset
-Ranne tangolla

PERJANTAI:
-Prässi
-Pohkeet
-Reiden ojennus
-Reiden koukistus

Tämän luulisi olevan jo kohdallaan??! Olen nimittäin tämän tehnyt teidän viestien pohjalta tämän!!!! :eek:

Paljon parempi mut tarvitko tosiaan noin paljon eri liikkeitä selälle? Tää on tietty mielipide kysymys mut luulis ettet saa noista viimesistä juurikaan mitään irti enää.

Monet on kans sanonu reiden ojennus liikettä turhaks, rasittaa polvia aika paljon ja noi etureidet tulee muutenkin treenattua hyvin prässissä tai kyykyssä.

Jokatapauksessa hyvällä mallilla alkaa olee, joskin sitä voisi vielä halutessa hifistellä :thumbs:

:arvi:

Originally posted by Chd
Paljon parempi mut tarvitko tosiaan noin paljon eri liikkeitä selälle? Tää on tietty mielipide kysymys mut luulis ettet saa noista viimesistä juurikaan mitään irti enää.

Monet on kans sanonu reiden ojennus liikettä turhaks, rasittaa polvia aika paljon ja noi etureidet tulee muutenkin treenattua hyvin prässissä tai kyykyssä.

Jokatapauksessa hyvällä mallilla alkaa olee, joskin sitä voisi vielä halutessa hifistellä :thumbs:

:arvi:

täytyy tähän kyllä sanoa että selälle voi todellakin olla 4 liikettä.

ja noi ojennukset ja koukistukset on ihan hyvii lopuksi (tai vaikka etukäteisväsytyksenä) eikä siis rasita polvia. muistaakseni tuota ojennusta juui käytetään parantamaan polvivammoja?

No hyvä että parempaan suuntaan on menossa!!! :D
Tietty sitä pitää kattoo sitten ensviikolla miten paljon eri liikkeitä tarvii tehä ja sarjojen ja toistojen pituudet!!! ja samoiten se ojentaja homma että miten itellä vaikuttaapi!!! mutta :zzzz:

MAANANTAI: rinta, olkapää, ojentaja:
-Penkki kp. 3X10-12
-Vinopenkki tangolla 3X10-12
-Pystypunnerrus kp. istuen 3X12
-Vipunostot sivuille kp. 3X12-15
-ojentaja talja hartioiden levyinen ote ,suoralla tangolla 3X12-15
-ranskalainen otsalle 2X12
-Olankohautus kp. 4X12-15

KESKIVIIKKO: yläselkä, hauikset, kyynärvarret:
-Ylätaljat kapea vasta ote 3X12-15
-Alatalja v kahvalla 2X12-15
-Kulmasoutu tangolla 2X12
-Kulmasoutu tuettuna 2X12-15
-hauiskääntö suoralla tangolla, hartioiden levyinen ote 4X10-12
-scott hauiskääntö yhdellä kädellä kp. 2X10-12
-Ranne rullaus myötä ote 3X12-20

PERJANTAI: etureidet, takareidet, pohkeet, vatsa
-Prässi 4X12-15
-jalan ojennus 3X12-15
-reiden koukistus istuen 3X12-15
-suorin jaloin maastaveto tangolla 3X12-15
-pohkeet seisten 4X12-15
-pohkeet istuen 2X12-15
-vatsarutistus 3X12-15
-lantion nostot 2X12-20

raiskasin sun viestin, sorry. Toi nyt on vaan mun versio.

Niin ja jos jotain tuloksia laittaisi niin esim. penkkiä tehty vasta 2 kertaa "kunnolla" ja nousee 95kg max ja sarja 60kgx20, 70kgx10, 80kg5... hauista oon tehny (per käsi) 20kgx10 25kgx5...
ja ylätaljat, pystypun., dipit, soutu jotain 70kg, 40kb, 120kg, 90kg X10 toistoo........ Ja toinen homma on että oon aina ollu kaverin kanssa puntilla vähintään 2-4 tuntia että siinä menee kyllä paikat jumiin ja muutakin... niin siksi tämä kunnon ohjelma olisi hyvä!!! TERVE!

hyvä make!! alanpa huomenna soveltamaan tuota sinun versiotasi ihan käytännössä ja katotaan miten alkaa mennä!!!
ennen sarjat oli esim penkki 2x10 (70kg) 2x5 (80kg) X2...
ja nyt suunnittelin että per liike 2x10 2x5!! mutta taidan kokeilla tota 3x?? juttua!!! kiitos että olette jaksaneet selvitellä näitä juttuja!!! :worship: :kippis1: :thumbs: :joulu3:

ja nyt suunnittelin että per liike 2x10 2x5!! mutta taidan kokeilla tota 3x?? juttua!!!

no tuo tarkoittaa sitä että: jalan ojennus 3X12-15, kolme sarjaa jalan ojennuksia ja toistot ovat lähinnä 12-15 väliltä. Ei siinä ole mitään juttua, muista pitää välillä kevyitä viikkoja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom