Nuorelle aloittelijalle neuvoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blaze^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jees, elikkä oisin 16v poika, alottelemas salilla käyntiä. Punttia oon vakituisesti kyllä kämpillä vetäny ja erilaiset vatsalihakset ym kuulunu ohjelmaan, mutta ei hirveesti tulosta oo tullu, nii sain nyt tuon salikortin. Ihan suht hyvässä kunnossa olen, mutta vähän haluaisin pudottaa rasvaa ja tietty saada lihasmassaa. Eli minkälaista ohjelmaa ja minkälaisia liikkeitä ja laitteita suosittelisitte, kun en tiedä mitä saan tehä tässä iässä että sei vaikuta pituuskasvuun. Tosiaan siis haluaisin puottaa ensin vähät liika rasvat pois ja sitten sitä lihasmassaa.

Toinen juttu tuo ravintopuoli, eli mitä kannattas syyä ainakin näin alkuun, joka edesauttais tuota rasvan puottamista.

Painostan nyt edelleen, että tilanne on ihan hallinnassa, liika rasvaa on vähän, ei liikaa, vielä.

Noita oon selaillu nyt kyllä aika lailla läpi, että just välttäisin tommosia kommentteja että en ois kattonu että josko ois jo vastaus kysymykseeni, mutta nuissa tuntuu puhuvan kaikki yli täysikäset, joilla tilanne on jo vähän eri. Itse olen siis 16v, että tuskin esim ihan sama ruokavalio ja treeniohjelma sopii suoraan?

Blaze^ sanoi:
Noita oon selaillu nyt kyllä aika lailla läpi, että just välttäisin tommosia kommentteja että en ois kattonu että josko ois jo vastaus kysymykseeni, mutta nuissa tuntuu puhuvan kaikki yli täysikäset, joilla tilanne on jo vähän eri. Itse olen siis 16v, että tuskin esim ihan sama ruokavalio ja treeniohjelma sopii suoraan?
Kyllä nuo melkein suoraa sopii ja ruokavalio sopii, ei se treeni tai ruokavalio ikää katso. Toki joku DC eli Dog Crap ja jotkut muut todella monimutkaiset treenimetodit ovat sitten pikkasen enemmän treenanleelle. Mutta ruokavalio on suht sama oli ikää 14v tai 55v.

Varmaan ihan perus 1 tai 2 jakosella kannattaa alottaa tutustumaan laitteisiin ja tekniikoihin. Itsellä oli aloittaessa sama tilanne ( tosin vasta noin 9kk treenannut), että rasvaa oli liikaa, mutta pyrin kasvattamaan ensin ainakin pohjamassaa jonka jälkeen pikkuhiljaa pudotella rasvaa.

Niin ja tietysti päivittäinen pakkiksen selailu kasvattaa kyllä hyvin. :rock:

Eli minkälaista ohjelmaa ja minkälaisia liikkeitä ja laitteita suosittelisitte, kun en tiedä mitä saan tehä tässä iässä että sei vaikuta pituuskasvuun.
Kyllä sä voit mun mielestä tehdä ihan kaikkia perusliikkeitä mitä salilla vaan voi tehdä. Ja tuskin 16-vuotiaana enää muutenkaan paljon kerkee pituutta kasvamaan...

Kyllä sä voit mun mielestä tehdä ihan kaikkia perusliikkeitä mitä salilla vaan voi tehdä. Ja tuskin 16-vuotiaana enää muutenkaan paljon kerkee pituutta kasvamaan...
:offtopic: Pituutta voi kyllä kasvaa vielä parikymppiseksi astikin.

:offtopic: Pituutta voi kyllä kasvaa vielä parikymppiseksi astikin.

Sitähän se mieki tässä mietin. Kun se on nii yksilöllistä, että millon se isoin kasvupyrähys tulee ja mulla se ei todellakaan vielä ole tullu. :/

Mutta kai sitä järki päässä voi käyttää kaikkia laitteita? .. mutta kannattaako tuon rasvan polton kannalta tehä enemmän lihasharjotusta vaiko jtn juoksumattoo tms? ihan kujalla oon kyl. :D

ihanhan se on geeneistä kiinni millon se kasvu tulee. toiset lopettaa jo 14 v ( kuten minä ) toiset alottaa kunnolla vasta 15-16 v ja kasvaa sinne 20 v asti.

Blaze^ sanoi:
Sitähän se mieki tässä mietin. Kun se on nii yksilöllistä, että millon se isoin kasvupyrähys tulee ja mulla se ei todellakaan vielä ole tullu. :/

Mutta kai sitä järki päässä voi käyttää kaikkia laitteita? .. mutta kannattaako tuon rasvan polton kannalta tehä enemmän lihasharjotusta vaiko jtn juoksumattoo tms? ihan kujalla oon kyl. :D
Kui pitkä sä oot Blaze? Jos rasvaa haluut pois niin tee punttia ja aerobista treeniä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon semmoset 169-170cm. Eikä oo tuohon jäämässä varmasti, ellen just tee jotai mokaa ny salila. :)
Mutta joo, kiitos vinkistä NGV, aerobista ja punttii siis. :)

:offtopic: Oon 175cm ja terkkari sanoi etten kasva enää ku korkeintaan pari senttiä :S Vähän ottaa päähän jos tähän jäädään.

:offtopic: mutta mistä senki tietää että kasvaako enää?
Terveydenhoitaja ja lääkäri pystyy kaiketi tutkimalla tehdä sellaisen kasvukäyrän ja siitä sitten päätellä,että kasvatko ja jos kasvat, niin kuinka paljon. Sekään ei kaiketi ole satavarma.

Itellä joskus ysillä 185cm pituudessa terkkari kans sano että pari senttiä voi tulla lisää ja siihen jäädään. Nyt kolmisen vuotta myöhemmin pituutta on 195cm enkä tiedä sitten jäädäänkö vielä tähänkään.. että ei niitä terkkareita kannata uskoa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom