Nukutko riittävästi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tulee nukuttua semmoiset 8-10 tuntia ja kummiskin väsyttää koulussa. :D Joka aamu tekee tiukkaa nousta ja ilta treenit (19.00 -> ) menee kanssa osaksi haukotellessa.
Nukunkohan liikaa...

Emmahin kanssa kuorsataan yhteen tahtiin, vaikkakin eri petissä. Ihmetyttää vaan kun avokas nukkuu 3-4h enemmän, ja on kuitenkin väsyneempi illalla. Itse en saa ennen pikkutunteja nukutuksi milään jos olen tunninkin nokoset ottanut alkuillasta :(

Tarvin unta 10h/yö. Koulupäivinä saan nukuttua n. 6-9h. Viikolla sitten nukutaan univelkoja.

Viikolla 8-10 h yöunet on aika vakio, viikonloppuisin 0-14 h (yleensä kuitenkin yli 6 h sentään) :lol2:

Arkisin tulee nukuttua 8-9 tuntia, mutta pyrin aina tähtäämään 9:ään. 7-8 tunnin unilla tulee heti tummat silmän aluset ja iltapäivällä alkaa väsyttämään. Oon myös huomannut sellasen jutun, että lähes aina, kun olen tullut sairaaksi, olin nukkunut edellisenä yönä liian vähän. Viikonloppuisin nukun n.10 tuntia tai enemmän ja vasta sillon on herätessä täysin levännyt olo

Arkisin tulee nukuttua miten sattuu, kiitos tuon akateemisen vapauden voi itse miltei aina päättää millonka herää...Uni ennen kaikkea :)

Liian vähän tulee täälläkin monesti nukuttua viikolla. Etenkin nuo klo 6 aamuvuorot ovat todellista myrkkyä sotkemaan unirytmin. Illalla ei pääse ennen kahtatoista nukkumaan ja aamulla klo 5 herätys. Siinä sitten sinnittelee työpäivän jotenkin läpi jonka jälkeen kotona parin tunnin päikkärit ja kierre on valmis. :wall:

Huomaako porukat unettomuutta kiristellessa?

Parisen viikkoa miinuksilla oltu ja iltaisin aina vahan nihkeassa tuo unen saaminen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla on myös sillein, että jos sunnuntaina nukun oikein kunnolla, ihanasti ja pitkään. Niin olen paljon herkempi saamaan päänsäryn. Ei siihen tarvita kuin 5 minsaa tietokonetta päälle ja vituiksi meni sekin päivä. Tosin viime sunnuntaina pääkipu hävisi, ku painoin salille ottamaan rässiä...

Vastaus on että en nuku. Se harmittaa kyllä tosi paljon. Arkisin illalla ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi aikasiin unta ja sitten jo 6.30 soi herätyskello. Yleensä tulee nukuttua joku 7h-7h30min ja se ei mulle tunnu riittävän. Viikonloppuna on paljon parempi olokin kun saa nukkua sopivan pitkään. Mitä vinkkejä ois tähän että miten illalla sais nopeammin unen päästä kiinni? :confused:

mosche sanoi:
Huomaako porukat unettomuutta kiristellessa?

Parisen viikkoa miinuksilla oltu ja iltaisin aina vahan nihkeassa tuo unen saaminen.

Joo. Viime keväänä kun dieettasin niin aivan selvästi huomasin että dieetin edetessä olo muuttui virkeämmäksi (lue: :hyper: maiseksi) ja unentarve väheni.

Helvetti, eihän täällä juuri kukaan nuku omasta mielestään riittävästi. :whip:

Luonnollinen unentarpeeni on about 8 h/yö. Useimmiten saavutan tuon määrän helposti sekä arkisin että viikonloppuisin. Herään kahdeksan tunnin jälkeen usein itsestään, vaikka olisi vapaapäivä. :hyper: Ongelma mulla on enemmänkin se, että tulee valvottua liian usein jonnekin kahteen ja työskenneltyä illan tunteina koneella. Tämä taas johtuu siitä, että aivoni tuntuvat olevan luovimmallaan kymmenestä kahteen illalla. Ja silmänaluset ovat aina liian tummat, riippumatta siitä miten nukun. Taitaa olla taipumus tummuuteen mun perimässä... tai ainakin niin haluan uskoa.

9 -10 h tulee nukuttua, joskus jopa 11 h kun nyt kuukauden päivät ollut "vapaalla". ;) Yhden-kahden aikoihin yleensä nukkuun ja 10-11 ylös on tämänhetken rytmi. Lisääntyneen yöunen määrän kyllä kirjaimellisesti huomaa, senverran hyvin on kehitystä tapahtunut!!! :rock: :rock: Kunnon yöunta ei mikään korvaa... :zzzz:

Tänään heräsin klo5.00 töihin vitun huonosti nukutun yön jälkeen.Yöllä nukkuminen ollut mulle aina ongelma jo lapsena(kaikkea on koitettu).Aamupäivällä ja iltapäivällä taasen uni maittaa hyvin.
Ens viikolla taas yövuoro :zzzz: :zzzz: :zzzz:

-Marchi- sanoi:
Mulla on myös sillein, että jos sunnuntaina nukun oikein kunnolla, ihanasti ja pitkään. Niin olen paljon herkempi saamaan päänsäryn. Ei siihen tarvita kuin 5 minsaa tietokonetta päälle ja vituiksi meni sekin päivä. Tosin viime sunnuntaina pääkipu hävisi, ku painoin salille ottamaan rässiä...

Mulla toi jysäri lähtee raittiilla ilmalla pois. Vaikka sitten partsilla käy pari minsaa vähän "hapettumassa".
:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom