Ns. Normaalin kännäämisen raja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
Skö!

Tässä kun sinkkumarkkinoilla on tullu tapailtua yhtä jos toista hameväen edustajaa, on yksi asia noussut ylitse muiden. Naisten dokaaminen ja kuinka (mun mielestä) pelottavan usein sitä tapahtuu.:(

Eli kertokaas hyvät pakkislaiset mikä on teidän mielestä ns. normaalia kiisselin kiskontaa, ja mikä menee jo sitten pienen juopottelun puolelle?

Mä itse olen lähes aina viikonloput töissä, joten mun juominen on tosi harvinaista, ja yleensä se ajoittuu jonnekkin jujutsuleirille jne. Esimerkiksi joulun ja vapun olin selvinpäin.

Jos nainen, iältään 22-28 juo vaikka joka viikonloppu tai kolme kertaa kuussa, on se mun mielestä liian usein. Siis kännit, ei mitään punaviiniä päivällisen yhteydessä.

Onko mun kriteerit/rajat liian tiukat vai kuis?

Auttakee!:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika kovat rajat. Omassa tuttavapiirissä vedetään viinaa humalaan saakka vähintään 2 kertaa viikossa, ainakin 4 kertaa kuussa. Enpä koe olevani alkkisten seurassa. Vitutttaa -threadista voi lukea enemmän kirjoitelmiani tästä selvinpäin olemisesta, mutta toivottavasti se nyt kestää tämän threadin alueella eikä tarvitse siitä joka ikiseen threadiin erikseen mainostaa :jahas:

Aika hiljaista saattaa olla tapailu jos et kelpuuta sinkkunaista tuossa ikäluokassa kuka ei dokaile vähintään 3 kertaa kuussa. Se viini tuppaa vain maistumaan kotona ja sen jälkeen on kiva lähteä baariin.

Toki marttakerhosta tai pakkis-deitistä (onko sellainen jo?) saattaa löytyä selvempää seuraa ;)

Dokaaminen on 10+ kaljaa, alle sen menee vielä tissuttelun puolelle. Ja mun mielestä jos mamma vetää nakit silmille joka viikonloppu on se jo ihan liikaa. Varsinkin jos ite et juo kun harvoin. Kerran kuussa jo ihan sallittavaa.

Älä ota mitään tenutyttöä naiseksi, sitä meinaan ei kestä Erkkikään. ;) And it wont last.

EDIT: aamuyöstä kotiin konttaava tyttönen jolla on hampparimajoneesit ja oksennukset levinny poskille ei ole kaunista katseltavaa.

Itseäni ei tuo juominen myöskään kovin paljon kiinnosta. Mielestäni jos tarvitsee mennä kännäämään sen 1-2 kertaa viikossa on se jo liikaa. Silloin voisi miettiä sitä harrastuksen vaihtamista johonkin fiksumpaan.

Mun mielestä se menee liiallisen juopottelun puolelle, jos se on ainoa varsinainen ajanviettotapa töllön kattomisen lisäksi - mitä eukko siis tietää ja harrastaa (ja näitä on nähty vähä helvetin paljon).

Huppe sanoi:
Aika hiljaista saattaa olla tapailu jos et kelpuuta sinkkunaista tuossa ikäluokassa kuka ei dokaile vähintään 3 kertaa kuussa. Se viini tuppaa vain maistumaan kotona ja sen jälkeen on kiva lähteä baariin.

Äkkiseltään en tuttavapiiristä keksi yhtäkään ko. ikäryhmään kuuluvaa naishenkilöä, joka tinttaisi edes sitä kolmea kertaa kuussa, tai edes joka kuukausi. Viini maistuu kyllä juu kiitos, mutta se taas ei humalaan liity mitenkään.

HC76 sanoi:
Dokaaminen on 10+ kaljaa, alle sen menee vielä tissuttelun puolelle. Ja mun mielestä jos mamma vetää nakit silmille joka viikonloppu on se jo ihan liikaa. Varsinkin jos ite et juo kun harvoin. Kerran kuussa jo ihan sallittavaa.

Yli kymmenen? Jaa, onkohan sitä tullut dokatua koskaan...:D. Väittäisin että aika monella naisella yli kymmenen jälkeen oikea teonsana on nukkuminen. Tai sitten mulla on vaan huono viinapää.

Ja kai nyt hei joulu ollaan selvinpäin?

No kyllä ihan umpikännissä oleva nainen on niin turn-off kun vaan olla ja voi. Se, että käy baarissa bilettämässä vaikka joka viikonloppu on mun mielestä ok, mutta jos ei ite tajua omia rajoja alkoholin suhteen niin oksat pois. Itse en kyllä voisi olla naisen kanssa joka dokaa joka viikonloppu. :urjo:

:offtopic: Kavereiden kanssa oltiin stadissa the club'lla bilettämässä ja kaveri sitten bongas ihan kivan näköisen muijan (joka kyllä oli ihan vitun kännissä). No, mikäs siinä kaveri ajatteli, kun muija vielä pyys päästä kaverille yöks. Myöhemmin selvis että muijalla oli poikaystävä ja halus vaan päästä lähelle nukkumaan (ei jaksanu venaa dösässä tms). Mahto vituttaa :lol2:

Naisväen mielipide asiaan:

Omassa kaveripiirissäni (sinkkuja ja seurustelevia) naiset juo 1-2 krt viikossa, miehet 1-4 krt viikossa eikä alkkis ole kukaan vaan kaikki hoitaa vaativat duuninsa hyvin. Rahaahan tuossa tietysti palaa. Kukaan naisista ei ns. vedä perseitä säännönmukaisesti, tätä tapahtuu kai noin keskimäärin 4 krt vuodessa per hlö. (Tarkkaa statistiikkaa. :david: )

Itse (sinkku, 29 v. eli ei mee Purtsin kohderyhmään, mutta silti) käyn baareissa 0-3 krt viikossa, joista juon 0-2 krt, joista känniin asti 0-1 krt. Känni minulle = 5 siideriä. Humalassa oikeasti siis varmaan pari kertaa kuussa. Jos seurustelisin, olisi luku luultavasti huomattavasti pienempi. (Joo kun sinkkuna ei oo muuta tekemistä kuin käydä baarissa. :david: :rolleyes: ) Perseet tulee vedettyä (vahingossa) n. 1 kerta vuodessa. Ei siis ole sama asia olla baarissa = juoda, dokata. Tämä siis suhteestani alkoholiin, kaikkia kiinnostaa varmaan ihan kauheasti. Yritin vaan selventää, että kaikki ei juo noin paljon ja että baarissa käyminen ei ole sama kuin dokaaminen. :jahas:

Se että duuni ei häiriinny, ei ole kyllä mielestäni kovin hyvä rima. Lähinnä se ongelma on siinä vaiheessa kun sitä tarvitsee selitellä itelleen ja muille. Myös syiden keksiminen että pääsee itse asiaan kielii mun mielestä ongelmista.

Minulle normaalikännääminen on 3 päivää viikko ja jos ei ole duunia niin 5 päivää viikko. Tuo jälkimmäinen vielä on sellainen tapa että se häiritsee jo syömisiäkin ja treenata ei tarvitse ollenkaan. Jos humaloituminen on korkealla prioriteetillä, ihan pienelläkin ryyppäämisellä se on jo minun mielestä ongelma. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä herkemmin vedän sen seuraavankin päivän heti kun silmät saan auki ja varsinkin jos herätys on vieraasta paikasta. No olenkin melko on/off tyyppi.

Naisten ryyppäämisestä on erikseen mainittava että se kokoaikainen (pienimuotoinenkin) litkiminen on kyllä ainakin minun silmissä melko huolestuttavaa. Olen seurannut moista sivusta ja ihmetellyt että jos itse nykisin suhteessa samoja määriä kaljaa niin joutuisin ottamaan lainaa sitä koko viikon jatkuvaa lipittelyä varten. Painoero on kumminkin sen verran iso yleensä.

Purtsi sanoi:
Skö!
Jos nainen, iältään 22-28 juo vaikka joka viikonloppu tai kolme kertaa kuussa, on se mun mielestä liian usein. Siis kännit, ei mitään punaviiniä päivällisen yhteydessä.

Onko mun kriteerit/rajat liian tiukat vai kuis?

Auttakee!:kippis1:

Jos miettii sinkkumiestä, niin kännit joka viikonloppu tai kolme kertaa kuussa on ihan normaalia ainakin omassa kaveripiirissä.

Parisuhteessa olevat miehet juo yleensä harvemmin. Tai ainakin juominen on enemmän kotona tissuttelua.

Ihan selvä syy juomiseen on siinä, että saadakseen kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen joutuu yleensä menemään ravintolaan. Ravintolassa ei taas ole mukava olla selvinpäin.

Eiköhän monella sinkkunaisella toimi sama logiikka. Sanoisin, että on normaalia, jos juopottelu ja juhliminen liittyy elämäntilanteeseen. Jos sitten sunkin seurassa esim. kotona pitää tempoa kalsarikännejä, niin vois ajatella, että on ongelma. :kippis1:

Lumi sanoi:
Yli kymmenen? Jaa, onkohan sitä tullut dokatua koskaan...:D. Väittäisin että aika monella naisella yli kymmenen jälkeen oikea teonsana on nukkuminen. Tai sitten mulla on vaan huono viinapää..

Tietysti tämä on henkilökohtainen raja. Toiselle 10 kaljaa vastaa samaa tilaa kuin pienelle tytölle pullollinen. :D

Sidäpaitti exä veti kyllä soppaa siihen malliin että vanhaa tekijääkin hirvitti. 10 huurteisen jälkeen ne pileet vasta alko.

On se huolestuttavaa jos mimmin on istuttava paarissa monta iltaa viikossa. Seurustellessa siis. Joi sitten enemmän tai vähemmän.

dear_a sanoi:
Naisväen mielipide asiaan:

Omassa kaveripiirissäni (sinkkuja ja seurustelevia) naiset juo 1-2 krt viikossa, miehet 1-4 krt viikossa eikä alkkis ole kukaan vaan kaikki hoitaa vaativat duuninsa hyvin.

Hmm.. Tarkoittaako se, että kykenee hoitamaan työnsä hyvin sitä, ettei ole alkkis? Mielestäni neljä kertaa viikossa ottaminen alkaa jo olla huolestuttavan paljon. Tuollaista tiheyttä on jo aika vaikea perustella "vain seuran vuoksi" -syyllä.

Se on vähän häilyvää rajanvetoo annosmärien kanssa. Tunnen muutaman naisen jotka on ihan naamataulut kun juo 1-2 plo kaljaa/siideriä. Tarviiko edes sanoo että nää samaiset tapaukset on aivan ylimaallisen rasittavia myös 2 pullon plexeissään. Ihan 'out of control' - kauheeta kiekumista ja riekkumista. Hirveetä kattoo. Näille naisille ainoo oikee alkoholipolitiikka on tasan nollalinja. Toisille se ei vaan sovi.

mulla raja menee siinä että jos ottaa enemmän ku kerta viikkoon :D Tässä vuorotyössä on tullu otettua sillonku on hyvä väli, esim tiistai tai keskiviikko :D

kumminki sellanen maksimissaan 4kert/kk oon ottanu, ja se pitäs vähentää kyllä ihan tonne 1kert/kk

Mun mielestä punttimimmeissä on moniakin jotka juovat/juhlivat suht harvoin...punttimimmien puolella on oma keskustelukin aiheesta (jos joku haluaa käydä kurkkaan ;) ) Itse en kyl nykyään käy kuin 2-5krt vuodes ulkona (baarissa) mielummin lähden aamusta kävelylle ku makaan haisevana ja väsyneenä sängyn pohjalla :urjo:

Asia on terveysnäkökulmien lisäksi myös vahvasti kulttuurisidonnainen. Jossain etelä-amerikan maassa taas oltaisiin "nokat valkoisina"

Suomalaisten suhtautuminen alkoholiin on mun mielestä pääsääntöisesti vääristynyt. Siis se nähdään huumausaineena ja myös käytetään/nautitaan päämääränä huumaantuminen.

Oma mielipide on että siinä vaiheessa kun alkoholista hakee humalaa, on käyttö aina liiallista.

Siinä vaiheessa kun alkoholi on yhdentekevä asia ja on ihan sama juoko, vai ei on homma balanssissa.

Annosmäärinä terveysviranomaisten ilmoittamat maksimäärät kertoo jonkin verran.

Itse pidän 3-4 kertaa kuukaudessa vielä normaalina, mutta se, että juo ittensä umpitunneliin joka kerta ei ole enää normaalia. Nykyään tulee käytyä 1-2 kertaa kuukaudessa enkä juuri koskaan ole ihan lärvit. Näin terassikaudella voikin sitten käydä huoletta yhdellä aurinkoisena päivänä, mutta sekin jää siihen yhteen..tai kahteen :D

Itse en kyllä varmasti katselis muijaa, jos viinaa kiskois edes 4 kertaa kuussa. IMO sinkku tai no, 2 kertaa kuussa pitäis riittää. Jos ei niin jossain on vikaa.

Nyt puhutaan siis humalahakuisesta juomisesta. Viiniäkään ei tarvi kyllä montaa kertaa viikossa ottaa, vaikka ottais vaan lasillisen illassa.

Misanthrop sanoi:
Hmm.. Tarkoittaako se, että kykenee hoitamaan työnsä hyvin sitä, ettei ole alkkis? Mielestäni neljä kertaa viikossa ottaminen alkaa jo olla huolestuttavan paljon. Tuollaista tiheyttä on jo aika vaikea perustella "vain seuran vuoksi" -syyllä.

No ei tietenkään, mutta minä laskin tuohon ottamiseen ne(kin) kerrat kun kundit käy 1-2 kaljalla. Kyllähän (monet) alkkiksetkin hoitaa duuninsa, ei siinä mitään, mutta joo, olen samaa mieltä että useampi kerta viikossa alkoholin kanssa vietettynä ei voi olla hyvä juttu, mutta jos yhteenlaskua harrastaa, niin jos 4 x 1 punaviini viikossa, niin eikö tämä ole se mitä ihan virallisestikin suositellaan...?

Kaminarin mainitsema pienimuotoinen litkiminen on seuraava kansantauti naisväen keskuudessa, etenkin mitä tulee (puna)viiniin. Tämä pätee erityisesti seurusteleviin naisiin, jotka rankan duunipäivän jälkeen "ottavat rennosti" - lasillisen kanssa. :david: Fine, saatte mun puolestani juoda viiniä ihan miten paljon tahdotte, mutta jos joskus laskisitte alkoholin kokonaiskulutuksen per viikko, olisi monella syytä huolestua. :jahas:

Itse ainakaan en vedä kalsarikännejä koskaan (ehdottomuus on leipälajini) tai himassa lipittele lainkaan, alkoholi kuuluu minulla vain sosiaaliseen kanssakäymiseen. (Toivottavasti ei tarvitse erikseen mainita, että sosiaalinen kanssakäyminen on mahdollista ilmankin alkoholia.)

dear_a sanoi:
Kaminarin mainitsema pienimuotoinen litkiminen on seuraava kansantauti naisväen keskuudessa, etenkin mitä tulee (puna)viiniin. Tämä pätee erityisesti seurusteleviin naisiin, jotka rankan duunipäivän jälkeen "ottavat rennosti" - lasillisen kanssa. :david: Fine, saatte mun puolestani juoda viiniä ihan miten paljon tahdotte, mutta jos joskus laskisitte alkoholin kokonaiskulutuksen per viikko, olisi monella syytä huolestua. :jahas:

Itse ainakaan en vedä kalsarikännejä koskaan (ehdottomuus on leipälajini) tai himassa lipittele lainkaan, alkoholi kuuluu minulla vain sosiaaliseen kanssakäymiseen. (Toivottavasti ei tarvitse erikseen mainita, että sosiaalinen kanssakäyminen on mahdollista ilmankin alkoholia.)
Aamen.

Mulla on sama juttu noiden kalsarikännien ja himassa juomisen kanssa -> ehdoton ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom