Nosto vyö.

Meta title: 🔥 SALIVYÖ – TURVAA SELKÄ JA NOSTA RASKAAMPIA PAINOJA 🔥

Meta description: Vyö lisää keskivartalon tukea ja auttaa pitämään selän vakaana raskaissa nostoissa

niin kun aika moni jo sano että raskaissa painoissa kannattaa käyttää ettei satu vahinkoa, mutta ei kevyemmissä sarjoissa ja painossa koska paikat vahvistuu paremmin ilman vyötä.
eikä sitä vyötä ihan kuristus kireyteen kannata pistää.
(ja sama homma rannesiteitten kanssa)

Muuten..mitä eroo on voimannosto- ja bodaus vyöllä? tyhmä kun oon :lol2: crosstrainerissa kun oli molemmat eri hintaan...

Vapaasielu sanoi:
Muuten..mitä eroo on voimannosto- ja bodaus vyöllä? tyhmä kun oon :lol2: crosstrainerissa kun oli molemmat eri hintaan...

Bodaus- tai treenivyö ei ole yhtä leveä edestä, eli leveä osa peittää vain selän. Voimanostovyö taas on koko mitaltaan leveä ja tasapaksu, eli se tukee paremmin. Toisaalta voimanostovyö voi olla hieman epämukavampi käyttää, sillä vyön reunat painavat esim. kyykätessä kylkiin.

Willie sanoi:
Bodaus- tai treenivyö ei ole yhtä leveä edestä, eli leveä osa peittää vain selän. Voimanostovyö taas on koko mitaltaan leveä ja tasapaksu, eli se tukee paremmin. Toisaalta voimanostovyö voi olla hieman epämukavampi käyttää, sillä vyön reunat painavat esim. kyykätessä kylkiin.
kiitoksia tiedosta... :)

Olen itse käyttänyt semmoista perjaatetta, että ainakun painot menevät yli oman kehonpainon niin käytän vyötä paitsi nyt tietysti jossain ylätaljassa jne. missä ei ole vaaraa alaselälle, mutta esim. mavessa, penkissä, kyykyssä ja alataljassa tämä perjaate toimii itsellä

Vapaasielu sanoi:
eräs miekkonen sano et vyötä pitäs käyttää mavessa ainakin aina kun raudan määrä menee 30kg yli oman painon..totta? sallilla jossa käyn on pari vyötä joita kaikkisaa käyttää..saan pistettyyn ne alaselän kohalle kireelle mutta kun liikettä rupee tekemään niin ne muljahtaa siitä paljon ylemmäs eikä tue enää :wall: ..mikä neuvoksi? pitäisikö ostaa oma vyö ja tehä siihen parit reijät lisää vai tulisko turha ostos? kyykyssä ainakin isommilla raudoilla tuntuu et alaselkä räjähtää..tekniikka on kunnossa..

Esimerkiksi kyykätessä, ei vyötä kannata vetää aivan kireälle, sillä silloin keskivartalokorsetti ei pääse toimimaan normaalisti, ja vatsa-/selkälihasten luontainen tuki jää puuttumaan. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kun seisot rentona, on sopiva kireys sellainen, että saat käden ujutettua vyön ja vatsalihasten väliin!

Kun sitten lähdet kyykkämään niin vatsalihakset sekä alanselän lihakset jännittyvät, jonka seurauksena nostovyö "tukevoituu"!

Flesh sanoi:
Esimerkiksi kyykätessä, ei vyötä kannata vetää aivan kireälle, sillä silloin keskivartalokorsetti ei pääse toimimaan normaalisti, ja vatsa-/selkälihasten luontainen tuki jää puuttumaan. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että kun seisot rentona, on sopiva kireys sellainen, että saat käden ujutettua vyön ja vatsalihasten väliin!
Kun sitten lähdet kyykkämään niin vatsalihakset sekä alanselän lihakset jännittyvät, jonka seurauksena nostovyö "tukevoituu"!
kyllähän vatsalihakset saa jännitettyä muutenkin kuin pullistamalla vatsaa. mulla ainakin jää kyllä vyö liian löysälle jos sinne käden saa väliin se käsi menee sinne sitten ala-asennossakin.

Miten kukakin tykkää käyttää vyötä. Itse suosin sitä, että koko treenin ajan pidetään vyötä alaselän ympärillä. Pitää alaselkää lämpinänä, eivätkä paikat revähdä niin helposti.

Voimannostovyö on leveämpi vissiinki, ja bodaus taas ohuempi...

Mahtaakohan huono ryhti olla hyvä syy vyön käyttöön, ainakin kyykyssä tuntuu kovilla raudoilla, taino siis ihan normi raudoilla kipua selän ojentajassa ja alaselässä kun päästää tangon telineeseen? Ja olisiko syytä käyttää vyötä, kun muutenkin menee ihan normaalissa elämässä alaselkä jotenkin "pumppiin", esim. työntäessä jotain, tai kauan seisoessa hyvässä ryhdissä?

topi sanoi:
kyllähän vatsalihakset saa jännitettyä muutenkin kuin pullistamalla vatsaa. mulla ainakin jää kyllä vyö liian löysälle jos sinne käden saa väliin se käsi menee sinne sitten ala-asennossakin.

Ei vyötä tietenkään kannata jättää liian löysälle, vaan sopivan tiukalle niin, että vatsalihakset pääsevät kuitenkin toimimaan normaalisti. Lähinnä tuolla nyrkkisäännöllä (=käden "ujuttaminen" vyön ja vatsan väliin) kai pyritään juuri siihen, että vyötä ei vedetä liian tiukkaan, kun ollaan rentona.

Tiedän kyllä, että jotkut vetävät vyön melko kireälle, enkä voi sanoa, että se olisi väärin. Jokainen tekee asiat tavallaan!

kannattaako rupee käyttää vyötä kyykyssä ja maastavedossa?joku sanonu mulle et ilman vyötä kasvais lihakset nopeemmi/helpommin,mut miten on,kannattaako vai ei?

Joo ei se vyö vaikuta siihen lihastenkasvuun mitenkään..Sit ku kyykkäät/vedät isoja rautoja maasta,niin ois hyvä käyttää vyötä selän kannalta.

ZaGaTo sanoi:
Joo ei se vyö vaikuta siihen lihastenkasvuun mitenkään..Sit ku kyykkäät/vedät isoja rautoja maasta,niin ois hyvä käyttää vyötä selän kannalta.

ok,nyt on just tullu noit selkäkipui alaselkään vähä :curs: mut kiitos sulle :) pitää käydä ostaa vyö

vois laittaa tänne saman topicin alle että mihin teillä käy eniten maastaveto ilman vyötä ja vyön kanssa, itellä tuntuu että alaselkä (lonkan kohdilta) ilman vyötä mutta vyön kanssa ei tule samanlaista poltetta alaselkään, menee enemmänkin epäkkäille, jotain pielessä vai normaalia?

jos teet liikkeet oikein selkääsi ei pitäisi sattua. vyö on hyvä tuki jota kannattaa käyttää. älä ota vyötä pois sarjojen välissä se pitää selkäsi lämpimänä koko ajan, myös erilaiset neopreeniset tuet ovat hyviä. Maastavedossa tärkeintä on hyvä tekniikka. ensin opetellaan oikea tekniikka sitten lisätään rautaa, liian usein näkee jousipyssyjä salilla jännitettynä, eli hieman järkeä siihen touhuun.

Ajattelen ite niin että koviin sarjoihin vyö. Sitten se vyö antaa hieman lisäkiloja, niin lihas saa enemmän rasitusta.

Et sä mittään vöitä tartte. Jos sitten voimatyyleillä reenailet, niin sitten on eri juttu. Jos selkä on (ei lihas) kipeä, niin tekniikka tarkastukseen!

selän kuuluu olla kipee maastavetojen jälkeen ? tai ainaki luulis että huomaa tehneensä jotain ?!

Back
Ylös Bottom