Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei vyönkäyttö estä vatsalihaksia kehittymästä. Vyön pointtihan on se, että vatsoilla puristetaan vyötä vasten ja saadaan lisää painetta. Sitä pitää oppia käyttämään oikein että siitä olisi mitään hyötyä. Ei se alaselkää hirveästi suojaa jos tekniikka on päin persettä.
Ei vyönkäyttö estä vatsalihaksia kehittymästä. Vyön pointtihan on se, että vatsoilla puristetaan vyötä vasten ja saadaan lisää painetta. Sitä pitää oppia käyttämään oikein että siitä olisi mitään hyötyä. Ei se alaselkää hirveästi suojaa jos tekniikka on päin persettä.
Vatsalihasten roolihan on kuitenkin erilainen vyön kanssa kuin ilman? Paineentuotto estettä/kuormaa vasten ei ole mielestäni niitä luonnollisimpia tapoja vatsalihasten työskennellä. Itse en käytä vyötä enää ollenkaan, koska sen kanssa kontrolli alaselkään häiriintyy helposti, ja huonoselkäinen kun olen niin sellainen vähän jänskättää
Ainakin kilpailussa vyön käyttö voi myös antaa mahdollisuuden pariin lisäkiloonkin/itseluottamusta ainakin.
Maksiminostot on sitten erikseen. Voi olla että itsekin käyttäisin maksimiyrityksessä vyötä, mutta sen kerran kun sen käytön opettelee, niin siitä saa maksiminostossa lisäkiloja vaikka muuten treenaa ilman vyötä
^komppaanUnohda vyö jos vedossa nousee vaan 80kg. Kannattaa sinne keskikroppaan hankkia voimaa. Itse ainakaan en vyötä käyttäisi jos vedossa nousee pitkästi alle 200kg ilman vyötä.
Toivoisin, että tuo ranne ajansaatossa sitten vahvistuu sen verran, että tuet voi jättää kokonaan pois. Eli itselläni tää ainakin on sellainen kaksiteräinen miekka, että tahtooko kipeän ranteen, vai varmistaa sen, että seuraavallakin viikolla voi vetää kovan treenin ilman kipuja.