Nosto vyö.

Meta title: 🔥 SALIVYÖ – TURVAA SELKÄ JA NOSTA RASKAAMPIA PAINOJA 🔥

Meta description: Vyö lisää keskivartalon tukea ja auttaa pitämään selän vakaana raskaissa nostoissa

Tommoset hauiskäännöt, viparit, prässi kevyellä kelkalla tuskin liiemmin keskivartaloa kehittää joten siis eikö ole yksilysti pitääkö silloin joku vyötä.

Toki kyykyssä, mavessa yms. suosin itsekkin, että vyötä ei olla heti alkuun tunkemassa päälle koska noista sitä ruutia saa keskiruhoon.

Vyön käytöllä estetään kätevästi tiettyjen keskivartalolihasten kehittymistä - se ei ole mikään tuki estämään loukkaantumisia vaan voimannostossa käytetty apuväline!!!!! Kattokaa kaverit vaikka noita painonnosto kisoja (tuli just Eurosportilta) ja kaverit tempaisi suorille käsille 170kg ilman vyötä!!!! Ja sitten meillä Suomessa aletaan mennä siihen suuntaan että että kun lämmitellään kyykyssä tangolla tai tehdään jalkaprässiä pelkällä kelkalla niin sitä ei voi tehdä ilman vyötä :wtf: Opetelkaa tekemään kaikki liikeett ilman vyötä (poikkeuksena max suoritukset - about >90% maximi painoista)

Aika rankasti kerrot totuutena tota.. Minkä takia sit mulla ei oo ikinä jääny pakista/keskivartalosta mikään nosto kiinni vaikka vedossa laitan vyön 140 ja kyykyssä about satkun jälkeen?
Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.
Saan varmaan esim vedosta about samat raudat vyöllä tai ilman.

Aika rankasti kerrot totuutena tota.. Minkä takia sit mulla ei oo ikinä jääny pakista/keskivartalosta mikään nosto kiinni vaikka vedossa laitan vyön 140 ja kyykyssä about satkun jälkeen?
Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.
Saan varmaan esim vedosta about samat raudat vyöllä tai ilman.

>Suurin hyöty mitä itse saan vyöstä on se että sitä vasten saa painettua hyvin vatsalla.

Tota mä just tarkotin että se on apuväline max suorituksissa ei estämään mitään loukkaantumisia..

Alota vaikka lukemalla esim. toi linkki minkä laitoin.... Toki vyötä voi jokainen käyttää vaikka himassa kun imuroi, mutta se ei aina ole järkevintä..

- It's not any more complicated than this...the belt is tool, if misused they lead to injury(just like a chainsaw), if someone doesn't understand how a tool works-leave that work to those that do.

Vyö voi myös lämmittää selkää, antaa tukea, tuntuu paremmalta vetää yms.

En minä vedossa sen takia sitä vedä selkään, että kuvittelen lähteväni muuten lekurin kautta.

Etenkin jos keskiruhossa tarpeeksi on ruutia niin en käsitä mikä ongelma silloin tuossa on.

Pete75, oon siis kyl samoilla linjoilla että vyön raiskaus on todella yleistä, ja myös sitä mieltä että nostajan pitäis itse tuntea millon sitä käyttää ja millon ei. Se että vyötärö näyttää kapeammalta ei ole hyvä syy pitää vyötä :D

mut en allekirjota tota "+90"-sääntöä. Mun mielestä varsinkin esim vedossa missä lähdetään liikuttamaan kuollutta rautaa niin vyö antaa periaatteessa saman hyödyn kuin vetopuku, mutta siis paljon miedommin tietysti. Se antaa varmuuden että kun olet kiristänyt tangosta löysät pois niin voit lähteä vetään putket auki siitä.

Kyllä mä vielä paria sataa pystyn helposti pompottelee ilman vyötä, sen takia uskallankin käyttää sitä jo kevyemmissä koskta tiedän että ei heti lopu keskivartalosta jerkku..

No omalla kohdalla nämä myytit tuntuu hyvin toimivan. Mihin tuo perustuu, että myyttejä ovat?

Samahan se on kun rannesiteet lyöt niin ranteet lämpiää. Hanskat käteen niin kädet pysyy lämpösenä, pipon niin korvat ja sitä rataa.

Isket vähän pakkia vyöhön niin hyvin tukee entisestään korsettia. Vyötähän voi myös pitää muutenkin kuin mahdollisimman kireällä.

Kaikkien näiden summa antaa paremman tunteen vetää.

Jonski, oon kyl samaa mieltä että lämmittelyyn vyö ei ehkä oo paras vaihtoehto :)

Mutta periaatteessa aivan sama, jos tulee vahvemmaksi ja isommaksi eikä oo remontissa koko aika niin mitäpä väliä sillä on?

Pete75, oon siis kyl samoilla linjoilla että vyön raiskaus on todella yleistä, ja myös sitä mieltä että nostajan pitäis itse tuntea millon sitä käyttää ja millon ei. Se että vyötärö näyttää kapeammalta ei ole hyvä syy pitää vyötä :D

mut en allekirjota tota "+90"-sääntöä. Mun mielestä varsinkin esim vedossa missä lähdetään liikuttamaan kuollutta rautaa niin vyö antaa periaatteessa saman hyödyn kuin vetopuku, mutta siis paljon miedommin tietysti. Se antaa varmuuden että kun olet kiristänyt tangosta löysät pois niin voit lähteä vetään putket auki siitä.

Kyllä mä vielä paria sataa pystyn helposti pompottelee ilman vyötä, sen takia uskallankin käyttää sitä jo kevyemmissä koskta tiedän että ei heti lopu keskivartalosta jerkku..

Jep puhut ihan asiaa.. Mutta edelleen se on siis työkalu, mita pitää osata käyttää... Jos tuolla telkkarissa esim. joku iso kaveri vetää jeesus teippiä pohkeen ympärille kun se alkaa vetää leukoja niin sama villitys vaan levii kaikille.. Kaikki vaan ajattelee että noi se pitää tehdä ilman että tietää asiasta mitään ja painelee rautakauppaan ostamaan laatikollisen teippiä.. Ottakaa selvää ensin ennenkuin vaan teette jotain minkä olette nähneet toisen tekevän..

Juu ei tietenkään lämmittelyissä. :)

Toki kyykyssä, mavessa yms. suosin itsekkin, että vyötä ei olla heti alkuun tunkemassa päälle koska noista sitä ruutia saa keskiruhoon.

Tuon siis tuossa aikasemminkin laitoin.

Itse tungen vyön päälle noin. 150kg holleilla vedossa. Kyykyssä vasta todella tiukkaan sarjaan. Ja en myös ole juuri yhtä mieltä tuosta 90% säännöstä koska tuo 150kg nyt on vielä suht kaukana siitä 90% ja en koe millään tavalla vyön käyttöä tossa kohdassa jo ongelmaksi.

Ja tuostakin samaa mieltä, jos homma toimii niin ei siinä niin leluilla väliä :)

Mutta periaatteessa aivan sama, jos tulee vahvemmaksi ja isommaksi eikä oo remontissa koko aika niin mitäpä väliä sillä on?

Et varmaan edes lukenut tota yhtä artikkelia.. Mun mielestä tämä on juuri päin vastoin - jos ei yleensä käytä vyötä pysyy paremmassa kunnossa ja tulee isommaksi ja vahvemmaksi :D

Periaatteessa mielestäni pitäisi mennä siten, että keskivartalon kustannuksella ei pitäisi vyötä käytellä. Eli ei korvata sillä keskiruhon heikkoutta. Mutta jos tosiaan tietää korsetin kestävän niin en pidä vyön käyttöä pahana asiana jos siitä haluu tukea jo vähän ennen niitä 90% sarjoja hakea.

Noista käyttäjistä jotka nyt vain pitää koska muutkin niin surullisen usein sitä vyötä ei eds käytetä oikein :D Se on jossain kainalossa ja vatsan painamisesta vyötä vasten tietoakaan ym.

Et varmaan edes lukenut tota yhtä artikkelia.. Mun mielestä tämä on juuri päin vastoin - jos ei yleensä käytä vyötä pysyy paremmassa kunnossa ja tulee isommaksi ja vahvemmaksi :D

En lukenukkaan. Mut oon eri mieltä siitä että yleensä pitäis treenaa ilman vyötä.
Mutta jos ilman vyötä kasvais niin paljon isommaks ja vahvemmaks niin eiköhän kaikki reenail ilman?
Kyse on kuitenkin vaan vyöstä. En oo ikinä nähny vyötä mikä nostaa kiloakaan.
Vyö on väline siinä missä muutkin, ja sitä pitää myös osata käyttää niinkuin mainittukkin.
Sama rannesiteet. Itse laitan penkatessa jo 80 kiloon rannesiteet, vaikka tosiasiassa ranteilla ei mitään hätää olekkaan edes..

En lukenukkaan. Mut oon eri mieltä siitä että yleensä pitäis treenaa ilman vyötä.
Mutta jos ilman vyötä kasvais niin paljon isommaks ja vahvemmaks niin eiköhän kaikki reenail ilman?

Tota mä toivoisin, mutta sitä ei vaan tajuta.... Oiskohan yksi syy toi vyön käytön järjetön yleistyminen siihen että Suomalaiset eivät ole niin kovia maastavetäjiä kuin ennen.. En tiedä - ehkä joku 80/90 luvun kova vetäjä voi kommentoida tota...

Yks syy siihen vyön käyttöön on se kun hienoissa kuvissa hyvin öljytyt ammattilaisbodarit pitää semmosta podivyötä päällä ku tekee jotain yhen käden ojentajataljaa..

Yks syy siihen vyön käyttöön on se kun hienoissa kuvissa hyvin öljytyt ammattilaisbodarit pitää semmosta podivyötä päällä ku tekee jotain yhen käden ojentajataljaa..
Joissain pätkissä (muissa kuin ojentajataljassa;)) ammattilaisbodareilla on alaselkä siinä kunnossa vuosien treenien jälkeen, että omien sanojen mukaan paras pitää vyötä tukemassa. Ammattilaispuolen kehonrakennuksessa tupataan muutenkin aika herkästi suosivan vyötä alaselän loukkaantumisten pelossa. Porter Cottrell jossain salipätkässä sanoi, ettää jos alaselkä lähtee remonttiin niin ura on sen jälkeen ohi. Voi olla jotain perää siinäkin.

E. Ja luulisi, ettei ole mainoskikkakaan, kun harvassa vyössä mitään merkkejä näy, vaan oma nimi.

Noista käyttäjistä jotka nyt vain pitää koska muutkin niin surullisen usein sitä vyötä ei eds käytetä oikein :D Se on jossain kainalossa ja vatsan painamisesta vyötä vasten tietoakaan ym.

Noh, pitää kuiten sen verran sanoa, että siihen vyöhön ei kyllä vatsaa paineta, vaan pallean avulla tuotettua intra-abdominaalista painetta. Itse pidän (ja siis kyllä sarjat on +250kg) vyötä melkein rintalastan päällä sumo-vedossa, koska jos teen paineet alempana olevan vyön päälle, niin tyrät tulee kipeäksi(Eli paine menee lantioon), nyt saan sen hyvin ristiselkään ja keskipakkiin. Auttaa huomattavasti irrotusta, siis oikeat paineet.
Mutta komppaan kyllä aikaisempia kirjoituksia siinä, että jengi käyttää vyötä ilman mitään hajua miksi ne isot pojat sitä pitää... ;)

No perkele :D Mites tuo menee kapeassa vedossa? Itse pidän tossa vatsan kohdalla ja keskivartalon paineet lyön vyötä vasten. Näin olen isojen setien seurannut tekevän ja näin on neuvottu. Hyvin useissa vetovideoissa on myös tuolla vatsan holleilla vyö. Kuten tuossa Aholan pätkässä. Tällä tavalla myös tuntuu hyvin tukevan ja auttavan. Mutta tuleeko tuo siis jossain vaiheessa ongelmaksi? Kuuluuko tuota siis oikeaoppisesti pitää korkeammalla? Itse olen vielä lapsen kengissä tuossa mavessa(sarjapainot ~200kg) joten vielä olisi aikaa muutella tyyliä :)

Back
Ylös Bottom