No, mä haluaisin tiputtaa rasvaa tosta lihasten päältä, että ne (vähät), mitä on, näkyisivät. En tiedä, mikä lasketaan normaalipainoiseksi, mutta vaikka yritänkin pudottaa painoa, en pidä itseäni läskinä. Mutta minähän syönkin tarpeeksi, liikun joka päivä, (pakollista lepopäivää lukuunottamatta) joten en taida kuulua siihen missiryhmään enivei.
Haluan kyllä nostaa sitä rautaa, tulla vahvemmaksi, (ja suuremmaksi sillä tapaa) mutta haluaisin myös, että kovan työn tulokset NÄKYISIVÄT päällepäin. Ehkä olen tosi pinnallinen sitten. En kuitenkaan tavoittele sen pienempää kuin 55 kilon painoa (about, katsotaan, mihin päädyn) ja se ei kai ole vielä missiainesta (pituus 158).
NORMAALIpaino tuntuukin olevan termi, joka on kehitetty ylipainoisille, jotta he tietäisivät, mihin on terveyden takia vähintään laihdutettava (Olisiko minulla joku 62kg?).
Hyvänolon paino taas on se paino, jossa minä itse tunnen oloni tyytyväiseksi ja ulkonäköni timmiksi (Se suunnilleen 55kg). - Tiedättekö - se paino, että mahtuu niihin lempifarkkuihin tms.
IHANNEpaino taas on kaikenmaailman esteettisen teollisuuden ja kulttuurin luoma harhakuvitelma siitä, mitä vaa'an tulisi näyttää, että voisi tuntea itsensä kauniiksi (Eikös se ole se pituus miinus 110 eli minulla 48kg).
Ihannepaino on ikävästi nykyisin ruvennut monille merkitsemään sitä "normaalipainon" alinta porrasta - kilo vähemmän ja painaisi epäterveen vähän. Normaalipainon keskialueet taas ovat jääneet ikään kuin huomiotta - jokainen, joka sen verran painaa, haluaa taatusti pudottaa muutaman kilon. Ja normaalipainon ylärajat - no, mehän kaikki tiedämme palautteen, jota kaupungilla saa siitä: auttamatta läskejä. Ja kuitenkin kaikki ne painon alueet ovat normaaleja, eikä kukaan muu voi määritellä, mikä olisi sinulle paras.