Normaalipainoiset laihduttajat

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Angelica-82 sanoi:
Yks mitä oon kans ihmetelly on se, että miksi laihaläski on jotenkin huonompi kuin vähän isompi läski...

T.K. sanoi:
Whatever, laihaläski on silti mun mielestä aina parempi kuin lihaskimppuläski

Jos nyt jätetään hetkeksi ulkonäköasiat syrjään ja ajatellaan puhtaasti terveyden ja toimintakyvyn kannalta, niin ns. "lihaskimppuläski" = kohtalaisesti sekä lihasmassaa että rasvaa omaava ihminen hakkaa ns. laihaläskin = ei juurikaan lihaksia, mutta rasvaa kylläkin, kirkkaasti 6-0. Lihaksista kun on hyötyä jo ihan arkielämänkin kannalta, lihaksikas ihminen jaksaa ja pystyy monenmoiseen - lihakseton taas ei. Treenatut lihakset myös tukevat niveliä ja tukirankaa - tämänhän näkee siitäkin, että lihaksikkailla ihmisillä on usein huomattavasti parempi ryhti kuin "pulkannaruilla". Ja mitä tulee kiristelyyn/läskinpoistoon, niin siinäkin "lihaskimppuläski" on paremmassa tilanteessa: lihasmassa on aktiivista kudosta, joka polttaa huomattavasti enemmän energiaa kuin se pelkkä rasva.

Angelica-82: Ei kukaan ole täällä väittänyt kiristelyn olevan kiellettyä. Päinvastoin, jatkuvasti on korostettu sitä, että jokainen toki tekee niin, kuin miltä itsestään parhaalta tuntuu. Sitä vain on ihmetelty - ja mielestäni kyllä ihan aiheesta - miksi täysin normaalipainoiset ja normaalilta näyttävät naiset (ja tämäkään ei mitenkään erityisesti viittaa nyt Pakkiksen mimmeihin) tuntuvat olevan myötäänsä dieetillä.

Kauneus todentotta on katsojan silmässä, mutta kun niitä terveys- ja toimintakykynäkökohtiakaan ei pitäisi unohtaa, kts. ylempi kappale laihaläski vs. lihaksikkaampi läski. Esim. osteoporoosilta välttymisen kannalta naisen olisi parempi olla normaalipainoinen/HIEMAN pulska kuin kovin laiha (kevyt). Samoin naisen hormonitoiminta vaatii tietyn määrän rasvaa toimiakseen kunnolla.

Faidra:
Faidra sanoi:
Niin, siis se tavoite ja syy. Haluan kisata aikanaan, ja vajaa 70kg on mun pituiselle liian iso offipaino. Kisadieetti tulis kestämään niin järkyttävän kauan, että mulla hajoais pää ja hävittäisin todennäköisesti samalla ne vaivalla hankitut lihakset.
Gillyanne sanoi:
Fitness- ja kehiskilpailijat tai sellaisiksi joskus aikovat ovat toki asia ihan erikseen, mutta kun puhutaan sellaisista treenaajista, joilla ei ole kilpailullisia intressejä ainakaan fitness- tai kehispuolella, niin uskaltaudun kyllä voimakkaasti kyseenalaistamaan jatkuvien bulkki- ja dieettikausien vuorottelun.
:)

Tuntuisi, että ensin olisi hyvä saavuttaa se tasapaino ja löytää terveellinen ja järkevä syömisrytmi ja elämäntapa, ennenkuin sitä aletaan HARKITUSTI suuntaan tai toiseen järkyttää = massakausi tai vaihtoehtoisesti dieetti. Jos tilanne nimittäin on se, että lähtötilanne on tasapainosta kaukana ja sen lisäksi vielä aloitettaan heti voimakas bulkki/dieetti -vaihtelu, niin tämä voi johtaa ajan myötä jopa syömishäiriöihin - näistähän löytyy fitness- ja kehiskilpailijoidenkin joukosta monta esimerkkiä, valitettavasti. :(

Tottakai ulkonäölläkin on merkitystä, sitä en edes yritä kieltää - mutta IMO se terveys, toimintakykyisyys ja hyvinvointi on VIELÄ tärkeämpää. :piis:

Angelica-82 sanoi:
Yks mitä oon kans ihmetelly on se, että miksi laihaläski on jotenkin huonompi kuin vähän isompi läski...
...
Tokihan ne lihakset tuo muotoa kroppaan mut ei se läski paksulla sen paremmalta mun mielestä näytä ku ohuemmallakaan.
T.K. sanoi:
Whatever, laihaläski on silti mun mielestä aina parempi kuin lihaskimppuläski, vaikka molemmista kyllä saakin hyvän näköisiä vähentämällä rasvakerrosta, ei välttämättä pudottamalla painoa.
Makuja on monia. Omasta mielestäni tuo lihaksikkaampi versio vie voiton ja tämä pätee sekä miehiin että naisiin. Juuri siitä syystä, minkä Angelica-82 sanoi - lihakset tuovat kroppaan muotoa ja ryhtiä. Aina se parempi on, kun henkilö näyttää siltä, että on edes vähän tehnyt jotain muutakin kun kuluttanut sohvanpäällysiä.

Joo tosta laihaläski keskustelusta:

en ihan tarkottanukaan, että laihaläski olis se mitä tavottelisin. Kyllä munkin mielestä parempi on sellanen kroppa jolla jotain voi tehdäkin :) Siis muutakin ku maata :D Ja niinku kirjotinkin jo ni paremmaltahan kroppa näyttää jos siinä on lihaksia muotona. Eli kumpikaan noista kuvista tässä tredissä ei oo mun mieleen.
Vähän huonolla menestyksellä yritin vaan kärjistää sitä, että joskus saa käsityksen että jos on lihaksia ni saa olla kuinka läski tahansa...ja näyttää hyvältä... Mut tää menee nyt niin vaikeeks kirjottaa että annan olla :D Ettei tuu enempää sotkuja.

:piis: :D

Emmah sanoi:
Makuja on monia. Omasta mielestäni tuo lihaksikkaampi versio vie voiton ja tämä pätee sekä miehiin että naisiin. Juuri siitä syystä, minkä Angelica-82 sanoi - lihakset tuovat kroppaan muotoa ja ryhtiä. Aina se parempi on, kun henkilö näyttää siltä, että on edes vähän tehnyt jotain muutakin kun kuluttanut sohvanpäällysiä.

Mä olen tästä kyllä Emmahin kanssa täysin samaa mieltä. Esimerkiksi jotkut ex-fitnesskisaajat, jotka eivät enää ole aivan älyttömän timmissä kunnossa, voivat näyttä TODELLA hyvältä vaikka lihaksen päällä olisi sitä pyöreyttäkin. Samoin kisaajat offilla, vaikka painoa olisikin enemmän kuin se 10% kisapainon päälle. Tosi naisellisen ja kauniin näköisiä ovat! Sillon voidaan nimenomaan sanoa, että se lihas tuo muotoa juuri oikeisiin kohtiin ja korostaa naisellisuutta.

Sen oon myöskin huomannut, että usein urheilullinen ja silti hiukan pyöreä tyttö voi olla tuplaten muodokkaampi (oikeista kohti) kuin laiha+pehmeässä kunnossa oleva sohvaperuna. Usein kun urheilullisella ihmisellä vyötärölle ei kauheasti keräänny uimarengasta, jalat ja peppukin pysyy kuosissa ja silti näyttää hyvältä vaikka rasvaa olisikin siinä päällä. Yleisestikin koko ulkomuoto on sporttisen näköinen: urheilevalla ihmisellä on yleensä hyvä ryhti ja liikunnallinen elämäntapa näkyy ulospäin, oli se rasvaprosentti 20% tai 30%. Minun silmääni se näyttää paremmalta kuin Miss Sixtyistä pursuava siideripömppis hammastikkujalkojen kera :) (sorry kärjistys)

Tampio: Jos olisin tuossa kunnossa kuin avatarini, en todennäköisesti istuisi Pakkista selaamassa vaan pyörisin peilin edessä tuijottamassa itseäni 24/7... Tuohon on matkaa varmaan +10 kiloa lihasta ja -10 kiloa rasvaa :lol2: Mut pitäähän sitä tavoitteita olla!

Faidra sanoi:
Esimerkiksi jotkut ex-fitnesskisaajat, jotka eivät enää ole aivan älyttömän timmissä kunnossa, voivat näyttä TODELLA hyvältä vaikka lihaksen päällä olisi sitä pyöreyttäkin. Samoin kisaajat offilla, vaikka painoa olisikin enemmän kuin se 10% kisapainon päälle. Tosi naisellisen ja kauniin näköisiä ovat! Sillon voidaan nimenomaan sanoa, että se lihas tuo muotoa juuri oikeisiin kohtiin ja korostaa naisellisuutta.

Tää on totta! En muista oliks se joku tutkimus vai mikä mut jossain oli et monet sellaset ihmiset jotka ei tykkää että naisilla on lihaksia niin piti off-kauden fitness-kisaajia erittäin hyvännäköisinä. Eli just sillon kun sitä rasvaa on siinä lihaksen päällä. Ja tätä mieltä oon itekin, kunhan ei mennä liiallisuuksiin (siis sen rasvakerroksen kanssa).

Ja omasta tilanteesta. Mua ei haittais periaatteessa pätkääkään mun paino nyt jos olisin samoissa mitoissa ku ennen mut kun lantiokin on luokkaa metri ja siihen on tullu 5cm lisää, reidet 60cm, ni ei se hyvältä näytä...eikä tunnu. Tuntuu et on koko ajan ylimäärästä mukana...

MUTTA: viitaten noihin viimesimpiin keskusteluihin niin onhan mun kropan muoto paljon parempi nyt kun se oli joskus 7kg sitten kun olin lihaksettomampi. Mulla on kaikki mitat (paino sekä sentit) kasvanu viime vuosien aikana mut siskokin sanoi luulleensa että oon laihtunut.
Eli selkeää optista harhaa :kippis1:

QUOTE BY T.K: Mun mielestä treenaamaton laihaläski (esim. kuvan missukka) eroaa huomattavasti mm. mallivartaloisesta Yasmeen Ghaurista (alemmassa kuvassa), joka on läskitön ja hänen vartalossaan on lihasta juuri oikeissa paikoissa korostamassa naisellista tiimalasivartaloa (olkapäissä, takapuolessa, pohkeissa...).

Joo, onhan noissa eroa. Mut lähinnä geneettistä, sanoisin. Yasmeen on ensinnäkin n.20cm PITEMPI kuin suomalainen missukka, jonka näkee karmaisevan luisista koivista. Nk.muodot oikeissa paikoissa eivät taatusti ole punttisalilla hankittuja. En myönnä olevani puusilmä, vaan kävely-jooga-tyyppisen "urheilun" vähättelijä, mikäli niillä nämä mallit ja missit todella itse uskovat itseään "kiinteyttävän". Ja tätähän olemme kuulleet.
Anteeksi, mut molemmat ovat niiiiin :down:

Tuntuu siltä, että ihmisten kauneusihanteet ja tavoitteet ovat aika lailla erilaisia. Onhan sinullaT.K toki oikeus omiin mielipiteisiin ja makuun, mutta tuntuu hankalalta käsittää miten se täysriuku rimpulakäsi hulahulatyttö voi olla punttimimmin MOTIVOIVA kuva. Mihin ihmeesen se motivoi? (ei sillä etteikö ko. tyttö olisi kaunis...) Kyllä ainakin minua motivoi 1000X enemmän puntin nosteluun vaikka punttimimmien oma kuvagalleria...
Puhut punttailun ja urheilemisen puolesta mikä tietty on loisto juttu mutta juttusi kuullostavat jotenkin ristiriitaisilta jos ihannoit rimpulavartaloa ja pelkäät "lihomista" tuollaisella painoindeksillä.
Tarkoitus ei ole todellakaan loukata, sinua on höykytetty täällä varmaan jo ihan tarpeeksi. Jotkut juttusi vaan pistävät aivan ymmälle...

Angelica-82 sanoi:
Ja omasta tilanteesta. Mua ei haittais periaatteessa pätkääkään mun paino nyt jos olisin samoissa mitoissa ku ennen mut kun lantiokin on luokkaa metri ja siihen on tullu 5cm lisää, reidet 60cm, ni ei se hyvältä näytä...eikä tunnu. Tuntuu et on koko ajan ylimäärästä mukana...
Minulta taas tuntui jotain puuttuvan, kun reidet olivat alle 60cm. Onneksi ne nyt ovat jo sentään 65cm. Uskoakseni ne eivät voi tulla omasta mielestäni liian paksuiksi, kannan ylpeänä vielä paljon paksummatkin reidet, jos ne näyttävät lihaksikkailta. Sitäpaitsi mielestäni metrin lantiolla alle 60cm reidet ovat epäsuhtaisen hoikat.

Karoliina100 sanoi:
Minulta taas tuntui jotain puuttuvan, kun reidet olivat alle 60cm. Onneksi ne nyt ovat jo sentään 65cm. Uskoakseni ne eivät voi tulla omasta mielestäni liian paksuiksi, kannan ylpeänä vielä paljon paksummatkin reidet, jos ne näyttävät lihaksikkailta. Sitäpaitsi mielestäni metrin lantiolla alle 60cm reidet ovat epäsuhtaisen hoikat.

Jep, ymmärrän kyllä tonkin kannan. Ite oon kuitenki vaan 160-senttinen pätkä ja mun reidet ei ihan niin lihaksikkailta näytä :D Korjattavaa on paljon. Tosin en mitään ihan riukuja kinttuja haluiskaan, muodolla kai siinä enemmän väliä kuin mitalla. Ja taidanpa olla taipuvainen päärynävartaloon, vaikka pitkän urheilutaustan vuoks se ei niin selvää ookaan... Pointti oli lähinnä se, että jos sitä mittaa on tullu useita senttejä lisää (ja ei tosiaan lihaksena) niin näyttääkin ylimääräseltä :)
Mut tosiaan, vartalotyypillähän on kans merkitystä, ja ikää tulee lisää koko ajan :itku: :D Äitini esim. on paljon läskimpi kuin mä mut sen jalat on paljon ohuemmat. Mut se maha :rolleyes:

Angelica-82 sanoi:
Jep, ymmärrän kyllä tonkin kannan. Ite oon kuitenki vaan 160-senttinen pätkä ja mun reidet ei ihan niin lihaksikkailta näytä :D Korjattavaa on paljon. Tosin en mitään ihan riukuja kinttuja haluiskaan, muodolla kai siinä enemmän väliä kuin mitalla. Ja taidanpa olla taipuvainen päärynävartaloon, vaikka pitkän urheilutaustan vuoks se ei niin selvää ookaan... Pointti oli lähinnä se, että jos sitä mittaa on tullu useita senttejä lisää (ja ei tosiaan lihaksena) niin näyttääkin ylimääräseltä :)
Mut tosiaan, vartalotyypillähän on kans merkitystä, ja ikää tulee lisää koko ajan :itku: :D Äitini esim. on paljon läskimpi kuin mä mut sen jalat on paljon ohuemmat. Mut se maha :rolleyes:
Otaksuttavasti harrastat koko ajan liikuntaa, kenties treenaat jalkojasikin. Ettei vain ne lisäsentit johdu osittain lihaskasvusta. :)

Itselleni rasva kertyy vatsan seudulle. Nytkin on vatsan seudulla runsaasti liikaa läskiä, vaikka sitä ei välttämättä tuosta selkäkuvasta uskoisi. Mutta tarttuupa se rasva minne tahansa, niin siitä on vaikea päästä eroon.

Minun ikäisillä ja vanhemmilla liikapainoisuus on vieläkin yleisempää kuin nuoremmilla. Vähemmän taitaa olla ikäisissäni niitä painonpudottajia, joiden ei olisi syytäkin laihduttaa.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Minun mielen päällä on taas jatkuvasti että saanhan tarpeeksi syötyä että kehitystä varmasti tapahtuu. En ole hirmusyömäri joten joudun "pakottamaan" itseni syömään. Monesti laskeskelen että tuleeehan sitä protskua ja hiilareita tarpeeksi. Uskoisin että kehittyisin paremmin jos jaksaisin vetää vielä enemmän safkaa senkin uhalla että fläsää tulis.

Olen onneksi oppinut syömään paljon enemmän kuin ennen. Pointtini on että kehitys on varmasti parhainta kun on vähän ylimääräistä. Tietty joskus voi niitä ylimääräisiä puotella jotta näkee työnsä tuloksen paremmin.

T.K. sanoi:
Mun mielestä treenaamaton laihaläski (esim. kuvan missukka) eroaa huomattavasti mm. mallivartaloisesta Yasmeen Ghaurista (alemmassa kuvassa), joka on läskitön ja hänen vartalossaan on lihasta juuri oikeissa paikoissa korostamassa naisellista tiimalasivartaloa (olkapäissä, takapuolessa, pohkeissa...).

T.K. sanoi:
Täydellinen hoikka vartalo (ja Adriana Liman latinopeppukin on just perfect):

Ensinnäkin mä en löytänyt koko tuota "alempaa kuvaa", toisekseen miten sen missikuvan alla lukee Adriana Liman pepusta ja myöhemmissä posteissa Yasmeen Ghaurista? Anteeksi :david: , en ole ehtinyt näitä keskusteluja seuraamaan viime aikoina.. Eikä mun koneella ainakaan näy tuo alempi kuva, vain pieni raksi...

Mutta jokatapauksessa, huutakaa HEP! jos tämä on teidän mielestä lihaksikas: http://starophileimages.free.fr/wallpapers/adriana_lima_001.jpg

Siis tuohan on mallin vartalo, ei todellakaan minkään sortin punttimimmin. :offtopic: :ina aihetta sivuten, voi taivas kun satuin perjantaina kattomaan sitä maikkarin mallikoulua. Sille tummalle tytölle antoivat noottia, kuinka YLIPAINOINEN hän on, siis MALLIKSI ylipainoinen. Ja kun mun mielestä se oli ehkä ainut niistä kolmesta joka saattoi olla juuri ja juuri terveen rajoilla. Mä olen kyllä muutenkin näitä malli-systeemejä täysin ymmärtämätön, juuri kun esim. ko. ohjelman aikana ehdin kommentoimaan, että eipä oo se yks tyttö minkään näköinen niin sit se olikin paras niiden ammattilaisten mielestä.. :eek:

Kauniilta mallivartalolta näyttää=erittäin hoikka ilman lihaksia+ehkä silikonit. Eroaa T:K:n postaamasta "missikropasta" tietenkin pituudella ym."paremmalla" genetiikalla. Photo shoppiakin on vissiin käytetty aika menestyksekkäästi :D toisin kuin missiparan kuvassa...lihaksia ei ole kummallakaan. Vaikka kyllähän jokainen missi aina ilmoittaa harrastuksekseeen kuntosalin...mitähän mahtavat siellä tehdä. Juu ei ole lihaksikas!

Öh, kun mun ihannevartaloni näyttää aiheuttavan kiinnostusta, niin selvennettäköön, että mun mielestä PIENI kiinteä "latinopeppu" on kaunis. Ei mikään tavallinen latinoperse (lue: järkyttävän iso selluliittia hyllyvä megaperse), joita Brasilian katukuva ja uimarannat vilisee. Vaan nimenomaan rasvaton ja lihaksikas napakka muodokas takapuoli, kuten esim. Adriana Limalla, Gisele Bündchenilla jne...

Muuten maailman kaunein vartalo löytyy Yasmeen Ghaurilta. LIHASTA juuri oikeissa paikoissa, joita todellakaan ei ole treenattu kävelemällä. Sillä ei vain ole muodokasta nekkupyllyä, kuten latinokilpailijoillaan. :D Hassua, että kaikki täydelliset naiset ovat mielestänne vain luonnonoikkuja ja surkeita sohvalla makaavia huonokuntoisia vätyksiä, joilla on osteoporoosi ja jotka kuolevat nuorena toisin kuin te... :rolleyes:

En usko, että ylipaino olisi surkeiden geenien syytä, enkä myöskään usko, että tikku nainen ei voisi treenata itselleen Yasmeen Ghaurin kaltaisia muotoja. Onhan epäluonnollisen jättimäisten lihasten kasvattaminenkin mahdollista, joten miksi rimpulanainen ei voisi treenata itselleen naisellista muotoa korostavia "toppauksia". Onhan se kamalaa, koska hoikkien naisten on oltava vähintään laihaläskejä rumiluksia, että punttimimmit voivat hyvillä mielin mussuttaa proteiinia ja kasvattaa vararavintokerroksen alla piilevää ryhdikästä olemustaan tuntematta oloaan uhatuksi?

Ei nyt millään pahalla, mutta alkaa vähitellen ärsyttämään tämä jatkuva laihaläski-kettuilu. :curs:

T.K. sanoi:
Muuten maailman kaunein vartalo löytyy Yasmeen Ghaurilta. Hassua, että kaikki täydelliset naiset ovat mielestänne vain luonnonoikkuja ja surkeita sohvalla makaavia huonokuntoisia vätyksiä, joilla on osteoporoosi ja jotka kuolevat nuorena toisin kuin te... :rolleyes:

Äh, liioittelua... Yasmeen Ghauri vartaloineen on varmasti kaunis Sinun mielestäsi, mutta tuollaisia yleistyksiä on vaikea luoda, kuka on maailman kaunein... "Yksi pitää äidistä, toinen tyttärestä", niinhän sitä sanotaan. Tällä palstalla kuitenkin valtaosa on punttimimmejä joiden ihanne on ihan toinen, kuten minullakin. Mun makuun esimerkiksi Monica Brant (http://www.joannelee.com/monica.jpg) on kaunis ja hyvävartaloinen, samoin Claudia Kinska ja monet monet muut... Näistä ihanteista onkin jo olemassa ketju joten ei aloiteta toista. :)

T.K. sanoi:
...enkä myöskään usko, että tikku nainen ei voisi treenata itselleen Yasmeen Ghaurin kaltaisia muotoja.

Miten musta tuntuu, että tuohon ei paljon tarvita: http://www.maximumwall.com/gsm_celebrites_feminine_2/data/46/11yasmeen_ghauri_103.jpg

Todella kaunis nainen on kyllä kasvoiltaan, ei käy vastaan väittäminen. Itse pidän kyllä latino- ja tummista naisista, esimerkiksi Klaudia Kinska on todella kaunis.

T.K. sanoi:
Onhan se kamalaa, koska hoikkien naisten on oltava vähintään laihaläskejä rumiluksia, että punttimimmit voivat hyvillä mielin mussuttaa proteiinia ja kasvattaa vararavintokerroksen alla piilevää ryhdikästä olemustaan tuntematta oloaan uhatuksi?

Mä toimin punttimimmien puolestapuhujana ja kerron, ettei meidän vararavintokerroksiemme alla piilevää olemusta mitkään mallimissi-pimatsut uhkaa.. :)

T.K., luulen, että löytäisit enemmän kaltaistasi ja ihanteitasi ymmärtävää porukkaa joltakin mallisaitilta? Sille tosiseikalle ei vain voi mitään, että täällä ei juuri Sinun ihannoimaasi naisvartaloa taideta arvostaa... :rolleyes: Pakkiksella on toki jäseniä joka lähtöön, on kilpailevia huippuja, elämäntapaurheilijoita, satunnaisia salillakävijöitä ja on myös niitä jotka "pelkäävät saavansa liian suuret lihakset viikossa" ym.

Me jokainen olemme kuitenkin yksilöitä omine ihanteinemme, sanotaan, ettei makuasioista voi eikä pidä kiistellä, siitä huolimatta niistä kuitenkin kiistellään aina. :)

Karoliina100 sanoi:
Sitäpaitsi mielestäni metrin lantiolla alle 60cm reidet ovat epäsuhtaisen hoikat.

Kiitti vaan, mielestäni olen kuitenkin ihan sopusuhtainen. Ehkä mulla on vääristynyt ruumiinkuva ;)

T.K. sanoi:
Vaan nimenomaan rasvaton ja lihaksikas napakka muodokas takapuoli, kuten esim. Adriana Limalla, Gisele Bündchenilla jne...

Anteeksi, jos särjen kauniin kuvitelmasi, mutta ymmärtääkseni tuolla Etelä-Amerikassa on nykyään varsin yleistä lisätä silikonia rintojen lisäksi myös pakaroihin.

T.K. sanoi:
Muuten maailman kaunein vartalo löytyy Yasmeen Ghaurilta.

Sinusta ehkä kaunis - minusta taas suorastaan ruma. Huomaathan: makuja on monenlaisia. Et sinä voi sanoa, että maailman kaunein vartalo löytyy ihmiseltä x.x. ikäänkuin se olisi joku absoluuttinen totuus. Muistanet myös, että tämä on PUNTTImimmien palsta, joten mitä ihmeellistä on siinä, että ylilaihat mallit eivät ole täällä kovinkaan kovassa huudossa...?

T.K. sanoi:
Hassua, että kaikki täydelliset naiset ovat mielestänne vain luonnonoikkuja ja surkeita sohvalla makaavia huonokuntoisia vätyksiä, joilla on osteoporoosi ja jotka kuolevat nuorena toisin kuin te... :rolleyes:

Viitaten ylempään, aika kaukana täydellisyydestä ovat IMO nuo mallitytöt. Ja se, että alipaino on naisella terveysriski ja altistaa mm. osteoporoosille, on valitettava fakta, jota sinäkään en pääse pakoon.

Ylipäätäänkin mallit ovat minun mielestäni erittäin epäterveitä ihanteita kenelle tahansa - alipainoisuuden lisäksi erittäin moni malli polttaa tupakkaa (pysyäkseen laihana), ja myös erilaisten huumeiden käyttö on ymmärrykseni mukaan niissä piireissä varsin yleistä. Muistattehan Kate Mossin tapauksen? Ja mitä olen näiden mallityttöjen haastatteluja joskus lukenut, niin heille tuntuu olevan suorastaan kunnia-asia korostaa epäterveellisiä elintapojaan, esim. sitä, että karkkia ja roskaruokaa kuluu lähes päivittäin...

EDIT: Menee ehkä tylsäksi saarnaamiseksi, mutta sanonpa silti, kun asia nyt akuutisti mielen päällä on: Mikseivät sellaiset asiat kuin voima, suorituskyky, terveys ja energisyys ole nykyään "muodissa"? Miksi naiset (en nyt tarkoita pakkiksen mimmejä) liian usein ajattelevat, että ulkonäkö ennen kaikkea? Ja mitä kaunista edes on alipainoisessa, lähinnä nälkiintyneen näköisessä naisessa, joka tuskin jaksaa edes omia kauppakassejaan kantaa (kärjistys)? Itse olen ainakin tavattoman ylpeä siitä, että taannoisessa muutossa jaksoin tehdä hommia ja kantaa laatikoita siinä missä miehetkin - ehkä se on sitten jonkun mielestä typerää ja vastenmielistä äijäilyä, mutta so be it... :rolleyes:

Jatkanpa vielä, kun nyt kerran vauhtiin pääsin... Eli en missään tapauksessa yritä edes väittää, ettei ulkonäöllä olisi mitään merkitystä, typeräähän sellainen olisi. MUTTA olen silti sitä mieltä, että tuosta ulkonäkökeskeisyydestä tulisi kyllä pyrkiä kaikin keinoin irti/sitä vähentämään - ulkonäkö kun on (tai sen tulisi olla) kuitenkin täysin sekundäärinen asia esim. terveyden ja hyvinvoinnin suhteen. Valitettavan monella naisella nämä ovat kuitenkin aivan päälaellaan :(

"Terve sielu terveessä ruumissa" on vanha fraasi, mutta pitää täysin paikkansa. Ruumis ja mieli kun ovat hyvin pitkälti yhtä - uskon vakaasti, että yksi syy siihen, miksi olen itse nykyään hyvinkin tyytyväinen omaan olooni ja elooni ja viihdyn hyvin kropassani, on se, että lakkasin viimeinkin kohtelemasta kaltoin ruumistani ja aloin päinvastoin hoitaa sitä - eli fysiikan kohentuessa kohentui myös mieli. :) Ja jottei kellään jäisi väärää käsitystä asian suhteen, niin tottakai minä sen tajuan, ettei minun kroppani mikään täydellinen ole (mitä se sitten tarkoittaakin), kaukana siitä. Mutta entäs sitten? Se on sentään terve, vahva ja toimiva - vaikka kohtelinkin sitä huonosti vuositolkulla, ei se koskaan pettänyt minua, vaikka välillä meinasikin jo hiukan piiputtaa (mikä ei tod. ollut mikään ihme...). Ja kyllä, kaikkine kumpuineen ja kaarteineen, muhkuineen sun muineen se on minun mielestäni monella tapaa kaunis.

Ja kaikella kunnioituksella ja ystävyydellä sanottuna - joskus tuntuu, että kun tällainen tavallinen, pienesti pyöreä nainen uskaltaa olla avoimesti tyytyväinen olemukseensa ja sanoutua irti dieettirumbasta, niin se se vasta suuri uhka joillekuille onkin. :)

Gillyanne sanoi:
Mikseivät sellaiset asiat kuin voima, suorituskyky, terveys ja energisyys ole nykyään "muodissa"? Miksi naiset (en nyt tarkoita pakkiksen mimmejä) liian usein ajattelevat, että ulkonäkö ennen kaikkea?

Niinpä, miksei ole muodissa :(

Mut mun mielestä me ollaan Suomessa tänkin suhteen aika hyvässä mallissa kuitenkin...Mulla on virolaisia tuttuja ja niiden tuttuja nähneenä/kuulleena jne, siellä on asiat vielä huonommin. Liikuntaahan siellä ei monetkaan harrasta...ja kauneus on tärkeintä. Laiha pitää olla. Naisen pitää ennen kaikkea miellyttää miehen silmää jne.

En toki voi yleistää tota koskemaan koko Viroa mutta näiden tuttujen tutun tuttujen perusteella asia on noin. Ja suurin osa näistä naisista haaveilee malliks pääsystä ja tekee itsestään mallikansiota ja poseeraa puolipukeissa...Ehkä siellä on asiat monin tavoin toisin mutta silti...

Ja veikkaisin et monessa muussakin maassa naisten tehtävä on pitkälti miellyttää miehen silmää...paljon enemmän ku suomessa, jossa naisetkin saa tehdä töitä ja voi näinollen elättää itsensä jos ei satu miehiä sen näkönen kiinnostaan...

Gillyanne sanoi:
EDIT: Menee ehkä tylsäksi saarnaamiseksi, mutta sanonpa silti, kun asia nyt akuutisti mielen päällä on: Mikseivät sellaiset asiat kuin voima, suorituskyky, terveys ja energisyys ole nykyään "muodissa"? Miksi naiset (en nyt tarkoita pakkiksen mimmejä) liian usein ajattelevat, että ulkonäkö ennen kaikkea? Ja mitä kaunista edes on alipainoisessa, lähinnä nälkiintyneen näköisessä naisessa, joka tuskin jaksaa edes omia kauppakassejaan kantaa (kärjistys)? Itse olen ainakin tavattoman ylpeä siitä, että taannoisessa muutossa jaksoin tehdä hommia ja kantaa laatikoita siinä missä miehetkin - ehkä se on sitten jonkun mielestä typerää ja vastenmielistä äijäilyä, mutta so be it... :rolleyes:

Kuten tavallista, tähän ei voi sanoa muuta kuin: AMEN.

Myönnän koska tahansa, että Adriana Limalla ja Ghaurilla on kauniit kasvot, mutta kummankaan kroppaa en todellakaan huolisi.

:offtopic: itsensä hyväksymisestä: eilen venyttelin kotona ja meinasin kommentoida miehelle, että kylläpä tässä asennossa tulee selluliitit reisistä näkyviin. Pidin sitten kumminkin suuni kiinni, koska mitäpä muuta tuollainen kommentti olisi ollut kuin huonoitsetuntoista kohteliaisuuksien kalastelua? Välillä sitä meinaa kumminkin lipsahtaa itsensä vähättelyyn, onneksi kuitenkin äärimmäisen harvoin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom