Nopeusvalvontakameroiden räjäyttely - uusi kansanhuvi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Izzman
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin, onhan se fiksua tuottaa kymppitonnin kulut valtiolle vastalauseena lain valvomiselle... :david:

Kyllä on vitun siistiä hommaa..:david:

Zone-sarja -42%
Omasta puolestani voin sanoa vain, että olen maksanut ja tulen maksamaan niin paljon ylinopeussakkoja, että mulle kelpaa mikä keino hyvänsä nopeusvalvonnan resurssien vähentämiseksi.

Mulla ei ole muita vihollisia (julkisia tai yksityisiä) kuin nopeusvalvonta. Se vituttaa NIIN paljon, että sain melkein orgasmin tosta videosta. David tai ei, ei MITÄÄN väliä.

Omasta puolestani voin sanoa vain, että olen maksanut ja tulen maksamaan niin paljon ylinopeussakkoja, että mulle kelpaa mikä keino hyvänsä nopeusvalvonnan resurssien vähentämiseksi.

Mulla ei ole muita vihollisia (julkisia tai yksityisiä) kuin nopeusvalvonta. Se vituttaa NIIN paljon, että sain melkein orgasmin tosta videosta. David tai ei, ei MITÄÄN väliä.
Oletetaan että sulla on/tulee olemaan lapsi. Täydellisessä maailmassasi myös kaikki hidasteet, poliisivalvonta ja ehkä ne nopeusrajoituksetkin on poistettu. Toinen ideaasi kannattava ajaa lapsesi päälle tappaen sen. Vieläkö leijuisit orgasmissa?

Tiedätkös miksi tuota valvontaa harrastetaan? Siksi koska ylinopeus aiheuttaa onnettomuuksia jne. Mutta jos ylinopeutta ei esiintyisi niin tuskin tuota valvontaakaan samassa määrin olisi. Eli se mitä sinä voit osaltasi tehdä nopeusvalvonnan resurssien vähentämiseksi on, että alat ajelemaan nopeusrajoitusten mukaisesti. Kelpasihan sinulle mikä keino hyvänsä.:thumbs:

Yhdyn. Kerrankin joku uskaltaa ilmaista mieltään radikaalisti (Suomessa wtf?) vanhentunutta ja ehdotonta nopeusvalvontaa vastaan. Älä välitä näiden punaniskojen deivideistä. :D Pakkiksella osa on niin fasistista porukkaa, ettei kannata ottaa siitä itseensä näin keskijakauman kannalta.

Pelkään vain pahoin, että tämä jää yksittäistapaukseksi. Olisi hienoa, jos muut samoinajattelijat alkaisivat vastata puhtaaseen rahastukseen ja väärään turvallisuudentunteeseen moninkertaisilla menoilla sakkotuloihin verrattuna. Olisi hienoa, jos tolppia räjähtelisi vähän väliä ja ehkä herätettäisiin jotkut pahvit, ketkä luulevat, että ainoa ratkaisu liikenneonnettomuuksien vähentämiseen on nopeuden laskeminen, tai että ylipäätänsä liikenneonnettomuuksien ehkäisemiseksi pitäisi tehdä kaikki käytännön sujuvuuden kustannuksella.

Oletetaan että sulla on/tulee olemaan lapsi. Täydellisessä maailmassasi myös kaikki hidasteet, poliisivalvonta ja ehkä ne nopeusrajoituksetkin on poistettu. Toinen ideaasi kannattava ajaa lapsesi päälle tappaen sen. Vieläkö leijuisit orgasmissa?

On lapsi. Täydellinen maailma meni myös nappiin. Tunnetaanko me jostain? :)

No ei.. vakavasti ottaen: mun mielestä on paljon sellaisia paikkoja missä voi TÄYSIN RISKITTÄ ottaa huomattavasti suurempia nopeuksia kuin mitä rajoitukset sallivat silloin kun näkyvyys ja olosuhteet sen sallivat. Enkä tarkoita pelkästään moottoriteitä hiljaisina aikoina vaan ihan taajama-alueillakin on useasti paikkoja, joissa ei ole risteäviä teitä eikä suojateitä, näkyvyys on esteetön satoja metrejä suoraan eteenpäin ja vähintään kymmeniä metrejä myös sivuille. Miksi siis joku 50 tai 60 rajoitus? Sietämätöntä. Ajapa tuossa sitten hyvillä tuloilla vaikka 90 km/h ja maksa tuhansia.. Ei mitään järkeä.

Eli en kannata mitään lapsentappokaahausta asuinalueella, jossa naapurin lapsi laskee pulkalla autosi alle.

Ylinopeussakot on kyllä ihan naurettavia verrattuna siihen, millaisia sanktioita tulee rikoksista. Tosiasia on kuitenkin se, että mitä enemmän noi pellet pönttöjä räjäyttelee, sitä kalliimmaksi se autoilijoille tulee. Yksi pönttö kun maksaa sen 40.000e niin verorahoistahan se sitten revitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ylinopeussakot on kyllä ihan naurettavia verrattuna siihen, millaisia sanktioita tulee rikoksista.
Rikoksiahan nuo ylinopeudetkin ovat. Mihin rikokseen sinä näitä ylinopeuksia vertaat? Ihan vain siksi, että voin käydä katsomassa rangaistuskäsikirjasta näiden molempien rikosten normaalin päiväsakkojen lukumäärän. Sitten voimme spekuloida tuota tarkemmalta pohjalta.

Olisi hienoa, jos muut samoinajattelijat alkaisivat vastata puhtaaseen rahastukseen ja väärään turvallisuudentunteeseen moninkertaisilla menoilla sakkotuloihin verrattuna. Olisi hienoa, jos tolppia räjähtelisi vähän väliä ja ehkä herätettäisiin jotkut pahvit, ketkä luulevat, että ainoa ratkaisu liikenneonnettomuuksien vähentämiseen on nopeuden laskeminen, tai että ylipäätänsä liikenneonnettomuuksien ehkäisemiseksi pitäisi tehdä kaikki käytännön sujuvuuden kustannuksella.

Silkkaa neroutta, olen sanaton. Miksei sitten samantien heivata samalla logiikalla helvettiin kaikki muutkin lait, joista sä et pidä? Annan sulle kommentistasi viisi Davidia.

:david: :david: :david: :david: :david:

Luin lehdestä tällä viikolla, että on esitetty/suunniteltu lakia jonka mukaan useamman kerran turvavöittä ajosta otettaisiin ajokortti pois vähintään 6 kuukaudeksi.
Tänä vuonna kerran sain sakon kun ei ollut vöitä ja poliisi tiuski pysäytettyään, että tiedätkö miksi pysäytettiin. 4.:llä kysymyskerrallakaan en tiennyt (kun ääni oli niin uhkaava, luulin tehneeni jotain pahaa), jolloin poliisi sanoi ettei sulla ole turvavyötä.

Kunpa mun lääkäri kunnalla olis yhtä kiinnostunut mun terveydestä .

Silkkaa neroutta, olen sanaton. Miksei sitten samantien heivata samalla logiikalla helvettiin kaikki muutkin lait, joista sä et pidä? Annan sulle kommentistasi viisi Davidia.

:david: :david: :david: :david: :david:

Onko mielestäsi LAKI aina oikein ja hyvä, paskaakin lakia tulisi noudattaa mukisematta ?? :lammas: :lammas: :lammas:

Rikoksiahan nuo ylinopeudetkin ovat. Mihin rikokseen sinä näitä ylinopeuksia vertaat? Ihan vain siksi, että voin käydä katsomassa rangaistuskäsikirjasta näiden molempien rikosten normaalin päiväsakkojen lukumäärän. Sitten voimme spekuloida tuota tarkemmalta pohjalta.

Silloin kun maksellaan jotain kymmenien tuhansien sakkoja ylinopeudesta niin mulle tulee mieleen tuomiot lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, raiskauksista ja parisuhdeväkivallasta. Lähinnä kuvottaa nykyinen lainsäädäntö.

On lapsi. Täydellinen maailma meni myös nappiin. Tunnetaanko me jostain? :)

No ei.. vakavasti ottaen: mun mielestä on paljon sellaisia paikkoja missä voi TÄYSIN RISKITTÄ ottaa huomattavasti suurempia nopeuksia kuin mitä rajoitukset sallivat silloin kun näkyvyys ja olosuhteet sen sallivat. Enkä tarkoita pelkästään moottoriteitä hiljaisina aikoina vaan ihan taajama-alueillakin on useasti paikkoja, joissa ei ole risteäviä teitä eikä suojateitä, näkyvyys on esteetön satoja metrejä suoraan eteenpäin ja vähintään kymmeniä metrejä myös sivuille. Miksi siis joku 50 tai 60 rajoitus? Sietämätöntä. Ajapa tuossa sitten hyvillä tuloilla vaikka 90 km/h ja maksa tuhansia.. Ei mitään järkeä.

Eli en kannata mitään lapsentappokaahausta asuinalueella, jossa naapurin lapsi laskee pulkalla autosi alle.
Muutama este mikä nyt tulee heti mieleen:
On ihan eri juttu ajaa jollain 20 vuotta vanhalla juuri ja juuri katsastuksen läpäisseellä pommilla 120km/h kuin uudella autolla. Kysyt siltä 18v kuskilta, niin sen mielestä 150km/h olisi vielä turvallinen nopeus ja sattumalta sama kuin auton huiput ilman kilometrien suoria.
Tästä päästäänkin sitten omaan harkintaan, ei ole montaa päivää kun oli näillä kulmilla teinibemari pyöräytetty perse penkkaa kohti pitkälle ajotiestä tuossa kuudenkympin alueella. Oli ilmeisesti taas käytetty sitä omaa harkintaa.
Kaikki säädökset nyt vain on pakko tehdä sen heikoimman niitä edes jotenkin noudattamaan kykenevän porukan mukaan. Siinähän on rajoitusten päälle se 30km/h lisänopeutta, jos siitä on valmis vain maksamaan :D

Jos satut ajamaan esim.satasen alueella 110km tunnissa niin millätavoin se vaarantaa liikenneturvallisuutta? Etenkin kun nuo tolpat on usein sijoitettu sopivasti alamäkien alle ja ohituskaistojen jälkeen.

EDIT: toinen neronleimaus mihin niitä sijoitetaan on kun rajoitus muuttuu juuri satasesta kahdeksaankymppiin. Itsellänikin muutama läheltäpiti tilanne sattunut kun edessä ajava jarruttaa yllättäen.

Muakin vituttaa noi tolpat. Ei sen takia etten saa kaahata, vaan sen takia, että ne jotenkin saa olon vaivaantuneeksi, kun pitää olla jatkuvasti niin tarkkana. En aja ikinä 5km/h suurempaa ylinopeutta, enkä ole ikinä saanut ylinopeussakkoja, mutta silti en tykkää noista yhtään. (E: No ohituksissa joskus menee yli ja kerran meinasin heti ohituksen jälkeen täräyttää peltipoliisin tutkaan...)

Lisäksi olen sitä mieltä, että kyseiset pömpelit on siellä vain ja ainoastaan rahastuksen takia. On aika hölmöä ajatella, että peltipoliisit vähentää ylinopeuksia. Jos ylinopeuteen on taipumusta, niin ylinopeutta ajetaan, hiljennetään pöntön kohdalla ja taas kiihdytetään. Ainoa vähänkään järkevä systeemi nopeuksien laskemiseksi olisi keskinopeusvalvonta.

Noi pömpelit pitäisi sijoittaa paikkoihin, jossa on tapahtunut vakavia kolareita ylinopeuden vuoksi. Silti niiden ei pitäisi korvata normaalia liikennevalvontaa. Säästösuomessa noin vaan tulee tapahtumaan.

Ei noissa IMO mitään väärää ole, mutta se miten noita asetellaan keskelle suoraa jossa ei ole koskaan tapahtunut mitään onkin eri. Silti tää kaveri joka tuon on pamauttanut ilmaan sietäisi jäädä kiinni ja toivottavasti jääkin, sillä tuo nyt on aika ääliöiden hommaa.

:offtopic: Mulla on ollut liikeidea että jos vois alkaa vuokraamaan kaikille halukkaille tutkia, jotka lähettäis sitten kuvan poliisille ja poliisi sakottais tutkattuja kaahareita...

Musta tulis vuokratuloilla miljonääri, mummot voisi tutkailla teitä lapsentappajakaahareita taajamissa ja poliisikin saisi lisää sakkotuloja ...voisikohan tällainen bisnesidea olla laillista Suomessa :D

Suositut

Back
Ylös Bottom