Nopeusvalvontakameroiden räjäyttely - uusi kansanhuvi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Izzman
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Silloin kun maksellaan jotain kymmenien tuhansien sakkoja ylinopeudesta niin mulle tulee mieleen tuomiot lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, raiskauksista ja parisuhdeväkivallasta. Lähinnä kuvottaa nykyinen lainsäädäntö.
Jos näistä kyseisistä rikoksista tuomittaisiin sakkorangaistuksia niin uskoisin, että tuo normaali päiväsakkojen lukumäärä olisi korkeampi kuin ylinopeudesta. Päiväsakoissa kun on se mielenkiintoinen seikka, että sen avulla muodostamme oikeudenmukaisen rangaistuksen. Jos joku hyvä tuloinen hakkaa eukkonsa kotona ja selviää siitä sakoilla nin kyllä siitäkin rapsahtaa iso summa. Nuo päiväsakot kun ovat riippuvaisia tuloista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Fight the power, pommimies oli mielestäni hyvällä asialla - ei kameroiden tarkoitus ole mitään lakia valvoa, jo sijoituspaikatkin kertovat siitä että ainoa tarkoitus on maksimoida niistä saatavat sakkotulot. (liikennekameroita koulujen läheisyyteen, anyone?)

Luin lehdestä tällä viikolla, että on esitetty/suunniteltu lakia jonka mukaan useamman kerran turvavöittä ajosta otettaisiin ajokortti pois vähintään 6 kuukaudeksi.
Tänä vuonna kerran sain sakon kun ei ollut vöitä ja poliisi tiuski pysäytettyään, että tiedätkö miksi pysäytettiin. 4.:llä kysymyskerrallakaan en tiennyt (kun ääni oli niin uhkaava, luulin tehneeni jotain pahaa), jolloin poliisi sanoi ettei sulla ole turvavyötä.

Kunpa mun lääkäri kunnalla olis yhtä kiinnostunut mun terveydestä .

Onko mielestäsi LAKI aina oikein ja hyvä, paskaakin lakia tulisi noudattaa mukisematta ?? :lammas: :lammas: :lammas:

Tää turvavyöttä ajamisesta rankaiseminen on kyllä niin maan vitun urpo laki ettei mitään rajaa, samalla perusteella voisi alkaa jakamaan sakkoja ilman kortsua nussimisesta, jos sitä jotenkin pystyisi valvomaan :rolleyes: Suomiko poliisivaltio? Kyllä.

Fight the power, pommimies oli mielestäni hyvällä asialla - ei kameroiden tarkoitus ole mitään lakia valvoa, jo sijoituspaikatkin kertovat siitä että ainoa tarkoitus on maksimoida niistä saatavat sakkotulot. (liikennekameroita koulujen läheisyyteen, anyone?)

Ehdottoman samaa mieltä, ne kamerat koulujen ja vanhainkotien läheisyyteen + taajamiin ylipäätänsä. Tuokin räjäytetty kamera on ilmiselvästi keskellä erämaata..

(liikennekameroita koulujen läheisyyteen, anyone?)

Todellakin. Siinä olisi järkeä!

BTW vituttaa noi nopeusrajoitukset, ja tarkoitan nyt tätä ikuista 80-100 vaihtoleikkiä. Onko missään muualla maailmassa tällaista pelleilyä. Johan sitä niihin kyltteihinkin menee rahaa:D Ok. Risteysalueilla, mutta tielle liittyvillä on väistämisvelvollisuus. Ymmärrän kyllä ettei meillä ole pelisilmää ja ne kuuluisat ladamasiinat ei kiihdy alle puolen tunnin edes siihen kaheksaankymppiin.

:offtopic: Ei muuten pahemmin taida olla kameroita 2-tien pöntöissä:D En kyllä suosittele ketään kokeilemaan:rolleyes:

Eikö kaikilla pitäisi olla jo käytössä navigaattori, joka varoittaa 500m ennen tolppaa. Pätevä vehje varsinkin silloin, kun ajetaan väsyneenä pitkää matkaa ja ei jaksa kytätä tolppia :D

Tuohon kohtaan tullaan Rovaniemen jälkeen 100 km/h ja yhtäkkiä pitää vetää 60 km/h normaali lentokenttä risteyksen takia nelostiellä ja taas 100 km/h saa ajaa. Rahastus keino tuo vain oli ja maalaisjärki puutui kummaltakin puolen pönttöä..

Zone-sarja -42%
Tuo tolpan räjäyttäminenhän on siisti juttu tasan siihen asti että siinä samalla posautetaan ohi ajava auto. Meininki on kuin jostain Irakista, saa alkaa pelkäämään näitä tienvarsipommeja.

Sinänsä tyhmä rikkoa näitä elottomia koneita. Paljon parempi tapahan olisi tappaa poliiseja. Sitten saisi ajaa taunuksella niinq kovaa ja olis siistii. Jou.

Tuo tolpan räjäyttäminenhän on siisti juttu tasan siihen asti että siinä samalla posautetaan ohi ajava auto. Meininki on kuin jostain Irakista, saa alkaa pelkäämään näitä tienvarsipommeja.

Sinänsä tyhmä rikkoa näitä elottomia koneita. Paljon parempi tapahan olisi tappaa poliiseja. Sitten saisi ajaa taunuksella niinq kovaa ja olis siistii. Jou.
Jep, toi tolppien räjäyttely on tosi vaarallista ihan kaikille. Ja ajattele mitä olisi tapahtunut jos paikallisen ala-asteen ekaluokkalaiset olisivat olleet tuossa tolpan alla pitämässä sadetta. Eli ei nyt ehkä ihan verrattavissa rättipäiden tienvarsipommeihin. Videossa kun ei yhtäkään autoa näkynyt, eikä noita ihan summamutikassa räjäytellä.

Ja toinen asia mikä mua ihmetyttää on se, että kaveri jolla lukee iän kohdalla 33, ei ole viime aikoina pystynyt yhdessäkään topikissa järkevään keskusteluun. Kaikki topikit ovat menneet ihan turhaan provoamiseen, jolla ei mitään saavuteta. Miksi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehdottoman samaa mieltä, ne kamerat koulujen ja vanhainkotien läheisyyteen + taajamiin ylipäätänsä. Tuokin räjäytetty kamera on ilmiselvästi keskellä erämaata..

Tuo kamera on Rovaniemen lentokentän risteyksessä. Tuossa vaihtuu lyhyellä matkalla nopeus 100 -> 60 km/h ja loivaa ylämäkeä kaverina tuloksena Lapin läänin aktiivisin kamera (jos kamera on pöntössä). Muistaakseni 400 räpsyä minimissään/päivä, kyllä se on siis varmasti muutamaan kertaan korjauksensa maksanu.

Kameran jälkeen tosiaan risteys josta käännytään lentokentälle ja asutusalueelle jossa on myös kouluja. Tosin asutusalue alkaa reilusti yli kilometrin päässä. Koulujen kohdalla on sitte 4-kympin rajoitus(vai jopa 30 km/h) ja jos tuota noudatat on letka hetkessä valmis. Yleisnopeus on arviolta 60 km/h.

Juu en mä tätä jeesustelua ihan tälle asteelle veisi...

Minä en vain ymmärrä tuota "yhteisen" omaisuuden rikkomista. Ettekö te ihmiset ymmärrä, että me veronmaksajat ne rikotut tavarat maksamme yhdessä.

Oman kylän miehet (teinit?) ollut aktiivisia :rock: Vai oisko ne ollu varusmiehiä siitä läheltä, kun noin kovia pommeja oli? :D

Mun mielestä JÄRJETTÖMISSÄ paikoissa olevia tolppia saakin räjäyttää (alamäet, nopeuden vaihto alueet jne.) mutta tuo tolppa valvoi suhteellisen isoa valotonta risteystä, niin oisivat voineet jättää sen sentään siihen.

Ja toinen asia mikä mua ihmetyttää on se, että kaveri jolla lukee iän kohdalla 33, ei ole viime aikoina pystynyt yhdessäkään topikissa järkevään keskusteluun. Kaikki topikit ovat menneet ihan turhaan provoamiseen, jolla ei mitään saavuteta. Miksi?

Ikä on mulle pelkkä numero, ja joutilasta aikaa ihan liikaa. Mitä järkevään keskusteluun tulee, niin eipä semmoista paljoa ole ilman meikääkään. Samoista aiheista väännetään samoja argumentteja vuodesta toiseen. Osa oppii ajamaan mutta niiden tilalle tulee uudet bensalenkkarit.

Oikeastaan varmaan alkaa mulla olemaan kohta tauon paikka koko internetistä. Kaikki on sanottu ja kuultu. Provolla saa sentään hetkellistä hupia, ja seuraahan siitä "sisältöä" nettiin. Parempi tämä kuin suklaapatukoiden kauppaaminen.

Kukapa noista tolpista nyt pitäisi, mutta kunnioitus toisten omaisuutta kohtaan olisi suotavaa säilyttää vaikka omistaja ei olisikaan yksityinen henkilö. Löytyy varmasti järkevämpiäkin tapoja nopeuskameroiden protestoimiseen...

Suositut

Back
Ylös Bottom