Taisteluasennetta ! Kova kaveri !
könde sanoi:
oon nyt 21v paino on siinä 80kg hujakoilla (löysää). pelasin ihan tosissani jääkiekkoa 18 vuotiaaksi kunnes alkoi uus taistelu syöpää vastaan. nyt haluisin lihasta takaisin kolmen vuoden levon jälkeen.
No sä oot kovia kokenut, hatunnosto sulle kun et ole antanut periksi. Ihan uteliaisuuttani kysyn, että osaatko sanoa mitään tekijöitä jotka olisivat aiemmin laukaisseet/nopeuttaneet tuota syövän puhkeamista ? Entä oletko nyt muuttanut radikaalisti joitain elintapojasi ? Oliko paljon harjoituksia viikossa = > eli palautuminen olisi ollut puutteellista => immunitettijärjestelmä kärsii => olosuhteet ja perimän taipumus syöpään => syöpä iski päälle ?
Kaikkeenhan on yleensä joku syy tai laukaiseva tekijä. Esim. Saku Koivulla muuttui koko elämä, paineet kasvoi ja kävi niinkuin kävi. Miljonäärinä saa varmaan parempaa hoitoa kuin kukaan meistä. Monia varmaan kiinnostaa mitä hotapulveria siellä NHLässä niille alipainoisille kavereille oikein syötetään ennen ja jälkeen syövän.
Itse lähes hyperallergisena olen vaan huomannut että kun on riittävästi laukaisevia tekijöitä ( rasitus, huono ravinto, lepo, allergisoivat aineet/elukat ) niin siitä seuraa aina 1-2 viikon pahenevat oireet noidankehämäisesti, ja yleiskunnon lasku -> joka nopeuttaa tod.näk seuraavan allergiaiskun tuloa.)
Lisäravinteilla saa parannettua kuntoa, jopa lihakset kasvaa paremmin ja turvallisesti kuin esim. aiemmalla yliharjoittelulla, joka laukaisi minulla erittäin pahan allergiakierteen. Nyt viisastuneena harjoittelen vähemmän, lyhyemmät treenit, enemmän lepoa, sapuskaa, vitamiineja ja hivenaineita => terveys parempi JA tulokset nousee ainakin toistaiseksi ok. Äläkä vaan ikinä koske roinaan tai mihinkään poppakonsteihin niin ei lähde käsistä elämä.
Aiemmissa neuvoissahan se viisaus tuli: lepo ja ravinto etusijalle !
Perusneuvo, jonka sain voimannostaja-kaveriltani:
- palaudu AINA täydellisesti ennen seuraavaa treeniä.
- lue edellinen lause uudelleen ! TÄYDELLINEN palautuminen.