Nopeaa kehitystä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kundi83_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen käynyt salilla puoli vuotta ja olen saanut lihaksia jonkun verran. Nyt haluisin saada kiihdytettyä kehitystäni huimasti.

Käyn salilla neljä kertaa viikossa. Mulle on tehty kaksijakoinen ohjelma (1. päivä: rinta, hartiat + ojentajat ja 2. päivä: selkä, hauis, jalat + vatsa), mutta noudatan sitä kauhean huonosti. Musta tuntuu tosi vähältä tehdä esim. rintatreeniä vain 2 kertaa per viikko, joten olen tehnyt rintaa, käsiä ja vatsaa useammin kuin 2 kertaa per viikko. En pysty käymään salilla enempää kuin 4krt/vko.

Yritän syödä monipuolisesti (kananmunaa ja raejuustoa jne... muun ruoan ohessa), mutta nyt olen päättänyt ruveta käyttämään massanlisääjää ja proteiinivalmistetta, koska haluan kiihdyttää painonousua ja lihaskasvua. Nyt olen 177cm ja 70kg.

Miltä treenaamiseni ja energiansaantini kuulostaa? Miten plajon pystyn lisäämään massaani esim. loppuvuoteen mennessä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo ohjelma vaikuttaa aika kamalalta. Selkä ja jalat eivät sovi samalle päivälle, koska ovat kaksi kehon suurinta lihasryhmää. Voisit kokeilla jotain kivaa 4-jakoista palstalta tai ainakin vaihtaa nykyisen ohjelman jakoa. Ei siellä salilla pahemmin tarvitsekaan käydä kuin neljä kertaa viikossa.

Ravinnosta löytyy palstalta erittäin paljon asiaa. FAQ kannattaa ehdottomasti lukea ennen mitään. Laskeppa kalorisi joltain ajalta ja katso kuinka paljon protskua, hiilareita ja rasvaa saat ja sen mukaan lisäät ruokavalioosi noita massanlisääjiä ja protskuja.

Sukulaku sanoi:
Selkä ja jalat eivät sovi samalle päivälle, koska ovat kaksi kehon suurinta lihasryhmää. .
Kyllä voi tehdä, kaikki on vain sarja määristä kiinni.

Jos sinulla on aikaa käydä salilla 4 krt/vk niin miksi et ota itsellesi nelijakoista ohjelmaa?
Kyllä se rinta kerran viikossa riittää ihan hyvin, itse en ainakaan pysty reenaamaan mitään paikkaa kahta kertaa viikossa.

Mitä ravintoon tulee niin kannattaa varmaan lähtä ihan palautumisjuomasta ja yleisen ruokavalion kuntoon laittamisella liikkeelle. Ei massanlisääjät ja muut valmisteet nyt hirveästi auta jos ruokavalio on muuten hataralla pohjalla.

kundi83_ sanoi:
Olen käynyt salilla puoli vuotta ja olen saanut lihaksia jonkun verran. Nyt haluisin saada kiihdytettyä kehitystäni huimasti.
Kehitys ei kyllä kiihdy huimasti vaikka tekisit mitä. Vähän ehkä voisit saada lisäsykettä treeneihin, kun treenaisit kutakin lihasta vain kerran viikosssa.

Ja massanlisääjää nyt ei liene mitään järkevää syytä käyttää. Palautusjuomassa vain nopeita hiilareita ja muuten sitten hitaampia. Paino ehtii vielä tämän vuoden aikana helposti nousta 10-15 kiloa, josta lihasta ehkä pari kiloa. Ymmärsit varmaan pointin.

neutraali sanoi:
Kyllä voi tehdä, kaikki on vain sarja määristä kiinni.

Juu tokihan voi tehdä vaikka koko kropan kerralla, kuten sinäkin taisit tehdä nykyään, mutta tuollaisessa 2-jakoisessa se on aika pyllystä varsinkin kun tekijä on aika aloittelija.

Koitas nyt ainakin lisätä ruokaa, jos vuoden käynyt ja painoa tolla pituudella 70kg niin jossain on vikaa. Alkupainoahan en tiedä, joten kehitys voi olla ollut kovaakin, näin pers tuntumalta vaan sanoin. Katteleppa boardeilta vaikkapa http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19859 ja searchilla sitten lisää.

Rintaa itse tekisin max. 2 kertaa viikossa, joista toinen ehkä kevyempi. Selän ja jalat laittaisin eri päiville, helpompi treenata ne eri aikaan kun kerta pystyt vetämään neli- tai kolmijakoisella ohjelmalla.

Muista bodarin pyhä kolminaisuus: lepoa, ravintoa ja treeniä ;)

Kehityksen lähinnä määrää oikeanlainen treeni,ravinto ja lepo. Osa on geneettisistä jutuista kiinni, jotkut kasvaa helpommin jotkut vaikeammin ja joillakin on tietenkin paremmat lähtötasot hommaan. Mitään lihasryhmiä ei imo kannata nostaa muitten yläpuolelle lihastasapainot kun on perseellään niin alkaa tulemaan ongelmia. Minun mielestä myös 2x lihas viikkoon on maksimi tosin en itse tuota ainakaan koskaan tekisi. Treenaa kerran viikossa lihaksen kunnolla niin se on sen 3-5 päivää kipeänä ja pari päivää vielä latautuu ennen uutta treeniä. Suosittelisin jotain hyvää perus nelijakoista sinulle. Faqista löytyy treeniohjelmia, ravintoon koskevia asioita ja oikeastaan kaikki mitä aloittelijan pitääkin tietää.

kundi83_ sanoi:
Musta tuntuu tosi vähältä tehdä esim. rintatreeniä vain 2 kertaa per viikko, joten olen tehnyt rintaa, käsiä ja vatsaa useammin kuin 2 kertaa per viikko.
Tuolla meidän Hulkilla olisi sinulle ihan oma nimikin... ;) Ei se nyt vaan niin mene, että kehitys on sitä "huimempaa" mitä enemmän teet ko. lihasryhmää. Voit toki koittaa vetää sitä penaa ja haukkaa vaikka sen 14 kertaa viikossa, mutta ei kannata sitten hirveästi ihmetellä, kun tulehtuneet jänteet pakkaavat kassinsa ja muuttavat Bahamalle. Ota todellakin itsellesi vaikka 3- tai 4-jakoinen ohjelma, niin kehityksesi tulee olemaan "huimaa" verrattuna tuohon nykyiseen rinta-hauispelleilyyn.

Ja kyllä se 2-jakoinenkin saadaan ihan toimivaksi kunhan se ei pyöri ainoastaan siinä penkin ympärillä. Jos jollekin niin juuri aloittelijalle (tai vuosikausia treenanneelle) suosittelen 2-jakoista, koska tällöin ei ole pyrkimyksenäkään puristaa kaikkia mehuja pihalle joka sarjassa vaan opetella tekemään oikeilla lihaksilla työ. Tässä oma ehdotus (jalat ja selkä samana päivänä):

Puntti 1. Koukistavat liikkeet (takareidet, selkä, takaolkapäät, pohkeet)

1. Syväkyykky, leveä jalka-asento 3*10
2. Suorinjaloin maastaveto 2*10
3. Selän ojennus, lisäpaino 2*10
4. Leuanveto 3*max
5. Hauis kääntö 2*8
6. Vipunostot, kulma 3*10
7. Pohkeet, laite 3*10
8. Vatsat aerobinen 2-6 sarjaa

Puntti 2. Ojentavat liikkeet (etureidet, rinta, ojentajat, hartiat)

1. Rinnalleveto 3*8
2. 1. jalan prässi 2*10
3. Jalan ojennus 3*10
4. Dippi 3*max
5. Penkkipunnerrus, käsipaino 2*10
6. Pystysoutu 2*10
7. Ranskalainen punnerrus 2*10
8. Alavatsat 3 sarjaa

Tämä on alunperin suunniteltu jo hieman kokeneemmalle nostajalle joka pääsi salille ainoastaan 2 tai 3 kertaa viikossa, mutta uskoisin että aloittelija ei vielä tukkoon mene, jos ottaa ylläolevaa 3-4 viikon jakson ja sitten vaihtaa esim. ehdotettuihin 3- tai 4- jakoisiin. Ylläolevasta voi jättää mm. osan vatsalihastreeneistä pois, koska 4 kertaa viikkoon on jo liikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sporterilta ihan hyvä 2-jakoisen esimerkki. Siinä saa sitten pari kertaa treenattaua kaikki lihasryhmät läpi viikon aikana. Itsekin teen nyt vaihteeksi 2-jakosella. Mutta kuten jo monesti todettiin, toi sun nykyinen ohjelma on aika syvältä ja se pitäisi vaihtaa parempaan. Vaikkapa siis tohon Sporterin esimerkkiin, taikka sitten perus 4-jakoseen, esim:

1. rinta, hauis
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä

Ne rinta-hauis pelleilyt kannattaa jättää suosiolla väliin, mietippä itekses miten pieni osa niissä on koko kropan lihasmassasta. Ja sen jälkeen voit miettiä paljonko niihin panostaminen esim. jalkojen ja selän kustannuksella vaikutta siihen sun kokonaismassa kasvuun...

eihän tuo mikään uus sigu voi olla kun olen tuon nähnyt jo ennenkin, tais olla jonkun toisen sigussa ? no meni vielä enemmän :offtopic:

:offtopic: Munkin pitää alkaa metsästämään tuollaista sigua:D

nelkku sanoi:
eihän tuo mikään uus sigu voi olla kun olen tuon nähnyt jo ennenkin, tais olla jonkun toisen sigussa ? no meni vielä enemmän :offtopic:

Siis meinaan tota dedil666:n postausta joka on tullut tohon timban siguun ja joka löytyy treenaus koriksen ohessa threadista.

Angel of Death sanoi:
h00h0h0h uus juttu sigussa sulla :D
:offtopic: Noissa siguissa kannattaa olla varovainen. Jos joku aloitteleva penkkipena88 kysyy jotain vähän hölmöä, mutta kuitenkin vilpittömästi ja tosissaan, niin tuskin on kovin kannustavaa lukea aina vähän väliä omasta tietämättömyydestä johtuvaa pilkallista sigua.

Kimple sanoi:
:offtopic: Noissa siguissa kannattaa olla varovainen. Jos joku aloitteleva penkkipena88 kysyy jotain vähän hölmöä, mutta kuitenkin vilpittömästi ja tosissaan, niin tuskin on kovin kannustavaa lukea aina vähän väliä omasta tietämättömyydestä johtuvaa pilkallista sigua.

Juu, totta, mutta näin ei ainakaan ole tossa Timban sigussa :D

Timba79 sanoi:
No se hakkasi sen edellisen kommentin 6-0, oli vaan pakko vaihtaa... :D
Ajattelin ite laittaa sen kellon aika listan ittelleni siguksi mutta en taida laittaakkaan kun sulla on jo toi. :rolleyes:

Kimple sanoi:

Totta, mutta yritän kyllä vähän lukasta tapauksien muitakin viestejä ja tämä nyt sai muistaakseni jo bannia palstalta. Mutta toki jos joku vihjasee että loukkaa, niin poistan varmasti.

Anna mennä masantti vaan siguun se juttu, vaikka nyt en heti hoksaa mistä puhut.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom