Nolla-/vähähiilarinen palautusjuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siima
  • Aloitettu Aloitettu
Eka posti vippinä, wohoo...

Anyways, itse vedän 1dl fast whey3, 1dl nutriplus maltoa ja 4dl rasvatonta maitoa palautusjuomaksi. Tunti tämän jälkeen riisiä ja kanaa knorrin 2 in 1 kastikkeessa :kuola:
En tiedä malton turvotuksesta, mutta illalla maha on jostain syystä todella turvonnut. En tiedä johtuuko maltosta, jonka vedän about 11.00 aikoihin treenin jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla menee 50g best3 proteinia, 50g maltoa. Mulla ei oo ollut turvotusta tai mitään muutakaan kuin kasvua. Mun käsityksiini on kuulunut että hiilihydraatit palautusjuomassa nautittuna nostaa insuliinia, mikä puolestaan palauttaa kehon treenin aikana tulleesta kataboolisesta tilasta takaisiin rakentavaan tilaan huomattavasti nopeammin kuin proteiinit. 8kk sitten palautukseen kuulu pelkkä hera ja ihan hyvin toimi. Mutta nyt on ottanu myös maltoa mikä on toiminu vielä paremmin.

Itselläni oli joskus ongelmana juuri se, että tuli huono olo
palautumisjuoman nautittuani! Sen sain pois vähentämällä malton ~0,5dl
ja odotin 5-20min treenin jälkeen ennen, kuin sen "nautin"...

Ja malton todellakin otan tuon insuliinin takia..se on mielestäni erittäin
tärkeä pointti!..Etenkin omalla kohdallani, kun sairastelen pirusti
ja sitä kautta palautuminenkin huonompaa!

Carbon sanoi:
Anyways, itse vedän 1dl fast whey3, 1dl nutriplus maltoa ja 4dl rasvatonta maitoa palautusjuomaksi.

Ei edelleenkään palautusjuomaan sitä maitoa!

ZaGaTo sanoi:
Ei edelleenkään palautusjuomaan sitä maitoa!

Onkos tuosta jossain jotain tilastoa kuinka paljon (rasvaton)maito
hidastaa imeytymistä?

Ajattelin alkaa käyttämään palautusjuomaa ja lisäproteiinivalmisteita kun rahatilanne on väliaikaisesti parempi.

Olen hakenut tietoa palautusjuomasta ja kuulemma heraprotskun ja nopean hiilarien 1:1 suhde noin 5g kreatiinin kanssa on hyvä peruspalautusjuoma. Sitten näen tällaisen ketjun ja yhtäkkiä monet suosittelevat palautusjuomaa ilman hiilareita ja siten kreatiinikin pois.

Tässähän menee sekaisin. Onneksi en ole kerinnyt vielä ostamaan mitään. Onko tämä hiilariton palautusjuoma sitten pätevä vain tietyissä tilanteissa vai yleisesti parempi? En tietenkään halua läskiä massaa kasvattamaan, jos se on ainoa peruste käyttää hiilarivalmisteita.

Richard75 sanoi:
Samoilla linjoilla Sam225:n kanssa.
Olo pysyy parempana ilman maltoa, ja säästyn verensokerin heilahteluilta. Nelisen vuotta taitaa olla edellisestä käytöstä.
Treenin päälle Whey3 40g+ magnesium+kalium
Kunhan kotiin ehtii, niin yleensä täysjyväriisi 100-150g, kalaa tai kanaa noin 300g, vihanneksia 250-400g.

Richard ja Sam, kiitos vinkistä! Tilasin eilen Pakkotoiston verkkokaupasta 3 pussia heraa ja olen treenannut tähän asti pelkästään kotiruuan voimalla. Nyt ajattelin ruveta kokeilemaan sellaista systeemiä missä juodaan treenin jälkeen Whey-drinksut ja kotona odottaa sitten jääkaapissa valmiiksi keitettyä riisiä. Tai sitten vaihtoehtoisesti otan salille mukaan kauraleseet siihen proteiinijuomaan sekoitettuna.

Malto olis kyllä ollut halpa tilata ja harkitsin sitä kovasti mutta ajattelin että saahan hiilarit myös tavallisesta safkasta. Riisiä keitän yleensä 3 päivän satsin valmiiksi jääkaappiin!

:david:

Tässähän menee sekaisin. Onneksi en ole kerinnyt vielä ostamaan mitään. Onko tämä hiilariton palautusjuoma sitten pätevä vain tietyissä tilanteissa vai yleisesti parempi? En tietenkään halua läskiä massaa kasvattamaan, jos se on ainoa peruste käyttää hiilarivalmisteita.

Jos et dietillä ole ja haluat maksimaalisen kehityksen, niin itse ainakin suosittelen
hiilarit(+kreatiinin) palautumisjuomaan!

En käsitä mikä voisi kumota hiilarien(malton) hyödyn palautumisjuomassa!
Jos et ole dieetillä, saa maltosta huonoa oloa tai jostain muusta terveydellisestä
syystä et voi sitä nauttia!

Kun jokatapausessa insuliini auttaa ravinteiden imeytymisessä ja kun verensokeri
korkealla..insuliinia erittyy enemmän!? Vai nostaako proteiini(aminohapot)
yksinään noita tasoja tarpeeksi?
Kun energiavarastot voi täyttää tosiaan hieman myöhemminkin!

Tuosta edellisestä olisi kiva saada faktaa...eli kuinka paljon tuo insuliini voi nousta..
Toisin sanoen minkä verran sitä pystytään esim. maltolla nostamaan
ja kuinka suuri määrä maltoa nostaa sen sinne maksimiin, siis niin korkealle jossa
siitä on vielä jotain hyötyä?

Kyllähän nuita tekstejä on jenkkiläsivuilla, mutta siellä on niin paljon sitä
erikoissanastoa etten saa siitä mitään muuta irti, kuin pirullisen pään säryn!

Mitenkähän muuten tuo kreatiini imeytyy hiilarittoman palkkarin kanssa?

Kreatiini käsittääkseni imeytyy hyvin huonosti ilman insuliinipiikkiä....

lampunjalka sanoi:
Kreatiini käsittääkseni imeytyy hyvin huonosti ilman insuliinipiikkiä....
No en mä nyt tiedä onko sillä niin hirveästi merkitystä. Kunhan vaan sen kreatiinin ottaa, niin ei sillä nyt niin hirveästi merkitystä ole ottaako sen hiilihydraatin kanssa vai ilman. En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa.

Palkkari: Protskudrinkki + hedelmä

Mitäs mieltä ootte siitä että sen malton korvaisi hedelmällä? Eli että palautus"juoma" koostuisi protskudrinkistä ja sen kera nautistusta hedelmästä, esim omena? Kai se imeytyminen on hieman heikompaa, mutta liekö sillä nyt loppujen lopuksi suurtakaan väliä, ainakaan harrastajatasolla? Onko maltoturvotuksesta kärsineeti kokeilleet kyseistä kombinaatiota?

No onhan se varmaan parempi kuin ei mitään, mutta jos ei aivan välttämätöntä ole, niin ota ihmeessä sitä maltoa edes vähän.

Tuohon kreatiini kommenttiin vielä sen verran, että samalla tavalla tuntuu toimivan ilman insuliinipiikkiäkin.

Eikös se ole niin, että MAIDON proteiini sisältää n. 80 % kaseiinia ja n. 20 % heraa. Jos on sattunut perusjuttuja selvittämään kuten sen, että kaseiini hidastaa merkittävästi kaiken ruoan imeytymistä, niin jo pikaisesti päättelee ettei se maito ole paikallaan palautumisjuomassa.

Mä vedin aikoinaan protskua 30 g ja banaanin. Siirryin sitten oikeeseen palautusjuomaan, jossa maltoa, kun tuli epäilys että se voisi merkittävästi vaikuttaa palautumiseen. Kaikki kehu palkkareitaan niin hirveesti. En nyt jälkikäteen osaa sanoa kumpi on parempi, mutta oppikirjojen mukaan hedelmäsokeri ei ole parasta mahdollista hiilaria palautukseen. Toisaalta jos ihan omaksi ilokseen punttaa niin tällä tuskin on niin suurta merkitystä. Kisoihin tähtäävät käyttävätkin sitten kaikki mahdolliset vippaskonstit.

Jos oikeen lähtee hifistelemään niin ottaisi treenin jälkeen sen pelkän protskun ja sitten 30 minuutin kuluttua hiilaria - ja siitä sitten tunnin kuluttua oikeeta ruokaa, jossa iso satsi hiilaria. Ja sitten glutamiinihifistely tohon vielä mukaan monimutkaistamaan asiaa...

Helpointa on toki pistää kaikki aineet yhteen shakeriin ja vetää se naamaan treenin jälkeen. Ei tarvi funtsia turhia ja ei se banaanikaan muussaudu sinne laukun pohjalle...

Minä vedin yhdessä vaiheessa erittäin huonolaatuista proteiinia ilman hiilaria ja myöhemmin vähän parempilaatuista ja maltoa, niin kyllä sedn eron palautumisessa huomaa! Silloin mentiin ylikunnon rajamailla kokoajan..

Itselläni on lähdössä kokeiluun, että heti treenin jälkeen 40g hyvälaatuista heraa + berocca sekä tilkka hunajaa (nopea insuliinivaste), ja tästä tunnin päästä drinkki jossa 30-40g fruktoosia. Maksan glykogeenivarastot täyttyy nopeesti eikä aiheuta samanlaista pöhöä kuin malto.

Mulle nopeat hiilarit treenin jälkeen on ihan MUST!! Insuliinitasot kohoaa, prodet ja muut ravinteet tunkeutuu lihassoluihin. Voisin ihan pokerinaamal väittää vetäväni vaikka Cokiksen ja herapaukun mielummin kuin pelkän heran, jos kunnon safkat vaikka vast 1-1,5 pääst!!

Mutta eihän niitä lihaksia pakko oo täyttää täpötäyteen glykogeeniä heti treenin jälkeen? Eli jos esim lykkää palkkariin vaan 10-15g hiilareita, niin että katabolia saataisiin kuitenkin pysäytetyksi, mutta tämä pieni hiilarimäärä ei kuitenkaan merkittävästi haittaisi nestetasapainon saavuttamista takaisin positiiviseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom