Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ihan sen sama.

Sovitaan että toimiva langaton lataus on hyvä ja toimimaton huono.

Täytynee ebaysta ostaa ihan vittuillessaan teille tuollainen 40cmx40cm alusta ja laittaa tohon veneeseen paikkaan missä aina kännykät on. Voi sitten latailla puhelinta kuhan hankkii sellaisen puhelimen ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kerro mulle miten sä saat sen puhelimen leijumaan. Mulla se makaa nyt tuossa ruokapöydällä ja päivällä työpöydällä.

e: mulle kyllä kelpaa myös 30 päivän valmiusaika älypuhelimeen. Ihan sen sun sama kunhan ei tarttis koko ajan olla lataamassa...
Jos puhelimesi makaavat vain pyödällä, niin pöytäpuhelin on tuohon käyttöön passeli laite. Ei lopu valmiusaikakaan kesken. Ilmeisesti nyt sitten yrität perustella sitä, että lataaminen kuuluu tehdä vain silloin, kun laite on aseteltu työ- tai ruokapöydälle. Onneksi latausjohto kykenee tuon lisäksi paljon parempaan...

Aika tympeää olisi kyllä kirjoittaa tätäkin viestiä, jos pitäisi mennä pyödän ääreen kirjoittamaan. Mieluimmin rötvään näin päivän päätteeksi sohvalla. Hyvin näyttää tämä tablettikin latautuvan.

Joo mulla oli lähinnä autot ja veneet yms liikkuva kalusto mielessä missä kännykkä (ainakin mulla) on aina vakkari paikalla. Ja laturin piuha ainakin mun isossa autossa liian lyhyt keskikonsolista korvalle...

e: äläkä ehdota mitään telineitä. Ne nyt ainakin on ihan toimimattomia paskoja aina...

Niin ja 1900-luvun alkupuolella olisi varmaan poltettu noitana jos olisi sanonut, että tulevaisuudessa puhe ja teksi kulkevat puhelimesta toiselle puolelle maailmaa "ilmassa".

Niin minullahan ei tuollaista langatonta latausta ole, mutta kuluttajan näkökulmasta se vain olisi aika helvetin hyvä juttu jos tuo saataisiin niin toimivaksi ja yleiseksi, että se olisi käytössä joka puolella. Silloin mä vaikka ostaisin mun galaxyyn sen lisäosan tuonne takaukuoren alle millä voisi ladata puhelinta langattomaksi.

Rautalangasta aaseille:
- tällä hetkellä tuo ei ole tarpeeksi yleinen (toimiva) että siitä olisi mainittavaa hyötyä.
- mutta jos tuo tekniikka saataisiin tarpeeksi yleiseksi (ja toimivaksi) niin se olisi pelkästään hyvä asia. Ei sitä japin ja NHB:n tarvitsisi käyttää jos se muistuttaisi liikaa nokiasta.:face:
Ääntä ja viestejä siirrettiin kyllä jo tuolloin ilmassa radiolla, eikä ketään poltettu sen vuoksi.

Luulen kyllä, että on paljon luontevampaa kehittää akuista sellaisia, ettei niitä luureja tarvitse ladata monta kertaa päivässä. Johan tuollaisia älypuhelimiakin kerrotaan olevan markkinoilla. Tässä on nyt pari vuotta kulunut siitä, kun viimeksi nämä samat latauspöydät olivat ihan just tulossa joka kahvilaan. Vielä ne ovat näkemättä. Oletko koskaan miettinyt, miksei esimerkiksi Samsung ole lähtenyt levittämään aggressiivisemmin tekniikkaansa markkinoille tai miksei Apple ole edes tarjonnut koko induktiosilmulkkaa luureihinsa?

Positiivisen ajattelun lisäksi tarvitaan myös realismia. Induktiota käyttivät jo samat miehet, joiden nimiä kantavia SI-järjestelmän perusyksiköitä kouluissa opetellaan. Edelleenkin siirtoetäisyys mitataan milleissä ja häviöden kohtuullistaminen on ainoa mainitsemisen arvoinen asia, jossa on viime aikoina edetty. Siirtomatkaa ei kukaan ole kehittänyt. Tämän palstan ulkopuolella kukaan ei edes kuvittele tuon teknologian kykenevän mihinkään järkevään energian siirtoon pidemmillä matkoilla.

Saksalaismerkit kehittävät yhdessä sähköautojen langatonta latausta | Tuulilasi Tulossa on, mutta koska...

Langaton lataus on pian täällä - akku latautuu metrin päässä - *Uutiset - *MPC.fi Metrillä 90% hyötysuhde, ei paha. Todellisuudessa 50cm riittänee kaikkiin autoihin. Milleissä tuonkin toki saa mitattua.

Turha tota tekniikkaa on varmaankin yrittää parannella, koska bensaa saa pistoolista...

Joo mulla oli lähinnä autot ja veneet yms liikkuva kalusto mielessä missä kännykkä (ainakin mulla) on aina vakkari paikalla. Ja laturin piuha ainakin mun isossa autossa liian lyhyt keskikonsolista korvalle...

e: äläkä ehdota mitään telineitä. Ne nyt ainakin on ihan toimimattomia paskoja aina...

Ymmärtääkseni noita usb-piuhoja saa aika pitkiäkin tarvittaessa. Omassa autossani orggispiuhat yltävät ongelmitta korvalta kojelaudan usb-liittimeen. Tarvetta tuolle on harvemmin hf:n vuoksi. Olen kuitenkin samaa mieltä siitä, pidemmillä matkoilla joku auton signaalia vahvistava phone box olisi luontevin paikka tuolle langattomalle lataukselle. Toki eipä sen piuhan liittäminen tässäkään aiheuta oikein mitään ongelmaa.

Langaton lataus on pian täällä - akku latautuu metrin päässä - *Uutiset - *MPC.fi Metrillä 90% hyötysuhde, ei paha. Todellisuudessa 50cm riittänee kaikkiin autoihin. Milleissä tuonkin toki saa mitattua.

Turha tota tekniikkaa on varmaankin yrittää parannella, koska bensaa saa pistoolista...

Nyt ymmärsit jotain väärin. Jossakin tuollaisessa teknologiassa voi olla potentiaalia. Se ei ole kuitenkaan näiden nykyisten silmukoiden parantelua vaan täysin uuden teknologian keksimistä. Vaikka tuo on ihan lupaavan kuuloinen juttu, niin silti sitäkin vaivaa sama energiahäviö joka on aina näissä langattomissa siirroissa läsnä. Mitenhän yhteiskunta suhtautuisi siihen? Nykyisin monille sähkölaitteille on annettu vaatimuksia energiahukan vähentämiseen.

En usko muutaman prosentin energiahukan olevan ongelma, sähkön siirrossa on aina hävikkiä ja se on vain hyväksyttävä. Sähköautojen yleistymiseen tuo vaikuttaisi merkittävästi ja siinä saavutettavat päästösäästöt varmasti olisivat tuon hävikin arvoisia.

Olen koko ajan puhunut yleisesti langattoman latauksen kätevyydestä. Se on mielestäni kätevää niin mobiililaitteissa, kuin autoissa. Parhaillaan lataan vain sähköhammasharjaa langattomasti, mutta ei haittaisi ollenkaan jos myös puhelimen voisi ladata langattomasti nykyistä helpommin. Myös esim. vedenalla käytettävä pokkari ilman luukkuja olisi kätevä, niin ei tarvitsisi aina tilata uutta kun jonkun olemattoman pienen hiekanjyvän takia on vesi päässyt kameran sisälle. Jostain on aina aloitettava ja hyvä, että näitä laitteita on jo tarjolla, vaikkeivat ne vielä isoja etuja tuokaan.

Älkää nyt alkako pyörtämään puheitanne. Langaton lataushan oli toimiessaankin silkkaa paskaa, puhelimessa piti olla johto no matter what. Ette suostunut myöntämään, että langaton lataus olisi hyvä asia vaikka se joskus tulevaisuudessa toimisikin.

Se että sulla pitää olla margariinipaketti pöydällä mihin sen lasket ei juurikaan tee siitä kuluttajaystävällistä. Tai ainakaan yleistä sitä niin että se toimisi pubien pöydällä tai vaikka lentokentillä mitä täällä muutama vuosi sitten kohistiin. Kyseinen tekniikka on edelleen yhtä lapsenkengissään kuin silloin.

Rautalankaa sun on turha vääntää kun et ymmärrä koko asiaa.
Ei Helsinki/vantaan lentoasemalla niillä pöydillä ole mitään margariinipaketteja. Ihan normaali pöydän pinta se on. Ja se, että se ei tällä hetkellä ole yleistä tarkoittaa sitä, että se ei olisi toimiessaan hyvä juttu. Aha, mielenkiintoinen logiikka sulla.

Sähköautot ovat muuten vanhempia kuin polttomoottoriautot. Niiden kehittäminen lienee turhaa, koska ne eivät ole tällä hetkellä yleisiä. Siitä ei kannata välittääm että moottorit ovat hyötysuhteeltaan huomattavasti edellä.

Koska se lataustyyny mihin se pitää asetella ei ole mikään mullistava ratkaisu, vasta se että esim yhdessä huoneessa se latautuu, on se miten päin vain tai missä kohtaa sitä huonetta. Sitä ennen ei ole hirveästi merkitystä lyötkö sen kaapeliin kiinni missä se latautuu nopeammin vai tyynylle asettelet sen millin tarkasti ja oottelet tunnin kaks pidempään.
Ei tarvitse asetella millin tarkasti, koska latausalusta voi olla vaikka pöydän kokoinen (ja vaikka toimia samalla pöytänä). Latausajallakaan ei ole niin merkitystä, koska se puhelin latautuu aina siinä pöydällä ollessaan, joten se ei oikein pääse tyhjenemään. Toki jos pidät puhelintas kädessäs 24/7 niin tuo ei luonnollisesti toimi, mutta valtaosan ajasta puhelin ei yleensä ole kädessä. Ja jos kiire ja hätä tulee niin sähän voit ladata vaikka puhelimes voimavirralla, langaton lataus kun ei sulje johdollista latausta pois.

En usko muutaman prosentin energiahukan olevan ongelma, sähkön siirrossa on aina hävikkiä ja se on vain hyväksyttävä. Sähköautojen yleistymiseen tuo vaikuttaisi merkittävästi ja siinä saavutettavat päästösäästöt varmasti olisivat tuon hävikin arvoisia.

Onhan noille latureille jo nyt annettu vaatimuksia energiatehokkuuden suhteen. Kalifornia taisi aloitta tuon jo ikuisuus sitten. Myös sähkömoottoreille on annettu varsin tiukkoja energiatehokkuusvaatimuksia. Auton renkaat, autot, kodinkoneet... Kyllä tuo on aika vahva trendi. Vähän tuntuu siltä, että jos laturit alkaisivat hukkaamaan 10-15 prossaa ilmaan, niin siihen hyvinkin voitaisiin puuttua.

Sähköautoissa paras juttu viime vuosina on Tesla ja Teslan pikalatausverkko. Tuolla pikalatauksella Teslan käyttösäde on Euroopankin pääteillä rajaton.

- - - Updated - - -

Älkää nyt alkako pyörtämään puheitanne. Langaton lataushan oli toimiessaankin silkkaa paskaa, puhelimessa piti olla johto no matter what. Ette suostunut myöntämään, että langaton lataus olisi hyvä asia vaikka se joskus tulevaisuudessa toimisikin.
Voitko pysyä edes sen verran asiassa, ettet ala muuntelemaan kirjoituksiani ja valehtelemaan nimissäni?

Ei Helsinki/vantaan lentoasemalla niillä pöydillä ole mitään margariinipaketteja. Ihan normaali pöydän pinta se on. Ja se, että se ei tällä hetkellä ole yleistä tarkoittaa sitä, että se ei olisi toimiessaan hyvä juttu. Aha, mielenkiintoinen logiikka sulla.

Sähköautot ovat muuten vanhempia kuin polttomoottoriautot. Niiden kehittäminen lienee turhaa, koska ne eivät ole tällä hetkellä yleisiä. Siitä ei kannata välittääm että moottorit ovat hyötysuhteeltaan huomattavasti edellä.

Ei tarvitse asetella millin tarkasti, koska latausalusta voi olla vaikka pöydän kokoinen (ja vaikka toimia samalla pöytänä). Latausajallakaan ei ole niin merkitystä, koska se puhelin latautuu aina siinä pöydällä ollessaan, joten se ei oikein pääse tyhjenemään. Toki jos pidät puhelintas kädessäs 24/7 niin tuo ei luonnollisesti toimi, mutta valtaosan ajasta puhelin ei yleensä ole kädessä. Ja jos kiire ja hätä tulee niin sähän voit ladata vaikka puhelimes voimavirralla, langaton lataus kun ei sulje johdollista latausta pois.

Missäs tälläisiä pöytiä sitten on ja mitä ne maksaa? Tuo tekniikka vaatii että jokaiselle vastaanottimelle on oma lähettimensä että silmukka syntyy, siihen pöydälle voi laittaa kerrallaan yhden että se toimisi. puhut nyt sovellutuksista jotka eivät ole nykypäivää eikä mahdollisia. Enkä itse ostaisi monen tonnin pöytää sen takia että voisin ladata puhelimen. Niin vaikeaa ei ole se piuhan laitto.

Mistä vitusta täällä nyt vängätään? Langaton lataus on paskaa eikä edes langatonta, koska se ei toimi metrin päähän. No hei, matkapuhelin on paska, koska ei kaikki ole aina matkoilla.

Jos oikein ahdistaa, niin käykää ostamassa Appleenne latausalusta. Sitten voi vehkeet pystyssä juhlia tekniikan riemuvoittoa.

Duracell PowerCase and PowerMat Wireless Charging Pad for iPhone 5/5s - Apple Store (U.S.)

Minä ainakaan en ole väittänyt, että tuo lataus mullistaisi maailmoja. Itselläni se ei ole edes käytössä. Mutta ei se koko ideaa tee paskaksi. Esim. autoon olisi kiva saada paikka, mihin kännykän heittää ja se latautuisi siinä. Tosin sitä ennen pitäisi saada autojen valmistajat tajuamaan, että ihmisillä on nykyään puhelin mukana ja se olisi kiva saada johonkin järkevään paikkaan pystyyn.

Jahs, kateelliset alkanu vikiseen taas pari vuotta sen jälkeen ku 920:nen julkastu.. ei vissiin kovin paljon mullistuksia tuonut edes apple, kun näin vanhaan asiaan palataan.
Hyvää huumoria kyl langattoman latauksen vastustajien argumenteista repinyt, jatkakaa =)

Jaha, kritiikki toteutuksen ongelmia kohtaan on siis perusteetonta, koska kateus ja vehkeet pystyssä. Turhapa tätä on jatkaa. Argumenttinne sopivat paremmin tuonne tappeluketjuun.

Voitko pysyä edes sen verran asiassa, ettet ala muuntelemaan kirjoituksiani ja valehtelemaan nimissäni?
En tainut lainata tuossa viestissä ketään, eikä se suoranaisesti ollut osoitettu millekään tietylle nimimerkille. Mutta jos tunnistit siitä itsesi niin...:hyvä:

Missäs tälläisiä pöytiä sitten on ja mitä ne maksaa? Tuo tekniikka vaatii että jokaiselle vastaanottimelle on oma lähettimensä että silmukka syntyy, siihen pöydälle voi laittaa kerrallaan yhden että se toimisi. puhut nyt sovellutuksista jotka eivät ole nykypäivää eikä mahdollisia. Enkä itse ostaisi monen tonnin pöytää sen takia että voisin ladata puhelimen. Niin vaikeaa ei ole se piuhan laitto.

Tuo tekniikka kun yleistyisi niin hinnat varmasti tulisivat alas. Eihän tuota näillä volyymeilla kukaan vielä ala baariinsa tunkemaan, mutta miksi sä et suostu erottamaan nykyhetkeä ja sitä mikä nyt tällä hetkellä on todellisuutta siitä mikä OLISI hyvä (huomaa konditionaali). Siis MINÄ väitän, että olisi ihan saatanan hyvä jos olisi standardi ja yleisesti käytössä oleva tekniikka mikä mahdollistaisi sen, että puhelin, tabi, läppäri, dildot jne.jne. latautuisivat langattomasti sen ollessa pöydällä ja SINÄ väität, ettei olisi koska se ei ole tällä hetkellä todellisuutta. WTF?

Tuo tekniikka kun yleistyisi niin hinnat varmasti tulisivat alas. Eihän tuota näillä volyymeilla kukaan vielä ala baariinsa tunkemaan, mutta miksi sä et suostu erottamaan nykyhetkeä ja sitä mikä nyt tällä hetkellä on todellisuutta siitä mikä OLISI hyvä (huomaa konditionaali). Siis MINÄ väitän, että olisi ihan saatanan hyvä jos olisi standardi ja yleisesti käytössä oleva tekniikka mikä mahdollistaisi sen, että puhelin, tabi, läppäri, dildot jne.jne. latautuisivat langattomasti sen ollessa pöydällä ja SINÄ väität, ettei olisi koska se ei ole tällä hetkellä todellisuutta. WTF?

Hirveän kiva olisi kun yleistyisi mutta kun se nykytekniikka on niin rajoittunutta että siitä on tällä hetkellä aivan turha haaveilla. Minä en ole väittänyt etteikö se voisi olla joskus hyvä älä turhaan vääristele. Se on vain vähän sama kuin ne enkelipölyllä käyvät autot, ei niitä kannata vielä hankkia eikä maksaa niistä ominaisuuksista. Tai ainakaan kuluttajat yleisesti ottaen eivät ole siihen valmiita, kun hyöty on niin huono. Sinä se olet jo niitä pöytäliinoja asentelemassa vaikkei niille ole mitään käyttöä.

Olisi helvetin hyvä myös kun se puhelimen näyttö olisi aurinkopaneeli ja se lataisi sitä jatkuvasti ulkona, sen lisäksi olisi hyvä kun se akku kestäisi neljä päivää, mutta tarviiko näistä nyt sitten hehkuttaa tässä kun ei se ole vielä mahdollista.

Hirveän kiva olisi kun yleistyisi mutta kun se nykytekniikka on niin rajoittunutta että siitä on tällä hetkellä aivan turha haaveilla. Minä en ole väittänyt etteikö se voisi olla joskus hyvä älä turhaan vääristele. Se on vain vähän sama kuin ne enkelipölyllä käyvät autot, ei niitä kannata vielä hankkia eikä maksaa niistä ominaisuuksista. Tai ainakaan kuluttajat yleisesti ottaen eivät ole siihen valmiita, kun hyöty on niin huono. Sinä se olet jo niitä pöytäliinoja asentelemassa vaikkei niille ole mitään käyttöä.

Olisi helvetin hyvä myös kun se puhelimen näyttö olisi aurinkopaneeli ja se lataisi sitä jatkuvasti ulkona, sen lisäksi olisi hyvä kun se akku kestäisi neljä päivää, mutta tarviiko näistä nyt sitten hehkuttaa tässä kun ei se ole vielä mahdollista.
Jaa, no en kyllä ollut mitään pöytäliinoja asentamassa, vaan esitin mahdollisia sovelluksia tekniikalle, jos se joskus olisi mahdollista.

Edelleenkään tuo tekniikka ei lähtökohtaisesti ole kovinkaan kaukana ja verrattavissa mihinkään enkelipölyyn. Minä jo osaisin tehdä tuollaisen pöydän jossa lähestulkoon koko pöytälevy toimisi latausalustana, toki sille tulisi tällä hetkellä hintaa, mutta tse tekniikka on jo olemassa ja periaatteessa toteuttamiskelpoista.

Koko juttuhan lähti siitä, että sinä väitit, että tätä väitettiin Nokian pelastajaksi ja minä totesin siihen, ettei nyt kuitenkaan vaan, että edelleenkin toimiessaan ja yleistyessään tämä tekniikka olisi ainostaan käyttäjän kannalta hyvä asia. Sit sulta alkoi tulemaan jotain diipadaapaa tyyliin eieieieiieieieieieieiieieieieiei yhyyy ja eieieieieieieieiiei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom