Nokian Windows Phone puhelimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu
925:ssa ruvennu netti pätkimään ja verkko hukkumaan nyt parin viime päivän aikana. Monesti kun on puhelinta kattonut, niin ei oo signaalia ollenkaan ja silloinkin, kun on kenttää ja datayhteys näyttää H tai jopa H+, niin ei välttämättä liiku mitään dataa. Koitin eilen sammuttaa pariin kertaan ja sitten otin sim-korttiakin irti, mutta ei noista mitään hyötyä ollut. Eli mikähän tossa mahtaa olla? Jos sama homma jatkuu, niin kai sitä on ruvettava huoltoon kiikuttamaan.

Kokeile myös boottausta. Eli paina "vol -" ja virtanappia yhtäaikaa pohjaan n. 10 sekunnin ajan. Älä sviippaa konetta kiinni vaan jatka painamista kunnes puhelin restarttaa itsensä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile myös boottausta. Eli paina "vol -" ja virtanappia yhtäaikaa pohjaan n. 10 sekunnin ajan. Älä sviippaa konetta kiinni vaan jatka painamista kunnes puhelin restarttaa itsensä.

Pitää testata sitäkin. Tosin löyty näköjään uus päivitys, mitä puhelin nyt asentelee. Katsotaan josko se vaikuttaisi.

^ Windows 8.1 päivitys lienee. WP:llä on ollut aina ongelmia muutenkin verkkojen vaihtamisen kanssa, varsinkin kun vaihtaa WLAN:sta mobiiliverkkoon, eli menee esim. pihalle kämpästä.

Muutaman päivän käytin 925:sta, mutta taas tuttu ja turvallinen 1520 käytössä kun sain uuden puhelimen rikkoutuneen tilalle. Onhan tämä vain aivan mahtava laite ja akkukesto passeli. 925:n näyttö tuntui miniatyyriseltä ja käyttö oli hyvin vaikeaa ja sekä akkukesto onneton.

Uusi glance screenin taustakuvan asettaminen on myös kiva feature WP:ssä. Tykkäsin tietenkin jo siitäkin, että kello ja saapuneista viesteistä jne. muut ilmoitukset näkyy mustalla ruudulla, mutta lisäksi tuo taustakuvan asettaminen on mukava ominaisuus.

WP 8.1:ssä parasta on mielestäni uusi IE-selain, sovellusten sulkeminen pyyhkäisemällä ja volyymien erottaminen. Tai tähän on jo niin tottunut, ettei kaikkia uudistuksia edes muista tai huomaa enää. Ilmoituskeskusta en itse kaivannut, tai sitä oikeastaan juuri käyt.

Taitaa Nokiassakin olla nopeinta heittää lentotila päälle ja pois. Uudelleen verkkoon rekisteröinti kestää vaan pari sekuntia.

^ Windows 8.1 päivitys lienee. WP:llä on ollut aina ongelmia muutenkin verkkojen vaihtamisen kanssa, varsinkin kun vaihtaa WLAN:sta mobiiliverkkoon, eli menee esim. pihalle kämpästä.

Muutaman päivän käytin 925:sta, mutta taas tuttu ja turvallinen 1520 käytössä kun sain uuden puhelimen rikkoutuneen tilalle. Onhan tämä vain aivan mahtava laite ja akkukesto passeli. 925:n näyttö tuntui miniatyyriseltä ja käyttö oli hyvin vaikeaa ja sekä akkukesto onneton.

Uusi glance screenin taustakuvan asettaminen on myös kiva feature WP:ssä. Tykkäsin tietenkin jo siitäkin, että kello ja saapuneista viesteistä jne. muut ilmoitukset näkyy mustalla ruudulla, mutta lisäksi tuo taustakuvan asettaminen on mukava ominaisuus.

WP 8.1:ssä parasta on mielestäni uusi IE-selain, sovellusten sulkeminen pyyhkäisemällä ja volyymien erottaminen. Tai tähän on jo niin tottunut, ettei kaikkia uudistuksia edes muista tai huomaa enää. Ilmoituskeskusta en itse kaivannut, tai sitä oikeastaan juuri käyt.

Joo tuota 8.1:stä asentelee. Katotaan kauan menee tutustuessa uusiin ominaisuuksiin :D Mulla ei oo nyt ees ollu mitään verkkojen vaihtoa, kun en normaalisti wlania pidä päällä.

Taitaa Nokiassakin olla nopeinta heittää lentotila päälle ja pois. Uudelleen verkkoon rekisteröinti kestää vaan pari sekuntia.

Kokeilin tuota lentotilan käyttöäkin. Löytää sitten kyllä sen jälkeen sen verkon, mutta vähän myöhemmin saattaa olla taas hävyksissä.

Mulla oli ja 925:ssä kokoajan kuuluvuusongelmia. Varsinkin raja-alueilla. Oli pariin otteeseen huollossakin ja lopulta sain uuden tilalle, mutta ei tullut siitä sen paremmaksi. Nyt on 1020 ja kuuluvuus paljon parempi. Tosin tässä on sitten taas akku aivan onneton. Puolen päivää se juuri kestää kun aika paljon tulee käytettyä. On koitettu buuttailla ja kaikki asetukset käydä läpi eikä pitäisi mitään erityisen paljon akkua syövää olla päällä.
Onko muuten toi 8.1 päivitys ihan joku uus juttu? Kun ei ainakaan 1020:n näköjään vielä ollut saatavana.

Musiikkia olen aina lisännyt puhelimeen ihan tietokoneella avaamalla puhelimen tiedostot ja kopioimalla biisit musiikki kansioon. Aina on esittäjä,albumi ja biisin nimi tullut.

Mä oon vaan liittäny luurin tietokoneeseen ja copy+paste haluamani tiedostot sinne, mielellään oikeeseen kansioon. En tosin ihan hetkeen oo musaa siirrellyt, mutta ei kai se paljoa ole muuttunut.

Eikös Winampin tuki/päivitykset loppuneet joku aika sitten? :D
Musiikkia olen aina lisännyt puhelimeen ihan tietokoneella avaamalla puhelimen tiedostot ja kopioimalla biisit musiikki kansioon. Aina on esittäjä,albumi ja biisin nimi tullut.
Joo siis tota yritin selittää, että just noin oon tehny mutta edelleen se näyttää artisti kohdassa jostain syystä, että "tuntematon artisti" ja sitten kumminkin kappaletiedoissa näkyy se artisti.:confused: Viime yönä poistin vitutuksissani koko musiikkikirjaston... (~10gigaa)

Helpoiten onnistuu, kun asennat koneelle "Windows Phone app for desktop"in.
Joo tolla mä alun alkaen (puol vuotta sitten) onnistuin tonne lisäämään musaa ja onnistuki silloin mutta nytten yrittää muutamaa biisiä lisätä niin se alkaa poistaa vanhoja.:D Mitä vittua. toi desktop appi yrittää asentaa päivitystä muttei sitä onnistu asentamaan...

Ja ei jumalauta nyt ku yritän synkronoida tota musaa tänne niin tää alko poistaa valokuvia kännykästä... Ei vittu voi olla totta... Ja en tietenkään oo varmuuskopioinu niitä..

Kyllä se windows vaan pelittää.:)

Joo siis tota yritin selittää, että just noin oon tehny mutta edelleen se näyttää artisti kohdassa jostain syystä, että "tuntematon artisti" ja sitten kumminkin kappaletiedoissa näkyy se artisti.:confused: Viime yönä poistin vitutuksissani koko musiikkikirjaston... (~10gigaa)
Sun musiikkitiedostojen tagit on pielessä/puuttuu, sen takia tulee tuntematon artisti/unknown artist ja muuta?

Onko ne ämppäreitä? Mitä tägejä käytät, jos on id3v1 ja v2 tageja sekasin ja soitin sekoaa/ei osaa lukea molempia.

Itse poistan aina kaikki tagit, ei niistä ole kun haittaa, juuri tollasta millon milläkin laitteella.

Onko muuten toi 8.1 päivitys ihan joku uus juttu? Kun ei ainakaan 1020:n näköjään vielä ollut saatavana.

.

Jossakin oli että parissa uudessa mallissa on tuo 8.1 jo valmiina sekä nyt saatavilla 925 ensin se päivitys. Muihin tulee myöhemmin.

Itse just pari viikkoa sitten ostin 925 ja su asensin tuon 8.1 päivityksen. Kun aikaisempi puhelin oli 701 niin eipä ole paljoa vertailu kohtaa nykyiseen. Mutta tuon päivityksen myötä olen ollut nyt tyytyväinen puhelimeen. Onhan tuossa paljon sellaista mitä ei kunnolla omaksu esim. tuo musiikki kansio jne. Ne tuntuu jonkun tietokone winampin jälkeen vitun vaikeilta. Mutta kokonaisuudessa olen viellä tyytyväinen.

Onko ne ämppäreitä? Mitä tägejä käytät, jos on id3v1 ja v2 tageja sekasin ja soitin sekoaa/ei osaa lukea molempia.

Itse poistan aina kaikki tagit, ei niistä ole kun haittaa, juuri tollasta millon milläkin laitteella.
Joo ja joo. Ei tommonen tullu mieleenkään.

Nyt sain pitkän säätämisen jälkeen ton desktop appin päivitettyä ja sain sieltä lisättyä musaa, outo juttu mutta nyt toimii niinkuin pitääkin, eli biisien artistit ja albumit näkyy. Jostain syystä tolla copy-paste tyylillä ei toiminut.

Ja olin sittenkin varmuuskopioinut nuo valokuvat ja videot, eli loppu hyvin kaikki hyvin. :)

Onko kellään ollut Lumia 1020ssa ongelmia valokuvien/videokuvaamisen kanssa? Huomasin tossa viime viikolla lomalla kuvaillessani, että välillä ei tahdo tarkennus pelata ollenkaan ja kuvat ovat pelkkää sohjoa. Sama tapahtui videokuvan kanssa yrittäessäni kuvata keikkaa muutaman biisin kohdalla. Onnistuneetkin videot vaikuttavat laadultaan huonommilta kuin aikaisemmat videoni, jotka olen kuvannut iPhonella ja Nokian N900:lla. Äänenlaatukaan ei tunnu kovin erikoiselta.

Joo tolla mä alun alkaen (puol vuotta sitten) onnistuin tonne lisäämään musaa ja onnistuki silloin mutta nytten yrittää muutamaa biisiä lisätä niin se alkaa poistaa vanhoja.:D Mitä vittua. toi desktop appi yrittää asentaa päivitystä muttei sitä onnistu asentamaan...

Löytyikö tähän ongelmaan ratkaisu, itsellä nimittäin sama ongelma...

Onko kellään ollut Lumia 1020ssa ongelmia valokuvien/videokuvaamisen kanssa? Huomasin tossa viime viikolla lomalla kuvaillessani, että välillä ei tahdo tarkennus pelata ollenkaan ja kuvat ovat pelkkää sohjoa. Sama tapahtui videokuvan kanssa yrittäessäni kuvata keikkaa muutaman biisin kohdalla. Onnistuneetkin videot vaikuttavat laadultaan huonommilta kuin aikaisemmat videoni, jotka olen kuvannut iPhonella ja Nokian N900:lla. Äänenlaatukaan ei tunnu kovin erikoiselta.

Asenna Nokia Refocus. Sillä voi ottaa kuvan ja tarkentaa myöhemmin. Ite vähän testasin ja kai siitä jotain apua oli, varmaan just lähikuvissa hyvä. Videoita en oo kauheesti kuvannu, mutta ihan hyviä niistä on tullu. Äänistä en osaa sanoa. Ja eikös tuo perus kamera sovelluskin toimi niin että kun painaa sormella näytöstä niin se tarkentaa siihen kohtaan? Vähän harmittaa ku monilla muilla puhelimilla voi kuvata 4K videota ja tällä max. Full HD, mutta toisaalta eipä oo vielä mitään mistä katella niitä 4K:na.

Omat soittoäänet

Koitin tuossa lisäillä 625:een yhen biisin soittoääneksi. Biisi ei kuitenkaan suostu näkymään soittoääniluettelossa.
Tämä ilmeisesti drm-suojauksen takia.
Kellään vinkkiä, miten tuon suojauksen saisi ohitettua? Vai pitääkö alkaa itse laulamaan niitä soittoääniä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom