Voiko Nokiassa edes säätää etukameran asetuksia jotenkin? Se näytti meinaan aivan järkyttävältä verrattuna ip5.
No tuosta en osaa sanoa mitään kun en käytä ko. etukameraa oikeastaan mihinkään, tainnut kerran testata että se toimii Mutta tietenkin jos jostain syystä käyttää tuota paljon niin sitten tietysti arvostaa että se kuvanlaatu on mahdollisimman hyvä.
Ymmärsin myös, että kaikki oli kuvattu perusasetuksilla ilman säätöjä. Aika harva jotain kameran säätöjä osaa oikein tehdä. Mielestäni puhelimessa kameran pitäisi pystyä ottamaan tarkkoja kuvia suoraan paketista. Ei tuo video nyt ole ainoa, olen nähnyt useampia kuvavertailuja joissa 920 kuvat ovat aika pehmeitä ja liikaa kontrastia. Tiedä mikä sitten on totuus, pöydällä oleva iMac kun voisi kertoa videon tekijän olevan pro-Apple. Ja ettei tulisi iFanaatikon leimaa otsaan, itselle on tulossa 920.
920:n kamerasta ei ole tosiaan omakohtaista kokemusta mutta etukäteenkään en siltä ole ihmeitä odottanut lukuunottamatta tuota hämäräkuvausta. Sehän on muuten tekniikaltaan ja kennokooltaan aika lailla samaa settiä kuin kilpailijansa paitsi tosiaan tuo optinen vakaaja joka on toki kova juttu. 808 on tosiaan edelleen oma lukunsa näissä kamerapuhelimissa. Enivei kiinnostaa mitä säätöjä 920:n kamerasofta mahdollistaa?
Ja jos säädöistä puhutaan niin toki peruskäyttäjien pitäisi saada kamerapuhelimella mahdollisimman hyviä kuvia ilman mitään säätöjä. Sitten tulee näitä erikoistilanteita joita kamera ei voi hanskata millään ilveellä kunnolla ellei kameran käyttäjä osaa säätää asetuksia.
Itse kuulun sitten taas siihen ryhmään joka asetti kamerapuhelimen säädöt heti paketista otettaessa sellaiseen moodiin missä voin itse vaikuttaa niihin enemmän ja kamerasoftalla on lupa arpoa niitä asetuksia vähemmän. Eli arvostan tuota säätöpuolta myös kamerapuhelimen softassa enkä edes odota että kamera tekisi automatiikalla parasta mahdollista kuvaa erilaisissa tilanteissa koska se vaan ei ole mahdollista, kamera ei voi tietää millaista kuvaa jostain tilanteesta milloinkin haluan.
- H